Arama

Kaşgar'da İpek Yolu'nun önemi nedir?

Güncelleme: 23 Şubat 2012 Gösterim: 9.747 Cevap: 5
BGMm - avatarı
BGMm
Ziyaretçi
13 Mart 2009       Mesaj #1
BGMm - avatarı
Ziyaretçi
lütfen yarım saatden az vaktim var kaşgarda ipek yolunun önemi ne lütfen acil!!!
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
13 Mart 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
SORUNUZUN CEVABI METNİN İÇİNDE MEVCUT..

Sponsorlu Bağlantılar
Kaşgar, yeniden canlandırılan İpek Yolu'nun önemli merkezi olacak


aitigar20060531a Tarihi İpek Yolu'nun orta güzergahı ile güney güzergahının kesiştiği noktada yer alan Kaşgar, bugün Çin ile Orta, Güney ve Batı Asya ve Avrupa arasındaki ticari temasların bir ön cephesi haline geldi. Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi'nin güneyinde yer alan dört sınır kapısının gümrük idareleri, kısa süre önce işlemlerini Kaşgar'da birleştirmeyi, aynı zamanda Kaşgar'a dayanarak, Orta ve Güney Asya'daki komşu ülkelerle ticari temaslarını daha da kolaylaştırmayı kararlaştırdılar. Kaşgar Gümrük Müdürü Meng Weiping Çin Uluslararası Radyosu'na verdiği demeçte, Xinjiang'ın güneyinde yer alan Turdot, Honçirap ve İrkeşten sınır kapılarının gümrük işlemlerinin Kaşgar Gümrüğü'nde birlikte yapılacağını, böylece gümrükten geçişlerinin büyük ölçüde kolaylaşacağını, aynı zamanda Xinjiang'ın güney kesiminin dış ekonomik ve ticari ilişkilerinin gelişmesine güç katılacağını söyledi.
Pakistan, Afganistan ve Kırgızistan ile sınırı olan Kaşgar, beş sınır kapısıyla Asya ve Avrupa arasındaki önemli bir geçit konumundadır. Burası, Çin'in kapısını batıya açarak, Orta ve Güney Asya ülkeleriyle işbirliğini güçlendirmesi için bir pencere rolü oynuyor. Merkezi Kaşgar olan Modern İpek Yolu'nun oluşturulması için Kaşgar yönetimi, 2005'te ülkenin doğu sahil bölgesinden gelen yatırımlarla 258 proje gerçekleştirdi. Bunun sonucunda Kaşgar'ın dış ticaret hacmi, bir önceki yıla göre yüzde 36 oranında arttı. Kaşgar'da inşaatı sürdürülen dört büyük sanayi parkına giren çok sayı yerli ve yabancı büyük işletme, ürünlerini Orta ve Güney Asya pazarlarına satmayı planlıyorlar.
Kolay bir ulaşım şebekesinin oluşturulması, yeni İpek Yolu'nun kuruluşunun vazgeçilmez bir koşuludur. Bugün Kaşgar'dan başlayan Çin-Pakistan ve Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu hatları, ülkenin gelişme planına dahil edilmiş durumunda. Bununla birlikte Kaşgar, ülkenin Zhengzhou, Chengdu, Shanghai ve Beijing gibi başlıca merkezlerine doğrudan demiryolu ile yük ve yolcu taşımak için girişimlerini sürdürüyor, Kaşgar ile Pakistan'ın Karaçi şehri arasındaki uluslararası uçuş hattının yanı sıra Yeni Delhi, Duşanbe ve Taşkent'e de doğrudan uçuş seferleri düzenlenmesi planlanıyor. Geçen 1 Mayıs'ta Kaşgar'ı Pakistan'ın deniz limanına bağlayan iki yük treni seferinin başlatılmasının ardından Kaşgar'la Pakistan arasında iki yeni yolcu treni hattı da açılacak. Böylece Xinjiang'dan başlayan uluslararası taşıma hattının sayısı 79'a yükselmiş olacak.
Tarihi İpek Yolu'nun başlıca iki güzergahı vardı. Bunlardan biri, Xinjiang'ın güneyinden Hindistan ve Pakistan'ın Hint Okyanusu kıyılarına, diğeri de Xinjiang'ın kuzeyinden Kazakistan ve diğer Orta Asya ülkeleri üzerinden Avrupa'ya ulaşıyordu. Günümüzde Çin, Xinjiang üzerinden Orta Asya'ya yeni bir pencere açarak, Çin'in iç kesimi ile Hint Okyanusu, Orta Asya ve Avrupa ülkeleri arasında yakın bir bağ oluşturdu. Böylece Çin'in bugün genel olarak doğuya yönelik dışa açılma düzeninin yerini, hem doğuya, hem de batıya yönelik bir düzen alacak.
Kaşgar Gümrük İdaresi tarafından verilen bilgilere göre, Kaşgar, bugün Tacikistan, Pakistan ve Hindistan gibi komşu ülkelerle bir ekonomik çember oluşturdu. Bu büyük pazar, 1 milyardan fazla bir nüfusa sahip. Bu büyük pazarın oluşturulmasıyla Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi'nin toplam dış ticaret hacmi, geçen yıl 7 milyar 940 milyon doları buldu. Bu kapsamda Çin, bugüne kadar Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Tacikistan ve Türkmenistan'la hükümetler arası ekonomik ve ticari işbirliği anlaşmaları ve yatırımı koruma anlaşmaları imzalayarak ekonomik ve ticari ilişkilerin hukuki zeminini hazırladı.
Tarihte Çin'in batıya açılan bir penceresi ve Orta, Güney ve Batı Asya ile Avrupa'ya ulaşan ulaşım koridorundaki önemli bir durağı olan Kaşgar, 15. yüzyılda deniz taşımacılığının canlanmasına kadar, Çin'in batısındaki en önemli uluslararası ticaret merkezi konumunu sürdürmüştü. Ünlü İtalyan gezgin Marco Polo tarafından "Doğu'nun Kahiresi" olarak nitelendirilen Kaşgar, Çin'in batıya açılma stratejisinin uygulanmasının hızlanmasıyla birlikte, bugün yeni İpek Yolu'nun merkezi olmaya doğru sağlam adımlarla ilerliyor.
KAYNAK
Quo vadis?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Mart 2010       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
lüTféN kaşgarın ipék yoLuNdaki öNémiNi kısa bir paragarafta anlatarak yazarmısıNız........xD (aceLe)
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Mart 2010       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Arkadaşlar sorunuzun cevapları doğru fakat bunun yanı sıra ipek yolunun önemine gelince tabi ki de önemide büyüktür. Fakat kaşgarda ticaret ve elsanatlarıyla uğraşılır.pamuklu kumaşlar dokuyanlar ve keten yetiştirenler de olur. yani sorunuzun cevabı şudur qi hocam bir ilim için tüm dünya gezilir..
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Mart 2011       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Daha net bir cevap verseniz: Kaşgar'ın gelişmesinde İpek Yolunun önemi konusunda.Lütfen,benimde acelem var !!!!
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Şubat 2012       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Öncelikle merhaba

bana ipek yolundaki şehirler yani Tebriz Bağdat Kaşgar Kansu nun kaynaklarının ve ipek yolunun bu şehirlere olan etkilerini azarmısınız lütfen =)

TEŞEKKÜRLER...

Benzer Konular

14 Kasım 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
14 Kasım 2016 / nelii Cevaplanmış
14 Kasım 2016 / Misafir Cevaplanmış
20 Şubat 2016 / Misafir Cevaplanmış
22 Şubat 2012 / Misafir Cevaplanmış