Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var|Gösterim: 25.067|Cevap: 2|Güncelleme: 2 Haziran 2016

E vitamini olan besinler hangileridir?

Misafir
30 Eylül 2009 19:59   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
E vitamini olan besinler hangileridir?
EN İYİ CEVABI Safi verdi
E Vitamini Kaynakları
İnsanlar, E vitaminini vücutlarında sentezleyemedikleri için lipidlerle birlikte dışarıdan gıdalarla vücutlarına alırlar.
  • Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, tahıl taneleri (embriyosu), ve margarin en iyi E vitamini kaynağıdır.
  • Sert kabuklu meyveler (fındık, ceviz ) tahıl ve kuru baklagiller E vitamini açısından zengindir.
49893d1464858221 vitaminler e vitamini tokoferol e2
Sponsorlu Bağlantılar
E vitamini (a-tokoferol) için günlük önerilen miktar 10 mg (yaklaşık 15 I.U) olmasına rağmen E vitamini ihtiyacı diyetle alınan çoklu doymamış yağ asidi miktarına bağlı olarak değişir. Çoklu doymamış yağ asidi tüketimi arttıkça, verdiği hasar da artar. E vitamini bu hasarı önlediğinden doymamış yağ asidi tüketimi arttıkça E vitamini ihtiyacı da artar. İyi ki doğada doymamış yağ asidinin fazla bulunduğu yerlerde E vitamini de yüksek miktarlarda bulunur. En iyi E vitamini kaynakları doymamış yağ asidi içeren bitkisel yağlar, tohumlar, kabuklu çerezler ve tam tahıllar. Yiyeceklerin, özellikle unun pişirilmesi ve işlem görmesi içindeki E vitaminini azaltmaktadır. Kuşkonmaz, avokado, çilek, kiraz, böğürtlen, yeşil yapraklı sebzeler ve domates iyi birer E vitamini kaynağıdır.

DEVAMI Vitaminler - E Vitamini (Tokoferol)

Son düzenleyen Safi; 2 Haziran 2016 22:17
Diğer Konular:
Blue Blood
30 Eylül 2009 20:23   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
E vitamini içeren besinler, sıvı yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, fındık-ceviz gibi kabuklu yemişler, tohumlu bitkiler, tüm hububatlardır. Yüksek miktarlarda vitamin E içeren gıdalar, kahverengi pirinç, mısır ezmesi, yenebilen deniz yosunları, yumurta, süt, yulaf ezmesi, sakatat, soya fasulyesi, tatlı patates, suteresi, buğday olarak sayılabilir. Vitamin E içeren bitkiler, kaba yonca, ketentohumu, ısırgan otu, yulaf sapı, ağaççileğinin yaprakları, kuşburnudur. Vitamin E'nin kandaki düzeyinin devamı için, vücudun çinkoya gereksinimi vardır. Eğer vitamin E ve demir hapları birlikte kullanılıyorsa günün farklı zamanlarında alınmalıdır. Demirin inorganik formları (ferro sülfat gibi) vitamin E'ye hasar verir. Organik formdaki demir (ferroglukonat ya da ferrofuma-rat) vitamin E'yi etkilemez. Kan pıhtılaşmasını önleyici ilaç kullananlar, günlük 1 200 İU'dan fazla E vitamini almamalıdır, yüksek tansiyonu olanlar ise günlük 200 İU gibi düşük dozlardan başlayarak arzulanan miktarlara yavaşça yükselmelidir. Antioksidan etkisinden yararlanmak için E vitamininin, çinko ve selenyumla birlikte alınması önerilir. Yaşlılığı geciktirme programlarında kullanılan doz 400-800 ünite civarındadır.


Son düzenleyen Safi; 2 Haziran 2016 22:17
2 Haziran 2016 22:24   |   Mesaj #3   |   
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
E Vitamini Kaynakları
İnsanlar, E vitaminini vücutlarında sentezleyemedikleri için lipidlerle birlikte dışarıdan gıdalarla vücutlarına alırlar.
  • Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, tahıl taneleri (embriyosu), ve margarin en iyi E vitamini kaynağıdır.
  • Sert kabuklu meyveler (fındık, ceviz ) tahıl ve kuru baklagiller E vitamini açısından zengindir.
49893d1464858221 vitaminler e vitamini tokoferol e2
Sponsorlu Bağlantılar
E vitamini (a-tokoferol) için günlük önerilen miktar 10 mg (yaklaşık 15 I.U) olmasına rağmen E vitamini ihtiyacı diyetle alınan çoklu doymamış yağ asidi miktarına bağlı olarak değişir. Çoklu doymamış yağ asidi tüketimi arttıkça, verdiği hasar da artar. E vitamini bu hasarı önlediğinden doymamış yağ asidi tüketimi arttıkça E vitamini ihtiyacı da artar. İyi ki doğada doymamış yağ asidinin fazla bulunduğu yerlerde E vitamini de yüksek miktarlarda bulunur. En iyi E vitamini kaynakları doymamış yağ asidi içeren bitkisel yağlar, tohumlar, kabuklu çerezler ve tam tahıllar. Yiyeceklerin, özellikle unun pişirilmesi ve işlem görmesi içindeki E vitaminini azaltmaktadır. Kuşkonmaz, avokado, çilek, kiraz, böğürtlen, yeşil yapraklı sebzeler ve domates iyi birer E vitamini kaynağıdır.

DEVAMI Vitaminler - E Vitamini (Tokoferol)

Hızlı Cevap
Mesaj:



Bu sayfalarımıza baktınız mı
Pixabay Resimleri:
paneli aç