Arama

Bilinçli tüketici ne demektir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 29 Şubat 2012 Gösterim: 32.933 Cevap: 41
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
6 Mart 2010       Mesaj #11
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bu ne yaaaaaa ben tüketici nedir onu arayommm tüketici haklarını degilllllll

tüketici
isim
  • 1 . Mal ve hizmetlerden yararlanan, satın alıp kullanan, tüketen kimse, müstehlik, üretici karşıtı: Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır."- Anayasa.
  • 2 . sıfat, mecaz Bitiren, mahveden.

Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Mart 2010       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
dersimiz bilinçli tükeici bana yardım eder misiniz? bilinçli tüketici nedir?
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Ekim 2010       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinçli tüketici görevleri ve sorumlulukları nelerdir
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
14 Ekim 2010       Mesaj #14
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?

1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz


6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz


a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,


b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz
)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,


d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)


e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı


B
YASAL HAKLARINIZ :

Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;


1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz


2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz


3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz


4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür


5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır
(Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir)

C
SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :

Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz


a
Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır

b
Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,

c
Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D- ÖNERİLER :


1
Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz

2
Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız

3
Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız

4
Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz

Son düzenleyen ener; 26 Ekim 2010 10:05 Sebep: Aktif linkler kapatıldı.
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Ekim 2010       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar bilincli tüketiçi nedir ?lütfen söleyi lütfen
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Kasım 2010       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Hepimizin muhakkak ihtiyaçları olmuştur.Kimisi iPod, kimisi ayakkabı, kimisi cep telefonu almıştır.Peki ihtiyaçlarımızı karşılarken veya karşıladıktan sonra acaba ben nasıl bir tüketiciyim sorusu aklımıza gelmişmidir.Veya ne kadar bilinçliyiz.Mesela bunu şöyle ölçelim ürün bozulduğunda ilk iş olarak servisine mi götürüyoruz?Cevabınız evet ise yazıyı sonuna kadar okumanız yararınıza olacaktır.

Ürünü alma aşamasınayken:

Ürünümüz bir cep telefonu olsun.Yaman marka bir cep telefonu var.Bu telefon internetteki herhangibir alışveriş sitesinde 500 Ytl olsun, herhangibir tekno markette 505 Ytl olsun, dışarıdaki bir telefoncuda da 515 Ytl olsun.Telefon ve modeli üçünde de aynı.Ancak gördüğümüz üzere fiyatlar farklı onun için önce belirlediğimiz özelliklerde bir telefonun veya ürünün fiyatını bir araştırmalıyız.Ve internetten aldığımız ürünlerin kargo ücretlerini de bu hesaba katıp doğru bir kıyaslama yapmamız lazım.Diyelim ki en uygun tekno markette çıktı ve gittim alacağım.Mutlaka yanındaki aksesuarları, ambalajın içerisinde gelen kitapçıkları ve buna benzer materyalleri kontrol etmemiz lazım.Diyelim ki ben Yaman marka telefonu aldım eve geldim ve kulaklığı çıkmadı.Aldığım yere götürdüğümde ne ile karşılaşacağımı bilemem.Bana satan kişican veya dişican “ben size tam vermiştim” diyebilir.Bu tür olaylara meydan vermemek için ilk kontrol öenmli.Ha unutmadan mutlaka fiş, fatura, teslim fişi gibi bir belgeyi almayı unutmayın.

Ürünü aldıktan sonra:

Yaman marka cep telefonumuzu aldık ve eve geldik.Ancak daha hiçbirşeyini bilmiyoruz.Ve bu marka ve modelden kullanan arkaşlarımız var.Tutup da arkadaşımızdan öğrenmiyoruz kullanımını.Herşeyin en doğrusu kutunun içerisinde gelen kullanma kılavuzunda mevcuttur.Arkadaşımızın doğru kullandığını bilemeyiz.Değil mi?Onun için ilk kullanımdan önce mutlaka kıvavuzu okumalı ve talimatları yerine getirmeliyiz.Ha bir de şu kısım var ürünümüzü bir buzdolabı olarak değiştirelim.Buzdolabını aldınız evinize geldi, yetkili servis tanıtımını yaptı ve gitti.Bu arada da elektrikler gitti geldi.Elektrik geldikten sonra buzdolabından sinyal sesi geliyor.Bozuldu diye hemen aldığımız yeri veya servisi aramanın bir mantığı yoktur.Kılavuzunda zaten onunla ilgili kısımlar var.Açıp okusak aslında onun bozulmadığını elektriğin gidip geldiğini ve dolabın içindeki yiyeceklerin kontrol edilmesi gerektiğini bize haber veren teknolojik bir sinyal olduğunu kendimiz de göreceğiz.ilk iş olarak servisi veya satıcıyı aramakla aslında o insanların da vaktini çalmış oluyoruz (kendimizden biliyorum buzdolabı ile ilgili gelen en çok şikayet bu
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Aralık 2010       Mesaj #17
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinli tüketicinin konuşması 2. ci sınıf için
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Aralık 2010       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Yha biLinçLi Tüketici Ne Demeqtir ..?
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
13 Aralık 2010       Mesaj #19
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Yha biLinçLi Tüketici Ne Demeqtir ..?

Alıntı
_Yağmur_ adlı kullanıcıdan alıntı

Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?

1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz


6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz


a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,


b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz
)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,


d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)


e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı


B
YASAL HAKLARINIZ :

Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;


1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz


2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz


3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz


4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür


5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır
(Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir)

C
SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :

Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz


a
Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır

b
Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,

c
Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D- ÖNERİLER :


1
Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz

2
Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız

3
Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız

4
Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz

.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Ocak 2011       Mesaj #20
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Açık gördüğü lamba ve muslukları kapatır, marketten (vb.) çıkarken mutlaka fiş veya fatura alır...

Benzer Konular

26 Nisan 2015 / hasim Soru-Cevap
27 Kasım 2008 / Misafir Sağlıklı Yaşam
23 Ocak 2012 / Misafir Soru-Cevap
14 Nisan 2010 / _KleopatrA_ X-Sözlük