Arama

Ritim örnekleri verir misiniz?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 18 Ekim 2015 Gösterim: 20.079 Cevap: 10
İlknur - avatarı
İlknur
Ziyaretçi
15 Ekim 2010       Mesaj #1
İlknur - avatarı
Ziyaretçi
Ritim hakkında bilgi ve örnekler verir misiniz?

RİTİM ÖRNEKLERİ VERİRMİSİNİZ ARKADAŞLAR ? (ACİL)
Msn Happy
EN İYİ CEVABI ölmez fenerli verdi
uygulama: çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. bütün çocuklar gözlerini kapatır. eğitimci ritm sopaları ile ritm tutarak çemberin dışında dolaşır.bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. çocuk kendi arkasında ritm tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritm sopalarını alır. eğitimci çemberde çocuğun yerine geçer. çocuk aynı şekilde çemberin etrafında ritm tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasın döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. çalışma bu şekilde devam eder..

Sponsorlu Bağlantılar
Etkinlik 2: "saat sesi"

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. bir grup ritm sopaları ile sürekli saat ritmini çalar. diğer grup ritme uygun hareketler yapmaya çalışır. yürüme, çömelip kalkma, yüzü eller ile açıp kapatma, kolları havaya kaldırıp indirme gibi hareketler olabilir. Çocuklar farklı hareketler üretmeleri için cesaretlendirilirler. daha sonra gruplar yer değiştirir ve çalışma tekrarlanır.

Etkinlik 3: “ tekerleme”

materyaller: -

uygulama: iğne miğne, ucu düğme
fil filince, kuş dilince
horoz öttü, tavuk tepti
bülbül kıza selam etti

İç içe iki halka oluşturulur. halkadaki çocuklar yüz yüze dönerler. İç ve dış halkadan çocuklar eşleşerek el ele tutuşurlar. tekerlemenin birinci sırasında çiftler önce el çırpar(iğne) sonra karşılıklı olarak ellerini birbirine vurur (miğne) iki kez tekrarlanır, ikinci sırada el ele tutuşup çömelip kalkarlar, iki kez tekrarlanır. Üçüncü sırada horoz gibi öter ve tepiyormuş gibi yaparlar, dördüncü sırada asker selamı verirler. tekerleme ritmik bir şekilde söylenir ve hareketlerin ritme paralel olmasına dikkat edilir. İç halka bir adım sağa kayar ve herkes karşısına gelen ile eşleşir. Çocuklar öğretmenin yönergeleriyle tekerlemede deneyim kazandıktan sonra, kendilerinin ritme uygun hareket bulmaları istenir.

Etkinlik 4

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar halka şeklinde yüzleri dışa dönük şekilde otururlar. eğitimci çemberin etrafına dönerek bir çocuğun karşısında durur ve “ hey sen nasılsın? bana adını söyler misin?” der. Çocuk adını söyler. Çocuğun adını bütün çocuklar ritm aletlerini çalarak söylerler. adını söyleyen çocuk öne geçerek çemberin etrafına döner ve bir arkadaşının karşısında durarak aynı cümleyi tekrarlar. oyun bu şekilde bütün çocukların isimleri söylenene kadar devam eder. kendi isimleri yerine çocuklar istedikleri bir meyve, bir hayvan ismini de ritme uygun söyleyebilirler…

Etkinliğin Adı :Ritm tutalım
Amaç :Ritm kavramının gelişimi
Kelimelerdeki ritmi duyabilme.
Kullanılan Materyal :Ritm sopaları
Davul
Tahta kaşıklar
Tahta bloklar
Uygulama :Eğitimci çocukları daire şeklinde yere oturtur. “Çocuklar müzikle ellerimizi nasıl çırptığımızı hatırlıyorsunuz değil mi? Peki isimlerimiz için de ellerimizi çırpabileceğimizi biliyor musunuz? Şimdi beni iyi dinleyin,” der ve
A) Sıra ile çocukların her birinin ismi için el çırparak ritm tutar. Örneğin “Volkan” derken aynı anda 2 kez, (“Vol” hecesi için 1 ve “kan” hecesi için 1 kez,) “Berk” derken 1 kez, “Ayşegül derken 3 kez el çırpar.
B) Daha sonra her çocuktan sıra ile kendi ismi için el çırpmasını ister. Bu sırada hata yapan çocuklara model olarak onların hatalarını düzeltir. Her çocuk kendi ismi için ritm tuttuktan sonra eğitimci,
C) Sıra ile her çocuğun önce ismini söylemesini, sonra el çırparak söylemesini ister ve hep beraber el çırpılır. (bir çocuğun ismi için gruptaki tüm çocuklar ritm tutar)
Örneğin Berk: 1) önce ismini söyler
2)kendi ismini söylerken bir kez el çırpar
3)Hep beraber Berk için, ismi söylenirken 1 kez el çırpılır. Çocukların isimleri için ritm tutma etkinliği bittikten sonra eğitimci çocuklardan sınıfta bulunan herhangi bir şeyin ismini akıllarında tutmalarını ister. Sıra ile her çocuk kendi düşündüğü nesneyi önce söyler, sonra onun için ritm tutar. Sonra hep birlikte ritm tutulur. Daha sonra birer hayvan, yiyecek, meyve, eşya vb. isimler düşünmeleri istenir.
Çocuklar, kelimelerdeki ritmi başarıyla duyabildikleri zaman onlarla hep birlikte bir şarkı söylenir ve serbest olarak bu şarkı için istedikleri gibi ritm tutmaları istenir. Bu aşamada önemli olan şarkıya ritm aletleri veya elleri ile istedikleri gibi ritm tutarak eşlik etmeleridir. Her kelimedeki ritm yakalamaları beklenmemelidir. Çalışmalar ilerledikçe çocuklar ritmi daha iyi hissedebilecekler ve daha başarılı olacaklardır.


Etkinliğin Adı :Zillerin dansı
Amaç :Hızlı – yavaş, Yüksek – alçak (ses) kavramlarını kavrayabilme.
Vücut kısımlarını tanıyabilme.
Ritme uygun olarak hareket edebilme.
Sesin başladığını ve bittiğini anlayıp uygun davranışı gösterebilme.
Kullanılan Materyal :Üzerinde ses çıkaran zillerin dikilmiş olduğu farklı uzunlukta kurdele ve kumaşlar.
Uygulama :Çocukların baş, omuz, kol, bilek, bel, kalça ve ayak bileklerine bağlanabilecek uzunlukta kurdele ve kumaş parçaları üzerine ses çıkaran ziller dikilir. Bu kurdeleler bazı çocukların başına , bazı çocukların koluna, bazı çocukların beline, bileklerine veya diğer vücut kısımlarına bağlanır. Daha sonra sıra ile aşağıdaki etkinlikler uygulanabilir.
1- Çocukların tümü aynı anda vücut kısımlarını hareket ettirerek zilleri ile ses çıkarır.
2- Sadece başında zilleri olanlar ses çıkarır.
3- Sadece kolunda zilleri olanlar ses çıkarır.
4- Her grup zillerini hızlı ritmde sallayarak ses çıkarır.
5- Her grup zillerini yavaş ritmde sallayarak ses çıkarır.
6- Her grup zillerini alçak sesle çalar.
7- Her grup zillerini yüksek sesle çalar.
8- Farklı ritmde müzik eşliğinde serbest dans edilir. Müzik başladığı zaman dans edilmeye başlanır, müzik durduğu anda her çocuk olduğu pozisyonda heykel duruşunda kalır.
9- Daha sonra çocuklar baş, omuz, kol ve belinde zilleri olanlar; kalça, diz, bacak ve ayak bileğinde zilleri olanlar gibi küçük gruplara ayrılır.
İki farklı müzik parçası seçilerek gruplara dinletilir. Her bir müzik parçasının bir gruba ait olduğu ve hangi grubun parçası çalıyorsa o grubun dans etmesi söylenir. Gruplara kendi müzik parçaları tanıtılır. Her iki müzik parçası 15 –20 saniye aralıklarla değiştirilerek çalınır serbestçe dans edilir, diğer grup heykel duruşunda bekler.

alıntıdır
Son düzenleyen Jumong; 18 Ekim 2015 11:37
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Kasım 2010       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
*dalgalar
*güneşin batması
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Ekim 2011       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gel gitler yürümek koşmak besin zinciri,müzik
yağmur yağması
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ekim 2011       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
saatin sesi,kalp atışı,dünyanın dönmesi,gece gündüz,mevsimler,yürümemiz,dans,müzik ritimleri,raflar,nabız artışı,aylar,sayılar,harfler,tv programları,haftanın günleri,örüntüler,trafik ışıkları,ayakkabı bağı,ilkbaharda çiçek açması,güneşin batması ve doğması,gömleklerin düğmeleri...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Haziran 2012       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben güzel sanatlar lisesine hazırlanan bir çocuk olarak sizden bunula ilgili bir video istiyorum sınave hazırlanırken çalışabileceğim ve kendimi sınav yapabileceğım bir video bulabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim
ölmez fenerli - avatarı
ölmez fenerli
Ziyaretçi
1 Ekim 2012       Mesaj #6
ölmez fenerli - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
uygulama: çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. bütün çocuklar gözlerini kapatır. eğitimci ritm sopaları ile ritm tutarak çemberin dışında dolaşır.bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. çocuk kendi arkasında ritm tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritm sopalarını alır. eğitimci çemberde çocuğun yerine geçer. çocuk aynı şekilde çemberin etrafında ritm tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasın döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. çalışma bu şekilde devam eder..

Etkinlik 2: "saat sesi"

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. bir grup ritm sopaları ile sürekli saat ritmini çalar. diğer grup ritme uygun hareketler yapmaya çalışır. yürüme, çömelip kalkma, yüzü eller ile açıp kapatma, kolları havaya kaldırıp indirme gibi hareketler olabilir. Çocuklar farklı hareketler üretmeleri için cesaretlendirilirler. daha sonra gruplar yer değiştirir ve çalışma tekrarlanır.

Etkinlik 3: “ tekerleme”

materyaller: -

uygulama: iğne miğne, ucu düğme
fil filince, kuş dilince
horoz öttü, tavuk tepti
bülbül kıza selam etti

İç içe iki halka oluşturulur. halkadaki çocuklar yüz yüze dönerler. İç ve dış halkadan çocuklar eşleşerek el ele tutuşurlar. tekerlemenin birinci sırasında çiftler önce el çırpar(iğne) sonra karşılıklı olarak ellerini birbirine vurur (miğne) iki kez tekrarlanır, ikinci sırada el ele tutuşup çömelip kalkarlar, iki kez tekrarlanır. Üçüncü sırada horoz gibi öter ve tepiyormuş gibi yaparlar, dördüncü sırada asker selamı verirler. tekerleme ritmik bir şekilde söylenir ve hareketlerin ritme paralel olmasına dikkat edilir. İç halka bir adım sağa kayar ve herkes karşısına gelen ile eşleşir. Çocuklar öğretmenin yönergeleriyle tekerlemede deneyim kazandıktan sonra, kendilerinin ritme uygun hareket bulmaları istenir.

Etkinlik 4

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar halka şeklinde yüzleri dışa dönük şekilde otururlar. eğitimci çemberin etrafına dönerek bir çocuğun karşısında durur ve “ hey sen nasılsın? bana adını söyler misin?” der. Çocuk adını söyler. Çocuğun adını bütün çocuklar ritm aletlerini çalarak söylerler. adını söyleyen çocuk öne geçerek çemberin etrafına döner ve bir arkadaşının karşısında durarak aynı cümleyi tekrarlar. oyun bu şekilde bütün çocukların isimleri söylenene kadar devam eder. kendi isimleri yerine çocuklar istedikleri bir meyve, bir hayvan ismini de ritme uygun söyleyebilirler…

Etkinliğin Adı :Ritm tutalım
Amaç :Ritm kavramının gelişimi
Kelimelerdeki ritmi duyabilme.
Kullanılan Materyal :Ritm sopaları
Davul
Tahta kaşıklar
Tahta bloklar
Uygulama :Eğitimci çocukları daire şeklinde yere oturtur. “Çocuklar müzikle ellerimizi nasıl çırptığımızı hatırlıyorsunuz değil mi? Peki isimlerimiz için de ellerimizi çırpabileceğimizi biliyor musunuz? Şimdi beni iyi dinleyin,” der ve
A) Sıra ile çocukların her birinin ismi için el çırparak ritm tutar. Örneğin “Volkan” derken aynı anda 2 kez, (“Vol” hecesi için 1 ve “kan” hecesi için 1 kez,) “Berk” derken 1 kez, “Ayşegül derken 3 kez el çırpar.
B) Daha sonra her çocuktan sıra ile kendi ismi için el çırpmasını ister. Bu sırada hata yapan çocuklara model olarak onların hatalarını düzeltir. Her çocuk kendi ismi için ritm tuttuktan sonra eğitimci,
C) Sıra ile her çocuğun önce ismini söylemesini, sonra el çırparak söylemesini ister ve hep beraber el çırpılır. (bir çocuğun ismi için gruptaki tüm çocuklar ritm tutar)
Örneğin Berk: 1) önce ismini söyler
2)kendi ismini söylerken bir kez el çırpar
3)Hep beraber Berk için, ismi söylenirken 1 kez el çırpılır. Çocukların isimleri için ritm tutma etkinliği bittikten sonra eğitimci çocuklardan sınıfta bulunan herhangi bir şeyin ismini akıllarında tutmalarını ister. Sıra ile her çocuk kendi düşündüğü nesneyi önce söyler, sonra onun için ritm tutar. Sonra hep birlikte ritm tutulur. Daha sonra birer hayvan, yiyecek, meyve, eşya vb. isimler düşünmeleri istenir.
Çocuklar, kelimelerdeki ritmi başarıyla duyabildikleri zaman onlarla hep birlikte bir şarkı söylenir ve serbest olarak bu şarkı için istedikleri gibi ritm tutmaları istenir. Bu aşamada önemli olan şarkıya ritm aletleri veya elleri ile istedikleri gibi ritm tutarak eşlik etmeleridir. Her kelimedeki ritm yakalamaları beklenmemelidir. Çalışmalar ilerledikçe çocuklar ritmi daha iyi hissedebilecekler ve daha başarılı olacaklardır.


Etkinliğin Adı :Zillerin dansı
Amaç :Hızlı – yavaş, Yüksek – alçak (ses) kavramlarını kavrayabilme.
Vücut kısımlarını tanıyabilme.
Ritme uygun olarak hareket edebilme.
Sesin başladığını ve bittiğini anlayıp uygun davranışı gösterebilme.
Kullanılan Materyal :Üzerinde ses çıkaran zillerin dikilmiş olduğu farklı uzunlukta kurdele ve kumaşlar.
Uygulama :Çocukların baş, omuz, kol, bilek, bel, kalça ve ayak bileklerine bağlanabilecek uzunlukta kurdele ve kumaş parçaları üzerine ses çıkaran ziller dikilir. Bu kurdeleler bazı çocukların başına , bazı çocukların koluna, bazı çocukların beline, bileklerine veya diğer vücut kısımlarına bağlanır. Daha sonra sıra ile aşağıdaki etkinlikler uygulanabilir.
1- Çocukların tümü aynı anda vücut kısımlarını hareket ettirerek zilleri ile ses çıkarır.
2- Sadece başında zilleri olanlar ses çıkarır.
3- Sadece kolunda zilleri olanlar ses çıkarır.
4- Her grup zillerini hızlı ritmde sallayarak ses çıkarır.
5- Her grup zillerini yavaş ritmde sallayarak ses çıkarır.
6- Her grup zillerini alçak sesle çalar.
7- Her grup zillerini yüksek sesle çalar.
8- Farklı ritmde müzik eşliğinde serbest dans edilir. Müzik başladığı zaman dans edilmeye başlanır, müzik durduğu anda her çocuk olduğu pozisyonda heykel duruşunda kalır.
9- Daha sonra çocuklar baş, omuz, kol ve belinde zilleri olanlar; kalça, diz, bacak ve ayak bileğinde zilleri olanlar gibi küçük gruplara ayrılır.
İki farklı müzik parçası seçilerek gruplara dinletilir. Her bir müzik parçasının bir gruba ait olduğu ve hangi grubun parçası çalıyorsa o grubun dans etmesi söylenir. Gruplara kendi müzik parçaları tanıtılır. Her iki müzik parçası 15 –20 saniye aralıklarla değiştirilerek çalınır serbestçe dans edilir, diğer grup heykel duruşunda bekler.

alıntıdır
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Ekim 2012       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yha bişey diycemm bu nabız atışı yürümemiz saatin sesi falan onlar sizce ritime örnek mi bana değil gibi geldiii lütfen biri cevap yazsın
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Ekim 2012       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
4\4 9\8 ritim çeşitleri örnek ise perde çekerken çıkan ses su damlama sesi
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Kasım 2012       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
denizdeki dalgalar ,kalp atışı saat sesi müzik ritimlerii vb.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Kasım 2012       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
RİTİM’E ÖRNEKLER
Saatin sesi, kalp atışı, gece gündüz, mevsimler, nabız artışı, aylar, sayılar, haftanın günleri, örüntüler, trafik ışıkları, ilkbaharda çiçek açması, güneşin batması ve doğması, Dünya’nın dönmesi, dalgalar, gel git, besin zinciri

Benzer Konular

29 Eylül 2016 / Misafir Soru-Cevap
24 Kasım 2011 / Ziyaretçi Soru-Cevap