Arama

Mabut Nedir?

Güncelleme: 2 Ocak 2016 Gösterim: 11.846 Cevap: 3
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
18 Aralık 2009       Mesaj #1
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
Mabut -du
TDK, Türk Dil Kurumu
Sponsorlu Bağlantılar

isim, din b. (***) (ma:bu:du) Arapça ma¤b°d

Kendisine tapılan varlık.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
X-Sözlük Konusu: ne demek anlamı tanımı.
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
11 Nisan 2011       Mesaj #2
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
Ma'bud
MsXLabs.org & İslam Ansiklopedisi
Sponsorlu Bağlantılar

Tapılan, ibadet edilen varlık an­lamındadır. Tarih boyunca kendisine tapılan, ibadet edilen her varlık için kullanılmıştır. Allah Teâlâ'yı ifade et­tiği gibi, putları da ifade eder.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
2 Aralık 2012       Mesaj #3
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Mabut
MsXLabs.org & MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi

Kutsal ve güçlü olduğuna inanılıp tapılan varlık. Mabuta tapınma, ondan bir kötülüğü uzaklaştırmasını ya da bir iyiliği getirmesini dilemek için yapılırdı. Kimi çoktanrılı dinlerde her mabudun ayrı tapınakları ve heykelleri vardır. İslâm dininde mabut birdir ve adı Allah'tır.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
theMira
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Ocak 2016       Mesaj #4
Safi - avatarı
SMD MiSiM
MABUT a. (ar ‘ibâdet1 ten mafbüd). Tapınılan varlık’; Allah, Tanrı. (Bk. ansikl. böl.)

—Esk. Mabud-ı hakiki, tapınılması gereken gerçek ilah; Tanrı. || Mabud-ı la-yezal, ölümsüz ilah; Tanrı. || Mabudün bi-l-hak, yanılmadan, kuşkuya düşmeden tapılacak ilah; Tanrı.

—ANSİKL. İslam inancında, Allah'tan başka mabut yoktur. Bu nedenleO’ndan başkasını mabut tanıyanlar müşrik ve kâfir sayılırlar Kuran'da tüm insanlara Allah'tan başka tann tanımamaları buyrulur Kuran’ın ilk suresi olan ve müslümanların beş vakit namazın her rekâtında okudukları Fatiha suresinde “Allah’ım! Yalnız sana ibadet eder yalnız senden yardım dileriz” denilir. Kuran'da mabudun değişmez, bilinçli, gören, duyan ve kullarını koruyup kollayan bir varlık olması gerektiği ve Allah’tan başkasının bu nitelikleri taşımadığı belirtilir Örneğin İbrahim peygamber babasını, bu nitelikleri taşımayan putlara taptığı için eleştirir ve onu şeytana tapmakla suçlar (XIX, 42-44).

Kaynak: Büyük Larousse