Arama

İş Hayatına Dair Bilgiler, Güncel Haberler ve Makaleler - Sayfa 2

Güncelleme: 18 Ağustos 2013 Gösterim: 15.520 Cevap: 22
Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
12 Kasım 2006       Mesaj #11
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
Memur adayları bu haberi okuyun!!!

Sponsorlu Bağlantılar
İş Hayatına Dair Bilgiler, Güncel Haberler ve Makaleler


Tercih yaparken, sonradan pişmanlık duymamak için, ücret ve sosyal imkânlar olmak üzere çalışma koşullarını da dikkate almak gerekiyor. Uzmanlar Kardoğan, Kahramanoğlu ve Ünver bugün çalışma koşullarıyla ilgili bilgiler veriyor. Nakil imkânları konusunda aydınlatıyor

axgun03
Memur adayları için tercih rehberi - 2 / Hazırlayan: Aydın Hasan

Devlet personel uzmanları Nezir Kardoğan, Salim Kahramanoğlu, Mehmet Ünver sistemi anlattı ve adayların en çok merak ettiği soruları yanıtlamaya devam ediyor. Dizinin bugünkü bölümünde, tercihlerde önemli bir etken olan ücret ve çalışma koşullarıyla ilgili bilgiler yer alıyor.
Uzmanlar, sınıflara göre ücretler, fazla çalışma ücreti ödeyen kurumlar, kurumların sosyal imkanları, yıllık izinler hangi kurumda ne kadar olduğu konularında adayları aydınlatmaya çalışıyor.

İyi maaş veren kurumlar
İşe yeni başlayan her memur aynı maaşı mı alıyor?
Maaşlar, kurumlara göre değişebiliyor. Ek ödemelerin dikkate alınmaması durumunda bazı ilk işe giriş maaşları şöyle:


Öğretmen 843 YTL Lise mezunu imam 799 YTL Lisans mezunu imam 814 YTL Lise mezunu memur 680 YTL Lisans mezunu memur 683 YTL Mühendis 1171 YTL Teknisyen 763 YTL Veteriner hekim 1093 YTL


Ek ödemeler maaş farklılıklarında etkili oluyor mu?
Maaş farklılıklarının en önemli nedenlerinden biri, bazı kurumların çalışanlarına ek ödemede bulunmasıdır. 19 kurumda çalışanlar ek ödeme alıyor. Maliye Bakanlığı'ndaki bir memur 300 YTL ek ödeme almaktadır. Diğer ek ödeme yapılan kurumlar şunlar:
Adalet Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Gümrük Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı, TİKA Başkanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (Bağ-Kur, SSK ve Emekli Sandığı), Türk Silahlı Kuvvetleri (sivil memurlar), Türkiye İş Kurumu Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Yurt-Kur, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Milli Piyango İdaresi.

Fazla çalışma ücreti veren kurumlar hangileri?
15 kurumda fazla çalışma ücreti veriliyor. Bu kurumlar şunlar:
Başbakanlık, Devlet Personel Başkanlığı, Denizcilik Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, DPT Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı, Devlet Personel Başkanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, TİKA Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Atom Enerjisi Kurumu Başkanlığı, Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü.

Hangi kurumlar maktu (önceden belirlenmiş) fazla çalışma ücreti ödüyor?
Maktu fazla çalışma ücreti ödeyen kurumlar Atatürk Dil Ve Tarih Yüksek Kurulu Başkanlığı, Gümrük Müsteşarlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı, GAP İdaresi Başkanlığı. Şu genel müdürlükler da maktu çalışma ücreti uyguluyor: Vakıflar, Orman, Gençlik ve Spor, Basın-Yayın ve Enformasyon, Hudut ve Sahiller, Sağlık, SHÇEK, Orman muhafaza memurları ile telsiz görevlileri.

Özelleştirme sorunu:

Saat başı fazla çalışma ücreti ödemesinde bulunan kurumlar hangileri?
Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay, Yüksek Seçim Kurulu, Adalet Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (Emekli Sandığı, SSK ve Bağ Kur), Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, Makam hizmetlerinde görev yapanlar, yüksek öğretimin ikinci öğretiminde görev yapanlar fazla çalışma sürelerine göre ek ücret alıyor.

KİT'lerden birinde çalışmaya başladım. Özelleştirilince açıkta mı kalacağım?
Diyelim adayın memur olarak KPSS ile 399 sayılı KHK'ya tabi bir Kamu İktisadi Teşebbüsü'ne ataması yapıldı. Bu KİT'in daha sonra özelleşmesi halinde burada çalışan memur, sözleşmeli personel ve kapsam dışı statüde çalışan personelin diğer kamu kurumlarına nakil hakkı bulunuyor. Ancak, Türkiye İş Kurumu kanalıyla KİT'lere atanacak işçiler; memur, sözleşmeli personel ve kapsam dışı statüde çalışan personel kadar şanslı değil.
Bir KİT özelleştirme kapsamına alındıktan sonra burada çalışan personel Devlet Personel Başkanlığı'na (DPB) gönderiliyor. DPB de bu personeli diğer kamu kurum ve kuruluşlarına naklediyor.

KİT'lerin sosyal imkânları daha mı iyi?
KİT'lerde sosyal imkânlar diğer kamu kurumlarına göre daha ileri seviyede bulunuyor. Birçok KİT, lojman, kreş, kamp, misafirhane gibi imkâna sahip.

KİT personelinin yıllık izin hakları memurlardan farklı mı?
Yıllık izin konusunda KİT personelinin memurlardan en önemli farkı şu: Memurlar geçen yıldan kullanamadığı iznini çalıştığı yılda kullanma hakkına sahip. Ancak, KİT'lerdeki sözleşmeli personelin böyle hakkı yok.

KİT personeli naklen nereye geçebilir?
Sözleşmeli personel kendi çalıştığı KİT'in farklı illerdeki birimleri arasında yer değiştirebilir. Yine sözleşmeli personel, istenmesi durumunda başka KİT'e geçebilir.
Ancak sözleşmeli personel, (eğer kişinin daha önce memuriyet hizmeti yoksa) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi kurumlardaki memur kadrolarına geçiş hakkına sahip değil.

KİT'lerde iş güvencesi

KİT'lerde çalışan personelin görevine istenildiği zaman son verilebilir mi?
KİT'lerde çalışmaya başlayan sözleşmeli personelin görevine son verilme halleri 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 45'inci maddesinde düzenleniyor. Bu haller şöyle sayılıyor:
a) İzinsiz veya kabul edilebilir bir mazereti olmaksızın kesintisiz 5 gün veya bir sözleşme dönemi içinde kesintili 10 gün göreve gelmemek,
b) İşe alınma şartlarından herhangi birini taşımadığının anlaşılması veya bu şartlardan birinin sonradan kaybedilmesi,
c) Görev veya görev yerinin değişmesi halinde belirlenen süre içinde mücbir bir sebep olmaksızın yeni görevine başlamamak,
d) Bu kanun hükmünde kararname ile sözleşme hükümlerine aykırı davranışlarda bulunmak,
e) Sicil ve başarı değerlendirmeleri birbirini izleyen iki sözleşme döneminde (D) düzeyinde olmak.
Bu hallerde sözleşme sona erebiliyor. Bu hallerin tümü 657 sayılı Kanuna tabi memurlar için de değişik biçimlerde geçerli. Bu nedenle, KİT'lerdeki sözleşmeli personel statüsünün, 657 sayılı kanuna tabi memurluk statüsü kadar güvenceli bir statü olduğu söylemek mümkün. Dolayısıyla personelin sözleşmeli olması ve sözleşmelerin yıllık olmasının adayları tedirgin etmesine gerek yok.

Üniversitede nakil sorunu

Üniversitede çalışan memurlar diğerlerinden farklı haklara sahip mi?
Üniversitelerde yer alan memurluk kadrolarının diğer kurumlardaki memurluklardan bir farkı yok. Üniversitelerdeki memur kadroları herhangi bir ek ödemeye de sahip değil.

Üniversitelerde nakil imkânı var mı?
Üniversitelerin başka bir ilde genel olarak teşkilatı bulunmaz. Teşkilatı bulunan üniversitelerin ilgili birimleri bu yıl içerisinde kanunlaşan düzenlemeyle bağımsız üniversitelere dönüştürüldü. Bir kamu kurumunun farklı illerde birimleri bulunması nakil kolaylığı anlamını taşır. Üniversitelerin başka bir ilde, genel olarak, taşra teşkilatı olmadığı için başka bir ile nakil isteği oluştuğunda, bu istek kurum içi nakille değil başka bir kurumdan uygun bir kadro bulunması şartıyla karşılanabilir.

Nakil olanağı bulunanlar

Üniversitelerde çalışmanın sıkıntıları var mı?
Üniversiteler, fazla personele sahip olmayan kurumlar arasında yer alır. Kurumsal olarak büyük bir yapı olmadığı için de çalışma barışını sağlayacak bir kurumsal kültür oluşması oldukça zor. Bu nedenle, üniversitelerde çalışan personel sık sık nakil talebinde bulunuyor.

Belediyelerde çalışmanın temel farkları nelerdir?
Belediyeler siyasi etkinin net görüldüğü kurumların başında yer alır. Bu nedenle en sık değiştirme isteği küçük belediyelerdeki memurlardan geliyor. Bu tür belediyeleri seçecek adayların bu hususu göz önünde bulundurması gerekir.

Belediyelerde nakil durumu nasıl?
Belediyelerde, üniversiteler gibi başka bir ilde taşra teşkilatına sahip değil. Belediyelerin başka bir ilde taşra teşkilatı olmadığı için, burada çalışan personel de üniversitelerde çalışan personelin yukarıda yer verilen sıkıntılarını aynı şekilde yaşıyor.

Adaylık 1 veya 2 yıldır
Aday memurluğun süresi ne kadar?

657 Sayılı Kanun'da yer alan düzenlemeye göre, aday memurluk süresi 1 ile 2 yıl arasında değişebiliyor. Hangi süreyi uygulayacakları kamu kurumlarının takdiri içinde bulunuyor.

Aday memur kendi kurumu içinde yer değiştirebilir mi?
Aday memurun nakline ilişkin olarak 657 sayılı kanunda "başka kurumlara" nakil yapılmayacağı hüküm altına alınıyor. Buna göre aday memur, başka kurum olmadığı sürece kendi kurumu içinde adaylık statüsünde yer değişikliği yapabilir.

Aday memur nakil hakkına sahip mi?
Bu durumu örneklendirmek gerekirse; A kurumunda aday memur olarak görev yapan bir personelin KPSS sonucuna göre B kurumuna yerleştirilmesi halinde kurumunca muvafakat verilirse bu personelin nakli mümkün. Yine A kurumunda aday memur olarak görev yapan bir personelin B kurumunda yapılan müfettiş yardımcılığı giriş sınavını kazanması halinde kurumunca muvafakat verilirse bu personelin de nakli mümkün.

Hangi kurumlarda nakil kolaydır?
Geniş bir taşra ağı olan kamu kurumları, çalışan personeline eş ve sağlık durumu özrü ile belirli bir hizmet yılından sonra da istek üzerine nakil kolaylığı sağlayabiliyor.
Örneğin Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığı, Adalet Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Gümrük Müsteşarlığı, Orman Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü ve Vakıflar Genel Müdürlüğü geniş taşra ağı bulunan kurumlar. Bu kurumların hemen hemen her ilde teşkilatı bulunuyor.

Kaynak: MİLLİYET İNTERNET - ANA SAYFA

Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
20 Aralık 2006       Mesaj #12
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
Neden iş arıyorsunuz?
( Didem TEKİN )
Sponsorlu Bağlantılar


İş arama sürecini evde geçiren insanın nasıl bir ruh haline sahip olduğunu yaşayanlar bilir. Özellikle makul bir süreyi aşınca insanın psikolojisi çökmeye, kendine güveni azalmaya başlar. Para sıkıntısı da cabası. Ailenizden harçlık istemeye utanırsınız. Evde oturup, başvurduğunuz firmalardan haber beklemekten başka yapacak pek bir şeyiniz yoktur. Aslında bol zamanınız vardır ama bir süre sonra hem o zaman, hem de yaşadığınız ev, oturduğunuz koltuk size batar...

İş arama sürecini evde geçirenlerin bunalıma düşmemesi gerektiğini, bu durumdan faydalanma yollarını birkaç ay önce bu sayfalarda yazmıştık. Diğer tarafta ise, işi olup da iş arayanın durumu daha iyidir. Tabi ki diğer kesime göre. Düşük maaş, yöneticiyle anlaşamama, gelişme fırsatı bulamayıp yerinde sayması... Sebep ne olursa olsun, en azından bu kişiler işsizlik psikolojisi içinde değillerdir. Ama halihazırda çalışanların da şöyle bir zorluğu olur: Neden ayrılmak istediklerini karşı tarafa anlatamamak. Aşağıdaki mesajın sahibi gibi.

“İşten ayrılmak istememin asıl nedeni, benden daha az kalifiye olup ancak benden çok önce işe başlamış olan kişilerin davranışları ve yükselme şansımın olmaması. İş görüşmesinde, şirketteki üstler hakkında kötü konuşulmasının hoş karşılanmayacağı zaten sitenizde anlatılmıştı. Bu nedenle “Neden yeni bir iş arıyorsunuz?” sorusuna cevap vermekte zorlanıyorum.”

İşten ayrılmada düşük ücret, yurt dışında mobbing diye anılan psikolojik-duygusal baskı, kişinin bir türlü yükselme fırsatı bulamaması gibi sebeplere sıklıkla rastlanıyor. Peki bu sebepleri karşı tarafa nasıl aktaracaksınız? Psikolojik baskı uygulandığını söyleyen kişiler, bunu mülakatta söyleyince karşı tarafın olumsuz yaklaştığını söylüyor. Düşük ücret ise, hassas bir konu. Bunu sebep gösteren adayların, iş değil, para odaklı olduğu düşünülüyor. Haklı da olunsa, çalışma arkadaşları ve yöneticilerin hakkında kötü şeyler söylenmesi de görüşmeciyi olumsuz etkileyen bir başka sebep. Bu saydıklarımızdan geriye yükselme-gelişme fırsatı olmaması kalıyor. Yükselme değil de, özellikle gelişme fırsatı bulamadığınızı, kazandığınız bilgi ve deneyime bir süredir yenilerini ekleme şansı bulamadığınızı söyleyebilirsiniz. Tabi bu cümlenin altını doldurmak, kendinizden bir şeyler de katmak gerek.


Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
8 Ocak 2007       Mesaj #13
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
Sözleşmeli öğretmenlere 'asker öğretmen' olma yolu

8 Ocak 2007 A.A
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Personel Genel Müdürü Remzi Kaya, sözleşmeli öğretmenlerin de vatani görevlerini “asker öğretmen” olarak yapmaları için çalışma başlattıklarını bildirdi.

Kaya, yaptığı açıklamada, kadrolu öğretmenlerin vatani görevlerini öğretmen olarak yapma hakkına sahip olduklarını anımsatarak, sözleşmeli öğretmenlerin de aynı haktan yararlanabilmeleri için çalışma başlattıklarını belirtti.
Askere giden sözleşmeli öğretmenlerin de askerlik dönüşü sözleşmelerinin aynen devam ettiğini anımsatan Kaya, şu bilgileri verdi:
“Sözleşmeli öğretmenler ile ilgili birçok husus yeterince bilinmiyor. Sözleşmelerini fesh ederek askere giden sözleşmeli öğretmenler, dönüşte sözleşmelerinin yenilenip yenilenmeyeceğini merak ediyor. Sözleşmeli öğretmenleri kadro karşılığı çalıştırdığımız için bu öğretmenlerimizin sözleşmeleri askerlik dönüşünde de aynen devam ediyor. Ayrıca, bu öğretmenlerimizin askerlik görevlerini kadrolu öğretmenler gibi 'asker öğretmen' olarak yapmaları için çalışma başlattık. Milli Savunma Bakanlığı, talebimizi uygun görürse sözleşmeli öğretmenlerimizin de askerlik görevlerini 'asker öğretmen' olarak yapmalarını istiyoruz.”

“2007'DE SÖZLEŞMELER OTOMATİKMAN YENİLENDİ”
Kaya, 2006 yılında Devlet Memurları Kanunu'nun 4-B maddesi kapsamında çalışan 20 bin sözleşmeli öğretmenin sözleşmelerinin 31 Aralık 2006 tarihi itibariyle sona erdiğini hatırlattı.
Sözleşmeli öğretmenlerin yeni yıl ile birlikte sözleşmelerinin yenilenip yenilenmeyeceğini merakla beklediklerini kaydeden Kaya, “2007 Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu içerisinde bu öğretmenlerimizin sözleşmeleri otomatikman yenilendi. Bu konuda sözleşmeli öğretmenlerimiz hiçbir sorun yaşamayacaklar” diye konuştu.
Sözleşmeli öğretmenlerin tüm haklarının kadrolu öğretmenler ile aynı olması için çalıştıklarını belirten Kaya, sözleşmeli öğretmenlerin özlük hakları ile ilgili bazı spekülasyonlar yapıldığını söyledi.
(Sözleşmeli öğretmenlerin sözleşmesi pamuk ipliğine bağlı) şeklinde yanlış yorumlar yapıldığını ifade eden Kaya, ne okul müdürü, ne ilçe milli eğitim müdürü ne de il milli eğitim müdürünün sözleşmeli öğretmenlerin görevine son verme hakkına sahip olmadığını bildirdi.
Kaya, “Kadrolu öğretmenin meslekten ihracı nasıl Bakanlık Yüksek Disiplin Kurulu kararı ile oluyorsa, sözleşmeli öğretmenin görevine son verilmesine de soruşturmalar sonucunda bakanlık karar verir. Ayrıca bugüne dek hiçbir öğretmenimizin sözleşmesi iptal edilmedi” dedi.

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERE KİMLİK”
Sözleşmeli öğretmenlere kimlik verilmesi konusunda da talepler olduğunu belirten Kaya, şunları kaydetti:
“81 ilin valiliklerine genelge gönderdik. Kadrolu öğretmenlere verildiği gibi sözleşmeli öğretmenlere de öğretmen kimliği verilecek. Böylece her türlü imkandan istifade edecekler. Sözleşmeli öğretmenlerin adaylık süreçleri ve alacakları hizmet içi eğitim kursları ile ilgili hususları da bir yönerge ile düzenliyoruz. Maliye Bakanlığının ve Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığının da görüşünü alıp ona göre yönerge yayınlamayı düşünüyoruz. Böylece sözleşmeli öğretmenlerimizin tüm iş ve işlemleri kadrolu öğretmenlerle aynı noktaya gelmiş olacak. Sözleşmeli öğretmenler tayin-nakil dahil kadrolu öğretmenlerin tüm haklarından yararlanacaklar. Hatta kadrolu öğretmenler adaylığı kalkmadan tayin yaptıramazken sözleşmeli öğretmenimizin 3 aylık bile olsa tayin hakkı var.”
nünü - avatarı
nünü
Ziyaretçi
7 Ocak 2008       Mesaj #14
nünü - avatarı
Ziyaretçi
İstifa Mektubu Nasıl Yazılır?

Calistiginiz sirketten ayrilma isteginizi direkt bagli oldugunuz amirinize sozlu olarak iletebilirsiniz. Ancak hem yoneticinize hem de insan kaynaklari bolumune yazili bir istifa mektubu vermekte fayda var.

• Istifa mektubunu kisa tutun; bilmeleri gerekmeyen detaylara girmeyin; ailevi durum, odemek zorunda oldugunuz borclar/ senetler gibi detaylara girmeyin
• Olumlu bir dille yazin; karsi tarafi elestirmeyin
• Ayrilis amacinizi, isi birakacaginiz tarihi belirtin
• Sayet karariniz kesin degilse sirketin size verecegi bir karsi teklif olmasi durumunda ne yapacaginizi dusunun. Maasiniz artarsa kalacak misiniz? ( cevap evetse bundan sonra size hep supheli bir gozle bakacaklarini, her an gitmeye hazir bir potansiyel istifaci imaji yaratacaginizi unutmayin)

Ayrilmadan once sizden pozisyonunuza yeni gelecek kisiye isi devretmenizi isteyebilirler. Ne kadar kalabileceginizi, yeni isinize baslangic tarihini belirtin. Istifa mektubunuzu yazmadan once Is Kanunu'nun ilgili maddesine bakin, ihbar suresini kontrol edin.

Ornek Istifa Mektubu

Sayin……(amiriniz/ insan kaynaklari yoneticisi)
….yilindan bu yana calistigim ABC sirketinden, ozel sebeplerden ayrilmak istiyorum. Gerekli gorulurse sorumluluklarimi devretmek uzere iki hafta daha mevcut isimde devam edebilirim. Bu kurumda edindigim deneyim ve is iliskilerinin bana katkilari icin sizlere tesekkur ediyor, ayrilmadan once yapmam gerekenlerle ilgili bana bilgi vermenizi rica ediyorum.
Saygilarimla
Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
29 Ocak 2008       Mesaj #15
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
RE/MAX Girişimcilik Zirvesi 31 Ocak'ta

RE/MAX Türkiye tarafından 31 Ocak 2008, Perşembe günü, Taksim Taşkışla İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi'nde 14.00 - 18.00 saatleri arasında düzenlenecek Girişimcilik Zirvesi'ne, akademisyenler ve iş dünyasından uzman konuşmacılar katılacak. Zirve'nin ardından gerçekleştirilecek RE/MAX ile 60 Dakika Semineri'nde, girişimci adaylarına gayrimenkul sektöründeki fırsatlar ve RE/MAX sistemi anlatılacak.

Her yaştan girişimciye açık olan RE/MAX Girişimcilik Zirvesi kapsamındaki panele, INTEKNO Şirketler Topluluğu'nun kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Halil Kulluk başkanlık edecek. RE/MAX Girişimcilik Zirvesi kapsamında düzenlenecek olan panele, KALDER Ulusal Kalite Ödülü Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Rıza Kaylan, Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Genel Koordinatörü Dr. Melih Bulu, Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) Yönetim Kurulu üyesi Ceyda Aydede ve RE/MAX Türkiye Bölge Direktörü Murat Goldştayn da konuşmacı olarak katılacaklar. Konuşmacılar panelde bilgi ve deneyimleriyle, kendi işini kurmak isteyen girişimcileri aydınlatacaklar. Panelin ardından, RE/MAX Türkiye'nin, girişimci adaylarına gayrimenkul sektöründeki iş fırsatları ve kendi sistemini anlattığı 60 Dakika Semineri de gerçekleştirilecek.

Ev sahipliğini, İ.T.Ü Mimarlık Fakültesi'nin yapacağı panele katılım ücretsiz olacak. Katılımcı sayısı 250 kişiyle sınırlı tutulacağından Zirve'yi izleyebilmek için kayıt yaptırmak gerekiyor. RE/MAX Girişimcilik Zirvesi'ni ücretsiz izleyebilmek için halild@remax. com.tr e-posta adresi ile +90 212 2324820 (dahili 137)" ve"0546 490 99 10" nolu telefonlardan Halil Duman' a ulaşıp kayıt yaptırmak yeterli oluyor...
.
Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
12 Şubat 2008       Mesaj #16
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
İş yaşamındaki detaylar

Yaşamın her alanında olduğu gibi profesyonel yaşamda da detaylar bütünü oluşturur. Büyük resmi oluştururken ihtiyaç duyabileceğiniz birkaç "kurumsal" ipucu...

Kontrat yapın!

Yazılı belgelerin hayatı ne kadar kolaylaştırdığını unutuyor, sonrasında çok işimize yarayabilecek kontrat hazırlamayı erteliyoruz. Sistemlerini oturtmuş kurumların elbette böyle bir sorunları yok ama genelde işe alım sırasında geniş çaplı bir kontrat hazırlama konusunda eksiklerimiz var. Kanunlar ve yönetmelikler her şeyi belirlemiş gibi görünse de, özel durumları, gizliliği, istifayı, izinleri ve diğer önemli noktaları ayrıntılı olarak belirleyen bir kontrat, hem size kolaylık sağlar hem de elemanların şirketle ilgili tüm yasal konuları algılamalarını. En kötüyü en baştan düşünmek itici gibi görünse de, kurumsallığın bir parçasıdır ve yanlış anlamaları önler.

İK bazen abartıyor mu?

Internette dolaşırken rastladığımız bir forumda (
www.hrforum.com), insan kaynaklarının uyguladığı motivasyon politikaları komik bir biçimde eleştirilmiş. Çalışanların katıldığı bu forum, vara yoğa yapılan partilere, ekip ruhunu geliştirmek isteyen periyodik “happy hour”lara, işten kötü ayrılmış ekip arkadaşları için hazırlanan veda toplantılarına, çekilişlere, kuralara veryansın ediyor! Bazılarına göre bunlar, yeni dünyanın kandırmaca sistemlerinden başka bir şey değil. Çok yoğun bir günün sonunda, tam eve kapağı atmayı düşünürken, zaten tüm günün birlikte geçirildiği ekiple yapılan toplantının “happy hour” olmadığını savunanlar var. Türkiye’de de böyle uygulamalar sıkça yapıldığına göre dozaj konusunda dikkatli olmak gerektiğini bir kez daha anımsatalım.

Toplu hareketler

Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri artık hemen her şirkette konuşuluyor ve geçtiğimiz 5 yıla bakıldığı zaman, Türkiye’nin bu konuda büyük ilerlemeler kaydettiği görülüyor. Motivasyon konusunda yukarda yazdığımız “İnsan kaynakları abartıyor mu?” satırlarındaki etkinliklere alternatif bir fikrimiz var. Fransa’da bir şirket, çalışanların kendi içlerinde organize olarak yapmak istedikleri kimsesizler evi ziyaretlerini desteklemiş ve küçük gruplar halinde ayda bir kez yapılan ziyaretlere izin vermiş. Şirketin yakınındaki bir kimsesizler evini sahiplenen çalışanlar, orada yaşayan kimsesizlerin gözdesi olmuşlar. Şirket küçük bir bütçe ile onlara verilen armağanları bir sisteme oturtmuş ve bu fikir çalışanları birbirine yaklaştırmış. Bazı çalışanlar aileleriyle haftasonu ziyaretlerine de başlamışlar. İşte yaratıcı, faydalı ve herkese lazım bir uygulama!

Şirket mi, kumarhane mi?

Amerika’da yaratıcı bir satış departmanı yöneticisi; satış departmanını kumarhaneye çevirecek bir sistem geliştirmiş, geliştirdiği yetmiyormuş gibi bunu fiziksel olarak da desteklemiş ve departmanın dekorasyonunu bu doğrultuda değiştirmiş. Işıklı dokunmatik ekranlar en son satışı gösteriyor. Günün satıcısı gün içinde, aynı ekranlarda önceden hazırlanmış kupalı görüntüleriyle arz-ı endam ediyor. Her akşam, günün satıcısına özel bir armağan veriliyor. Yani satış motivasyonunu aylık, yıllık değil günlük artırıyor. Çalışanlar hallerinden memnun, armağanlar nakit! Yöneticiler bu işe ne mi diyor? Satışların % 35 artması bu sorunun yanıtını da içinde saklıyor.

Şirket içinde kulüpler


Bir başka yaratıcı fikir bizi ilkokul günlerimize döndürüyor. Örnek yine Amerika’dan... Şirket için kollara ayrılmaya ne dersiniz? Herkes kendi kollarını yaratabilir. Sözü edilen şirkette yardım kolu, müzik kolu, dans kolu, kitap kolu ve sinema kolu yaratılmış. (Tıpkı ilkokuldaki gibi!) Bu kolların birer başkanı var ve sağlam bir etkinlik planı oluşturulmuş. Her kol birbiriyle yarış halinde ve yaptıkları işleri belli dönemlerde sergiliyorlar. Yardım kolu herkesi organize ederek yardımlar düzenliyor. Müzik kolu müzikten anlayan insanlardan oluşmuş ve bir araya gelip müzik yapıyorlar. Dans kolundakiler tüm yıl dans dersleri alıp, yıl sonu partisinde dans ediyorlar. İşin hoş yanı bu kolların başkanlarının, genellikle alt kademe çalışanlardan seçilmiş olması. Ofis görevlilerinden biri, yardım kolunun başkanı olarak geçtiğimiz yıl en iyi Başkan seçilmiş. Şirket CEO’sunun masasında çektirdiği resim de ona hediye edilmiş.


Kaynak : Yenibiriş

Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
8 Eylül 2009       Mesaj #17
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
Mutlu bir iş hayatı için birkaç kural #


Buyrun sizlere işinizi daha verimli yapabilmeniz, hayata daha farklı gözlerle bakabilmeniz için on kural. Gerçi bunların hepsini biliyoruz ama önemli olan işleri bir adım daha ileri götürebilmek, ya da en azından bir yerlerden başlayabilmek:
  1. İlk ve en önemli kural; mutluk ile parayı birbirine eşit tutmayın.
  2. Düzenli egzersiz yapın (en azından düzenli yürüyüş yapın).
  3. Yakın arkadaşlıklarınız için zaman ve emek harcayın.
  4. Arada bir her şeyi bırakıp hayatınızdaki iyi şeyleri düşünün (eğer 'hayatımın iyi bir yönü yok ki' diyorsanız, bir daha düşünün. Halen düşünüyor ve hayatınızda iyi bir yön bulamıyorsanız profesyonel bir destek alın. Çünkü en çalkantılı hayat hikayelerinin bile insanı mutlu edecek, dolu dolu, yaşamaya değer, "oh be" dedirten kesitleri vardır).
  5. Yeteneklerizle örtüşen bir iş yapın. Yaptığınız işi sevin. Sevdiğiniz işi yapın.
  6. Vücudunuza ihiyacı kadar uyku uyuma hakkı tanıyın (İş hayatı, hele ki kendi işinizin başında iseniz, sizi günde üç saat uyuyan bir zombiye çevirebilir, buna izin vermeyin).
  7. Mutluluğu kelebek kovalar gibi kovalamayın. Tam şu anın tadını çıkarın. Tam şu anın farkında olun.
  8. Hayatınızın dizginlerini elinizden kaçırmayın. Kendiniz için ulaşabileceğiniz kısa, orta ve uzun vadeli hedefler belirleyin.
  9. Hayata (ya da size) karşı daima kötümser olan, her konunun olumsuz yanlarını öne çıkaran, mutsuz olmanız için yüzlerce neden sayabilecek kişilerden mümkünse uzak olun; mümkün değilse fazla yakın olmayın.
  10. Daha az televizyon izleyin.
Hi-LaL - avatarı
Hi-LaL
Ziyaretçi
22 Aralık 2009       Mesaj #18
Hi-LaL - avatarı
Ziyaretçi
İstanbul'da ikamet edip de bir meslek edinmek isteyen arkadaşlarımızın ilgisini çekecek bir ilanı buradan yayınlıyorum.

Ücretsiz "Elektronik ve Güvenlik Sistemleri" ya da "Görüntü ve Ses Sitemleri" Kursu için gerekli detaylar aşağıdadır...


Alıntı

İlkokul, ortaokul, lise ya da üniversite mezunuysanız, elektroniğe ilgi duyuyorsanız, kendinizi farklı bir alanda geliştirmek istiyorsanız; İstanbul İl Özel İdaresi ve Bahçelievler Erkan Avcı Endüstri Meslek Lisesi işbirliği ile konusunda uzman öğretmenler eşliğinde gerçekleştirilen tamamen ücretsiz Temel Elektronik ve Güvenlik Sistemleri ya da Görüntü ve Ses Sistemleri kurslarımıza sizi bekliyoruz.

Kurslarımız tamamen ücretsizdir, amaç en fazla sayıda kişinin bu imkândan haberdar olmasını ve kendisini geliştirebilmesini sağlamaktır.

Kurs sonunda İstanbul Valiliği tarafından tüm AB üyesi ülkelerde geçerli sertifika verilecek ve kursiyerlerin ismi İşkur ve İTO’nun veri tabanlarına kaydedilecektir.


İSTANBUL İL ÖZEL İDARESİ, İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, İSTANBUL TİCARET ODASI , İŞ-KUR İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ KAPSAMINDA DÜZENLENEN MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KURSLARI PROJESİ
Projenin amacı istihdamın korunması, artırılması, geliştirilmesi ve işsizliğin azaltılmasına yardımcı olma üzere kişileri mesleki ve teknik öğretim okul ve kurumlarından faydalanmak suretiyle, işsizlere ve çalışanlara meslek geliştirme, değiştirme ve edindirme eğitimleri vererek istihdam imkanı olan görevlere hazırlamak veya halen çalışmakta olduğu sektörde yeni teknolojilere uyumlarını mesleklerinde gelişmelerini sağlamaktır.
Bu projede İstanbul İl Özel İdaresi, İl Millî Eğitim Müdürlüğü , Türkiye İş Kurumu İstanbul İl Müdürlüğü ve İstanbul Ticaret Odası ile işbirliği yapmaktadır.

Kurslarımızın her birinin eğitim saati en az 260 saat ve üstü olarak planlanarak, alınacak belgelerin Avrupa Birliği’nde akredite belge olma yolu açılmış olup ayrıca bitirenlerden kalfalık sınavına girmek isteyenlerde gereken asgari eğitim saatini doldurması sağlanmıştır.
Kurslar, eğitim durumuna göre akşamları veya hafta sonları yapılmaktadır. En az ilkokul mezunu olup, kendisine en yakın meslek lisesine aynı branştan en az 18 kursiyerin talebi ile açılabilmektedir.
Kurslarımızdan mezun olan kursiyerlerimize milli eğitim bakanlığının mevzuatına uygun olarak sertifika verilmektedir.Kurslara ait tüm güncel bilgiler İl Özel İdaresinin ve Ticaret Odasının, İl Milli Eğitim İl Müdürlüğünün resmi internet sitelerinden İstanbullularla paylaşılmaktadır.
İstanbul Ticaret Odası mezun olacak kursiyerlerimiz için İTO bünyesinde “İnsan Kaynakları Borsası” isimli bir web site kurulmuştur.Mezun olan kursiyerlerimizden isteyenler bu siteye özgeçmiş bilgilerini kayıt etmekte ve böylece iş adamlarının eleman alırken sertifikalı kursiyerlerimize öncelik vermesi sağlanmaktadır.,ayrıca mezun olan kursiyerlerimize iş bulmak için İstanbul Ticaret Odası bünyesinde bulunan tüm meslek komitelerinin üyesi iş adamları ile görüşülmektedir.

PROJE NASIL UYGULANIYOR ?
1)Eğitim İstanbul İli sınırları içinde yapılmaktadır.
2)Eğitim bölümleri endüstri, bilişim ve hizmet sektöründe ihtiyaç duyulan ve ön plana çıkan mesleklerden seçildi.
3)Her kursun eğitim ve öğretim programlarında Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatı dikkate alındı.
4)Kurslarla ilgili iş ve işlemler İdarenin bilgisi ve onayıyla gerçekleştirilmektedir.
5)Eğitimler teorik ve uygulamalı şeklinde gerçekleştirilmektedir.
6)Hafta içi: 4 saat, hafta sonu: 8 saat, okulun müsaitlik durumuna göre düzenlenmektedir.
7)Her sınıf sayı olarak en az 18 kursiyerden oluşmaktadır.
8)Her bir kursiyer en az 260 saat eğitim almaktadır. (eğitim saatleri dersin niteliğine göre ayarlanabilir).
9)Konular % 85 teknik % 15 sosyal-kültürel alan konuları şeklinde işlenmektedir
KİMLER KATILABİLİR ?
1) En az ilkokul mezunu olanlar.
2) Sağlığı öğrenim görmek istediği meslek için elverişli olanlar.

DERSLER NASIL İŞLENİYOR?
1) Eğitim Mekanı olarak ilgili liselerin sınıf, laboratuar ve atölyeleri kullanılmaktadır.
2) Eğitim için meslek liselerinin en iyi ve donanımlı olduğu bölümler tercih edilmektedir.
3) Eğitim çağın niteliğine uygun metod ve teknolojiyle yapılmaktadır.
4) Temel mesleki kitapların yanı sıra eğitim destek notları hazırlanabilmektedir.
5) Eğitim dönemi sonunda, kursiyerlere MEB onaylı sertifika verilmektedir.

Bilgi için www.bedavayakurs.com internet adresine başvurabilirsiniz.

volture - avatarı
volture
VIP "Ipıslak Balık"
31 Aralık 2009       Mesaj #19
volture - avatarı
VIP "Ipıslak Balık"
Hangi kamu kurumu ne kadar personel alacak?


Maliye Bakanlığı sınavla milli emlak uzman ve denetmen yardımcısı, Dış Ticaret Müsteşarlığı da dış ticaret uzman yardımcısı alacak.

Maliye Bakanlığı ve Dış Ticaret Müsteşarlığının sınav, üniversitelerin akademik personel alımlarına ilişkin duyuruları, Resmi Gazetenin bugünkü sayısında yayımlandı.

Duyurulara göre Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü, taşra teşkilatı kapsamında bulunan il ve ilçelerde istihdam edilmek üzere, 100 milli emlak uzman yardımcılığı kadrosuna atama yapılmak amacıyla sınav açacak.

Sınav, 3 Nisan 2010 (Cumartesi günü) tarihinde Ankara'da gerçekleştirilecek.

Sınava girecek adaylarda, Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 28-29 Haziran 2008 ve 27-28 Haziran 2009 tarihlerinde yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (2008 KPSS ve 2009 KPSS) KPSSP-42 puan türünden 70 ve daha üstü puanın üzerinde olmak kaydıyla başvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 1000 kişi içerisinde bulunmaları şartı aranacak. (Eşit puan almış olmaları nedeniyle 1000 inci sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde, bu adayların tümü sınava çağrılacak.)

Sınava en az 4 yıllık lisans öğrenimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerini veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışındaki öğrenim kurumlarından birini bitirmiş olanlar katılabilecek.

Giriş sınavı önce yazılı daha sonra da sözlü olarak yapılacak.

Giriş sınavının yazılı bölümüne katılmaya hak kazanan adaylar ile yazılı sınavın yapılacağı adres ve sınav saatleri, e-Devlet portalı (www.turkiye.gov.tr), Maliye Bakanlığı (T.C. MALİYE BAKANLIĞI), ve Milli Emlak Genel Müdürlüğü (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) internet sayfalarında yazılı sınavdan en az 10 gün önce ilan edilecek.

Yazılı sınavı kazananlar Ankara'da sözlü sınava tabi tutulacak ve sözlü sınav tarihi, yeri ve saati (T.C. MALİYE BAKANLIĞI) ve (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) internet sayfalarında ayrıca ilan edilecek.

Başvurular, 22 Şubat 2010 tarihinde başlayacak ve 12 Mart 2010 tarihinde sona erecek.

Sınav sonuçları, sınav bitim tarihinden itibaren 30 gün içinde liste halinde ''www.milliemlak.gov.tr'' web adresinde ve uygun yerlere asılarak duyurulacak.

MİLLİ EMLAK DENETMEN YARDIMCILIĞI SINAVI
Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü ayrıca taşra teşkilatında istihdam edilmek üzere 50 milli emlak denetmen yardımcılığı için sınav açacak.

Sınav, 20 Mart 2010 (Cumartesi) tarihinde Ankara'da gerçekleştirilecek.

Emlak denetmen yardımcılarının görev yerleri Ankara (15), İstanbul (20) ve İzmir (15) Defterdarlıkları olarak belirlendi.

Sınava üniversitelerin, en az 4 yıllık lisans öğrenimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerini veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışındaki öğrenim kurumlarından birini bitirmiş adaylar katılabilecek.

Adaylarda, Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 28-29 Haziran 2008 ve 27-28 Haziran 2009 tarihlerinde yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (2008 KPSS ve 2009 KPSS) KPSSP-42 puan türünden 75 ve daha üstü puanın üzerinde olmak kaydıyla başvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 600 kişi içerisinde bulunmaları şartı aranacak. (Eşit puan almış olmaları nedeniyle 600 üncü sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde, bu adayların tümü sınava çağrılacak.)

Giriş sınavı önce yazılı, sonra da sözlü olarak gerçekleştirilecek.

Giriş sınavının yazılı bölümüne katılmaya hak kazanan adaylar ile yazılı sınavın yapılacağı adres ve sınav saatleri, e-Devlet portalı (www.turkiye.gov.tr), Maliye Bakanlığı (T.C. MALİYE BAKANLIĞI), ve Milli Emlak Genel Müdürlüğü (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) internet sayfalarında yazılı sınavdan en az 10 gün önce ilan edilecek.

Yazılı sınavı kazananlar Ankara'da sözlü sınava tabi tutulacak. Sözlü sınav tarihi, yeri ve saati (T.C. MALİYE BAKANLIĞI) ve (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) internet sayfalarında ayrıca ilan edilecek.

Başvurular, 1 Şubat 2010 tarihinde başlayıp, 19 Şubat 2010 tarihinde sona erecek.

Giriş sınavının yazılı ve sözlü bölümlerini kazanan adayların listesi Maliye Bakanlığı (T.C. MALİYE BAKANLIĞI) ve Milli Emlak Genel Müdürlüğü (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) internet sayfalarında ilan edilecek.

DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI DIŞ TİCARET UZMAN YARDIMCISI ALACAK
Dış Ticaret Müsteşarlığı sınavla 54 dış ticaret uzman yardımcısı alacak.

Sınav, 7 Şubat 2010 Pazar günü saat 9.00 ile 18.00 arasında Ankara'da yapılacak.

Genel idare hizmetleri sınıfından 8'inci ve 9'uncu derece kadrolara atanmak üzere 13 iktisat, 12 uluslararası ilişkiler, 10 işletme, 9 hukuk, 6 kamu yönetimi ve 4 maliye alanında olmak üzere toplam 54 dış ticaret uzman yardımcısı alınacak.

Sınava katılmaya hak kazanan adayların isimleri ve sınav yeri, 29 Ocak 2010 tarihinden itibaren Müsteşarlığın internet sitesinde (Dış Ticaret Müsteşarlığı) ve Müsteşarlık binasının girişine asılacak listelerde ilan edilecek.

Sınav yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı gerçekleştirilecek.

Yazılı sınavda başarılı olan adaylar sözlü sınava davet edilecekler.

Sözlü sınav Ankara'da Müsteşarlık merkezinde yapılacak.

Sözlü sınavın tarihi, yazılı sınav sonucu ile birlikte Müsteşarlığın internet sitesinde (Dış Ticaret Müsteşarlığı) ve Müsteşarlık binasının girişine asılacak listelerde ilan edilecek.

Başvurular, 11 Ocak 2010 Pazartesi günü saat 9.00'da başlayacak ve 22 Ocak 2010 Cuma günü mesai bitiminde (18.00) sona erecek.

Nihai sınav sonucu, Müsteşarlığın internet sitesinde (Dış Ticaret Müsteşarlığı) ve Müsteşarlık binasının girişine asılacak listelerde ilan edilecek.

SINAV ŞARTLARI
Adaylarda Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından, 28-29 Haziran 2008 veya 27-28 Haziran 2009 tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavlarında (KPSS), iktisat alanı için KPSSP-22 puan türünden en az 80 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (260) kişi içerisinde bulunmaları şartı aranacak.

Sınava girecek adaylarda aranacak diğer şartlarda şöyle:

''Uluslararası İlişkiler alanı için KPSSP-88 puan türünden en az 80 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (240) kişi içerisinde bulunmak,

İşletme alanı için KPSSP-23 puan türünden en az 80 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (200) kişi içerisinde bulunmak,

Hukuk alanı için KPSSP-21 puan türünden en az 80 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (180) kişi içerisinde bulunmak,

Kamu Yönetimi alanı için KPSSP-30 puan türünden en az 80 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (120) kişi içerisinde bulunmak,

Maliye alanı için KPSSP-24 puan türünden en az 80 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (80) kişi içerisinde bulunmak,

(Ancak son sıradaki adayla aynı puanı almış olan adaylar da yazılı sınava katılmaya hak kazanır.)

28-29 Haziran 2008 veya 27-28 Haziran 2009 tarihlerinde ÖSYM tarafından yapılan KPSS'nın yabancı dil bölümünden (İngilizce, Almanca, Fransızca) en az 42 soruya doğru cevap vermiş olmak.''

AKADEMİK PERSONEL ALIMLARI
Öte yandan Mustafa Kemal (Hatay), Erzincan, Gazi ve Dicle (Diyarbakır) ve Hitit Üniversitesi (Çorum) Rektörlükleri, muhtelif birimlere istihdam edilmek üzere profesör, doçent ve yardımcı doçent alacak.

Erzincan Üniversitesi Rektörlüğü Fen Edebiyat Fakültesinin İnorganik Kimya bölümü için 1 yardımcı doçent, Refahiye Meslek Yüksekokulunun muhasebe ve vergi programı için 1 yardımcı doçent alımında bulunacak.

Adaylar başvurularını 30 gün içinde Erzincan Üniversitesi Rektörlüğünün ilgili birimlerine yapabilecekler.

GAZİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Sağlık Bilimleri Fakültesinin hemşirelik bölümünde istihdam edilmek üzere 1 yardımcı doçent alacak.

Doçent adayında özürlüler ile ilgili çalışma yapmış olması şartı aranacak.

Yardımcı Doçent kadrosuna, Profesör ve doçentler müracaat edemeyecekler.

DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Tıp Fakültesi için 2 doçent alacak.

Tıp Fakültesinin dahili tıp bölümü iç hastalıkları ve göz hastalıkları anabilim dalında görevlendirilmek üzere 2 doçent alınacak.

HİTİT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Öte yandan Hitit Üniversitesi Rektörlüğü, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin kamu yönetimi, Meslek Yüksekokulunun TPB bölümü için 2 yardımcı doçent alımında bulunacak.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin kamu yönetimi bölümüne girecek yardımcı doçent adayında kent ve çevre bilimleri alanında çalışıyor ve bir üniversitede görev yapması, Meslek Yüksekokulunun TPB bölümüne girecek yardımcı doçent adayında ise elektronik ve bilgisayar eğitimi dalında doktora yapmış olması şartları aranacak.

Yardımcı Doçent adayları için Hitit Üniversitesinde yabancı dil sınavı yapılacak.

BAŞVURULAR
Erzincan, Gazi, Dicle ve Hitit Üniversitesine girmek isteyen adaylar, başvurularını 15 gün içinde rektörlüklerin ilgili birimlerine yapabilecekler.

volture - avatarı
volture
VIP "Ipıslak Balık"
31 Aralık 2009       Mesaj #20
volture - avatarı
VIP "Ipıslak Balık"
32 bin memur alınacak


Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, merkezi yönetim bütçe ve kesin hesap kanunları ile ikinci el araçlarda satış ve devir işlemlerinin noterlerde yapılmasını öngören kanunun da aralarında bulunduğu 4 kanunu onayladı.

BÜTÇE KANUNLARI
5944 sayılı “2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu”na göre, 2010 yılının bütçesinin giderleri 286 milyar 981 milyon lira, gelirleri 236 milyar 794 milyon lira, açığı da 50 milyar 187 milyon lira olacak.

58,8 milyar lira faiz ödenecek olan bütçede, 6,6 milyar lira faiz dışı fazla öngörüldü.

Bütçede personel giderleri 60,3 milyar lira olarak yer alırken, önümüzdeki yıl devletin kasasına vergilerden 193,3
milyar lira girecek.

KAMUYA 32 BİN YENİ MEMUR ALINACAK
Kanuna göre, yeni yılda kamuya açıktan atama yoluyla 32 bin yeni memur alınacak. Kamu idare, kurum ve kuruluşları serbest memur kadrolarına; 2009'da emeklilik, ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılan memur sayısının yüzde 25'ini geçmeyecek şekilde açıktan ya da diğer kamu idare, kurum ve kuruluşlarından nakil suretiyle atama yapabilecek.
Söz konusu sınırlar içinde memur ihtiyacını karşılayamayacak idare, kurum ve kuruluşlardan yükseköğretim kurumları için ilave 4 bin, diğerleri için de ilave 21 bin atama izni verilebilecek.

Yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi dışındaki boş öğretim elemanı kadrolarına, çeşitli nedenlerle kurumlarından ayrılan öğretim elemanı sayısının yüzde 50'sini geçmeyecek şekilde açıktan veya naklen atama yapılabilecek.

Ayrıca, Maliye ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik bakanlıkları, Gelir İdaresi Başkanlığı ve SGK'nın ilgili mevzuatları uyarınca, vergi ve sosyal güvenlik alanlarında münhasıran teftiş, denetim ve soruşturma görevlerini yerine getirmek amacıyla ihdas edilmiş kadrolardan; yardımcı ve stajyer kadrolarına yapılacak atamalar da sınırlamaya tabi olmayacak.

Bu arada, hakimlik ve savcılık meslekleri ile bu meslekten sayılan görevlere ve Tıpta Uzmanlık Tüzüğü uyarınca asistan kadroları, TSK Personel Kanunu kapsamında veya diğer ilgili mevzuata göre gerçekleştirilecek askeri personel atamaları, emniyet hizmetleri sınıfında bulunan kadrolara ve SHÇEK Kanunu uyarınca yapılacak atamalar ile Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun uyarınca gerçekleştirilecek personel nakilleri, emeklilik, ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılanlara ilişkin yüzde 25'lik sınıra tabi olmayacak.

MEMURLARA YAPILACAK ZAM
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa göre, 1 Ocak 2010-30 Haziran 2010 döneminde aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayı 0,057314, memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylığı katsayısı 0,76177, yan ödeme katsayısı 0,018172 olacak. Sözleşmeli personelin ücret tavanı da 1 Ocak 2010-30 Haziran 2010 döneminde 3.008 lira olarak belirlendi.

Buna göre, memur maaşlarına ocak ayında yüzde 2,5; Temmuz ayında da yüzde 2,5 artış yapılacak.
2010 yılında, Hazine garantili imkan ve dış borcun ikrazı limiti 3 milyar doları aşamayacak. Başlangıç ödeneklerinin yüzde 1'ine kadar ikrazen özel tertip devlet iç borçlanma senedi ihraç edilebilecek.

Hazine Müsteşarlığınca belirlenecek koşullar çerçevesinde ve elde edilecek kaynaklar, Hazineye aktarılacak şekilde kamu kurum ve kuruluşlarınca ihraç edilecek sertifika, senet ve benzeri finansman enstrümanlarına sağlanacak garanti tutarı, 2 milyar doları aşamayacak. Bakanlar Kurulu, bu tutarı bir katına kadar artırabilecek.

Emekli personele 500 lira olarak ödenmekte olan tazminat tutarı, 750 lira olacak.

ANADOLU ÜNİVERSİTESİNİN 250 MİLYON LİRASI DİĞER ÜNİVERSİTELERE
Anadolu Üniversitesi Döner Sermaye işletmesinin 31 Aralık 2009 tarihi itibariyle uzaktan eğitim uygulayan iktisat, işletme ve Açıköğretim Fakültesine ait hesaplarda yer alan kasa ve banka hesabı bakiyesinin 250 milyon lirası genel bütçeye gelir kaydedilecek.
2010 yılı şubat ayı sonuna kadar Maliye Bakanlığı merkez muhasebe birimi hesabına aktarılacak tutar, yeni kurulan üniversitelerin yatırım projelerinde ve öğretim elemanı ve üyesi yetiştirmede kullanılacak.

İKİNCİ EL ARAÇ SATIŞLARI

5942 sayılı “Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”, ikinci el araçlarda satış ve devir işlemlerinin noterler tarafından yapılmasını öngörüyor.

Kanuna göre, tescil edilmiş araçların her çeşit satış ve devirleri, araç sahibi adına düzenlenmiş tescil belgesi veya trafik tescil kayıtları esas alınarak noterler tarafından yapılacak.

Noterler tarafından yapılmayan her çeşit satış ve devirler geçersiz olacak.

Düzenleme, 1 Mayıs 2010 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.
Satış ve devir işlemleri, her türlü harçtan, damga vergisi ve değerli kağıt bedelinden istisna tutulacak. Bu istisnalar 1 Ocak 2010'dan itibaren geçerli olacak.

Noterler, satış ve devre ilişkin her türlü işlem karşılığında 20 TL maktu ücret alacak.

Noterler, araçla ilgili sorgulamayı online olarak yapacak.

Noterler tarafından yapılmayan her çeşit satış ve devirler geçersiz olacak.
Satış ve devir işleminin, siciline işlenmek üzere üç iş günü içerisinde ilgili trafik tescil kuruluşu ile vergi dairesine bildirilmesiyle birlikte alıcı adına trafik tescil işlemi gerçekleşmiş sayılacak.
Yapılan satış ve devir işlemi üzerine noterler, yeni malik adına bir ay süreyle geçici belge düzenleyecek.

Satış ve devir işlemlerinin bildiriminden itibaren bir aylık süre içerisinde ilgili trafik tescil kuruluşu veya Emniyet Genel Müdürlüğünün uygun gördüğü kamu kurum veya kuruluşları tarafından yeni malik adına tescil belgesi düzenlenerek elden veya posta aracılığıyla teslim edilecek.

Satış ve devir işlemleri her türlü harçtan, bu işlemlere ilişkin düzenlenen kağıtlar damga vergisi ve değerli kağıt bedellerinden istisna olacak.

Trafik tescil kuruluşunda yeni malik adına yapılacak tescil nedeniyle düzenlenmesi gereken değerli kağıtların bedelleri de satış ve devir esnasında noterler tarafından tahsil edilecek.

Noterler, satış ve devre ilişkin her türlü işlem karşılığında toplam 20 TL maktu ücret alacak.
Bir ay içerisinde tescil belgesi almayan alıcılara 130 TL, hükümlere uymayan noterlere ise her bir işlem için 1000 TL idari para cezası verilecek.

Düzenleme, uyum ile ilgili çalışmaların tamamlanması amacıyla 1 Mayıs 2010 tarihinde yürürlüğe girecek.
Ancak, satış ve devir işlemlerinde harç, damga vergisi ve değerli kağıt bedelleri istisnası ile 20 TL artı KDV şeklindeki noter ücreti uygulaması, 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren geçerli olacak.

NATO KARARGAHINDA GÖREVLİ PERSONEL
5943 sayılı “28 Ağustos 1952 Tarihinde Paris'te İmzalanan Kuzey Atlantik Andlaşmasına Uygun Olarak Yapılan Uluslararası Askeri Karargahların Statüsüne İlişkin Protokol Uyarınca Uluslararası Statüsü Belirlenen Türkiyedeki Tüm Müttefik Karargahlar ve Onların Atanmış Personeline Uygulanacak Belirli Ayrıcalıklara İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun”, Türkiye'de bulunan NATO karargahında görevli yabancı personele yönelik düzenlemeleri içeren anlaşma onaylanıyor.

“28 Ağustos 1952'de Paris'te İmzalanan Kuzey Atlantik Andlaşmasına Uygun Olarak Yapılan Uluslararası Askeri Karargahların Statüsüne ilişkin Protokol Uyarınca Uluslararası Statüsü Belirlenen Türkiye'deki Tüm Müttefik Karargahlar ve Onların Atanmış Personeline Uygulanacak Belirli Ayrıcalıklara İlişkin Anlaşma”, 7 Mayıs 2009'da İzmir'de imzalandı.


Benzer Konular

15 Ağustos 2018 / AreX Ekonomi
5 Ocak 2012 / asla_asla_deme Hz. Muhammed
21 Ekim 2011 / Ziyaretçi Soru-Cevap