Arama

Ticari Sekreterlik

Güncelleme: 22 Mayıs 2014 Gösterim: 3.708 Cevap: 0
d_n_z - avatarı
d_n_z
VIP VIP Üye
22 Mayıs 2014       Mesaj #1
d_n_z - avatarı
VIP VIP Üye
TİCARET SEKRETERİ

Sponsorlu Bağlantılar
Tanımı
Ticaret sekreteri; ticaret ile uğraşan işletmelerin faaliyetleri sırasında büro makinelerini kullanarak büro yönetimini uygulama, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, bildirimlerle ödemeleri izleme ve işlemlerini yürütme, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.
Görevleri
İş yerinde iletişimi sağlamak,
İş programı ve hazırlıklarını yapmak,
Bilgisayarda ofis programlarını kullanmak,
Bilgisayarda resmî ve resmî olmayan yazıları hızlı ve doğru şekilde yazmak,
Çalışma ortamının organizasyonunun yapılmasını sağlamak,
Dosyalama ve arşivleme yapmak,
Etkili ve akıcı sunum yapmak,
Kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturmak,
Örgüt ve iş yapısına uygun ticari işlemleri yapmak,
Bilgisayarda muhasebe işlemlerini yapmak,
Mesleki gelişmeleri takip etmek,
Ticari hesaplamalar yapmak,
İş hayatındaki ekonomik gelişmeleri ve faaliyet alanlarını takip etmek,
Ürün ve hizmet tanıtımı yapmak,
Kişiler arasında etkili ve sağlıklı iletişim kurmak,
Grup ve örgüt iletişimi kurmaktır.

C. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Bu alandaki mesleklerde çalışanlar;
Türkçeyi iyi konuşan ve yazan,
Yabancı dil bilen,
Yazışma ve raporlama tekniklerini bilen,
Temsil etme becerisine sahip,
Dosyalama tekniklerini bilen,
Protokol kurallarını bilen,
Büro otomasyonlarını tanıyan ve kullanabilen,
Büro yönetimi tekniklerini bilen,
İnisiyatif sahibi,
Mesleğini seven,
İş hayatına uyum sağlayan,
Planlama ve organizasyon yapabilen,
Karar verebilen,
Risk alabilen,
Zamanı etkin kullanabilen,
İş ve meslek etiğine sahip,
Sabırlı ve düzenli,
Kuvvetli hafızaya sahip,
Düşüncelerini açık aktarabilen,
Güler yüzlü, hoşgörülü,
Sorumluluk duygusuna sahip,
Soğukkanlı,
Sır saklayabilen kimseler olmalıdır.
D. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreterlik mesleğinin uygulama alanı; yapılacak işin niteliğine ya da hizmetlerin yoğunluğuna, çalışanların statü ve sayısına göre özel büro, genel büro, kapalı ve açık bürolardır. Sekreterlerin çalışma ortamı, büro otomasyonu ve ergonomik yapıya uygun yerlerdir.

E. İŞ BULMA İMKÂNLARI

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan sekreterlik görevlerini en iyi şekilde yapabilecek elemanlardır.

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanından mezun olan öğrenciler kolaylıkla ve ülkemiz standartlarının çok üstünde ücretlerle iş bulabilmektedirler. İstihdam edilebilirlik ölçütleri ve meslek standartları dikkate alındığında Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı mezunu öğrencilerin bütün sektörlerde, geniş bir yelpazede istihdam şansı çok yüksektir. Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı mezunlarının uygun iş bulma ve yeterli kazanç sağlama konusunda herhangi bir sorunları olmamaktadır.

F. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

Meslek eğitimi; meslek lisesi, Anadolu meslek lisesi, Anadolu kız meslek lisesi, ticaret meslek lisesi ve Anadolu ticaret meslek lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında diploma programlarıyla verilmektedir.

Mesleki ortaöğretimden sonra yüksek öğrenime geçiş sınavını başaranlar lisans programlarına devam edebilir ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümüne sınavsız geçiş yapabilirler. Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerinde verilmektedir.

Yönetici Sekreterlik, Ticaret Sekreterliği, Hukuk Sekreterliği dallarının sınavsız geçiş yapabileceği meslek yüksekokullarının bölümleri şunlardır;
Büro Yönetimi ve Sekreterlik
Büro Yönetimi ve Sekreterlik (Açık Öğretim)
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
İnsan Kaynakları
Orta Kademe Yöneticilik
Lisans düzeyinde meslek eğitimi ise büro yönetimi öğretmenliği, İnsan kaynakları yönetimi (Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu), sağlık yönetimi (Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu) bölümlerinde bulunmaktadır. Meslek yüksekokulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı meslek yüksekokulu mezunları iletişim fakültelerinin ilgili bölümlerine dikey geçiş sınavlarındaki başarılarına göre, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesinin İşletme ve İktisat bölümlerine ise doğrudan dikey geçiş yapabilirler.

Ayrıca öğrenciler “Dikey Geçiş Sınavı”na (DGS) girerek üniversitelerin 4 yıllık eğitim öğretim veren bölümlerine girebilirler. Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavına girerek yerleşebilecekleri bölümler:

Büro Yönetimi Öğretmenliği
Halkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
İşletme Bilgi Yönetimi
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Yönetim Bilişim Sistemleri
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Sınavsız geçişle odyometri, optisyenlik programından mezun olan öğrenciler başarı durumlarına göre fizik, işitme engelliler öğretmenliği bölümlerine devam edebilirler.
İnsan kaynakları programından mezun olan öğrenciler dikey geçiş sınavındaki başarı durumlarına göre çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, insan kaynakları yönetimi, işletme, kamu yönetimi, siyaset bilimi, siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerine devam edebilirler.

Orta kademe yöneticilik programından mezun olan öğrenciler dikey geçiş sınavındaki başarı durumlarına göre büro yönetimi öğretmenliği, işletme, işletme bilgi yönetimi, işletme enformatiği, işletme-ekonomi, kamu yönetimi, lojistik yönetimi, pazarlama, pazarlama öğretmenliği, siyaset bilimi ve kamu yönetimi, uluslararası işletme, uluslararası işletmecilik, uluslararası ticaret, uluslararası ticaret ve finansman, uluslararası ticaret ve işletmecilik bölümlerine devam edebilirler.

Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik programından mezun olan öğrenciler ise dikey geçiş sınavındaki başarı durumlarına göre büro yönetimi öğretmenliği, sağlık idaresi, sağlık kurumları işletmeciliği bölümlerine devam edebilirler.

Kurumlar, başarılı gördükleri sekreter ve yönetici asistanlarını destekleyen hizmet içi eğitimler vererek daha fazla yetki ve sorumluluk üstlenmelerini sağlamaktadırlar.
iLKiMimmmMsn Angel

Benzer Konular

21 Mart 2008 / Pollyanna Meslekler
14 Mayıs 2010 / Misafir Soru-Cevap
8 Temmuz 2012 / Misafir Soru-Cevap
11 Ekim 2015 / Safi X-Sözlük
15 Ağustos 2015 / Safi X-Sözlük