Arama

Zar atmak günah mıdır?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 24 Mart 2011 Gösterim: 13.980 Cevap: 7
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
3 Ocak 2009       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
evde oyun icabıda olsa zar atmak günahmıdır?bunu bana ayrıntılı sekılde anlatırmısınız.....
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
Alıntı

Soru
zar atmanın günah olduğuna dair bir hadis var diyorlar. zar atmak günah mıdır?

Sponsorlu Bağlantılar

Cevabımız

Değerli Kardeşimiz;

Zar ve tahmine dayanan oyunların oynanması caiz görülmemiştir.

«Tavla oynayan elini domuzun etine ve kanına batırmış gibi olur. (Müslim, K. eş-Şı'r, 15; İbn Mâce, K. el-Edeb. 43.)

«Tavla oynayan Allah ve Rasûlünün emrini dinlememiş olur. (Ebû-Dâvûd, K. el-Edeb, 56.) hadislerini göz önüne alan cumhur tavla oynamanın haram olduğu hükmünü benimsemişlerdir.

Said b. el-Müseyyeb'in de dahil bulunduğu bazı din bilginleri ise hadislerin kumara ait olduğunu, kumarsız tavla oynamanın caiz olduğunu söylemişlerdir.

İskambil vb. oyunlarının da tavla gibi olması gerekir. Bunlara düşkünlük göstermemek, kumara âlet etmemek cevaz şartıdır.

Oyunların haram olmaması için şu şartlara riayet etmek gerekir?
a) Oynamaya dalıp namazı geçirmemek.
b) Kumara âlet etmemek.
c) Oyun sırasında dilini kötü sözlerden sakınmak.

Kumar: İslâm kumarı yasaklarken belli bir şeklini kastetmemiş, mana ve neticesini hedef almıştır. Hangi âlet ve metodla oynanırsa oynansın, oyunun —önceden belli olmayan— sonunda taraflardan biri veya birkaçı kâr yahut da zarar edecekse kumar gerçekleşmiş demektir. Ortaya iki taraf onar lira koyup, zar veya oyun kâğıdı ile en büyük rakam ve kozu bulan yirmi liraya sahip olur, diğeri kaybederse kumardır; birçok kişi aralarında para toplayıp çekilecek kura veya yapılacak yarışma sonunda içlerinden bir kısmı buna sahip olacak diğerleri kaybedecekse kumardır...

«Ey iman edenler! İçki, kumar, putlar ve fal okları, şüphesiz şeytan işi pisliklerdir; bunlardan kaçının ki saadete eresiniz. Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bundan vazgeçersiniz değil mi» (el-Mâide: 5/90-91) mealindeki âyet kumarı hem haram kılmakta, hem de bu hükmün hikmetlerini sıralamaktadır:

a) Müslüman hayat ve kazancı şansa ve tesadüfe değil, aldığı tedbirler ve verdiği emeğin sonucuna bağlamalıdır.
b) Başkasının malı haramdır; bunu almanın yolu ya —çeşitli şekilleriyle— mübadele veya bağış vb. dir; kumar haksız kazanç yoludur.
c) Kaybeden verdiğine razı görünse bile, kalbinden müteessir bulunduğu ve kazanana kin, düşmanlık duyduğu şüphesizdir.
d) Kaybeden kazanmak, kazanan bu zevki yeniden tatmak için tekrar oynarlar ve bu hal giderek alışkanlık kazandırır, kişiyi kumarcı yapar.
e) Kumar ibâdetlere engel olur.
f) Kumarın zararı ferdlerde kalmaz, topluma sirayet eder; üretime katılmayan, işsiz, güçsüz, kumar oynamakla vakit öldüren kimselerin çoğalmasına sebep olur.

Piyango ve Toto: Piyango, spor-toto, müşterek bahis gibi tertib ve oyunlar da kumardır; daha büyük kalabalıkların oynadığı kumardır, kumarın bütün unsurlarını içine almaktadır.

Bunlardan bazı tesis ve hayır kurumlarının yararlanması, İslâmî açıdan mazeret değildir; Çünkü İslâm, kendi toplumu içinde, menfaat vâdetmeden hayra yardımcı olması mümkün olmayan ferdlerin —nadirleri müstesna— bulunacağını düşünmez. Onun getirdiği devlet, ekonomi, hukuk, toplum ve ahlâk düzeni hayır kurumlarını yaşatmak için kumar tertibine muhtaç değildir. Müslümanların iyilik ve hayır yapmaları için «Allah rızası», teşvik unsuru olarak yeterlidir.

Geniş bilgi için tıklayınız
Selam ve dua ile...


kaynak
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
3 Ocak 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Alıntı

Soru
zar atmanın günah olduğuna dair bir hadis var diyorlar. zar atmak günah mıdır?

Sponsorlu Bağlantılar

Cevabımız

Değerli Kardeşimiz;

Zar ve tahmine dayanan oyunların oynanması caiz görülmemiştir.

«Tavla oynayan elini domuzun etine ve kanına batırmış gibi olur. (Müslim, K. eş-Şı'r, 15; İbn Mâce, K. el-Edeb. 43.)

«Tavla oynayan Allah ve Rasûlünün emrini dinlememiş olur. (Ebû-Dâvûd, K. el-Edeb, 56.) hadislerini göz önüne alan cumhur tavla oynamanın haram olduğu hükmünü benimsemişlerdir.

Said b. el-Müseyyeb'in de dahil bulunduğu bazı din bilginleri ise hadislerin kumara ait olduğunu, kumarsız tavla oynamanın caiz olduğunu söylemişlerdir.

İskambil vb. oyunlarının da tavla gibi olması gerekir. Bunlara düşkünlük göstermemek, kumara âlet etmemek cevaz şartıdır.

Oyunların haram olmaması için şu şartlara riayet etmek gerekir?
a) Oynamaya dalıp namazı geçirmemek.
b) Kumara âlet etmemek.
c) Oyun sırasında dilini kötü sözlerden sakınmak.

Kumar: İslâm kumarı yasaklarken belli bir şeklini kastetmemiş, mana ve neticesini hedef almıştır. Hangi âlet ve metodla oynanırsa oynansın, oyunun —önceden belli olmayan— sonunda taraflardan biri veya birkaçı kâr yahut da zarar edecekse kumar gerçekleşmiş demektir. Ortaya iki taraf onar lira koyup, zar veya oyun kâğıdı ile en büyük rakam ve kozu bulan yirmi liraya sahip olur, diğeri kaybederse kumardır; birçok kişi aralarında para toplayıp çekilecek kura veya yapılacak yarışma sonunda içlerinden bir kısmı buna sahip olacak diğerleri kaybedecekse kumardır...

«Ey iman edenler! İçki, kumar, putlar ve fal okları, şüphesiz şeytan işi pisliklerdir; bunlardan kaçının ki saadete eresiniz. Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bundan vazgeçersiniz değil mi» (el-Mâide: 5/90-91) mealindeki âyet kumarı hem haram kılmakta, hem de bu hükmün hikmetlerini sıralamaktadır:

a) Müslüman hayat ve kazancı şansa ve tesadüfe değil, aldığı tedbirler ve verdiği emeğin sonucuna bağlamalıdır.
b) Başkasının malı haramdır; bunu almanın yolu ya —çeşitli şekilleriyle— mübadele veya bağış vb. dir; kumar haksız kazanç yoludur.
c) Kaybeden verdiğine razı görünse bile, kalbinden müteessir bulunduğu ve kazanana kin, düşmanlık duyduğu şüphesizdir.
d) Kaybeden kazanmak, kazanan bu zevki yeniden tatmak için tekrar oynarlar ve bu hal giderek alışkanlık kazandırır, kişiyi kumarcı yapar.
e) Kumar ibâdetlere engel olur.
f) Kumarın zararı ferdlerde kalmaz, topluma sirayet eder; üretime katılmayan, işsiz, güçsüz, kumar oynamakla vakit öldüren kimselerin çoğalmasına sebep olur.

Piyango ve Toto: Piyango, spor-toto, müşterek bahis gibi tertib ve oyunlar da kumardır; daha büyük kalabalıkların oynadığı kumardır, kumarın bütün unsurlarını içine almaktadır.

Bunlardan bazı tesis ve hayır kurumlarının yararlanması, İslâmî açıdan mazeret değildir; Çünkü İslâm, kendi toplumu içinde, menfaat vâdetmeden hayra yardımcı olması mümkün olmayan ferdlerin —nadirleri müstesna— bulunacağını düşünmez. Onun getirdiği devlet, ekonomi, hukuk, toplum ve ahlâk düzeni hayır kurumlarını yaşatmak için kumar tertibine muhtaç değildir. Müslümanların iyilik ve hayır yapmaları için «Allah rızası», teşvik unsuru olarak yeterlidir.

Geniş bilgi için tıklayınız
Selam ve dua ile...


kaynak
Quo vadis?
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
3 Ocak 2009       Mesaj #3
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Tavlada oynuyorsun mesela ama günah mı sanıyorsunuz? O zaman günah olsaydı zaten böyle bir oyun olmazdı.
CrAzYYaKuP99 - avatarı
CrAzYYaKuP99
Ziyaretçi
4 Mart 2009       Mesaj #4
CrAzYYaKuP99 - avatarı
Ziyaretçi
tşkler eline emğine sağlık bende tavla oynarken 3 şeyi yapmıo günah yada haram olmaz yani
modemm - avatarı
modemm
Ziyaretçi
5 Mart 2009       Mesaj #5
modemm - avatarı
Ziyaretçi
Günah tabi yukarda ayet açıkça ifade ediyor. zaten
sasa73 - avatarı
sasa73
Ziyaretçi
6 Haziran 2009       Mesaj #6
sasa73 - avatarı
Ziyaretçi
zar atmak tavla gibi oyunları oynamak hanefi mezhebide olmak üzere cumhuru ülamaya göre caiz değildir isterse bahisine olmasın, hanefi ,maliki, hanbeli mezheblerine göre satrançta aynı şekilde caiz değildir
yani ben karşılklı oynamıyom demek kurtarmıyo
çünkü peygamber (a.s) tavlayı yasaklarken tamamen yasaklıyo bahisli olursa diye ayırmıyo
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Haziran 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Kumara vesile yapılması ve ibadetlere engel olacak derecede zaman israfına yol açması durumunda tavla, okey ve satranç oynamak caiz değildir. Hadis kaynaklarında tavla ve satranç hakkında yer alan birkaç rivayetten, bu oyunların o dönemde kumar maksadıyla oynandığı ve insanları farz ibadetlerden alıkoyduğu anlaşılmakta ve bu konudaki şiddetli uyarıların bu maksatla yapıldığı düşünülmektedir. Bu itibarla bu oyunların kumar amacı taşımaksızın sadece eğlenmek için oynanmasında dini açıdan bir sakınca bulunmamaktadır.
Bilgilerinizi rica ederim.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Mart 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
günahtır

Benzer Konular

15 Ocak 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
24 Ocak 2014 / Misafir Cevaplanmış
1 Aralık 2011 / Eror Soru-Cevap