Arama

Wendy kimdir ve karakteri nasıldır?

Güncelleme: 27 Şubat 2012 Gösterim: 5.083 Cevap: 2
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Ağustos 2009       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
wendy kimdir?,wendy'in karakteri nedir?
Sponsorlu Bağlantılar
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
31 Ağustos 2009       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

wendy kimdir?,wendy'in karakteri nedir?

Umarım doğrudur, Wendy hakkında pek fazla bilgiye rastlamadım.
Peter Pan
Sponsorlu Bağlantılar
Varolmayan Ülkede


WENDY BÜYÜDÜ, ANNE OLDU...
returntoneverland 120 100 5Sıra geldi Peter Pan'ın hayal gücü yüksek ve inançlı arkadaşı Wendy'e... Wendy artık büyüyüp olgunlaştı ve genç kızlıktan çıkıp akıllı ve bilinçli bir kadın oldu. Buna karşılık küçük bir kızın çocuksu niteliklerini de bırakmadı. Varolmayan Ülke'nin büyüleyici ortamından çıkıp da gerçek dünyaya dönüşünün üzerinden uzun yıllar geçtiği halde o ülkenin büyüsüne inanmaktan hiç vazgeçmedi.
Gençlik ruhunun yok olup gitmesine asla izin vermeyen Wendy'nin bunu iki çocuğuna da geçirmeye kararlı olduğunu görürüz. Özellikle de çocuklarını yatırırken anlattığı masallarla bunu başarmaya çalışır. Ancak küçük oğlu Danny inanırken ablası Jane sürekli sorun çıkarır. Oysa Wendy'nin en büyük arzusu, Jane'in de günün birinde hayal gücünün önemine inanmasıdır.
Wendy karakterinin özelliklerini ona sesini veren Kath Soucie şu sözlerle anlatıyor: 'Wendy'nin en belirgin yanı bence çocuksu ruhunu hala taşımaya devam etmesidir. Peter Pan'a ve hayatta herşeyin mümkün olabileceğine olan inancının devam ettiğini görüyoruz. Ayrıca ortada büyük bir çelişki sözkonusu. Wendy'nin küçük kızı olağanüstü ciddi ve herşeye karamsar gözlerle bakan bir kızken annesinin müthiş bir hayal gücüne sahip olması beni çok etkiledi. '
returntoneverland 120 100 6Peter Pan'ın inançlı ve neşe dolu dostları Kayıp Çocuklar da kişiliklerini yansıtan isimlere sahiptirler. Bunlar da tıpkı Peter Pan gibi ölümsüz çocuklardır ve dünya onlar için bir oyun yeri gibidir. Yatak ucunda anlatılan masallara inanmakta isteksizlik gösteren Jane gibi bir kızla başa çıkabilmek için yepyeni bir yöntem uygulamaya karar verirler. Böylece de, ' Eğer karşındakini yenemiyorsan sen de onun gibi ol ' biçimindeki eski tavırlarını bir yana bırakıp, ' Eğer karşındakini yenemiyorsan kendin gibi yap ' felsefesini uygulamaya koyarlar. Sonuç; Jane'in de onlardan birisi olması ve dünyanın ilk ' kayıp kızı ' olmasıdır.
PETER PAN GÜNÜMÜZE TAŞINIRKEN...
Disney'in 1953 yapımı çok sevilen klasiği ' Peter Pan 'ın devamının yapılabilmesi için herşeyden önce iyi bir öykü bulunması gerekliydi. Üstelik bu öykünün izleyiciye yepyeni deneyimler getirirken aynı zamanda orijinal filmin mantıklı bir uzantısı niteliğini taşıması ve eski mekanlarla karakterlere geri dönülmesi gerekliydi.
Bunun nasıl başarıldığını Walt Disney Televizyon Animasyonu Bölüm Başkanı Sharon Morrill şu sözlerle açıklıyor: 'Herşey daima güçlü bir öyküde başlar ve biter. Elimizde öyle bir öykü olmalıydı ki, seyircinin çok iyi tanıdığı karakterleri daha ileri noktalara götürebilmeli ve kuşaklar arası farkları ortadan kaldırabilmeliydi. Bu hedefe varmak için öncelikle orijinal filmin tonlamasına ve ruhuna sadık kalmalısınız. Sonra da hem bugünün hem de yarının kuşaklarının beğenebileceği türden yepyeni duygular yaratıp bunları filme koyabilmeniz gerekir. '
returntoneverland ekipProdüksiyon ekibinin üstesinden gelmesi gereken bir başka zorluk daha vardı. Walt Disney'in film yapım amaçlarının merkezi noktasında yer alan ' Peter Pan ' gibi klasikleşmiş bir filmin devamını yapmak gibi göz korkutucu bir işe girişmek zorundaydılar. Filmin yönetmenlerinden Robin Budd, bu aşamada hangi güçlüklerle karşılaştıklarını şu sözlerle anlatıyor:
' Ürkütücü bir işti bu... Çünkü orijinal filmi derinliğine analiz ettikçe ne kadar başarılı bir sanat yönetimi uygulandığını fark ediyorduk. Böylesine basit ama güçlü bir sanat yönetimine ulaşabilmek, başlangıçta tahmin ettiğimden çok daha zordu. Komple bir ekip çalışması gerektiriyordu. Klasik bir filmin devamını yapmanın çok zor olduğunu söyleyebilirim. Her karenin keyifli ve harika olabilmesi için adeta kendimizi öldüresiye çalıştık. '
Filmin baş karakterlerinden olan Jane karakterinin tasarımını Charlie Bonifacio üstlendi. Bu karakterin oluşturulmasında eski usul tasarım teknikleriyle modern yaklaşımların dengeli bir biçimde birleştirilmesi gereği ortaya çıktı. Jane karakterine olağanüstü bir sevgiyle yaklaşan Bonifacio, elindeki orijinal materyalden fazla uzaklaşmamaya özen gösteren bir çalışma ortaya koydu.

BÜYÜMEK RUHSUZLAŞMAK DEMEK DEĞİLDİR...

' Peter Pan Varolmayan Ülkede 'nin yönetmenlerinden Donovan Cook, iki film arasındaki farkları şu sözlerle açıklıyor: ' İlk film büyüyüp olgunlaşmaktan korkan küçük bir kız çocuğu hakkındaydı. Ancak bu kız çocuğu genç ruhunu kaybetmeden de büyümenin mümkün olabileceğini öğreniyordu. Devam filminde ise Jane karakterinin olgunlaşabilmek için genç ruhunu elden bırakmasının gerekmediğini anlatıyoruz. Aslında aynı hayat dersini iki farklı açıdan verdiğimizi söyleyebilirim. '
Orijinal film ile devam filmi arasındaki en belirgin farklardan birisi de, kötü yürekli Kaptan Hook'un denizdeki düşmanının tamamen farklı bir yöntemle sunumu oldu. Wendy'nin ziyaretiyle Jane'in gelişi arasındaki süre içinde Varolmayan Ülke'de birtakım değişiklikler olmuştu. Bunların başında da Kaptan Hook'un düşmanının değişmesi geliyordu. Orijinal filmdeki düşmanlık simgesi olan timsah, denizin mavi sularında kaybolup giderken onun yerini dev bir ahtapot aldı. Kısacası yeni filmdeki dev ahtapot ' çelik dişli bir korsan ' işlevini gördü.
Timsahın yerini ahtapotun almasıyla birlikte Kaptan Hook'a çok farklı işkenceler çektirmenin yolu da bulunmuş oldu. Uzun kollarıyla her yöne yetişebilen ahtapotun getirdiği animasyon kolaylıkları sayesinde Kaptan Hook'un başının dertten kurtulmaması sağlandı.
returntoneverland 120 100 7Devam filminin Peter Pan ile Wendy'nin yıllar sonra karşılaştığı noktadan itibaren başladığını belirten Sharon Morrill, ' Bu sahnenin ardından Jane'in babasının savaştan geri dönüşü geliyor. Filmin finalinin duygusal bir merdiven işlevi gördüğünü ve herkes için çözüm ve umut önerdiğini söyleyebilirim ' diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor:
' Filmin temasının Peter Pan ile artık olgunlaşmış Wendy arasındaki karşılaşmayı mükemmel bir biçimde yakaladığı düşüncesindeyim. Son derece harika olan bu nostaljik anlarda herşey sadece birkaç sözcükle iletiliyor. Bu sahnede hem Peter hem de seyirciler, Wendy'nin inanmaktan hiçbir zaman vazgeçmediğini görüyorlar. Çocuklarımızın yüreğindeki hayal gücünü daima korumalıyız. Yaratıcılık duygusu hepimizin içini aydınlatan bir güneş gibi olmalı. '
Sharon Morrill filmin mesajıyla ilgili düşüncelerini şöyle noktalıyor: ' Doğruyu yaptığımızı düşünüyorum. Jane çıktığı bu olağanüstü yolculukta kendisi hakkında çok şey öğreniyor. Daha sonra evine döndüğünü görüyoruz. Ardından babası savaştan dönüyor. O andan itibaren hayatın Jane için çok daha iyi olacağını sezinliyorsunuz. Bence bu geleceğe iyimser bakışın harika bir örneğidir. '
SANAT YÖNETİMİ VE GÖRSEL EFEKTLER
returntoneverland 120 100 8' Peter Pan Varolmayan Ülkede 'nin prodüksiyon ekipleri, orijinal filmin kaynak materyali üzerinde çalışma yaparken Noel sabahındaki çocukların heyecanını duydular ve Walt Disney Animasyon Araştırma Kütüphanesinin sağladığı tüm avantajlardan yararlandılar.
Bu araştırmalar sonucunda Frank Thomas'ın 1953 yılında yaptığı Kaptan Hook taslaklarıyla Milt Kahl'ın Peter Pan çizimlerinden geniş ölçüde yararlandıklarını kaydeden yönetmen Robin Budd, ' Kahl'ın çizimleri bizim için önemli bir esin kaynağı oldu. Kahl'ın çizimlerindeki Peter Pan'a baktığımızda klasik anlamda bir yakışıklılığın olmadığını gördük. Böyle olunca karşımıza onun çocuk ruhunu vurgulama şansı çıktı. Bu resimleri bulmak bizim açımızdan büyük şans oldu. ' diyor.
Filmin sanat yönetmenliğini üstlenen Wendell Luebbe ise, arşiv çalışması sırasında ağırlığı 1950'li yılların çizgi filmlerinin tüm özelliklerini yansıtan orijinal ' Peter Pan ' filmine verdi. O filmi ekibiyle birlikte ışıklandırma ve sahneleme tekniği gibi açılardan dikkatle inceledi. Bu araştırması sonucunda orijinal filmde koyu renk arka planların bolca kullanıldığını, ana karakterlerin kişiliklerinden kaynaklanan ışığın koyu renk zemin üzerinde daha belirgin olduğunu keşfetti.
Sanat yönetimi açısından film yapımcılarını bekleyen bir başka zorluk da, 1953 ile 2002 arasında film yapımında meydana gelen teknolojik gelişmelerin dengesini kurabilmekti. Yapımcıların bu noktada bilgisayar çıkışlı görüntülerin hangi boyutta kullanılacağına; konuyla organik ve dinamik bütünlük sağlamak amacıyla animasyon sınırlarının hangi ölçüde genişletileceğine karar vermesi gerekiyordu.
returntoneverland 120 100 9' Return to Never Land 'in prodüksiyon işlemlerinin tamamı Avustralya'da kurulu bulunan Walt Disney Animasyon Stüdyolarında gerçekleştirildi. 15 yıldan beri faaliyet gösteren Avustralya stüdyolarında bugüne kadar bazı televizyon dizileriyle animasyon tarihinin popüler video prömiyerleri yapılmıştı. Bunlar arasında ' The Lion King II: Simba's Pride ' ve ' The Little Mermaid II: Return to the Sea ' gibi video yapımları vardı. 'Peter Pan: Return to Never Land ' ise bu tesislerde üretilen ilk uzun metrajlı çizgi sinema filmi ünvanını kazandı.

kaynak
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Şubat 2012       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
wendy özelliği lazım kısacık ya lütfen

Benzer Konular

27 Aralık 2014 / Misafir Soru-Cevap
3 Ağustos 2017 / carly Soru-Cevap
15 Temmuz 2008 / volture Taslak Konular