Arama

Bilinçli tüketici ne demektir? - Sayfa 4

En İyi Cevap Var Güncelleme: 29 Şubat 2012 Gösterim: 32.923 Cevap: 41
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Mart 2011       Mesaj #31
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar lütfen bana yardım edin! Size iki soru yazıcam bulursanız çook sevinirim internette bulamadım.Sorularım şunlar:

Sponsorlu Bağlantılar
1)Okul kantininden nasıl yararlanılır?

2)çikolatanın ambalajı mı önemli,yoksa içindeki yiyecek mi önemli

SİMDİDEN REP+++
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Mart 2011       Mesaj #32
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yardım edin lütfen performans ödevimMsn Sad(
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Mart 2011       Mesaj #33
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinçli tüketici ne başım ağrıdı aramaktan
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
29 Mart 2011       Mesaj #34
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bilinçli tüketici ne başım ağrıdı aramaktan

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Mart 2011       Mesaj #35
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Nisan 2011       Mesaj #36
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinçli tüketici ne demektir
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
26 Nisan 2011       Mesaj #37
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bilinçli tüketici ne demektir

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Mayıs 2011       Mesaj #38
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bu nedir kardeşim ben bilinçli tüketici nedir diye baktım
kaganksk35 - avatarı
kaganksk35
Ziyaretçi
11 Ocak 2012       Mesaj #39
kaganksk35 - avatarı
Ziyaretçi
Alın size bilinçli tüketici
Bilinçli tüketici nedir veya kime denir diye düşünüyorsanız size yerinde bir örnek vererek açıklayayım. Bilinçli tüketici neye ihtiyacı olduğunu iyi bilen, sağda solda konu komşu, eş dost ve reklamlarda gördüklerine heves etmeyen, elindeki taşın suyunu son damlasına kadar sıkan ve alışverişlerinin finansmanını doğru yapan kişilere verilen isimdir. Blogumuzun eski yazarlarından T’Pol “Masraf” isimli bir yazı yazarak 2003 yılından itibaren kullandığı dizüstü bilgisayarının vefat etmesinden sonra yaşadığı laptop alışveriş serüvenini anlatmış. 2003 yılındaki bilgisayarlara antika demeyin, kullanılabiliyormuş basbayağı.

Yazar gerçekten ne kadar bilinçli bir tüketici olduğunu gaza gelmeyip Intel i7 işlemci, 4 GB hafıza, 500 GB hard disk gibi herkesin kolaylıkla alabileceği pahalı parçaları almamakla göstermiş. Ayrıca bu bilgisayar için ödemeyi yaparken de tahminimce sadece Worldcard 6 taksit ödeme planını seçerek bir miktar para da tasarruf etmiştir.

Bu konuda bir uyarım olacak ama. Tam anlamıyla bilinçli tüketici ise “Peşin fiyatına 6 ay taksit” şeklinde dillendirilen yalanlara kanmayan tüketicidir. Böyle bir şey yoktur, 6 ay taksitle mal alıyorsanız gizli bir şekilde birilerine 6 aylık yüklü bir faiz ödemesi de yapıyorsunuz demektir. Özellikle mevduat faizlerinin kuşa döndüğü bu günlerde aylık ekstradan %1-1,5 gizli faiz ödemesini bilinçli tüketici yapmaz. Peki bilinçli tüketici ne yapar? Alışverişe ay sonunda millette para yokken, satış elemanları aylık satış kotalarını doldurmaya çalışırken cebinde nakit para ile gider ve “peşin fiyatına 6 ay taksitle” kampanyasında ilan edilen “peşin fiyatın” %10 aşağısına bilgisayarı alır.

Umarım bilinçli tüketici nedir sorusuna tatminkar bir cevap verebilmişimdir. Son olarak umarım T’Pol bilinçli bir kullanıcı olarak 1 dimm 2GB hafıza almıştır diye umut ediyorum, 2GB hafıza şimdi yetse bile bir kaç yıl sonra yetmeyecek ve hafızayı upgrade etmesi gerekecek. Bilinçli tüketici sadece bugünkü ihtiyacını değil, gelecekteki muhtemel ihtiyaçlarını da göz önüne alarak alışveriş yapan kişiye denir.
Son düzenleyen Mira; 11 Ocak 2012 23:50 Sebep: Mesaj içerisine yerleştirilen bağlantılar kaldırıldı.
kaganksk35 - avatarı
kaganksk35
Ziyaretçi
11 Ocak 2012       Mesaj #40
kaganksk35 - avatarı
Ziyaretçi
Hepimizin muhakkak belli başlı ihtiyacları olmuştur, bunları karşılamak içinde gözünüze kestirdiğiniz bir ürünü almışsınızdır. Sonradan pişman oldunuz yada istediğinizi yada size sunulan reklamın yetersiz olduğunu anladnız. Eee şimdi ne olucak ? Tüketici hakkım yokmuydu benim yada varda nasıl kullanıcağım ki ! diye düşünüyormusunuz. Asıl soru şu nasıl bir tüketcisiniz ? Bununla ilgili bir araştırma yaptım cevabı yazının tamımını okuyarak ögrenebilirsiniz.
satilan mal



Öncelikle bilinçli tüketicinin tanımını yapalım.Bana göre bu tanım iki başlıktan oluşuyor birincisi Ürünü almadan önce,ikinciside ürünü aldıktan sonra.
Ürünü almadan önce ne yapılabilir?
Ürünümüz bir bir bilgisayar olsun. Bunu en karlı nerden yada en ucuz nereden alırım diye bir araştırma yapmak şart. Diyelimki İnternette online alışveriş sitelerinde 700 ytl , Bilgisayar ürünleri satan mağazada 800 ytl, Tekno Marketlerde 750 ytl. Model olarak aynı bilgisayar. Herşeyi düşünmek gerekiyor ,mesela Online alış veriş sitesindeki 700 ytl kargo dahilmi dahil değilse fiyatı buna eklemek gerekiyor yada Tekno marketten alınca eve getirene kadar nekadar masrafınız olucak. Sonra en uygun fiyat olarak gördüğümüz yerden almamız gerekiyor. Ödeme şeklinede dikkat etmeniz gerekiyor taksitle vadeli yada vadesiz,peşin fiyatına bunlarda çok önemli.
Ben tekno marketten ürünü almaya gittim burda aklımızda bulunması gereken ,ürünü ambalajında incik-boncuk herşeyi dahilmi diye bakmak.Sonradan eve gidip baktığımızda -vay efendim bunun kulaklığı yokmuş , vay efendim hediyesini koymamışlar demeyin Msn Happy
Geri götürdüğünüzde “Biz size eksiksiz vermiştik” lafını duymanız muhtemel.
Sizin adınıza düzenlenmiş Fişinizi ,bakbuzunuzu veya dekontunuzu mutlaka alın.
Sıra ikinci ve en can alıcı noktada
Ürünü aldıktan Sonra
Bilgisayarımızı aldık evimize masamızın üstüne koyduk. Şimdi kullanmak gerekiyor ama nasıl ? Bu işten anladıgını düşündüğümüz bi arkadaşımızı getirdik onun bize anlatmasını istiyoruz, işte bu kısmen yanlış. Getirdiğiniz arkadaşınız merakına yenik düşüp sizin bilgisizliğinizden yararlanıp garantı kapsamından ürünü cıkartıcak haraketler yapabilir.
Sorun yokken sorun cıksın istemessiniz sanırım Msn Happy Kullanma klavuzlarını iyi okumalıuyız mesela monitörde görüntü yok diye teknik servisi çagırmamalıyız, çünkü daha önce biri mutlaka bu yüzden çağırmıştır ve kullanma klavuzunda sizin için bu soruya cevap bulunmuştur.
Aldım, memnun kalmadım Msn Happy
İşin en karışık kısmı aslında burası. Memnun olmama sebebiniziz geçerli ve tutarlı olması gerekir.Mesela monitörünüz gerçekten bozukmuş teknik ekip geldi tamir etti ve gitti.Sonra yine bozuldu yine yaptırdınız ama bu ürün artık sizin için kalitesiz heran bozulucakmış hissi veren sorunlu bir parça haline geldi, değiştirmek isteyebilirsiniz ama ilk 1 ay içinde geçerli bu…
Ben bunu verip bi üst modelini alıcam ,değiştirmek istiyorum diyemessiniz.
Zamanında bi amcamız aldığı dolaptan memnun olmayıp gazeteye ilan vermiş filanca markanın dolabını alalı şukadarcık gün oldu ,bozuldu gelen giden yok diye vermiş veriştirmiş firmaya. Yetkililer amcanın dolabi bakmaya gitmişler bakmışlarki tüketici kaynaklı bir sorun var Amcaya yüklü bir tazminat davası açmışlar ve almışlardaMsn Happy
Demek istediğim sorunu önce kendinizden olup olmadığını kavrayın gerekirse telefon desteği alın ,sonra teknik destek isteyin daha sonra ilgili yerlere şikayet edin.
Mesela Tüketiciler derneği var orda çok hoş anlatımlar var Birkaç web adresi vermek istiyorum.

Benzer Konular

26 Nisan 2015 / hasim Soru-Cevap
27 Kasım 2008 / Misafir Sağlıklı Yaşam
23 Ocak 2012 / Misafir Soru-Cevap
14 Nisan 2010 / _KleopatrA_ X-Sözlük