Arama

Brothers in Arms: Hell's Highway

Güncelleme: 17 Aralık 2008 Gösterim: 3.906 Cevap: 1
Bombaxi - avatarı
Bombaxi
Ziyaretçi
1 Temmuz 2008       Mesaj #1
Bombaxi - avatarı
Ziyaretçi
Brothers in Arms: Hell's Highway

Sponsorlu Bağlantılar
1biashlogobxyy0

Tur :
Aksiyon - First Person Shoot
Yapımcı : Gearbox Software
Yayıncı : Ubisoft
Platform : Pc, Ps3, Xbox 360
Cıkıs Tarihi : 08.2008
Website : Brothers in Arms: Hell's Highway

Kardeşler takımı ile tanışmamızdan bu güne kadar geçen süreye, bu süre içerisinde çıkan diğer yapımlara baktığımda görüyorum ki, beni gerçekten etkileyen başka bir taktik-savaş oyunu oynamamışım. Tamam Call of Duty 4 fazlasıyla başarılıydı , her duyguyu yansıtabilmişti biz oyunculara. Ama nedendir bilinmez, Brothers in Arms, dilimde çok daha farklı, tok bir tat bırakmıştı ki bunda yalnız olmadığımı düşünüyorum. Bunun kanıtı da şu anda yapım aşamasında olan ve büyük ihtimalle hikayeyi bitirecek olan Hell s Highway. Road to Hill 30 ve Earned in Blood'ın açtığı yoldan gelen bu yeni oyunumuzda nelerle karşılaşacağız bir göz atalım.

Lider olmayı hiç istememiştim

Geçmişin en unutulmaz ve kapsamlı operasyonlarından birinde görev alacağız bu sefer, Market Garden Operasyonu. 101. Hava Tümeni'ne dahil bir grubun lideri olarak, Matt Baker ismine bürünüyoruz tekrar, lider olmayı hiç seçmemiş olan liderimize. İlk oyundaki can dostumuz, ikinci oyunun kahramanı Joe "Red" Hartsock ve tanıdık birçok isim ile birlikte, bize verilen görevleri, en az kayıp ile tamamlamaya ve başarılı olmaya çalışacağız. Kardeşlik duygusunun belki de en üst safhalara taşınacağı, geri dönüşün olmayacağı bir yola sürükleniyoruz Hell s Highway ile, adından da anlaşılacağı gibi. Peki bu oyunu diğerlerinden ayıran özellikler ve yenilikler neler?

10nf2mc4

İlk ekran görüntülerinin ve videolarının yayımlanmasından sonra dikkat çeken öncelikle teknik detaylar olmuştu. Unreal grafik motorunun son sürümünü kullanacak olan Hell s Highway, görsel açıdan hemcinslerinin gerisinde kalmamakta ısrarlı. Birçok oyunda da karşımıza çıkmış olan Unreal 3.0 ın neler yapabildiğini hepimiz çok iyi biliyoruz. Güzel bir optimizasyon ile birlikte ekranlarımızın bayram yerine dönmemesi için bir neden yok. Brothers in Arms ın bu görselliğini destekleyen en önemli etken tabii ki çevre tasarımları. Gearbox un titizlikle yürüttüğü bu süreci, serinin eski oyunlarını takip edenler çok iyi bileceklerdir. Hikayenin geçtiği mekanları önce fotoğraflayan, ardından gerçeğinden farksız bir şekilde sanal ortama aktaran yöntemleri sayesinde atmosferi kat ve kat arttırmayı planlıyorlar. Sesler konusunda gösterdikleri özeni zaten diğer iki oyundan fazlasıyla biliyoruz. Bu sefer çıtayı bir kademe daha yükselteceklerinden şüphemiz yok.

93006320070822screen003wk7

Hell s
Highway in diğer göze çarpan yeniliği ise yönettiğimiz takımdaki değişiklikler. Hatırladığınız gibi Road to Hill 30 ve Earned in Blood da kumandamız altındaki takımlar ikiye ayrılıyordu, Saldırı ve Destek Şimdi ise bu iki gruba ek olarak takımımızda bazuka, ağır makineli ve hava desteği çağırma görevlerini üstlenen askerler de bulunacak. Matt Baker olarak istediğimiz hedefe, istediğimiz askeri yönlendirme yetkisine sahibiz. Tatmin olmadığımız takdirde ise bulduğumuz bir makineliyi yanımızda taşıyabilecek ve istediğimiz yere kurarak kendimiz kullanabileceğiz. Hava desteğinin de sınırlı veya belirli aralıklarda kullanılma olasılığı yüksek.(Call of Duty 4 de olduğu gibi). Emir verme sisteminde ise bir değişiklik olmayacak. Yine tek tuş ile kardeşlerimizi herhangi bir yere veya hedefe kolay bir şekilde yönlendirebileceğiz. Hedefe yapılan saldırıların etkileri de aynen korunacak. Yapılan ilk temasın sonucu düşmanın saklanmasını mecbur kılıp, ardından yanına giderek işini bitireceğiz. Tüm bunların ilk oyunlardan hatırladığımız kırmızı ve gri göstergeler ile ekrana yansıyacağını da hatırlatayım.

biahellshighway092ne1rq4

Gears of War, Rainbow Six Vegas gibi yapımlardan alıştığımız Cover sistemi de Hell s Highway de karşımıza çıkacaklar arasında, yalnız ufak bir fark ile; Yaslandığımız yerlerin sağlamlığı ve dayanabilirliği. Bir duvar arkasına saklandığımızda mermilerden sorunsuz şekilde korunurken, herhangi bir nedenden parçalanabilecek tahta, saman yığını veya patlayabilecek bir varili seçtiğimizde daha da dikkatli olmamız gerekecek. Aynı şey düşmanlarımız için de geçerli olacak tabii ki. Çitler arkasındaki bir alman askerini öldürmemiz için artık kafasını çıkarmasını beklemek zorunda kalmayacağız. Yalnız GameSpot un izlenim yazısında bu cover sistemi ile bazı ufak sorunların olduğu gözlenmiş. Özellikle saklandığımız yerden yaptığımız ani saldırılarda bazı hedef şaşırma veya nişan alamama eksiklikleri göze çarpıyormuş. Umarım bu sorunlar tam sürümde düzeltilir.

biahellshighway091se8my8

Brothers in Arms

Hikaye açısından bu kadar zengin bir oyunun, atmosferi destekleyen yenilikler getirmesi tabii ki beklenilir bir şey. Bunlardan ilk göze çarpanı Brotherhood Moments adı verilen Kardeşlik Anları. Karakterimizi kontrol ettiğimiz sırada eğer bir arkadaşımız vurulursa, oynanış bir anda yavaşlayacak ve onu yakalayarak güvenli bir yere çekeceğiz. Bu tür anların çok sık olmaması da önemli tabii ki. Ama temelinde kardeşlik yatan bir temaya eklenebilecek en güzel detaylardan biri bence. Diğer bir yenilik ise takım arkadaşlarımızın hal ve tavırları. Hatırlarsanız eğer, serinin diğer oyunlarındaki gerek ara videolarda, gerekse oyun içinde, kendi aralarında ya da bizimle yaptıkları sohbetlerde, o anki psikolojilerini çok iyi şekilde yansıtabiliyorlardı. Hells Highway de ise, Gearbox un dediğine göre bu özellik artık kusursuz bir şekilde işleyecek. Unreal grafik motorunun verdiği imkanlar doğrultusunda artık yüz ifadelerinden animasyonlarına kadar, o an neler hissettiklerini anlayabileceğiz. Road to Hill 30 de, Matt Baker ın kaybettiği askerler için söylediklerini hatırlayanlar, bu anların ne kadar önemli olduğunu anlayacaktır. Bunların yanında, geçmişte yaşananların hatırlanacağı bazı anlık görüntüler, halisulasyonlar ve videolarla da zaman zaman karşılaşacağız.

biahellshighway089pjvp9

Bildiğiniz gibi, birçok oyunda bizim en büyük yardımcımız bir harita, pusula ya da görevi gösteren herhangi bir işarettir. Hell s Highway de aldığımız birçok görevde ne yazık ki artık bu göstergeler olmayacak. Tabii ki pusulamız yer alacak, ama gideceğimiz yerin kesin bir bilgisi elimizde bulunmayacak. Bunun yerine görev hakkında aldığımız sınırlı bilgileri toparlayacak, gitmemiz gereken yöne doğru ilerlerken, göreve yönelik herhangi bir işaret veya işaretleri arayacağız. Mesela karşılaştığımız bir evde yaşayan insanlara bir şey görüp görmediklerini sorabilecek, ve onların yardımları ile hedefe doğru ilerleyeceğiz. Ya da dikkatimizi çeken bir alman görevlisi, bir şeyi korumaya yönelik yerleştirilme ihtimali olan makineli silahlar ip ucu niteliğinde olacak. Etrafa serpiştirilmiş bu ufak detaylar, biz oyuncuları daha da fazla dikkatli olmaya yönelteceği bir gerçek.

biahellshighway090rr0li8

Yukarıda bahsettiğim yavaş çekimlerin bir örneğini düşmanlar üzerinde de görebileceğiz. Yaptığımız başarılı atışların hedef üzerindeki etkisini, oyunun belirlediği zamanlar dahilinde yavaş ve detaylandırılmış bir yakın çekim eşliğinde izleyebileceğiz. Yanlarında patlayan bir el bombasının etkisiyle havada uçuşan 3 alman askerinin o kızgınlık ve korku içeren yüz ifadelerini ne kadar iyi yansıtırlar bilemeyiz tabii ki, ama bilinen bir gerçek varsa bu da görüntülerin pek dost canlısı olmayacağı. Şiddetin serinin diğer oyunlarına nazaran arttığını belirten Gearbox, Hell s Highway i hiçbir şekilde çocuklara önermiyo
.

brothersinarmshellshighdg9

Başka ertelenme olmasın...


Yapım aşamasının bu kadar uzun sürmesi ve belirtilen ilk tarihten itibaren birkaç kez ertelenmesi, ister istemez bizleri Hell s Highway e karşı soğutuyor. Belki bir baş yapıt olmayabilir, ama çok başarılı ve uzun süre adından söz ettirecek bir yapım olacağı kesin. Güzel optimize edilmiş, tatmin edici uzunlukta, yapay zekası yapay olmayan, çoklu oyuncu modları ile ömrünü uzatmayı başarmış bir oyuna kim hayır diyebilir ki? Ağustosa kadar bir Play Station 3, Xbox 360 ya da sistem açısından sağlam bir PC edinmenizi öneriyorum, yoksa çok şey kaçırırsınız.

İyi eylenceler bx...

Maniac - avatarı
Maniac
Ziyaretçi
17 Aralık 2008       Mesaj #2
Maniac - avatarı
Ziyaretçi
Brothers in Arms: Hell's Highway

Sponsorlu Bağlantılar
Hayatta bazı olaylar vardır ki "keşke hiç yaşanmasaymış" dedirtir. Ama bir şey daha var ki, "keşke" kelimesiyle başlayan cümlelerin geri dönüşümü asla yoktur. Ve savaş… Belki de "keşkelerin" en çok duyulduğu durum. Kısa süreli insan hayatından çaldıkları telafi edilemezken, geride bıraktıkları 3-5 döküntü binadan fazla değil. Öylesine bir durum ki, öfke, nefret ve kin duyguları hat safhada yükseliyor, insanlar birbirlerini acımasızca öldürüyor. Tabiri yerindeyse insan hayatı bozuk para gibi harcanıyor. Peki kelebeğin ömrü kadar kısa insan hayatında bunca acıya, zorluğa ve kayba ne gerek var? Sebebini sanırım biliyoruz… Bitmek tükenmek bilmeyen insan hırsı, körelmiş bir takım duygular ve ufacık sebepler. İşte bunlar başlı başına bir savaş nedenleri. Ama sebep ne olursa olsun savaşa karşı tavrımız asla değişmeyecek…

Gerçek hayatta savaşı pek kabullenmesek de, sanal ortamda durumlar biraz daha farklı. Savaş temalı oyunlar bir şekilde yüzümüzü güldürmeyi başarıyor. Özellikle de ikinci Dünya Savaşı’nı konu alarak karşımıza çıkan yapımlar, bizleri uzun süre ekran başına kilitliyor. Brothers in Arms ise, bu kategoriye giren eğlenceli yapımlardan biri. Özellikle bu türe getirdiği takım oyunu özelliği ile sevilmeyi başardı. İlk oyunun tutulmasından sonra piyasaya sürülen yeni oyun pek tutulmamıştı. Bu başarısızlığın ardından daha özenli ve uzun bir çalışmanın içine giren Gearbox Software ekibi, ertelenme devrelerinin ardından nihayet yeni oyunu piyasaya sürdü. İşte karşınızda Brothers in Arms: Hell’s Highway… (BIA: HH)

Market Garden

Oyunun senaryosu İkinci Dünya Savaşı’nın birçok konuda kilit noktası olan Market Garden operasyonunu konu alıyor. Bu operasyona göre İngiliz ve Amerikan kuvvetlerinin Hollanda hava sahası üzerinden Almanya’yı ele geçirme çabasını konu alıyor. Operasyona göre Hava üstlerini karaya indiren Amerikan kuvvetleri beklenmedik bir şekilde Alman ordusuyla karşı karşıya kalırlar. Taktiksel bakımdan öne geçen Almanya bu operasyon sayesinde Amerika’yı ağır kayıplara uğratmıştır. Ancak tüm bunlara rağmen 17 Eylül – 25 Eylül 1944 tarihleri arasında geçen operasyon sonucunda Amerika Hollanda’yı ele geçirmeyi başarmıştır. İşte oyunumuz bu operasyonu konu alıyor ve operasyonu yöneten Matt Baker’ı canlandırıyoruz. Ancak gerçekte Matt Baker adlı bir asker yer almıyor. Matt firma tarafından oyuna yerleştirilen hayali bir kahraman. Oyuna dönecek olursak, oyunun menüsü oldukça sade tasarlanmış. Buna karşılık fon müziği oldukça hoş ve duygulandırıcı. Oyuna başladığımızda bizden öncelikle eğitim turundan geçmemiz isteniyor. Bu turda nişan alma, hızlılık gibi daha farklı aşamaları başarıyla tamamladıktan sonra ana görevlere başlıyoruz. Bildiğiniz gibi BIA serisi kendini daha çok takım oyunu özelliği sayesinde sevdirmişti. Yeni oyunda da bu özellik devam ediyor. Hatta bir üst seviyeye taşınarak. Oyundaki tüm askerlerimizi rahatlıkla kontrol edebiliyor, istediğimiz noktaya gönderebiliyoruz. Ancak kendi işlerini halletme konusunda biraz deneyimsiz olduklarını söyleyebilirim. Bu yüzden askerleriniz asla açık alanlarda savaştırmayın. Çevredeki kum torbası, taş ve daha değişik objelerin arkalarından siper alarak saldırma komutu verin. Aksi halde kolayca ölebiliyorlar. Oyundaki takım olma özelliği bu şekilde de sınırlı değil. Ekibimizdeki askerler her ne kadar düşman öldürme konusunda pek yardımcı olmasalar da, düşmanları siperlere gömmede oldukça başarılılar. Herhangi bir düşmanı gördüğünüzde askerlerinizi o düşmana yönlendirebiliyor, bu sayede ateş altında kalan düşman uzun süre sipere gömülü kalıyor. Böylece aynı anda birçok düşmanla uğraşmak zorunda kalmıyoruz. Ayrıca bu noktada oyunun önemli bir detayından bahsetmek istiyorum; Düşmanların başının üzerinde yer alan çember şeklindeki simgeler saldırılarda ve savunmalarda büyük önem taşıyor. Eğer çemberin rengi kırmızıysa, düşman her an size saldırabilir tetikte olun anlamına geliyor. Fakat çemberin rengi beyaz ise, düşmanı ateş altında tutarak uzun süre sipere gömebileceğiniz anlamına geliyor. Bu özellik oyunun strateji bakımından gelişmesine sebep oluyor. Zaten oyundaki kuleleri başka bir şekilde etkisiz hale getirmek mümkün değil. MG kulelerini de yine aynı şekilde etkisiz hale getiriyoruz. Ancak daha öncede dediğim gibi askerlerimiz düşman öldürme konusunda oldukça başarısızlar. Taş çatlasa 2-3 düşmanı öldürüyorlar. Zaten bu da senaryo gereği olan bir durum. Yine aynı şekilde senaryo gereği askerlerimiz ne kadar çabalasak da ölebiliyorlar. Aslında bu durum güzel bir ayrıntı. Zira senaryonun oyuna etkisi gerçekçiliği oldukça artırmış.


Brothers in Arms: Hell's Highway

Oyunda bazı görevlerde ciddi anlamda zorluk çekerken bazen kolaylıkla bitirebiliyoruz. Genelde takım halinde ilerlediğimiz için görevler basitleşiyor. Ancak tek başımıza kaldığımız görevler de mevcut. Bu tür görevlerde oyunun aksiyonu hat safhada yükseliyor. Ek olarak bu bölümlerde genellikle binalar içerisinde savaştığımız için ciddi anlamda zorlanabiliyoruz. Oyunda düşmanları vururken siper alma özelliği var. Biraz açacak olursak, bu özellik hedefe daha net nişan almamızı sağlıyor. Örneğin bir hedefe saldırırken “Q” tuşuna basarak birkaç saniye bekledikten sonra tam net bir şekilde hedefe nişan alabiliyoruz. Böylece daha hızlı ve tasarruflu düşman öldürüyoruz. Evet tasarruflu, çünkü askerlerimiz öldüklerinde tüm askerlerle savaşmak zorunda kalıyoruz. Bu zamanlarda mermiler dikkatli kullanılmadığında görevleri bitirmek çok zorlaşıyor. Görevlere giderken kullanabileceğimiz basit hazırlanmış bir haritamız var. “X” tuşuna bastığınızda harita sol-alt köşede beliriyor. Böylece istediğimiz noktalara daha rahat ulaşabiliyoruz. Ayrıca “E” tuşu yardımıyla çevredeki meydana gelen beklenmedik olayları da takip edebiliyoruz. Gears of War’ı oynayanlar bu özelliği daha iyi bilirler. Görevleri yerine getirirken belirleyeceğimiz tüm stratejik çalışmalar bize ait. İster düşmana düz olarak saldırıyor, istersek de, arkadan dolanıp iki ateş arasında bırakabiliyoruz. Zaten düşmana doğru düz ilerlemek fazlaca zor. Bu yüzden diğer seçeneği kullanmak genellikle daha mantıklı oluyor. Düşmanlara saldırırken çevredeki objelerin arkasına saklanmamız gerekiyor. Bu noktalardan hem siper almak ve düşman öldürmek daha kolay. Hem böylece daha uzun süre hayatta kalıyoruz. Çevrede saklanabileceğimiz kum torbası, tahta kapılar, taşlar gibi çeşitli nesneler buluyor. Ancak bazı nesneler gelen mermilerin etkisiyle zamanla kırılabiliyor. Mesela takta kapılar ya da variller bunlara örnek. Bu yüzden saklanırken daha dayanıklı nesneleri seçmenizi tavsiye ederim. Saldırı için ilerlerken ciddi anlamda hızlılık ve gizlenme gerekiyor. Aynı zamanda takımıza ihtiyaç duyuyoruz. “Tab” tuşuna basarak takımdaki askerleri yönetebileceğimiz gibi “Space” tuşuyla hızlı bir şekilde koşabiliyoruz. Ama tabi ki bir yere kadar. Çünkü zamanla askerin enerjisi azalıyor ve normal hızına dönüyor. Oyundaki gizlilikte kullanabileceğimiz tahta kapılar, kum torbalarının yanı sıra ağaçlar, küçük barakalar da bulunuyor. Zaten oyundaki gizliliği sakladığınızda büyük ihtimalle görevi başarıyla tamamlıyorsunuz.

Her telden bir ekip

Ekibimizde tüfek taşıyan askerler olduğu gibi, bazuka ya da makineli tüfek taşıyan askerler de mevcut. Ayrıca oyunda özel bomba timleri de yer alıyor. Yanlış hatırlamıyorsam BIA serisi oyunlarında ilk kez rastlanan bir durum bu. Oyun sadece tüfek bulunduran erler mevcuttu. Kategorinin artırılmış olması çok iyi olmuş. BIA serisi oyunlarında çok eskiden beri tanıdığımız “Pin meter” özelliği daha gerçekçi ve kullanılabilir olmuş.Bu özelliği bilmeyenler için kısaca anlatayım, bu özellik sayesinde düşman uzun süre ateş altında kaldığında ne yapacağını şaşırıp hatalar yapmak zorunda kalıyor. Böylece hatalardan yararlanıp daha kolay düşman öldürebiliyoruz. Yeni oyunda düşmanların yaptıkları hatalar oldukça normal. Uzun süre ateş altında katlıklarında telaşlanıyor ve ne yapacaklarını şaşırıyorlar. Tam bu sırada Pin Down olduğunda ise, işimiz daha da kolaylaşıyor. Hatta bu tür durumlarda elinizde makineli silahlardan herhangi biri v arsa düşmanların vay haline. Düşmanlar böyle zorluklarla karşılaştıklarında geri çekiliyorlar ya da sipere gömülüp elleri kolları bağlı kalıyorlar. Oyunda bulunan harita her ne kadar çok büyük olmasa da, oyunda bize verilen tank, jip gibi araçları bunun için kullanabiliyoruz. Bu araçların kullanımları oldukça basit ve kolay. Sürüş esnasında zorluk çıkarmadan rahat bir sürüş yaşatıyorlar. Ayrıca bu araçların üzerinde yer alan silahlar sayesinde birçok düşmanı aynı anda öldürebiliyoruz. Oyunda düşman ya da düşman gruplar üzerine bomba fırlattığımızda kaçışları ve etkilenişleri çok gerçekçi olmuş. Bombayı görür görmez kaçıyorlar, uzaklaştıklarında ise bombanın etkisiyle ölmeden sadece etrafa savruluyorlar. Kaçamayıp öldüklerinde ise gerçekçi bir şekilde havaya uçuyorlar. Ayrıca silahlarla bu düşmanları vurduğumuzda ölüm şekilleri de oldukça gerçekçi. Bir odun ya da varil gibi yere yıkılmıyorlar. Ayakta birkaç saniye kaldıktan sonra esnek bir şekilde yere yıkılıyorlar. Bu tür ölüm şekillerine oyun dünyasında “Slow Motion” adını veriyoruz.


Brothers in Arms: Hell's Highway

Hatalı özellikler oyunun sonunu getirmiş

Evet şu ana dek sizlere oyunun kayda değer özelliklerini anlattım. Hatta bazılarından övgüyle bahsettim. Gelelim şimdi oyunun işe yaramaz yanlış fikir ve özelliklerinden. İlk olarak oyunun Cover sisteminin ortaya çıkardığı sıkıntıdan bahsetmek istiyorum. Cover sistemi bir tür saklanma özelliği. Bu özellik nedeniyle saklanmak fazlaca kolaylaşmış. Halbuki oyunda başarıya ulaşmada kullanacağımız en önemli şey saklanma. Bu da fazlaca kolay bir hal alınca oyun fena halde kolaylaşmış. Oyunun zorluk seviyesini ne kadar yüksek tutarsanız tutun Cover sisteminin yarattığı kolaylığı rahatlıkla hissedebiliyorsunuz. Zaten kolayca saklandığınızda yapay zeka ne kadar güçlense de, koca bir gurubu öldürmek birkaç dakikanızı alıyor. Bu yüzden oyun zamanla kendini tekrar edip, monotonlaşabiliyor. Bir diğer kötü yan ise, can barının hızlı bir şekilde dolması. Oyun içerisinde azalan can barı zamanla doluyor. Hem de hiçbir şekilde sağlık malzemesi almadan. Bu özellik yüzünden gerçekçilik ciddi anlamda düştüğü gibi oyun da maalesef kolaylaşıyor. Düşmanlar sizi öldürmekte ciddi anlamda zorlanıyorlar. Can bakımından sıkıştığınızda bir köşede can barınızın dolmasını bekliyor ve düşmanlara tekrar saldırabiliyorsunuz. Zaten yapay zekada karşılaşılan eksikler nedeniyle düşmanlar bu tür durumlarda peşinize de düşmeyince oyun tekrardan monoton bir hal alıyor. Aslında can barı özelliği konsollar için hazırlanmış, ancak PC içinde uyarlanması büyük hata olmuş. Gelelim emir kısmına. Askerlerinize Cover sistemi aracılığıyla en doğru yolu belirlerken askerleriniz komutu yanlış algılayıp tehlikeli yollara dalıyorlar. Geri çevirmekte geç kaldığınızdaysa, olan oluyor ve bir anda ölüyorlar ve tüm stratejiniz duman oluyor. İzninizle oynanabilirlikte meydana gelen olumsuz sonuçlardan sonuncusuna da değinerek bu kısma sön vermek istiyorum. Birçok BIA hayranının buna derinden üzüleceğini tahmin etsem de, maalesef söylemek durumundayım. Oyundaki yapay zeka büyük açıklar veriyor. İlk olarak Pin Meter özelliği karşısında çabuk pes ediyorlar. Bu yüzden göz göre göre çatışmaları kaybediyor. Bize saldırırken saklandıkları objelere dikkat etmedikleri için, siper mermilerin etkisiyle zamanla yok olduğunda apaçık ortada kalıyorlar. Ölmeleriyse su götürmez bir gerçek. Diğer yandan Cover sistemi yüzünden bizi zorlukla fark ediyorlar ve arkalarına dolandığımızda koca bir gurubu öldürmek sadece bir bombaya kalıyor. Son olarak önünden geçtiğimiz düşmanlar bizi gördükleri halde 1-2 saniye sonra unutup eski hallerine dönüyorlar. Bu durumda yapay zeka adına öenmli bir açık olarak hafızamıza kazınıyor. Görüldüğü gibi yapay zeka konusunda Hell’s Highway başarılı olamıyor ve maalesef monotonluktan kurtulamıyor.


Brothers in Arms: Hell's Highway

Görseller

Grafiksel anlamda oyunda kullanılan motor Unreal Engine gibi oldukça kaliteli bir motor. Ancak bu motor çok çok iyi olsa da, bu tür bir oyunda kullanılması bence yanlış olmuş. Zira Unreal Engine daha çok bilimkurgu temalı oyunlara yakışan bir motor. Sanki farklı bir motor kullanılsa daha iyi olabilirmiş. Çünkü oyunda bazı kaplamalar ve animasyonlar ciddi anlamda atlanmış. Hava olayları gerçekçilik taşımadığı gibi çiçek, ağaç gibi önemli çevre öğelerinin tasarımı çok baştan sağma olmuş. Ama yine de oyundaki binalar, barakalar ve araçların tasarımları gayet başarılı. Seçilen renk ve dokular oldukça hoş. Karakter modellemeleriyse son derece başarılı . Yüz ifadelerindeki derinliği rahatlıkla soluyabilirsiniz. Ayrıca silahların tasarımları eski oyunlara oranla daha gerçekçi tasarlanmış. Neredeyse gerçek hayattakini uyandırıyor. Son olarak, oyunun grafikleri öylesine övgü hak etmese de, oyunun içerik ve yapısına yeterince uygun. Aslında grafikleri şu şekilde düşünürsek, daha iyi bir değerlendirme elde ederiz, oyunun çıkışının uzun süre ertelenmesi oyunun grafiksel anlamda eskimesine sebep oldu. Belki Call of Duty 4: Modern Warfare zamanında çıkmış olsa daha taktir görebilirdi. Ama bu adım da büyük cesaret isterdi o ayrı. Ayrıca şu günlerde CrySis Warhead gibi harika grafikleri gördükten sonra daha seçici ve zor beğenen oyuncular olduk. Daha doğrusu beklentilerimiz arttı. Ama sonuç itibariyle, oyunun grafiklerini kötüleyen olmayacaktır. Bir İkinci Dünya Savaşı oyunu olarak düşünüldüğünde grafikler oldukça yeterli.


Brothers in Arms: Hell's Highway

Sesler ne durumda?

Sesler oyunda kesinlikle büyük bir yükü taşıyor. Zira oyun yapay zeka, Cover özelliği ve Can barındaki hatalı seçim nedeniyle monotonlaştığı için oyunun atmosferi seslerin eline düşüyor. Neyse ki, sesler bunu başarılı bir şekilde taşıyor. Seçilen arka plan müzikleri çok hoş olduğu gibi patlama ve silah sesleri bizi havaya sokuyor. Ayrıca oyundaki verilen emirler, komutlar ve askerlere bağırmalar etkileyici olmuş. Oyunda geçen birçok diyalogda seslendirmeler başarılı ve birçok konuda bilgi içeriyor. Ama ne var ki, önemli bir animasyon atlanmış. Askerler ya da komutanlar kendi aralarında konuşurken ve emir verirken ağızları oynamıyor. Bu nedenle Hell’s Hihgway az da olsa ikinci sınıf oyun durumuna düşüyor. Ama güzel patlama ve diyalogların hatırına bu eksikliği sanırım es geçebiliriz.

Final Bölümü

Gearbox Software kendini kanıtlamış başarılı bir firma olsa da, Hell’s Highway konusunda bazı durumlarda çuvallamış. Özellikle yapay zekanın güçsüz tutulması birçok güzelliği yok etmiş. Üstene Cover sistemi ve can barı özellikleri oyunu kolaylaştırınca Hell’s Highway, ister istemez reddedilebilecek bir oyun olmuş. Aslında bu kadar uzun süre ertelenmesi belki de buna bir işaretti biz anlayamadık. Ama her şeye rağmen sevdiğimiz bir seri oluşu, her zamankinden daha çok yenilik barındırması ve etkileyici senaryosu için alınıp oynanabilecek bir yapım. Ama şunu da söyleyemeden edemeyeceğim, serinin eğer fanatiklerindenseniz hayal kırıklığına uğramanız kaçınılmaz.

Kaynak:Xoyun


Benzer Konular

1 Nisan 2009 / KisukE UraharA Taslak Konular
8 Mayıs 2008 / A.Arda Taslak Konular