0x800ccc0d hata kodunun çözümü nedir? Alıntı
derdovan adlı kullanıcıdan alıntı sayın ustadlarım bende de ilk defa başıma geldi windows live mail hata kimliği vermeye başladı hata kodu 0x800ccc0d mail gidiyor gelmiyor nasıl çözecam bilmiyorum sonucu kimligi diyor nasıl değiştirecam lütfen yardımcı olsanız sevinirim şimdiden alaka ve yardımlarınız için tşkler ellerinize sağlık SAYGILAR DERDOVAN
Microsoftun destek sitesinde "0x800ccc0d" hata kodu için aşağıdaki şekilde bir açıklama yapılmış...
Yalnız benim tereddüt yaşadığım bir nokta var ki o da: aşağıdaki makaleye göre bu hata kodu; Outlook Express programında karşılaşılan bir hata. Ancak sizin sorununuzda Outlook Express'ten hiç bahsetmemişsiniz Dolayısıyla size farklı bir çözüm önerisi gerekebilir bu konuda ...
Dediğim gibi sizinkisi farklı bi durumsa lütfen bu konu altından belirtiniz ki konuya vakıf diğer arkadaşlarım yardımcı olmaya çalışsın size...İyi günler dilerim
*****************************************************************
Belirtiler
Outlook Express'te e-posta gönderip almaya çalıştığınızda, Postane Protokolü 3 (POP3) veya Basit Posta Aktarım Protokolü (SMTP) ana bilgisayarınızın bulunamadığını bildiren bir hata iletisi alabilirsiniz (hata kodu 0x800CCC0D).
Neden?
Bu davranış, bilgisayarınızdaki POP3 veya SMTP sunucu hesabı bilgileri yanlışsa oluşabilir. Hesap bilgileriniz doğruysa, bu davranışın nedeni Internet servis sağlayıcınızla bağlantınızdır; bakım işlemleri gibi nedenlerle e-posta sunucuları kullanılamaz olabilir.
Çözüm
Bu davranışı gidermek için, atanmış e-posta sunucularınız için doğru hesap ayarlarını kullandığınızı doğrulayın. Sunucu bilgilerini ISS'nizden veya yerel ağ (LAN) yöneticinizden edinebilirsiniz. Internet E-posta hesabınızın ayarlarını doğrulamak için:
- Outlook'u başlatın.
- Araçlar menüsünde, Hesaplar'ı tıklatın.
NOT: Araçlar menünüzde Hesaplar görünmüyorsa, Outlook Express 5 kullanmıyorsunuz demektir. - Posta sekmesinde, e-posta hesabınızın adını tıklatın ve sonra da Özellikler'i tıklatın.
- Genel sekmesinde, e-posta adresinizin doğru olduğunu denetleyin.
- Sunucular sekmesinde, gelen posta (POP3) ve giden posta (SMTP) sunucuları için e-posta sunucusu bilgilerinin doğru olduğunu denetleyin. Her iki sunucuda da parolanız ve hesap adınız için doğru ayarların bulunduğunu doğrulayın. ISS'nize, sunucunuzda güvenli parola doğrulaması kullanarak oturum açmanız gerekip gerekmediğini ve giden posta sunucunuzun kimlik doğrulaması gerektirip gerektirmediğini sorun.
- Bağlantı sekmesinde, kullandığınız bağlantının doğru olduğunu denetleyin. Örneğin, bir LAN veya çevirmeli ağ üzerinden bağlanabilirsiniz. Geçerli bir bağlantınız yoksa, e-posta programınız e-posta sunucularıyla iletişim kuramaz.
- Gelişmiş sekmesinde, sunucu bağlantı noktalarınızın doğru olduğunu denetleyin. POP3 sunucular 110 numaralı ve SMTP sunucular 25 numaralı bağlantı noktasını kullanır. Bu bağlantı noktalarının doğru olduğunu denetleyin. Daha fazla bilgi için ISS'nize başvurun.
- Tamam'ı tıklatın ve değişiklikleri kaydetmek üzere Kapat'ı tıklatın.
E-Posta Sunucularında Ping Komutunu Kullanma
E-posta sunucusuna ping komutu gönderdiğinizde, e-posta programınız ile sunucu arasında geçerli bir Internet veya LAN bağlantınız olup olmadığını belirleyebilirsiniz. Ping komutu çalışırsa, sunucuya bağlısınız demektir. Ping komutu çalışmazsa, ağ yöneticiniz veya ISS'niz sunucunun ping yanıtları göndermesini engellemiş olabilir ve bağlı olabilirsiniz. Sunucunuza ping komutu göndermek için:
- Başlat'ı tıklatın, Programlar'ın üzerine gidin ve sonra MS-DOS İstemi'ni tıklatın. Microsoft Windows 2000'de, Başlat'ı tıklatın, Programlar'ın ve sonra Donatılar'ın üzerine gidin ve Komut İstemi'ni tıklatın.
- Komut istemine ping yazın, Ara Çubuğu'na basın ve sunucunuzun adını yazın. Örneğin, sunucunuzun adı "pop3.email.msn.com" ise (tırnak işaretleri olmadan), ping pop3.email.msn.com yazın ve ENTER tuşuna basın.
Ping komutu, sunucuya bir iletişim paketi gönderir ve sunucunun paketi aldığını gösteren yanıt paketini bekler. Ping komutu üç paket gönderir ve sonuçları görüntüler. Ya dönüş paketlerini alırsınız ya da yanıt alınmadan bir zaman aşımı oluşur.
ISS'nize Ne Zaman Başvurmalı
Ping komutu çalışmazsa, e-posta sunucularında bir sorun olmadığını veya bakım çalışmaları yapılmadığını doğrulamak üzere ISS'nize veya LAN yöneticinize başvurun.
Daha fazla bilgi
Bu davranış, e-posta sunucunuzla iletişimi engelleyecek biçimde yapılandırılmış bir güvenlik duvarınız varsa da oluşabilir. ZoneAlarm gibi bazı güvenlik duvarı yazılımları, programlarınız ile Internet arasındaki hem gelen hem de giden iletişimleri kısıtlamanıza olanak tanır. Bu gibi durumlarda, e-posta sunucunuzla Outlook iletişimini etkinleştirme konusunda bilgi için güvenlik duvarı yazılımınızın belgelerine başvurmalısınız.
Bu makaledeki bilginin uygulandigi durum: - Microsoft Outlook Express 5.5
- Microsoft Outlook Express 5.01 Service Pack 2
- Microsoft Outlook Express 5.0
- Microsoft Outlook Express 5.01 Service Pack 1
- Microsoft Outlook Express 5.01
- Microsoft Outlook Express 6.0
Microsoft Windows Millennium Edition
Bu makalenin orjinali için tıklayınız >> KAYNAK
*************************************************************************** ****
Bir de şunu deneyebilirsiniz:
Alıntı
NeutralizeR adlı kullanıcıdan alıntı
Şifre bölümünde "Beni hatırla" seçeneğinin işaretini kaldırın ve şifreyi elle girin. Bir kez sorunsuz bir şekilde oturum açtıktan sonra tekrar bu seçeneği aktif edebilirsiniz. Ayrıca Araçlar > Seçenekler > Gelişmiş > Bakım > ekranınde Genel ve HTTP seçeneklerini işaretledikten sonra yeniden deneyebilirsiniz.