Arama

Sıvı ve gazların teknolojide kullanım alanları nedir? - Sayfa 8

En İyi Cevap Var Güncelleme: 20 Kasım 2014 Gösterim: 82.590 Cevap: 85
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Aralık 2011       Mesaj #71
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
lütfenn sıvıların basıncının kullanım alanlarını açıklar mısınız? =(
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Aralık 2011       Mesaj #72
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bnm acil sıvıların basıncı iletme özelliklerinin teknolojik alanlarını bulmam lazım yardımcı olurmusunuz ?? Msn Happy Msn Sad ^_^
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Aralık 2011       Mesaj #73
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Sıvı ve gazların kaldırma kuvvetinin teknolojide kullanım alanları nedir?ödevim bu. çok acil yardım istiyorum nolur bana yardım edin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Ocak 2012       Mesaj #74
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bnm acıl sıvının basıncının teknolojıdekı kullanm alanlarını bulmm lazım
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ocak 2012       Mesaj #75
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ne olur yazın çok acil ne olur Msn Sad
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ocak 2012       Mesaj #76
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yaa gazların teknolojieki kullanım alanları diyorum siz ne diyosunuz ödev verdiler lütfen yaaaaa .....
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Ekim 2012       Mesaj #77
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bnde kullanım amacı
ileydanur - avatarı
ileydanur
Ziyaretçi
12 Kasım 2012       Mesaj #78
ileydanur - avatarı
Ziyaretçi
Sıvıların basıncı iletme özelliğinden yararlanılarak günlük hayatta kullanılan pek çok araç yapılmıştır.
Araçlar;
*Yıkama yağlama sistemlerinde arabaların kaldırılmaları
*hidrolik frenler
*emme – basma tulumbaları.
*Bazı bitkilerin ve meyvelerin yağını ve suyunu çıkarmada kullanılan sıkıcı araçlar
*su cendereleri



Pascal Prensibi
Bilim insanı Bleyz Pascal kapalı bir kapta sıvıya uygulanan basıncın bu sıvının her yönüne uygulandığını söylemiştir. Paskal(pascal) prensibi olarak anılan bu etkiden yararlanarak pek çok makine yapılmıştır. Tulumbalar Hidrolik frenler vinçler itfaiye merdivenleri gibi makineler sıvı basıncıyla çalışmaktadır.

Kaynak: Sıvı ve gazların basıncı iletme özellikleri teknolojide nerelerde kullanılır?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Aralık 2012       Mesaj #79
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ama bana konunu özeti lazım
bunlar örnek deneyler
yaa ltfen yardımcı olun
Misafir 10 - avatarı
Misafir 10
Ziyaretçi
13 Kasım 2013       Mesaj #80
Misafir 10 - avatarı
Ziyaretçi
GEMİ: Deniz ya da büyük su kütleleri üstünde bir yerden bir yere ulaşmak , yük ve yolculuk için yapılan, yelken ya da yakıt gücüyle çalışan teknedir. İÖ 4000 sonralarında ilkel sallardan daha karmaşık teknelerin yapıldığı Mısır, geminin anayurdu olarak bilinir. Bunlar genelinde kürek ve bir büyük yelken yardımımıyla hareket eden, içi oyulmuş kürekten yapılma teknelerdi. İÖ 150’LERDE Akdeniz’de üstün bir deniz gücü olan Giritlilerin İÖ 700’lerde yerini Fenikeliler aldı. Ancak, Yunan ile Roma döneminde gemilerin kadırga ya da savaş gemisi ve kıç güvertesi kamaralı tekne ya da ticaret gemisi olarak iki belirli türe ayrılırdı.
Ortağçağ başlarında çoğu Akdeniz yük gemilerinin hantal kare yelken yerine üçgen latin yelkenlerini benimsedikleri görülür. Latin donanımı, 7.yüzyıl Müslüman fetihlerinden sonra yaygınlık kazanmıştır. Bu arada Vikingler ya da Kuzey adamları uzak bölgelere akıp yerleştiktikçe İngiltre ve İrlanda’da Danimarkalılar, Fransa ve İtalya’da Normanlar, Rusya’da İskandinavyalılar ya da Varengler olarak tanındılar. Viking gemileri genellikle 21 m uzunluğunda,
4 m genişliğindeydi.
Barutun bulunuşu ve 1350’den sonra gemilerde ilk kez top kullanılması sonucu savaş gemileri ticatet gemilerinden giderek daha çok başkalaştı. 1400’lerde Ege Adaları’na yayılan ve denizcilikte oldukça yeni bir ulus olan Türkler güney tipi geminin yapımını gerçekleştirdiler. Baştaki en büyük olmak üzere üç direkli, Latin yelkeni donanımlı ve kadırgaya oranla daha hafif bir savaş gemisi olan karevela, özellikle Fatih Sultan Mehmet’in bu türden oluşan gemileri karadan Haliç’e indirmesinden sonra Akdeniz’den kuzeye bazı değişimler geçirerek hızla yayıldı.
Karevelanın tüm Avrupa’ya kazandığı yaygınlığıa karşı (1492’de Kristof Klomb’un üç direkli tam aramalı Santa Mariasına eşlik eden Nina ve Pinta gibi; ya da 14976-1499 arasında Hindistan’a giden deniz yolunu açan Vasco de Gama’nın filosundaki gemiler)askeri alanda gelişik kadırga, 1538’de Barboros’un Preveze’de Haçlı donanmasını ywenmesiyle denizlerde sürdüğü üstünlüğün doruğunu erişti.ve 1571’de ispanyol ile İtalyanların İnebahtın’da Türkleri yenmelerinden sonra önemini yitirmiştir.
19.yüzyıl ortalarında buharın ortaya çıkması sonucu dünya deniz kuvvetlerinde yelken hızla geriledi. Ticaret filosunda ise yelkenlinin altın çağı buharın gelişiyle ansızın sona ermedi. Savaş gemileri tersine, yelkenli ticaret gemileri 1838’de buhar gücü Avrupa’dan Atlas okyanusunun karşı yakasına ulkaştıktan sonraki 30 yıl içinde görkemli doruklarına ulaştılar. 1869’da Süveyş Kanalı’nın açılmasıyla yelkenli gemiler için,ağır bir darbe oldu. Dört köşe seren yelkenli kabasortalar Kızıldeniz’in kararsız rüzgarları karşısında güçlükle yol alamamışlardır.
1903’te Hazar Denizi’nde küçük bir yük gemisine dizel motoru denendi. Düşük değerli yakıt yaktığı için kullanımı ucuz bir iç yakıumlı makine olarak kısa bir süre kömür tozu tükettikten sonra mazot yakmasında karar kılındı.1912’de Danimarka yapımı Selandia açık denize çıkmaya elverişli ilk dizel motorlu gemidir. Mazotlu dizel motorların yapımından sonra petrolün genmi yakıtı olarak değeri arttı. 1980’li yıllarda yük ve yolcu gemileri, ticaret ve gezi istemlerini karşılamak amacıyla,gerek çizim,gerekse kullanım açısından köklü değişimlere uğradılar ,

Benzer Konular

15 Aralık 2013 / Ziyaretçi Soru-Cevap
7 Aralık 2011 / Misafir Cevaplanmış
12 Aralık 2014 / Misafir Soru-Cevap
13 Nisan 2011 / daMLa- Soru-Cevap
24 Nisan 2013 / mustafa1907fb Soru-Cevap