PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Yağ vücuttan nasıl atılır?
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Fenerliozo12:06, 14 Şubat 2009 
Rejim yapan bir insanın vüdundaki yağlar vücuttan hangi yollarla dışarı atılır ?
En iyi cevap fadedliver tarafından gönderildi

Su insanoğlunun yaşamını devam ettirebilmesi için en önemli besin öğesidir. İnsan sağlığı açısından suyun çok büyük önemi vardır. Yaşama ait her şey suya bağlıdır. Kişinin vücut ağırlığının %50 - 60'ı su olması gerekirken obezler de yağ oranı arttığından su oranında anlamlı düşüşler görülüyor.

Kilo verme programlarında vücutta depo edilen yağlar yakılırken, su oranında artışların olması gerekir. Bu nedenle bilinçsiz yapılan zayıflama programlarında, yağın dışında yağsız vücut kitlesinde yani kas ve suda da kayıp olur. Yarı aç kalarak zayıflamaya çalışanlarda verilen ağırlığın 2/3'ünü vücut kas kitlesi, geri kalan kısmını ise vücut suyu oluşturur. Kaybedilen bu kilo da kısa sürede yağ olarak geri alınır. Bunun nedeni ise vücudun kendisinden beslenmeye başlamasıdır.

Bu olumsuzlukların oluşmaması için dengeli beslenme ilkelerinin dışına çıkmadan vücudun gereksinimi olan bütün besin öğelerinin düzenli olarak 3 ana, 3 ara öğün şeklinde tüketilmesi gerekir.

Besinlerin ağızda sindirimi başladıktan sonra tüm doku ve hücrelere taşıyan sudur. Burada enerji oluşturduktan sonra atık maddelerin atımı da suyla olur. Bir odun sobası düşünün odunlar tutuşunca ısınırız, ertesi gün sobadaki külü boşaltmadan odunları tekrar tutuşturmaya kalkarsak işimiz hayli zorlaşır. Sobadaki külün boşaltılması gibi doku ve hücrelerdeki aynı işi suyla başarabiliyoruz.

Yakılan her 1000 kalori için yaklaşık 1 litre suya ihtiyaç vardır. Az su içilince ödeme de davetiye göndermiş oluruz. Vücuttaki ödemi bilinçli su tüketerek önleyebiliriz. Kadınların erkeklere oranla daha fazla suya gereksinimleri vardır.

Günümüzde yapılan yanlışlıklardan biride zayıflama metotların da yağ kaybı yerine su kaybının tercih edilmesidir. Bilinçsizce yapılan sauna, su alınımının kısıtlanması, idrar söktürücüler ve pasif jimnastik adı altında uygulanan derin ısıtıcı aletlerinin kullanımı sağlığımız açısından oldukça tehlikelidir. Bu tür aletlerin kullanımı ile vücuttaki yağ oranı azalmaz, sadece yağsız vücut oranında su kaybı sağlanır. Azalan su oranıyla kalp normalden daha fazla çalışmaya başlar, soluk almada güçlük olur, yorulma süresi kısalır. Kilo kaybında su yerine yağ oranı azaltıp, yerine kas ve su kitlesinin arttırılması gerekir. Ne kadar çok sıvı alırsak o derece yağların yanmasını sağlarız.

Kilo kaybından kaynaklanan deri sarkmaları da dinamik egzersizlerle beraber bol su içilerek önlenir. Yeterince su, daha fazla kas yapmamızı sağlar. Vücutta daha fazla su olması, daha fazla olay oluşması demektir. Suyun olmadığı bir ortamda enerji oluşamaz.

Günlük su tüketimimiz 1.5 - 2.5 litredir. Yazın havaların ısınması ve yaptığınız egzersizin şiddetinin ve süresinin artımına bağlı olarak kaybedilen suda daha fazla olacağından maksimal sıvı alımı 3.5 litreyi de aşmaması gerekir. Zayıflayacağım diye aşırı su tüketirsek çok sık tuvalete çıkarız her çıkışta çok önemli minerallerden olan kalsiyum atımı hızlanır. Buda sizlerin gün içerisinde halsiz takatsiz kalmanıza neden olur. Aşırı su içimi ayrıca böbrekleri de yorar.

Gün içerisinde az ama sık sık su içmek en doğru yöntemdir. Egzersiz öncesi kesinlikle su içilmeli, aralarda içilen suda eksikliğin giderilmesinde katkı sağlayacaktır. Bu şekilde egzersiz sonrası aşırı su içimini de engellemiş olursunuz.

Terazide mutlu olacağım düşüncesiyle, asla su tüketiminizi kısıtlamayın

kaynak
Cevap
fadedliver12:18, 14 Şubat 2009 
Su insanoğlunun yaşamını devam ettirebilmesi için en önemli besin öğesidir. İnsan sağlığı açısından suyun çok büyük önemi vardır. Yaşama ait her şey suya bağlıdır. Kişinin vücut ağırlığının %50 - 60'ı su olması gerekirken obezler de yağ oranı arttığından su oranında anlamlı düşüşler görülüyor.

Kilo verme programlarında vücutta depo edilen yağlar yakılırken, su oranında artışların olması gerekir. Bu nedenle bilinçsiz yapılan zayıflama programlarında, yağın dışında yağsız vücut kitlesinde yani kas ve suda da kayıp olur. Yarı aç kalarak zayıflamaya çalışanlarda verilen ağırlığın 2/3'ünü vücut kas kitlesi, geri kalan kısmını ise vücut suyu oluşturur. Kaybedilen bu kilo da kısa sürede yağ olarak geri alınır. Bunun nedeni ise vücudun kendisinden beslenmeye başlamasıdır.

Bu olumsuzlukların oluşmaması için dengeli beslenme ilkelerinin dışına çıkmadan vücudun gereksinimi olan bütün besin öğelerinin düzenli olarak 3 ana, 3 ara öğün şeklinde tüketilmesi gerekir.

Besinlerin ağızda sindirimi başladıktan sonra tüm doku ve hücrelere taşıyan sudur. Burada enerji oluşturduktan sonra atık maddelerin atımı da suyla olur. Bir odun sobası düşünün odunlar tutuşunca ısınırız, ertesi gün sobadaki külü boşaltmadan odunları tekrar tutuşturmaya kalkarsak işimiz hayli zorlaşır. Sobadaki külün boşaltılması gibi doku ve hücrelerdeki aynı işi suyla başarabiliyoruz.

Yakılan her 1000 kalori için yaklaşık 1 litre suya ihtiyaç vardır. Az su içilince ödeme de davetiye göndermiş oluruz. Vücuttaki ödemi bilinçli su tüketerek önleyebiliriz. Kadınların erkeklere oranla daha fazla suya gereksinimleri vardır.

Günümüzde yapılan yanlışlıklardan biride zayıflama metotların da yağ kaybı yerine su kaybının tercih edilmesidir. Bilinçsizce yapılan sauna, su alınımının kısıtlanması, idrar söktürücüler ve pasif jimnastik adı altında uygulanan derin ısıtıcı aletlerinin kullanımı sağlığımız açısından oldukça tehlikelidir. Bu tür aletlerin kullanımı ile vücuttaki yağ oranı azalmaz, sadece yağsız vücut oranında su kaybı sağlanır. Azalan su oranıyla kalp normalden daha fazla çalışmaya başlar, soluk almada güçlük olur, yorulma süresi kısalır. Kilo kaybında su yerine yağ oranı azaltıp, yerine kas ve su kitlesinin arttırılması gerekir. Ne kadar çok sıvı alırsak o derece yağların yanmasını sağlarız.

Kilo kaybından kaynaklanan deri sarkmaları da dinamik egzersizlerle beraber bol su içilerek önlenir. Yeterince su, daha fazla kas yapmamızı sağlar. Vücutta daha fazla su olması, daha fazla olay oluşması demektir. Suyun olmadığı bir ortamda enerji oluşamaz.

Günlük su tüketimimiz 1.5 - 2.5 litredir. Yazın havaların ısınması ve yaptığınız egzersizin şiddetinin ve süresinin artımına bağlı olarak kaybedilen suda daha fazla olacağından maksimal sıvı alımı 3.5 litreyi de aşmaması gerekir. Zayıflayacağım diye aşırı su tüketirsek çok sık tuvalete çıkarız her çıkışta çok önemli minerallerden olan kalsiyum atımı hızlanır. Buda sizlerin gün içerisinde halsiz takatsiz kalmanıza neden olur. Aşırı su içimi ayrıca böbrekleri de yorar.

Gün içerisinde az ama sık sık su içmek en doğru yöntemdir. Egzersiz öncesi kesinlikle su içilmeli, aralarda içilen suda eksikliğin giderilmesinde katkı sağlayacaktır. Bu şekilde egzersiz sonrası aşırı su içimini de engellemiş olursunuz.

Terazide mutlu olacağım düşüncesiyle, asla su tüketiminizi kısıtlamayın

kaynak
Cevap
Misafir23:39, 26 Eylül 2009 
ben gunde en az 8 bardak su iciyorum ama böyleyken kilo veremiyorum diyete basladigim gun vaz geciyorum bugun yiyeyim yari baslarim diyom kendi kendime lakin böyle 3 senedir baslicam heheh ymk yemeyi cok seviyorum bana göre bir diyet listesi yada önerebilceginiz fikriniz varsa memnniyetle dinlerim simdiden tesekku ederim
Cevap
Misafir10:43, 16 Ekim 2009 
ben 85 kilodan 60 kiloya düştüm ama 2 yıl boyunca çok ugraştım her yolu denedim spor az yeme aç gezme keten tohumu sogan suyu kulaktan duyma herşey ama dogru olan şeyi buldum hemde bir diyetisyene gitmeme gerek bile kalmadan söylüyorum 1 kalori hesapla sebze ve meyve et içecek herşeyin kalorisini hesapla günde 1000 kaloriyi geçmemen lazım tabi çalışıyorsan ev hanımları ise 500 600 kalori aç karnına yemeklerden önce bir bardak su içilecek suyu yemekle içersen mideni genişletir sana örnek suyun içine bir dilim ekmek at nasıl şiştigini görünce midenin nasıl genişledigini anlayacaksın yemekten 15 dakika sonra içebilirsin kızartmaların yerine ızgaralar hamurlu tatlılar yerine hafif şekerli sütlü tatlılar çayına attıgın 1 kesme şeker bir dilim ekmek eşitliginde bil bir dilim ekmek 70 kalori günde alacagın 600 kalori bunlara dikkat et 5 ay sonra aynanın karşısında şaşıracaksın ve saglıklı bir zayıflama geri dönüşümü olmayan yemene dikkat edersen istedigin herşeyi ye ama az ye doyacak kadar degil tadacak kadar az ve sık ye birde sana en önemli cevap akşam 6 da akşam yemegi geç saatlerde asla tavsiye edecegim spor plates metobolizmanı hızlandırıyor hoşçakalın....
Cevap
Misafir13:34, 1 Kasım 2009 
yağların vücutta kullanımı
Cevap
_KleopatrA_01:02, 3 Kasım 2009 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
yağların vücutta kullanımı
Yağlar Ne işe yararlar?

* Yağlar vücuda, aynı miktardaki karbonhidrat ve proteinlerin 2 katından fazla enerji verirler. 1 gram yağ, 9 kilokalori enerji sağlar.
* Özellikle balık ve su ürünlerinde bulunan yağlar, retina ve beyin gelişimi için gereklidir. Kalp ve damar hastalıklarını önlemek için bu besinlerde bulunan Omega 3 yağı, daha fazla tüketilmelidir.
* Vücut için mutlaka gerekli olan elzem yağ asidi, zeytinyağı ile alınır.
* A, D, E ve K vitaminlerinin vücutta kullanılmasını sağlarlar.
* Derinin altında bulunan yağ tabakası, vücut ısısının kaybını önler.
* İç organları çevreleyerek, onları dış etkenlerden korurlar.
* Midenin boşalmasını geciktirerek, tokluk hissi verirler.
* Östrojen ve testesteron hormonunun yapısında bulunurlar. Yeterince yağ alınmazsa, salgılanma bozulur.
Cevap
Misafir15:22, 15 Şubat 2010 
ARKADASLAR 140 KİLOYDUM VE BEN BOYLE BIRSEY GORMEDIM MADDI DURUMU RAHAT OLAN İNSANLAR AKAPUNKTUR YAPSIN BN DİYETİSYENEDE GİTTİM HERSEYİ DENEDİM ÖYLE OLMUYOR AKAPUNKTUR YAPIN BNM GİBİ OBEZ OLANLAR DOKTORUN DEDİKLERİNİ YAPARLARSA COK İYİ OLUR BN BİR KERE DOKTORUN DEDİKLERİNİ TAM TAKIM YAPTIM SİZE YEMİN EDERİM HAFTADA 4 KİLO 200 GR WERDİM REJİMDE WERMİOR SAGLIKLI BESLENME WERİO HAFTADA 60 LİRA İĞNE FALAN YOK LAZER TEDAVİ GİDİN ARKADASLAR!
Cevap
Misafir17:04, 1 Haziran 2010 
evet arkadaşlar 4 gün önce akupunktur a gitmiştim ve 4 günde 3.5 kilo verdim hemde diyet falan degil normal hayatta yiyilen şeyler ve hatta 4 gün içinde cips,bisküvi gibi kalorisi yuksek şeyleri kacırdıgım bile olmasına ragmen 4 günde 3.5kilo ^^
Cevap
biruni23:28, 1 Haziran 2010 
pankreasın iyi çalışmaması, karaciğer yağ metabolizması gibi sistemlerin iyi çalışmaması yağ yakımını engeller.
bitkisel destek için bknz ltf; Guarana
Cevap
Misafir15:22, 28 Ağustos 2010 
sabahları kol hareketleri ardından bacak 300 kere(bacakları kırıp karna çekerek) 300 de mekik.ardından twist and shape 1000 adım.vıcık vıcık terliyorum hem çok mutlu oluıyorum hem de spor yapıyorum...6 öğüne böldüm 1.5 litrelik şişeye de su dolduruyorum bitince yarısına kadar daha doldurup içiyorum ara ara içiyorum ama.8 kilo verdim ve daha da vericem,elimden geleni yapıyorum çünkü..sonra da öcümü alıcam
Cevap
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Esrar ve kokain vücuttan ne kadar zamanda atılır?
Katı atık maddeler vücuttan nasıl atılır?
MDMA vücuttan ne kadar sürede atılır?
Üre vücuttan nasıl atılır?
Nargile vücuttan nasıl atılır?