Arama

Cem Hakko - Sayfa 3

Güncelleme: 2 Temmuz 2014 Gösterim: 27.576 Cevap: 35
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
6 Ekim 2009       Mesaj #21
M A D - avatarı
Ziyaretçi
CemHakko3 0017

Sponsorlu Bağlantılar
Cem Hakko

CemHakko3 0017 1 01
Cem Hakko

CemHakko3 0018 1
Cem Hakko

CemHakko3 0018 1 01
Cem Hakko

CemHakko3 0019
Cem Hakko

CemHakko3 0019 1 01
Cem Hakko

CemHakko3 0020
Cem Hakko

CemHakko3 0020 1 01
Cem Hakko

Son düzenleyen _Yağmur_; 3 Temmuz 2014 11:20 Sebep: sayfa düzeni
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
21 Ekim 2009       Mesaj #22
M A D - avatarı
Ziyaretçi
Cem Hakko
Cem Hakko ve Jeff Hakko
Sponsorlu Bağlantılar

Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Merter’deki fabrikayı Esenyurt’a taşımak dahil iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptık. Merter sonrasında fabrika kurmayabilirdik. Krize rağmen oturmayı değil, yatırımı seçtik” dedi. Hakko, Nakkaştepe’de kurulan moda merkezini aralıkta açacaklarını bildirdi.
Hürriyet'in haberine göre, VAKKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, İstanbul Merter’deki fabrikanın Esenyurt’a taşınması başta olmak üzere son iki yılda 70 milyon dolar yatırım yaptıklarını, aynı kapsamda Nakkaştepe’de 12 bin metrekare kapalı alanı bulunan “moda merkezi”ni aralıkta açacaklarını söyledi. Cem Hakko, “Başbakan Tayyip Erdoğan, ‘Yahudiler oturdukları yerde para basıyor’ tanımlaması yapmıştı. Buna yorumunuz nedir?” sorusuna, “Merter sonrası fabrika kurmayabilirdik. Biz oturmayı değil, yatırımı seçtik” yanıtı verdi. Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko da, “Sayın Başbakan aslında ticari zeka ve ataklıktan söz ediyor” dedi.

‘Moda’ya 20 milyon dolar
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Vakko Genel Koordinatörü Bülent Turan’la birlikte düzenlediği sohbet toplantısında, yatırımlarına kriz ortamında da ara vermediklerine dikkat çekti. Cem Hakko, geçen yıl, global krizin başladığı günlerde fabrikalarını 30 milyon dolarlık yatırımla Esenyurt’a taşıdıklarını hatırlatarak, “Biz çok kriz gördük. Şartlar ne olursa olsun, yatırıma devam ediyoruz” mesajı verdi. Vakko’nun Nakkaştepe’deki “Moda Merkezi”nin, 70 milyon dolarlık yatırım bedeli içinde 20 milyon dolarlık pay aldığı belirtildi.

Krizde paniklemedik
Cem Hakko, bir soru üzerine, ihracatı kendi markalarıyla gerçekleştirmek istediklerini vurgulayarak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yurt dışında da bazı mağazalarımız var ama biz öncelikle Türkiye’ye odaklanmış durumdayız. Babam Bay Vitali, ‘Biz devamlı krizden söz edersek, kriz nasıl geçer’ derdi. Biz de onun yolundan yürüyoruz. Krizde hiç paniklemedik. Pazarlama stratejilerimizde değişiklikler yaptık. Eskiden Vakko’da indirimin adı geçmezdi. Kuralları olan indirimlere yöneldik. Birçok Avrupa ülkesinde geçerli olan indirim kurallarının Türkiye’de de yerleşmesini istedik.”

Geleceğin moda merkezi
Cem Hakko, aralık ayında açılışını yapmayı planladıkları moda merkezini şöyle anlattı: “Vakko Moda Merkezi, dünyanın göz bebeği İstanbul’da vazgeçilmez bir adres olacak. Cam ağırlıklı olan binayı Rex yaptı. Geleceğin moda merkezine uygun sıradışı bir yapı ortaya çıktı. Vakko’nun yaratıcı ekibi orada çalışacak. Bu merkezin içinde Bir Vitali Hakko Kütüphanesi surulacak. Bu kütüphanede başlangıçta 15 bin kitap olacak. Ayrıca 1000 dolayındaki tablomuz da burada sergilenecek. Merter fabrikamızın duvarlarını süsleyen seramik eserleri de renovasyondan geçirilip buraya taşınacak.”

Erbil’de mağaza açacak
VAKKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko, Vakko’nun halen Almanya, Kahire ve Bükreş’te mağazaları olduğunu belirterek, yurtdışında yeni Vakko’lar açacaklarını söyledi. Jeff Hakko, “Bakü’de (Azerbaycan) franchise verdik. Yeni bir alışveriş merkezi içinde Vakko açılacak. Kazakistan, Özbekistan ve İran’dan talepler gelmeye başladı. Erbil’de de franchise yoluyla yine bir AVM içinde yılın ilk ayında Vakko açılacak” dedi.

Kıyafetler ‘pişti’ olmasın diye müşteriyi uyarıyorlar
BİR soru üzerine Vakko’nun 12 bin kişilik bir önemli müşteri listesi olduğunu söyleyen Cem Hakko, cemiyet hayatındaki 2-3 bin kişinin sürekli aynı yerlerde dolaştığını belirterek, “Bizim kıyafetlerimiz pişti olmaz. İstanbul mağazamızdan bir gece kıyafeti alan müşterimize, bu kıyafetin aynısı Ankara veya İzmir mağazamızda varsa söyleriz. Diğer alanlara da bu kıyafetin daha önce hangi ilimizde ve ne için satıldığını aktarırız” dedi.

Son iki ay iyi geçti, gelecekten umutluyuz
GLOBAL krizin başlangıcından buyana ilk kez eylül-ekim ayını iyi geçirdiklerini ifade eden Cem Hakko, “Bu ivmenin devam edeceğini düşünüyoruz” dedi. Cem Hakko, “Aynı umudunuzu 2010 için de koruyor musunuz” sorusuna, “Biz gelecekten umutluyuz. Bu yılı küçük de olsa bir büyümeyle kapatacağımızı öngörüyoruz” yanıtı verdi. Vakko Genel Koordinatörü Bülent Turan da, 2008’de 195 milyon lira olan toplam cironun bu yıl 200 milyon lirayı bulmasını beklediklerini vurguladı.

Egemen Bağış’ın eşiyle satışlar yüzde 50 arttı
CEM Hakko, “İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi’ndeki mağazanızı Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın eşi devralmıştı. Nasıl gidiyor?” sorusuna, “Beyhan Hanım, 2 yıl bizim İstinye Park’taki mağazamızla uğraşmıştı. Harvey Nichols’ı yönetti. Astoria’daki mağazada Beyhan Hanım’ın devralmasıyla birlikte satışlar yüzde 50 arttı. Biz çok memnunuz” yanıtı verdi. Cem Hakko, “Beyhan Hanım başka Vakko mağazaları düşünüyor mu” sorusunu da, “Keşke düşünse” diye yanıtladı.


Kriz erkekleri daha çok indirime yöneltti

CEM Hakko, krizle birlikte erkek müşterilerinin daha çok indirimli günlerde alışverişe yöneldiğini gördüklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Kriz öncesi müşterilemizin yüzde 55’i kadın, yüzde 45’i erkekti. Krizde bu oran yüzde 65 kadın, yüzde 35 erkek şeklinde değişti.”

Vakko Çikolata için 18 kişi çalışıyor
CEM Hakko ile Jeff Hakko, Vakko markasıyla vitrinlere çıkardıkları çikolatalara yeni ürünler eklediklerini bildirdi. Cem Hakko, “Çikolatanızı Ülker’de mi ürettiriyorsunuz?” sorusu üzerine, tesisin adını vermek yerine, “Vakko çikolata için bizim 18 elemanımız çalışıyor. Kazandaki ürün İsviçre’ye gönderiliyor. Orada testlerden geçtikten sonra kalıplara dökülüp, vitrine çıkıyor ” dedi.

Kravatın yüzde 35’i kasım-aralıkta satılır
CEM Hakko, bir soru üzerine, Vakko’da toplam kravat satışlarının yüzde 35’inin yılbaşı hediyelerinin gündeme gelmeye başladığı kasım-aralık ayında gerçekleştiğini belirterek, “Hediyeler bizim açımızdan da işe yarıyor. Hediye edilen ürünü değiştirmeye geleni Vakko’ya müşteri olarak kazanıyoruz” dedi.

Ismarlama takım elbiseleri artık İtalya’da ürettiriyor
VAKKO’nun ısmarlama takım elbiselerini artık İtalya’da ürettirdiğini vurgulayan Cem Hakko, ısmarlamaya çok önem verdiklerini belirterek, şunları söyledi: “Takım elbise siparişlerini iki hafta içinde teslim ediyoruz. Ismarlama gömlekleri de 7-9 günde teslim ediyoruz. Tek gömlek de olsa sipariş alıyoruz. Çünkü beğenince gerisi mutlaka geliyor. Ismarlama genelde hava koşullarından çok etkileniyor. Bizim müşterilerimizin iyi giyinmeye ihtiyacı var.”
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
21 Ekim 2009       Mesaj #23
M A D - avatarı
Ziyaretçi
Cem Hakko - Sabah gazetesi
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek "Geçen yıl fabrikayı taşıdık. Bu yıl da tasarımcıları Nakkaştepe'deki cam binaya taşıyoruz" dedi.
Türkiye'nin 75 yıllık lüks giyim markası Vakko, krize aldırmadan son iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaparak girdi. Babası Vitali Hakko'nun vefatının ilk yıldönümünde Merter'deki 35 yıllık fabrikayı satıp Esenyurt'ta modern fabrikaya taşınan Vakko, ölümünün ikinci yılında da tasarımların yapılacağı Nakkaştepe'deki cam binaya taşınacak. Cem Hakko, Vakko Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jeff Hakko ile genel koordinatör Bülent Turan ile birlikte düzenlediği basın toplantısında iki yıldır süren suskunluğunu yeni Vakko'yu ve projelerini anlatmak için bozdu. Değindiği ilk konu Merter'deki 35 yıllık fabrikayı sattıktan sonra Esenyurt'ta hizmete soktukları 33 bin metrekarelik fabrika oldu. Merhum Vitali Hakko'nun ölümünün birinci yıldönümünde hizmete giren fabrikanın ardından bu yıl da Nakkaştepe'de içinde tasarımcıların çalışacağı camdan yapılan bir kültür merkezini açacaklarını dile getirdi. Hakko'nun verdiği bilgilere göre, bina Türkiye'de ilk olacak ve merkezde oditoryum ve sanat kütüphanesi de yer alacak. Hakko, yeni mağazalar açmaya devam edeceklerini kaydederek basınla ilk kez paylaştığı şu bilgileri verdi: "Nişantaşı'nda markalarımızı topladığımız mağazamızı açtık. Ankara'da da Arjantin ile İran Caddesi arasındaki bir binaya açıyoruz. Kravat, eşarp, gömlek sattığımız 12 butik mağaza, daha çok oteller için 1 Vakko Dekor açtık. Bu arada krizde 'fiyat düşürmeden yürümeliyiz' diyerek W Collection diye bir marka yarattık. Ürünle başladık tutunca mağazaya döndü. Satışları iyi gidiyor." 'Müşteri portföyünde değişim oldu mu' sorusuna Hakko "5-6 yıl önce müşteriyle birlikte yaşlandığımızı gördük. Profil gençleşince giysi kalıpları da değişmeye başladı. Yaşı daha geçkin olanlar için de kalıplar halen var ancak bazı müşterilerimizden küsenler elbette oldu" yanıtını verdi.

'Müşteri pişti olmasın diye gideceği daveti kendisine soruyoruz'
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Türkiye'de cemiyet hayatı denilen topluluğun 2-3 bin kişi olduğunu kendilerinin de protokol listesi olarak adlandırdıkları 5-6 bin kişilik bir listeleri bulunduğunu söyledi. Müşterilerine aldıkları kıyafeti nerede giyeceğini sorduklarını böylece davette müşterilerinin aynı kıyafeti giyerek pişti olmalarının engellemeye çalıştıklarını söyleyen Hakko, son yıllarda bir kıyafetin sadece bir kere giyilebildiğini dile getirdi. Hakko'ya toplantıda hayali de soruldu. Hakko'nun yanıtı "Paris'te bir haute couture defileyle patlama yapma" oldu.

Güven sağlayarak krizi atlattık
Geçen yıl kriz lafını telaffuz etmediklerini bu nedenle de lüzumsuz indirimler yapmadıklarını söyleyen Hakko bu hareket tarzının nedenini, 'müşteri güvenini kaybetmemek' olarak açıkladı. Hakko, indirimleri belli zamanlarda yaparak duyulan güvenle krizi atlattıklarını kaydetti.

Erkekler indirimin ilk günü akın ediyor
Hakko, krizde en çok erkeklerin psikolojik olarak etkilendiğini belirterek "Erkekler alımlarını biraz daha mecbur kaldığı döneme çekti. İndirim dönemine girildiğindeise erkekler ilk günden ürünleri tüketiyor. Kadınlar ise alışverişlerine devam ediyor" diye konuştu.
Son düzenleyen Jumong; 30 Ekim 2015 14:52 Sebep: aktif linkler
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
21 Ekim 2009       Mesaj #24
M A D - avatarı
Ziyaretçi
fft17 mf404185
Cem Hakko
Milliyet gazetesi:
Cem Hakko, “Nakkaştepe’ye sanat eseri bir tasarım merkezi kurduk, sıradışı oldu” dedi
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Nişantaşı’nda bir moda vadisi yaratacaklarını söyledi. “Lüksü yukarda tutuyoruz. Vakko’yu ileriye taşıyacağız. Hayalim Paris’te bir couture defile yapmak” diyen Hakko, “Nişantaşı modanın kalbi. Eski V2K designers mağazasının yerine Vakkorama geliyor, eski Vakko erkek mağazamıza ise V2K designers geliyor. 3 adım içinde bambaşka bir dünya sunuyoruz. Adeta bir moda vadisi yaratıyoruz” dedi.
Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Genel Koordinatör Bülent Turan ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Cem Hakko krize rağmen 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
‘Sanat duvarını taşıdık’Esenyurt üretim merkezini açtıklarını, Nakkaştepe’de de bir tasarım merkezi kurduklarını anlatan Hakko, şöyle dedi:
“Moda Merkezi’ni aralıkta açıyoruz. Sıradışı bir yapı oldu. Mimari ve mühendislik açısından ciddi sanat eseri oldu. Camları taşıyıcı. İçinde 15 bin kitaplık Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi olacak. Vakko ailesine ait yaklaşık 900 sanat eseri bu müzede sergilenecek. Merter’deki fabrikanın duvarlarındaki Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar’ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı da Nakkaştepe’ye taşıdık.”
Ankara’da Arjantin Caddesi’nde mağaza açacaklarını anlatan Hakko, “Bu yıl Vakko’nun düğün konseptinde bir değişikliğe gideceğiz. Vakko Wedding’de gelin ve damadın yanı sıra, ailelerin de düğünde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler bulunabilecek. Gown and Tuxedo konseptiyle bir mağaza açıyoruz. Ailelerin de düğünler, özel günlerde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler olacak” dedi.
Son haber: Erbil’e Vakko
Vakko’nun 95 mağazası var. 12 butik Vakko açtı. Birkaç ülkede mağazaları var. Jeff Hakko, “Son haber: Erbil’e Vakko gidiyor. Orada da bir franchise mağazamız olacak” dedi. Şirketin genel koordinatörü Bülen Turan’ın verdiği bilgiye göre Vakko geçen yıl 197 milyon lira ciro yapan şirketin bu yılki beklentisi 200 milyon lira.

Özel müşteriye pişti uyarısıVakko mağazalarından binlerce lira ödeyerek özel kıyafet alanlara nerede ne zaman giyeceklerini sorduklarını anlatan Cem Hakko, “Özel kıyafet almış. Bir başkasıyla pişti olmaması için dikkat ediyoruz. Yılda 300 bin liralık alışveriş yapan müşterimiz vardır” dedi.
Son 5-6 yıldır daha genç bir müşteri kitleleri olduğunu, eskiden olduğu gibi ‘müşteryle yaşlanmak’tan vazgeçtiklerini belirten Hakko, “Bize küsenler de oldu. Büyük beden hanımlar için large vardı, vazgeçtik” diye konuştu.

Varlık vergisi fikri korkutuyor
Geçtiğimiz günlerde, Başbakan Erdoğan’ın Yıldız Üniversitesi öğrencileriyle konuşurken, “Yahudiler, oturdukları yerden para kazanıyor, ev almıyor, parayı işte kullanıyorlar” dediği hatırlatılan Hakko, bu konuda şunları söyledi: “Başbakan neye istinaden söyledi bilmiyorum. Ama biz yatırım yapıyoruz. Alarko gibi tanıdığım şirketler de yatırım yapıyor. Varlık vergisini hatırlayan bazı kişiler başlarına gelmiş olaylardan korkarak bankalara geçmiş olabilir.”

http://www.milliyet.com.tr/Ekonomi/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&KategoriID=3&ArticleID=1152779&Date=21.10.2009&b=Nisantasinda moda vadisi yaratiyoruz
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #25
M A D - avatarı
Ziyaretçi
Hürriyet
Vakko oturmayıp 70 milyon dolar yatırdı, moda merkezi de kuruyor - Hürriyet
Cem Hakko basın toplantısı

Vatan
Vakko ile pişti olunmaz
Cem Hakko basın toplantısı

Milliyet
Nişantaşı?nda moda vadisi yaratıyoruz / Ekonomi / Milliyet İnternet / Ankara, Paris, Vakko, Nişantaşı, defile, Esenyurt, sanat eseri, Arjantin, V2K designers, Alarko, Butik Vakko, franchise, üretim, sanat
Cem Hakko basın toplantısı

Zaman
Kadınlar sayesinde ciromuzu artırdık*-* ZAMAN GAZETESİ [İnternetin İlk Türk Gazetesi]#
Cem Hakko basın toplantısı

Radikal
'Krizde erkekler mecbur kalmadıkça harcamadı ama kadınlar devam etti' / Ekonomi / Radikal İnternet
Cem Hakko basın toplantısı

Sabah
Sabah - Ekonomi - Vakko, yeni tasarımlarını şeffaf ortamda yaratacak
Sabah - Ekonomi - 'Müşteri pişti olmasın diye gideceği daveti kendisine soruyoruz'
Sabah - Ekonomi - Erkekler indirimin ilk günü akın ediyor
Sabah - Ekonomi - Güven sağlayarak krizi atlattık
Cem Hakko basın toplantısı

Takvim
Takvim - Ekonomi - Erkekler indirimi çok seviyor
Cem Hakko basın toplantısı

Referans
Referans - Yarının Habercisi | Vakko, sıradışı Moda Merkezi'ni aralıkta açacak
Cem Hakko basın toplantısı

Akşam
Oturduğumuz yerde para basmıyoruz, iki yılda 70 milyon $ yatırım yaptık - AKŞAM - Türkiyenin Haber Sitesi - Son Dakika Haberleri - Güncel haberler
Cem Hakko basın toplantısı

Posta
Posta - Erkek alışverişi kesti kadınlar devam ediyor
Cem Hakko basın toplantısı

Türkiye
Türkiye Gazetesi
Cem Hakko basın toplantısı
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #26
M A D - avatarı
Ziyaretçi
İki yılda 70 milyon dolar yatırım yapan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, “Türkiye’de büyüyeceğiz, yatırım sürecek” dedi
ürkiye’nin en önemli markalarından biri olan Vakko, ekonomik krizin en yoğun yaşandığı dönemde hız kesmeden yatırımlarını sürdürdü ve bunun meyvelerini eylülde toplamaya başladı. Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, uzunca bir aradan sonra basınla buluşarak grupla ilgili soruları cevaplandırdı. Krizde müşteri davranışlarıyla ilgili ilginç örnekler de veren Cem Hakko, “Krizden en çok erkekler etkilendi. Kadınlar ise harcamaya devam etti. Kriz öncesinde kadın ve erkeklerin harcama oranı yüzde 55-45 kadınlar lehineyken, krizde fark açıldı ve yüzde 65-35 oldu. Erkekler alışveriş için indirimleri bekledi” dedi.

KÜRTLER DE VAKKO GİYECEK
Eylülden itibaren keyifli günler yaşamaya başladıklarını ve piyasanın yavaş yavaş açıldığını söyleyen Hakko, erkeklerde de hareketin başladığını ve satışların arttığını ifade etti.
Kuzey Irak’ın Erbil kentinde yılbaşından sonra bir Vakko mağazasının bayilik sistemiyle açılacağını da söyleyen Hakko, “Nişantaşı ve Ankara’daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe’deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlarla son 2 yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız” dedi. Geçen yıl krizin başladığı sırada 30 milyon dolarlık yatırımla, 30 bin metrekarelik Vakko Üretim Merkezi’ni hizmete açtıklarını hatırlatan Cem Hakko, “Geçen yıl Sayın Vitali Hakko’yu da andığımız bir törenle, Esenyurt tesisimizi hizmete açtık” diye konuştu.

MÜŞTERİLER PİŞTİ OLMASIN

Vakko’nun ısmarlama elbise konusunda da çok titiz olduğunu söyleyen Cem Hakko, “Gece elbiseleri 1000-5000 lira arasında değişiyor. Bu giysilerden çok az sayıda yaptırıyoruz. Hepsini aynı kente satmıyoruz. Satarken de müşteriye nerede giyeceğini soruyoruz. Aynı elbiseyle aynı toplantıda insanların karşılaşmasını istemiyoruz” dedi. Vakko’nun gelişiminin Türkiye’de devam edeceğini ve büyüme alanlarının bu ülkede süreceğini belirten Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı, “Babam da bu ülkeye güvendi. Biz de güveniyoruz” diye konuştu.

Cem Hakko
Vakko oturmayıp 70 milyon dolar yatırdı, moda merkezi de kuruyor
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Merter’deki fabrikayı Esenyurt’a taşımak dahil iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptık. Merter sonrasında fabrika kurmayabilirdik. Krize rağmen oturmayı değil, yatırımı seçtik” dedi. Hakko, Nakkaştepe’de kurulan moda merkezini aralıkta açacaklarını bildirdi.

VAKKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, İstanbul Merter’deki fabrikanın Esenyurt’a taşınması başta olmak üzere son iki yılda 70 milyon dolar yatırım yaptıklarını, aynı kapsamda Nakkaştepe’de 12 bin metrekare kapalı alanı bulunan “moda merkezi”ni aralıkta açacaklarını söyledi. Cem Hakko, “Başbakan Tayyip Erdoğan, ‘Yahudiler oturdukları yerde para basıyor’ tanımlaması yapmıştı. Buna yorumunuz nedir?” sorusuna, “Merter sonrası fabrika kurmayabilirdik. Biz oturmayı değil, yatırımı seçtik” yanıtı verdi. Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko da, “Sayın Başbakan aslında ticari zeka ve ataklıktan söz ediyor” dedi.

‘Moda’ya 20 milyon dolar
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Vakko Genel Koordinatörü Bülent Turan’la birlikte düzenlediği sohbet toplantısında, yatırımlarına kriz ortamında da ara vermediklerine dikkat çekti. Cem Hakko, geçen yıl, global krizin başladığı günlerde fabrikalarını 30 milyon dolarlık yatırımla Esenyurt’a taşıdıklarını hatırlatarak, “Biz çok kriz gördük. Şartlar ne olursa olsun, yatırıma devam ediyoruz” mesajı verdi. Vakko’nun Nakkaştepe’deki “Moda Merkezi”nin, 70 milyon dolarlık yatırım bedeli içinde 20 milyon dolarlık pay aldığı belirtildi.

Krizde paniklemedik
Cem Hakko, bir soru üzerine, ihracatı kendi markalarıyla gerçekleştirmek istediklerini vurgulayarak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yurt dışında da bazı mağazalarımız var ama biz öncelikle Türkiye’ye odaklanmış durumdayız. Babam Bay Vitali, ‘Biz devamlı krizden söz edersek, kriz nasıl geçer’ derdi. Biz de onun yolundan yürüyoruz. Krizde hiç paniklemedik. Pazarlama stratejilerimizde değişiklikler yaptık. Eskiden Vakko’da indirimin adı geçmezdi. Kuralları olan indirimlere yöneldik. Birçok Avrupa ülkesinde geçerli olan indirim kurallarının Türkiye’de de yerleşmesini istedik.”

Geleceğin moda merkezi
Cem Hakko, aralık ayında açılışını yapmayı planladıkları moda merkezini şöyle anlattı: “Vakko Moda Merkezi, dünyanın göz bebeği İstanbul’da vazgeçilmez bir adres olacak. Cam ağırlıklı olan binayı Rex yaptı. Geleceğin moda merkezine uygun sıradışı bir yapı ortaya çıktı. Vakko’nun yaratıcı ekibi orada çalışacak. Bu merkezin içinde Bir Vitali Hakko Kütüphanesi surulacak. Bu kütüphanede başlangıçta 15 bin kitap olacak. Ayrıca 1000 dolayındaki tablomuz da burada sergilenecek. Merter fabrikamızın duvarlarını süsleyen seramik eserleri de renovasyondan geçirilip buraya taşınacak.”

Erbil’de mağaza açacak
VAKKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko, Vakko’nun halen Almanya, Kahire ve Bükreş’te mağazaları olduğunu belirterek, yurtdışında yeni Vakko’lar açacaklarını söyledi. Jeff Hakko, “Bakü’de (Azerbaycan) franchise verdik. Yeni bir alışveriş merkezi içinde Vakko açılacak. Kazakistan, Özbekistan ve İran’dan talepler gelmeye başladı. Erbil’de de franchise yoluyla yine bir AVM içinde yılın ilk ayında Vakko açılacak” dedi.

Kıyafetler ‘pişti’ olmasın diye müşteriyi uyarıyorlar
BİR soru üzerine Vakko’nun 12 bin kişilik bir önemli müşteri listesi olduğunu söyleyen Cem Hakko, cemiyet hayatındaki 2-3 bin kişinin sürekli aynı yerlerde dolaştığını belirterek, “Bizim kıyafetlerimiz pişti olmaz. İstanbul mağazamızdan bir gece kıyafeti alan müşterimize, bu kıyafetin aynısı Ankara veya İzmir mağazamızda varsa söyleriz. Diğer alanlara da bu kıyafetin daha önce hangi ilimizde ve ne için satıldığını aktarırız” dedi.

Son iki ay iyi geçti, gelecekten umutluyuz
GLOBAL krizin başlangıcından buyana ilk kez eylül-ekim ayını iyi geçirdiklerini ifade eden Cem Hakko, “Bu ivmenin devam edeceğini düşünüyoruz” dedi. Cem Hakko, “Aynı umudunuzu 2010 için de koruyor musunuz” sorusuna, “Biz gelecekten umutluyuz. Bu yılı küçük de olsa bir büyümeyle kapatacağımızı öngörüyoruz” yanıtı verdi. Vakko Genel Koordinatörü Bülent Turan da, 2008’de 195 milyon lira olan toplam cironun bu yıl 200 milyon lirayı bulmasını beklediklerini vurguladı.

Egemen Bağış’ın eşiyle satışlar yüzde 50 arttı
CEM Hakko, “İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi’ndeki mağazanızı Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın eşi devralmıştı. Nasıl gidiyor?” sorusuna, “Beyhan Hanım, 2 yıl bizim İstinye Park’taki mağazamızla uğraşmıştı. Harvey Nichols’ı yönetti. Astoria’daki mağazada Beyhan Hanım’ın devralmasıyla birlikte satışlar yüzde 50 arttı. Biz çok memnunuz” yanıtı verdi. Cem Hakko, “Beyhan Hanım başka Vakko mağazaları düşünüyor mu” sorusunu da, “Keşke düşünse” diye yanıtladı.

Kriz erkekleri daha çok indirime yöneltti
CEM Hakko, krizle birlikte erkek müşterilerinin daha çok indirimli günlerde alışverişe yöneldiğini gördüklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Kriz öncesi müşterilemizin yüzde 55’i kadın, yüzde 45’i erkekti. Krizde bu oran yüzde 65 kadın, yüzde 35 erkek şeklinde değişti.”

Vakko Çikolata için 18 kişi çalışıyor
CEM Hakko ile Jeff Hakko, Vakko markasıyla vitrinlere çıkardıkları çikolatalara yeni ürünler eklediklerini bildirdi. Cem Hakko, “Çikolatanızı Ülker’de mi ürettiriyorsunuz?” sorusu üzerine, tesisin adını vermek yerine, “Vakko çikolata için bizim 18 elemanımız çalışıyor. Kazandaki ürün İsviçre’ye gönderiliyor. Orada testlerden geçtikten sonra kalıplara dökülüp, vitrine çıkıyor ” dedi.

Kravatın yüzde 35’i kasım-aralıkta satılır
CEM Hakko, bir soru üzerine, Vakko’da toplam kravat satışlarının yüzde 35’inin yılbaşı hediyelerinin gündeme gelmeye başladığı kasım-aralık ayında gerçekleştiğini belirterek, “Hediyeler bizim açımızdan da işe yarıyor. Hediye edilen ürünü değiştirmeye geleni Vakko’ya müşteri olarak kazanıyoruz” dedi.

Ismarlama takım elbiseleri artık İtalya’da ürettiriyor
VAKKO’nun ısmarlama takım elbiselerini artık İtalya’da ürettirdiğini vurgulayan Cem Hakko, ısmarlamaya çok önem verdiklerini belirterek, şunları söyledi: “Takım elbise siparişlerini iki hafta içinde teslim ediyoruz. Ismarlama gömlekleri de 7-9 günde teslim ediyoruz. Tek gömlek de olsa sipariş alıyoruz. Çünkü beğenince gerisi mutlaka geliyor. Ismarlama genelde hava koşullarından çok etkileniyor. Bizim müşterilerimizin iyi giyinmeye ihtiyacı var.”

Krizde yatırımlarına ara vermeyen ve son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yapan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Başbakan’ın Musevi cemaati ile ilgili sözlerini dinleyince bir an ’Acaba ben mi yanlış yapıyorum’ dedim. Ancak biz büyüklerimizden böyle gördük. Bu ülkenin insanıyız ve kazandığımızı da bu ülkeye yatırıyoruz” diye konuştu

Geçen yıl tam da krizin başladığı dönemde 30 milyon dolara Esenyurt üretim tesislerini hizmete açan, Aralık ayında da Nakkaştepe’deki Vakko Moda Merkezi’ni faaliyete geçirmeye hazırlanan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, 2 yılda toplam 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
Krizde yatırımlara hiç ara vermediklerini 34 de yeni mağaza açtıklarını ifade eden Cem Hakko’ya, Başbakan’ın Musevi cemaatinin iş yapış biçimi ile ilgili sarfettiği sözlerini hatırlattım. Erdoğan, İstanbul Belediye Başkanı olduğu dönemde Musevi cemaatini gözlemlediğini belirtmiş ve “Çoğu mülk sahibi olmazlar en iyi yerlerde kiracı olurlar. Çünkü mülk sahibi olmak parayı bağlar. Ama kiracı olunca parayı işletmeyi sürdürür. Ama biz ne yapıyoruz? Elimizde ne varsa gömeriz bir yere” demişti. 70 milyon dolarlık yatırımla Erdoğan’ın çizdiği Musevi işadamı portresine uymadığını hatırlattığım Cem Hakko önce gülümseyerek, “O sözleri dinleyince ’Acaba ben mi yanlış yapıyorum’ dedim” diye konuştu ve şöyle devam etti:

“Şaka bir yana biz bu ülkenin insanıyız. Merter’deki tesisi sattıktan sonra bize ’Siz deli misiniz, neden tekrar üretim tesisi yapıyorsunuz? Bursa’da bir sürü atıl yer var. Gider birini kiralar tüm ürünlerinizi yaptırırsınız’ diyenler çıktı. Ancak biz büyüklerimizden böyle gördük. Bu ülkeye sonsuz inancımız var. Ben bu topraklarda büyüdüm. Askerliğimi bu ülkede yaptım. Evet Başbakan da gözleminde haklı. Bazı cemaat üyeleri öyle yapıyor. Ancak ben o reflekste biraz geçmişteki varlık vergisi gibi yaşananların ve korkuların etkisi olduğunu düşünüyorum. Ürkeklikten dolayı nakitte kalmak tercih edilmiş olabilir. Nakitte kalınca da haliyle paradan para kazanmanın yollarını buluyorsunuz.”

Yatırımlara mola yok
Beyoğlu’ndan çıktıktan sonra Nişantaşı’nda çok katlı bir mağaza açan Vakko, Kasım ayında da Ankara’da yine çok katlı bir mağaza açıyor. Cem Hakko “Henüz Ankaralılar’ın da haberi yok. Arjantin Caddesi ile İran Caddesi’nin kesiştiği noktaya eskiden kebapçı olan yere geliyoruz” dedi. Krizde panik yapmadıklarını, olur olmadık fiyat indirimleri ile müşterilerinin güvenini de kaybetmediklerini söyleyen Hakko, bu yılı 2008’in biraz üzerinde bir ciro ile kapatacaklarını söyledi. Eylül ve Ekim aylarının satışlar açısından keyifli geçtiğini kaydeden Hakko, özellikle kravat ve gömlek satışlarının yüzde 35’lik kısmını Kasım ve Aralık aylarında gerçekleştirdiklerini hatırlattı ve bu yıl 200 milyon TL gibi bir konsolide bütçeyi yakalayacaklarını belirtti.

Krizden en çok erkekler etkilendi
Cem Hakko krizde erkeklerin psikolojisinin kadınlara göre daha çok bozulduğuna da dikkat çekti. Hakko “Alışveriş sonuçta bir keyif işi. Alışveriş yapmanız için keyfinizin yerinde olması lazım. Kadınlar krizden daha az etkilendi. Daha önce erkek ve kadınların cirodaki payı yüzde 55 kadınlar yüzde 45 erkekler iken kriz döneminde bu fark yüzde 65 kadınlar yüzde 35 erkekler olarak açıldı. İndirimlere de erkekler kadınlardan daha duyarlı hale geldi” dedi.

Beyhan Bağış çok başarılı
Bakan Egemen Bağış’ın eşi Beyhan Bağış’ın İstanbul Astoria’da açtığı Vakko mağazasının performansını sorduğumda ise Hakko “Süper. Biz daha önce acaba Astoria kötü bir lokasyon mu diye düşünüyorduk. Yanılmışız. Beyhan Hanım’ın devralması ile birlikte satışlarda yüzde 50’nin üzerinde artış oldu” diye cevap verdi.

Vakko ile pişti olunmaz
* Cem Hakko’nun anlatıklarından ilginç bir ayrıntı da çıktı. Vakko’dan şık ve pahalı kıyafet alan hanımların pişti olmamaları için tedbir alınmış. Özel ürünleri alanlara nerede giyecekleri soruluyormuş. Böylece hanımların aynı davette aynı kıyafetle yanyana gelmelerinin önüne geçiliyormuş.
Son düzenleyen _Yağmur_; 3 Temmuz 2014 11:22 Sebep: kırık link
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #27
M A D - avatarı
Ziyaretçi
fft17 mf404185
Cem Hakko, “Nakkaştepe’ye sanat eseri bir tasarım merkezi kurduk, sıradışı oldu” dedi
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Nişantaşı’nda bir moda vadisi yaratacaklarını söyledi. “Lüksü yukarda tutuyoruz. Vakko’yu ileriye taşıyacağız. Hayalim Paris’te bir couture defile yapmak” diyen Hakko, “Nişantaşı modanın kalbi. Eski V2K designers mağazasının yerine Vakkorama geliyor, eski Vakko erkek mağazamıza ise V2K designers geliyor. 3 adım içinde bambaşka bir dünya sunuyoruz. Adeta bir moda vadisi yaratıyoruz” dedi.
Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Genel Koordinatör Bülent Turan ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Cem Hakko krize rağmen 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
‘Sanat duvarını taşıdık’
Esenyurt üretim merkezini açtıklarını, Nakkaştepe’de de bir tasarım merkezi kurduklarını anlatan Hakko, şöyle dedi:
“Moda Merkezi’ni aralıkta açıyoruz. Sıradışı bir yapı oldu. Mimari ve mühendislik açısından ciddi sanat eseri oldu. Camları taşıyıcı. İçinde 15 bin kitaplık Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi olacak. Vakko ailesine ait yaklaşık 900 sanat eseri bu müzede sergilenecek. Merter’deki fabrikanın duvarlarındaki Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar’ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı da Nakkaştepe’ye taşıdık.”
Ankara’da Arjantin Caddesi’nde mağaza açacaklarını anlatan Hakko, “Bu yıl Vakko’nun düğün konseptinde bir değişikliğe gideceğiz. Vakko Wedding’de gelin ve damadın yanı sıra, ailelerin de düğünde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler bulunabilecek. Gown and Tuxedo konseptiyle bir mağaza açıyoruz. Ailelerin de düğünler, özel günlerde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler olacak” dedi.
Son haber: Erbil’e Vakko
Vakko’nun 95 mağazası var. 12 butik Vakko açtı. Birkaç ülkede mağazaları var. Jeff Hakko, “Son haber: Erbil’e Vakko gidiyor. Orada da bir franchise mağazamız olacak” dedi. Şirketin genel koordinatörü Bülen Turan’ın verdiği bilgiye göre Vakko geçen yıl 197 milyon lira ciro yapan şirketin bu yılki beklentisi 200 milyon lira.

Özel müşteriye pişti uyarısı
Vakko mağazalarından binlerce lira ödeyerek özel kıyafet alanlara nerede ne zaman giyeceklerini sorduklarını anlatan Cem Hakko, “Özel kıyafet almış. Bir başkasıyla pişti olmaması için dikkat ediyoruz. Yılda 300 bin liralık alışveriş yapan müşterimiz vardır” dedi.
Son 5-6 yıldır daha genç bir müşteri kitleleri olduğunu, eskiden olduğu gibi ‘müşteryle yaşlanmak’tan vazgeçtiklerini belirten Hakko, “Bize küsenler de oldu. Büyük beden hanımlar için large vardı, vazgeçtik” diye konuştu.
Varlık vergisi fikri korkutuyor
Geçtiğimiz günlerde, Başbakan Erdoğan’ın Yıldız Üniversitesi öğrencileriyle konuşurken, “Yahudiler, oturdukları yerden para kazanıyor, ev almıyor, parayı işte kullanıyorlar” dediği hatırlatılan Hakko, bu konuda şunları söyledi: “Başbakan neye istinaden söyledi bilmiyorum. Ama biz yatırım yapıyoruz. Alarko gibi tanıdığım şirketler de yatırım yapıyor. Varlık vergisini hatırlayan bazı kişiler başlarına gelmiş olaylardan korkarak bankalara geçmiş olabilir.”

esarp
Kadınlar sayesinde ciromuzu artırdık
Küresel ekonomik krizin etkisiyle son bir yılda Türkiye'de erkekler lüks harcamalarını frenledi. Kadınlar ise krize aldırış etmeyip lüks alışkanlı-ğını sürdürdü. Vakko'nun sahibi Cem Hakko, ciroda kadınların yüzde 55 olan geleneksel kadın payının kriz döneminde erkeklerin lüksten kaçınmasıyla yüzde 65'e yükseldiğini söyledi.

Küresel ekonomik krizin etkilerini hissettirdiği son bir yılda Türkiye'de lükse harcanan parayı erkekler kıstı, kadınlar alışverişteki cömertliğini sürdürdü. Moda ve lüks tekstil ürünleriyle ünlü Vakko'nun sahibi Cem Hakko, bir önceki yıl 197 milyon lira olan cirolarının bu yıl 200 milyon lira olarak gerçekleşeceğini söyledi. Krize rağmen cirolarını lüks alışverişten vazgeçmeyen kadın müşterilere borçlu olduklarını belirten Cem Hakko, "Önceki yıllarda ciromuzun yüzde 55'i kadınlara, yüzde 45'i erkeklere ait olurdu. Ancak kriz döneminde lüks alışverişten kaçınan erkeklerin oranı yüzde 35'e düştü, kadınların payı ise yüzde 65'e çıktı. Krize rağmen lüks alışverişten vazgeçmeyen kadınlar sayesinde geçen yılki ciro rakamlarımızı geçeceğiz." diye konuştu.
Vakko'nun sahibi Cem Hakko, basın mensuplarıyla bir araya geldiği yemekte, son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlattı. Cem Hakko'nun açıklamasına göre İstanbul Esenyurt'ta 30 milyon dolara mal olan yeni fabrikanın ardından Nakkaştepe'de yapılan moda merkeziyle birlikte yatırım tutarı 50 milyon dolara erişti. Nişantaşı ve Ankara ile diğer merkezlerde yeni açılan mağazalarla birlikte son 2 yıldaki yatırım tutarı 70 milyon dolar oldu. Hakko'nun açıklamasına göre Vakko'nun outlet mağaza sayısı ise 6 oldu. Holding şirketlerinden W mağazaları son 2 yılda 7 yeni şube açtı. Mağaza, takım elbise alana cekete göre daha çabuk yıpranmasını gözetmek suretiyle aynı pantolondan 2 tane vererek piyasada ün yaptı. Vakko Wedding mağazaları ise gelin ve damadın yanı sıra aileleri için de düğün kıyafeti üretecek. Ismarlama takım elbiseler Vakko için İtalya'da dikiliyor ve 2 hafta içinde teslim ediliyor. Gömlekler ise 1 haftada dikilip veriliyor.
Gelirin yüzde 10'u eşarptan
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, cirolarının yüzde 10'unu eşarptan kazandıklarını söyledi. Türkiye'nin en zengin eşarp koleksiyonlarından birine sahip olduklarını belirten Hakko'nun açıklamasına göre kravat, gömlek ve eşarp, Vakko'nun en çok sattıkları üç ürün. Yıllardır Vakko'nun cirosunun yüzde 35'ini senenin son iki ayında, yılbaşı öncesi hediyelik alışverişi esnasında kaydettiğini ifade eden Cem Hakko, bu sene de kasım ve aralık ayında aynı canlılığı beklediğini dile getirdi. Ankara'daki mağaza ve İstanbul'daki Vakko Moda Merkezi, şirketin cirosunun tavan yaptığı kasım ve aralık aylarında açılacak. Vakko Moda Merkezi'nin içinde 15 bin kitaplı bir kütüphane ve aileye ait 900 sanat eserinin sergileneceği bir müze ile 200 kişilik oditoryum yer alacak. Kapanan Merter'deki fabrikanın duvarlarında yer alan ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar'ın 8 eserinin bulunduğu duvarlar da Nakkaştepe'deki merkeze taşındı.

esarp
Kadınlar sayesinde ciromuzu artırdık
Küresel ekonomik krizin etkisiyle son bir yılda Türkiye'de erkekler lüks harcamalarını frenledi. Kadınlar ise krize aldırış etmeyip lüks alışkanlı-ğını sürdürdü. Vakko'nun sahibi Cem Hakko, ciroda kadınların yüzde 55 olan geleneksel kadın payının kriz döneminde erkeklerin lüksten kaçınmasıyla yüzde 65'e yükseldiğini söyledi.

Küresel ekonomik krizin etkilerini hissettirdiği son bir yılda Türkiye'de lükse harcanan parayı erkekler kıstı, kadınlar alışverişteki cömertliğini sürdürdü. Moda ve lüks tekstil ürünleriyle ünlü Vakko'nun sahibi Cem Hakko, bir önceki yıl 197 milyon lira olan cirolarının bu yıl 200 milyon lira olarak gerçekleşeceğini söyledi. Krize rağmen cirolarını lüks alışverişten vazgeçmeyen kadın müşterilere borçlu olduklarını belirten Cem Hakko, "Önceki yıllarda ciromuzun yüzde 55'i kadınlara, yüzde 45'i erkeklere ait olurdu. Ancak kriz döneminde lüks alışverişten kaçınan erkeklerin oranı yüzde 35'e düştü, kadınların payı ise yüzde 65'e çıktı. Krize rağmen lüks alışverişten vazgeçmeyen kadınlar sayesinde geçen yılki ciro rakamlarımızı geçeceğiz." diye konuştu.
Vakko'nun sahibi Cem Hakko, basın mensuplarıyla bir araya geldiği yemekte, son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlattı. Cem Hakko'nun açıklamasına göre İstanbul Esenyurt'ta 30 milyon dolara mal olan yeni fabrikanın ardından Nakkaştepe'de yapılan moda merkeziyle birlikte yatırım tutarı 50 milyon dolara erişti. Nişantaşı ve Ankara ile diğer merkezlerde yeni açılan mağazalarla birlikte son 2 yıldaki yatırım tutarı 70 milyon dolar oldu. Hakko'nun açıklamasına göre Vakko'nun outlet mağaza sayısı ise 6 oldu. Holding şirketlerinden W mağazaları son 2 yılda 7 yeni şube açtı. Mağaza, takım elbise alana cekete göre daha çabuk yıpranmasını gözetmek suretiyle aynı pantolondan 2 tane vererek piyasada ün yaptı. Vakko Wedding mağazaları ise gelin ve damadın yanı sıra aileleri için de düğün kıyafeti üretecek. Ismarlama takım elbiseler Vakko için İtalya'da dikiliyor ve 2 hafta içinde teslim ediliyor. Gömlekler ise 1 haftada dikilip veriliyor.
Gelirin yüzde 10'u eşarptan
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, cirolarının yüzde 10'unu eşarptan kazandıklarını söyledi. Türkiye'nin en zengin eşarp koleksiyonlarından birine sahip olduklarını belirten Hakko'nun açıklamasına göre kravat, gömlek ve eşarp, Vakko'nun en çok sattıkları üç ürün. Yıllardır Vakko'nun cirosunun yüzde 35'ini senenin son iki ayında, yılbaşı öncesi hediyelik alışverişi esnasında kaydettiğini ifade eden Cem Hakko, bu sene de kasım ve aralık ayında aynı canlılığı beklediğini dile getirdi. Ankara'daki mağaza ve İstanbul'daki Vakko Moda Merkezi, şirketin cirosunun tavan yaptığı kasım ve aralık aylarında açılacak. Vakko Moda Merkezi'nin içinde 15 bin kitaplı bir kütüphane ve aileye ait 900 sanat eserinin sergileneceği bir müze ile 200 kişilik oditoryum yer alacak. Kapanan Merter'deki fabrikanın duvarlarında yer alan ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar'ın 8 eserinin bulunduğu duvarlar da Nakkaştepe'deki merkeze taşındı.

fft5 mf274047
Cem Hakko, “Lamglas isimli Türk şirketinin yaptığı Nakkaştepe’deki bina cam olacak. Yani cam duvarların taşıyıcı özelliği bulunacak” dedi.
Kriz döneminde erkeklerin kendilerini mecbur hissetmedikçe alışveriş yapmadıklarını belirten Cem Hakko, krizden kadınların erkekler kadar etkilenmediğini ve harcamalarını kısmadığını söyledi. Yani, 'Bir elinde cımbız, bir elinde ayna umurunda mı dünya' sözünün biraz doğrulandığını belirtti
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, krizden kadınların erkekler kadar etkilenmediğini ve harcamalarını azaltmadıklarını söyledi.
Hakko, “Yani bir elinde cımbız, bir elinde ayna umurunda mı dünya’mı demek istiyorsunuz’ sorusuna ‘E, biraz öyle’ yanıtını verdi. Kriz döneminde erkeklerin kendilerini mecbur hissetmedikçe alışveriş yapmadıklarını belirten Hakko ‘Kriz öncesi erkeklerin toplam satışlardaki payı yüzde 45, kadınların ise yüzde 55 idi. Bu dönemde kadınlar arayı biraz daha açtı. Bu oran 35’e 65 oldu. Ancak eylülden itibaren erkeklerde de bir kıpırdanma var” dedi.
‘Yatırıma ara vermedik’
Hakko, Vakko’nun son iki yılını ve geleceğe yönelik hedeflerini anlatmak için düzenlediği sohbet toplantısında krizde yatırımlarına ara vermediklerini ve yeni projeleri hayata geçirdiklerini söyledi.
Cem Hakko, “Nişantaşı ve Ankara’daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe’deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlar son iki yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız” dedi.
Geçen yıl krizin başladığı sırada 30 milyon dolarlık yatırımla, 30 bin metrekarelik Vakko Üretim Merkezi’ni hizmete açtıklarını hatırlatan Cem Hakko, “Geçen yıl Sayın Vitali Hakko’yu da andığımız bir törenle, Esenyurt tesisimizi hizmete açtık. O törende söz verdiğimiz gibi, yatırımlarımıza hiçbir zaman ara vermedik. Aralıkta Vakko Moda Merkezi’mizi açarak, Türkiye’de yine bir ilke imza atacağız” dedi.
Merter’den Esenyurt’a
Geçen yıl krizin başladığı günlerde üretim tesisini Merter’den Esenyurt’a taşıyan Vakko Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Yatırımlarımıza krizde şartlar ne olursa olsun hiçbir zaman ara vermedik. İstanbul Nişantaşı’nda ve Ankara Arjantin Caddesi’nde yeni mağazalarımızı açıyoruz. Markalarımıza sürekli yatırım yapıyoruz” dedi.
Esenyurt’taki Vakko Üretim Tesisi’nin açıldığı gün verdikleri söz doğrultusunda, şartlar ne olursa olsun yatırımlarına devam ettiklerini vurgulayan Hakko, Türkiye’de tek; dünyada ise örneğine az rastlanacak nitelikteki Vakko Moda Merkezi’nin aralık ayında açılarak, Nakkaştepe’deki merkezin dünyanın gözbebeği İstanbul için vazgeçilmez bir adres olacağını ifade etti. Yapımı iki yıl süren Vakko Moda Merkezi’nin 12 bin metrekarelik alan üzerine kurulu olduğunu vurgulayan Hakko, şöyle devam etti: “İstanbul’a imzasını atacak bir moda merkezi tasarladık. Vakko’nun yaratıcı ekibi için geleceğin moda merkezi konseptine uygun, sıradışı bir yapıyı uygun gördük. İki yıl sonunda yepyeni bir konseptle, çok farklı, sıradışı bir yapı ortaya çıktı. Bu yapı, mimari ve mühendislik açısından da ciddi bir sanat eseri oldu.”
Nakkaştepe’ye cam bina
Vakko, Nakkaştepe’deki binası tam anlamıyla cam bina olacak. Yani cam duvarların taşıyıcı özelliği bulunacak. Hakko, ‘cam’ binanın mimarı olan Rex adlı Amerikan şirketinin yaptığı araştırmada taşıyıcı özelliğe sahip camı dünyada biri İngiltere’de, diğeri Türkiye’de olmak üzere iki şirketin ürettiği ortaya çıkmış. Tabii Vakko’nun tercihi de Kayseri Kadir Has Stadyumu’nu da yapan Lamglas adlı Türk şirketi olmuş. Nakkaştepe’deki Vakko Moda Merkezi’nin içinde 2010 yılı başında Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi açılıyor. Başlangıçta 15 bin kitap ile hizmet verecek kütüphane, yerli ve yabancı tüm sanatseverlere ve bu alanda araştırma yapmak isteyenlere hizmet verecek. Vakko Moda Merkezi’ni ‘tek ve farklı’ kılan en önemli unsurlardan birinin de Vakko Müzesi olacak. Bu müzede Vakko ailesine ait yaklaşık 900 sanat eseri sergilenecek. Ayrıca Vakko müşterilerinin yararlanacağı 200 kişilik Vakko Oditoryumu da yine moda merkezinde yer alacak.
‘Sanat Nakkaştepe’ye’
Hakko Merter’deki fabrikadan Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar’ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı Nakkaştepe’ye taşıdıklarını ve bu ezerlerin aynen korunduğunu söyledi. Bu bilgiyi verdiği Jale Yılmabaşar’ın gözlerinin dolduğunu belirten, Hakko ‘Biz gerekeni yapıp, sanat eserlerimizi kaderine terk etmedik. Bu duvarların, hem Vakko tarihi hem de tüm Vakko tutkunları için çok özel bir anlam ve önemi olduğunun bilincindeydik. Bu nedenle, yeni binamızda da bu eserlere yer vermeye devam etme kararı aldık” diye konuştu.
Vakko’nun geçen yıl Esenyurt’a taşıdığı üretim tesislerinin, üretime verdiği değeri çok iyi bir şekilde ortaya koyduğunu söyleyen Hakko, “Emprime baskı, hazır giyim üretim işletmeleri, sosyal kullanım alanları, çalışma ofislerini de içeren 30 bin metrekare kapalı alan bizim ‘üretime’ verdiğimiz önemi, değeri, öncü duruşumuzu vurguluyor. Emprime, renkli baskıdaki uzmanlığımızı ve titizliğimizi teknoloji ve el işçiliğinin en iyi buluşması olarak nitelendiriyoruz. Her sezon 600’ü aşkın deseni hayata geçiriyoruz. Tasarımından kalıbına, baskısına kadar her metrekare kumaşa Vakko kalitesini yansıtıyoruz” dedi.
Vakko’nun 100 kişilik tasarım ekibine sahip olduğunu vurgulayan Hakko, “Odaklandığımız yer Türkiye. Enerjimizi iç pazara yoğunlaştırıyoruz, önceliğimiz her zaman Türkiye” diye konuştu.
Vakko’da ‘kriz’ sözcüğünü kullanmadıklarını söyleyen Cem Hakko, “Bay Vitali (Vitali Hakko), ‘kriz demeyin, herkes kriz derse kriz geçmez’ derdi. Biz de kendisinin öğüdünü tutuyoruz” dedi. ‘Biz çok kriz gördük’ diyen Hakko, şöyle devam etti: “2001’de, 2004’te hep kriz yaşadık. Ama krizlerin geçici olduğunu düşünerek, uzun vadeli planlarla yolumuzda ilerledik. Nitekim Ankara’daki mağaza yatırım kararımızı da son krizin sinyallerinin hissettiğimiz bir dönemde aldık.
Başbakan ne demek istedi
Cem Hakko, “Başbakan Tayyip Erdoğan, ‘Yahudiler oturdukları yerde para basıyor’ tanımlaması yapmıştı. Buna yorumunuz nedir?” sorusuna, “Merter sonrası fabrika kurmayabilirdik. Biz oturmayı değil, yatırımı seçtik. Çünkü babamızdan böyle gördük” yanıtı verdi. Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko da, “Sayın Başbakan aslında ticari zekâ ve ataklıktan söz ediyor” dedi. (Radikal)
Egemen Bağış’ın eşiyle satışlar yüzde 50 arttı
Cem Hakko , “İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi’ndeki mağazanızı Devlet
Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın eşi devralmıştı. Nasıl gidiyor?”
sorusuna, “Beyhan hanım, iki yıl bizim İstinye Park’taki mağazamızla uğraşmıştı.
Harvey Nichols’ı yönetti. Astoria’daki mağazada Beyhan Hanım’ın devralmasıyla birlikte satışlar yüzde 50 arttı. İşi bilen kişinin yarattığı fark bu. Biz çok memnunuz” yanıtı verdi. Cem Hakko, “Beyhan hanım başka Vakko mağazaları düşünüyor mu” sorusunu da, “Keşke düşünse” diye yanıtladı.
Erbil’de mağaza açacak
Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko, Vakko’nun halen Almanya, Kahire ve Bükreş’te mağazaları olduğunu belirterek, yurtdışında yeni Vakko mağazaları açacaklarını söyledi. Jeff Hakko,
“Bakü’de (Azerbaycan) franchise verdik. Yeni bir alışveriş merkezi (AVM) içinde Vakko açılacak. Kazakistan, Özbekistan ve İran’dan talepler gelmeye başladı. Erbil’de de franchise yoluyla yine
bir alışveriş merkezi içinde yılın ilk ayında Vakko açılacak” dedi.
‘Pişti olmayın uyarısı yaparız’
Bir soru üzerine Vakko’nun 12 bin kişilik bir önemli müşteri listesi olduğunu söyleyen Cem Hakko, cemiyet hayatındaki 2-3 bin kişinin sürekli aynı yerlerde dolaştığını belirterek, “Kıyafetlerimiz pişti olmaz. İstanbul mağazamızdan bir gece kıyafeti alan müşterimize, bu kıyafetin aynısı Ankara veya İzmir mağazamızda varsa söyleriz. Diğer alanlara da bu kıyafetin daha önce hangi ilimizde ve ne için satıldığını aktarırız. Böylelikle Vakko’dan alışveriş yapanın pişti olma ihtimalini en aza indirmeye çalışırız” diye konuştu.
Son düzenleyen M A D; 22 Ekim 2009 11:00 Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #28
M A D - avatarı
Ziyaretçi
Cem Hakko Vakko Nakkaştepe Moda Merkezi'ni tanıttı

Vakko, yeni tasarımlarını şeffaf ortamda yaratacak
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek "Geçen yıl fabrikayı taşıdık. Bu yıl da tasarımcıları Nakkaştepe'deki cam binaya taşıyoruz" dedi

Türkiye'nin 75 yıllık lüks giyim markası Vakko, krize aldırmadan son iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaparak girdi. Babası Vitali Hakko'nun vefatının ilk yıldönümünde Merter'deki 35 yıllık fabrikayı satıp Esenyurt'ta modern fabrikaya taşınan Vakko, ölümünün ikinci yılında da tasarımların yapılacağı Nakkaştepe'deki cam binaya taşınacak. Cem Hakko, Vakko Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jeff Hakko ile genel koordinatör Bülent Turan ile birlikte düzenlediği basın toplantısında iki yıldır süren suskunluğunu yeni Vakko'yu ve projelerini anlatmak için bozdu. Değindiği ilk konu Merter'deki 35 yıllık fabrikayı sattıktan sonra Esenyurt'ta hizmete soktukları 33 bin metrekarelik fabrika oldu. Merhum Vitali Hakko'nun ölümünün birinci yıldönümünde hizmete giren fabrikanın ardından bu yıl da Nakkaştepe'de içinde tasarımcıların çalışacağı camdan yapılan bir kültür merkezini açacaklarını dile getirdi. Hakko'nun verdiği bilgilere göre, bina Türkiye'de ilk olacak ve merkezde oditoryum ve sanat kütüphanesi de yer alacak. Hakko, yeni mağazalar açmaya devam edeceklerini kaydederek basınla ilk kez paylaştığı şu bilgileri verdi: "Nişantaşı'nda markalarımızı topladığımız mağazamızı açtık. Ankara'da da Arjantin ile İran Caddesi arasındaki bir binaya açıyoruz. Kravat, eşarp, gömlek sattığımız 12 butik mağaza, daha çok oteller için 1 Vakko Dekor açtık. Bu arada krizde 'fiyat düşürmeden yürümeliyiz' diyerek W Collection diye bir marka yarattık. Ürünle başladık tutunca mağazaya döndü. Satışları iyi gidiyor." 'Müşteri portföyünde değişim oldu mu' sorusuna Hakko "5-6 yıl önce müşteriyle birlikte yaşlandığımızı gördük. Profil gençleşince giysi kalıpları da değişmeye başladı. Yaşı daha geçkin olanlar için de kalıplar halen var ancak bazı müşterilerimizden küsenler elbette oldu" yanıtını verdi.

'Müşteri pişti olmasın diye gideceği daveti kendisine soruyoruz'
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Türkiye'de cemiyet hayatı denilen topluluğun 2-3 bin kişi olduğunu kendilerinin de protokol listesi olarak adlandırdıkları 5-6 bin kişilik bir listeleri bulunduğunu söyledi. Müşterilerine aldıkları kıyafeti nerede giyeceğini sorduklarını böylece davette müşterilerinin aynı kıyafeti giyerek pişti olmalarının engellemeye çalıştıklarını söyleyen Hakko, son yıllarda bir kıyafetin sadece bir kere giyilebildiğini dile getirdi. Hakko'ya toplantıda hayali de soruldu. Hakko'nun yanıtı "Paris'te bir haute couture defileyle patlama yapma" oldu.

Erkekler indirimin ilk günü akın ediyor
Hakko, krizde en çok erkeklerin psikolojik olarak etkilendiğini belirterek "Erkekler alımlarını biraz daha mecbur kaldığı döneme çekti. İndirim dönemine girildiğindeise erkekler ilk günden ürünleri tüketiyor. Kadınlar ise alışverişlerine devam ediyor" diye konuştu.

Güven sağlayarak krizi atlattık
Geçen yıl kriz lafını telaffuz etmediklerini bu nedenle de lüzumsuz indirimler yapmadıklarını söyleyen Hakko bu hareket tarzının nedenini, 'müşteri güvenini kaybetmemek' olarak açıkladı. Hakko, indirimleri belli zamanlarda yaparak duyulan güvenle krizi atlattıklarını kaydetti.

Erkekler indirimi çok seviyor
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, 75'inci yılını kutlayan Vakko'nun krizin de içinde olduğu dönemde 70 milyon dolarlık yatırım yaptığını açıkladı. Yaşanan ekonomik krizden kadınlara oranla erkeklerin daha fazla etkilendiğini söyleyen Cem Hakko, ilginç değerlendirmeler yaptı:
Krizden en çok erkekler psikolojik olarak etkilendi. İndirimler başladığında erkekler ilk gün ürünleri tüketiyor. Kadınlar alışverişe devam ediyor.
İndirim kavramını ucuzlatmamakta kararlıyız. Doğru bildiğimiz yolda ilerliyoruz; yatırımlarımız sürüyor.
Yurt dışı için Mısır ve Almanya'yı test ettik. Burada da yapacak çok iş var.
Babam, "Burada doğdun, burada askerlik yaptın, burada yaşayacaksın" derdi. Bu nedenle bu ülkeden başka bir şey düşünmedik.
Nişantaşı magazamızı açtık. Ankara'da da yeni bir binaya çıkıyoruz. buna ilaveten 12 butik mağaza açtık.

Türkiye'nin ilk lüks markalarından Vakko, krize rağmen iki yılda 70 milyon dolar yatırım yaptı. Geçen yıl Esenyurt'taki üretim tesisini açan Vakko, Nakkaştepe'ye 30 milyon dolar yatırımla gerçekleştirdiği Vakko Moda Merkezi'ni de aralık ayında açıyor. Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, "Biz çok kriz gördük. 2001'de, 2004'te. Ama krizlerin hep geçici olduğunu düşünerek uzun vadeli planlarla yolumuza devam ettik. Nişantaşı ve Ankara'daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe'deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlarla son 2 yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız" dedi. Hakko, yabancı ortaklık teklifleri aldıklarını ve görüştüklerini ancak henüz somut bir gelişme olmadığı söyledi.
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Genel Koordinatör Bülent Turan'ın katıldığı bir sohbet toplantısı ile yatırımlarını ve V2K Designers, Vakko Erkek ve Kadın, W Collection ve Vakkorama markalarına ilişkin hedeflerini anlattı. Vakko'nun 75'inci yılını kutladığını belirten Hakko, bugün 95 mağaza, 58 corner, 200 satış noktası ve 1300 kişilik ekiple lüksü odak alan bir grup olduklarını belirtti. İki yıl önce kaybettikleri Vitali Hakko'nun birinci ölüm yıldönümünde Esenyurt'taki üretim tesisini açtıklarını, bu yılsa Nakkaştepe'de yatırımı süren Vakko Moda Merkezi'ni açacaklarını dile getiren Hakko, şöyle konuştu: "Şartlar ne olursa olsun yatırımlara devam edeceğimiz sözünü tuttuk. Türkiye'de tek dünyada ise örneğine az rastlanacak nitelikte Vakko Moda Merkezi'ni aralıkta açacağız. İki yıldır yapımı süren Moda Merkezi, 12 bin metrekare alan üzerine cam bir bina. Sıradışı bir yapı. 150'ye yakın tasarımcımız bu binada çalışacak. 15 bin kitaplı Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi yerli ve yabancı araştırma yapmak isteyen herkese açık olacak. Vakko Oditoryumu'nda ise 200 kişi aynı anda ağırlanabilecek. Cam binayı da dünyada iki firmadan biri olan Türk firması Lamglass'a yaptırıyoruz. Ayrıca Merter fabrikamızın duvarlarında Jale Yılmabaşar ve Bedri Rahmi Eyuboğlu'nun eserleri vardı. Bu duvarları ve fabrikadaki 900-1000 tablomuzu da Nakkaştepe'ye taşıyoruz."

Durmak istemiyoruz, durmuyoruz da
8 yıl önce Ankara Kızılay'daki mağazadan ayrıldıklarını hatırlatan Hakko, perakendedeki yatırımlarını da şöyle sıraladı: "Ankara'ya 2010'da bin metrekarelik 4 katlı, Arjantin Caddesi üzerinde bir binayla dönüyoruz. Modanın kalbi Nişantaşı'nda adeta bir moda vadisi yaratıyoruz. 12 butik Vakkomuz var. Bunlar sayesinde daha kolay yayılabiliyoruz. "
Bu yıl Vakko'nun düğün konseptinde bir değişikliğe gideceklerini söyleyen Cem Hakko, "Wedding'in içeriğini o kadar genişlettik ki, Espace olarak daha farklı bir noktaya taşımamız gerekti. Dahası, ailelerin de düğünler, özel günlerde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler olacak" dedi. Hakko bu arada çikolata konusunda da iki yeni ürünleri olduğunu belirtti.
Gelecek hayalini "Paris'te haute coture bir defileyle patlama yapmak olarak açıklayan Hakko, "İstanbul'a çok inanıyoruz. yabancı müşteriler, genç nüfus bakımından inanıyoruz. Yabancı markaların arkasına saklanmadan güven hissi ile bambaşka bir boyut alacağız. Durmak istemiyoruz, durmayacağız, durmuyoruz da" diye konuştu.

Kriz kadından çok erkekleri etkiledi
Vakko'nun müşteri kitlesinin yüzde 55'inin kadın, yüzde 45'inin ise erkek olduğunu, kriz döneminde ise erkek müşteri sayısının azaldığını söyleyen Hakko, "İndirime girdiğimiz an erkek takımları anında tükeniyor. Erkekler mecbur olduğu zaman alışveriş yapmaya başladı. Alışveriş aslında bir keyif. Olmayınca yapılmıyor" dedi. Bu durumun ciroyu fazla etkilemediğini geçen yıl 197 milyon TL olan cironun bu yıl 200 milyon TL civarında beklendiğini de dile getiren Hakko, eylül ve ekim aylarında ise bir kıpırdanma olduğuna dikkat çekti.

Merter'den aldığımız parayla yatırım yaptık
Bu arada Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yahudiler parayı iyi yönetir" sözlerini nasıl değerlendirdiklerini sorusuna ise Cem ve Jeff Hakko şu açıklamayı yaptı: "Benim çevremde pek yok. Bunun nedeni yıllar önce vergi gibi sorunlar nedeniyle yaşanan korkudan olabilir. Babam o yıllarda çıkarılan vergiyi zorluklara rağmen ödeyip işine devam etti. Babam her zaman bana bu topraklarda doğdun, bu topraklarda askerliğini yaptın, vergini ödedin, burada ilerleyeceksin, dedi. Bundan başka şekilde düşünmedik. Merter'i sattığımızda o parayı fabrikaya yatırmayabilirdik. Hatta bize, ‘Böyle bir dönemde böyle bir şey yapılır mı' dediler. Ama bizim işçilerimiz uzun yıllardır yetişmişti."

Outletler sektör için tehlike
Bu arada indirimler konusunda bir regülasyon olmamasını da eleştiren Hakko, Vakko olarak sektörün kurumsallaşmasında, ilkelere, standartlara kavuşmasında öncü rol üstlendiklerini, bu sorumluluk duygusuyla kriz diye adlandırılan ortamda bile, indirim ilkelerinden vazgeçmediklerini ifade etti ve şöyle devam etti:
"Tek büyük indirim, sezon sonu indirimi, ama gerçek indirim diyerek kararlı duruşumuzu gösterdik. Ne sayısı ne süresi belli indirimlerle, güven erozyonu yaratılıyor, kriz derinleştiriliyor. Biz ‘indirim' kavramını ucuzlatmamakta, içeriğini boşaltmamakta kararlıyız. İndirimler için uzun vadede mutlaka regülasyon gelmeli. Ayrıca outlet'ler de tehlike. Outlet'ler için yapılan üretimler kaliteyi geri çekecek."
Son düzenleyen _Yağmur_; 3 Temmuz 2014 11:24 Sebep: kırık link
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #29
M A D - avatarı
Ziyaretçi
Oturduğumuz yerde para basmıyoruz, iki yılda 70 milyon $ yatırım yaptık

Cem Hakko, Başbakan Erdoğan'ın 'Yahudi ve Museviler oturdukları yerden para basıyorlar' sözüne atıfta bulunarak, 'Cemaat yatırım yapmaz' tespiti doğru değil, duyunca biraz şaşırdım. 'Acaba biz yanlış mı yaptık' dedim. 2007'den itibaren yoğun bir yatırım programımız var. 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yapmış olacağız' dedi
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Vakko'nun son iki yıllık yatırım programının değerlendirildiği toplantıda Başbakan Erdoğan'ın 'Yahudi ve Museviler oturdukları yerden para basıyorlar. İstanbul'daki Yahudi vatandaşları şöyle bir inceleyin. Belediye başkanılığım dönemimde inceledim. Çoğu mülk sahibi olmazlar. En iyi yerlerde kiracı olurlar' tespitine atıfta bulunarak, 'Cemaat yatırım yapmaz' tespiti doğru değil, duyunca biraz şaşırdım. Acaba biz yanlış mı yaptık dedim. 2007'den itibaren yoğun bir yatırım planınımız var. 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yapmış olacağız' dedi. Hakko şöyle devam etti: 'Eğer öyle bir durum var ise de geçmiş zamanlardan akıllarda kalmış varlık vergisi gibi vergilerin korkusundan kaynaklanıyordur. Büyüklerimiz o dönemlerde o parayı bulup, işine devam etmek için çok zorluklar çekmiş.' Babası Vitali Hakko'nun kendisine nasihatlerini de anlatan Cem Hakko, 'Bizim Türk vatandaşı olarak, bu ülkeye inancımız sonsuz. Babam, 'Sen bu ülkede doğdun, burada büyüdün, askerliğini burada yaptın, burada ilerleyeceksin' derdi. Biz böyle büyüdük. Yatırımlarımızı da burada yapıyoruz. Aksini düşünemezdik' diye devam etti.
Ciro geçen yılı aşacak
Geçen yıl krizin başladığı sırada 30 milyon dolarlık yatırımla, 30 bin metrekarelik Vakko Üretim Merkezi'ni hizmete açtıklarını hatırlatan Cem Hakko, 'Geçen yıl Sayın Vitali Hakko'yu da andığımız bir törenle, Esenyurt tesisimizi hizmete açtık. O törende söz verdiğimiz gibi, yatırıma hiç ara vermedik. Aralık ayında Nakkaştepe'de Vakko Moda Merkezi'mizi açarak, Türkiye'de yine bir ilke imza atacağız. İstanbul Nişantaşı'nda ve Ankara Arjantin Caddesi'nde yeni mağazalarımızı açıyoruz. Markalarımıza sürekli yatırım yapıyoruz' şeklinde konuştu. Hakko, bu yıl cirolarının geçen yılın üzerine çıkacağını da ifade ededek, 'Geçen yıl 195-197 milyon TL gibi bir rakam açıklamıştık. Bu yılki hedefimiz 200 milyon TL' dedi.
900 sanat eseri sergilenecek
12 bin metrekarelik Vakko Moda Merkezi'nde 2010'da bir de Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi açacaklarını söyleyen Hakko, merkezdeki Vakko Müzesi'nde aileye ait 900 sanat eserinin sergileneceğini söyledi.
Nişantaşı'na moda vadisi
Cem Hakko, Nişantaşı'nda eski V2K mağazasının yerine Vakkorama, eski Vakko Erkek mağazasına ise V2K açılacağını, Nişantaşı'nda adeta bir moda vadisi yaratacaklarını belirtti.
Vakko'dan 'Kadınlar pişti olmasın' uygulaması
Hakko, müşterilerinin davetlerde, aynı kıyafetle karşılaşmaması için Vakko'nun uyguladığı sistemi şöyle anlattı: 'Hiçbir kadın gideceği davette, aynı kıyafeti giyen birini görmek istemez. Bunun için bin liranın üzerindeki alışverişlerde, bu kıyafeti hangi davette giyeceksiniz' diye sorup, mağazalarımıza kim, nerede, ne giyecek bildiriyoruz.'
Irak-Erbil'de Vakko açılacak
Erbil'de bir Türk vatandaşın 2010 başında açacağı AVM'nin içinde franchise yöntemiyle bir Vakko mağazası açılacağını ifade eden Hakko, Kazakistan ve Özbekistan'dan da teklif aldıklarını söyledi.

Erkek alışverişi kesti kadınlar devam ediyor
Vakko Holding Başkanı Cem Hakko, herkes ekonomik kriz söylemleriyle paniklerken Vakko'nun son iki yılda toplam 70 milyon dolarlık yatırıma ulaştığını belirtti

İKİ YILDA 70 MİLYON DOLAR
Vakko Holding Başkanı Cem Hakko, krizin etkili olduğu son iki yıldır yatırıma devam ettiklerini söyledi. Geçen yıl 30 milyon dolarlık yatırımla üretim tesisini İstanbul Merter’den Esenyurt’a taşıdıklarını belirten Hakko, “Herkes krizde paniklerken biz yatırım yaptık. İstanbul Nişantaşı ve Ankara’daki yeni mağazalarımıza, İstanbul Nakkaştepe’deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlar 70 milyon dolara ulaştı” diye konuştu.
İÇ PAZARA ODAKLANDIK
Hakko 2008’i 200 milyon liralık ciroyla kapattıklarını söyledi. Bu yıl bu rakamın üzerine çıkmayı hedeflediklerini kaydeden Hakko, “Esenyurt’ta 30 bin metrekarelik alanda üretim yapıyoruz. 100 kişilik tasarım ekibiyle her sezon 600 deseni hayata geçiriyoruz. Kıbrıs, Almanya, Azerbaycan’da mağazalarımız var. İran’dan talep geliyor. Irak’ın Erbil kentindeki bir alışveriş merkezinde de 2010’da mağaza açacağız. Ama biz Türkiye’ye odaklandık” dedi.
KARAMSARLIK KALKAR
Krizden erkeklerin etkilendiğini dile getiren Hakko şöyle konuştu: “Her yerde kriz konuşulması onları etkiledi. Erkekler mecbur olmadığı sürece alışveriş yapmıyor. Kadınlar alışverişe devam ediyor. Kasımdan itibaren kriz karamsarlığı kalkar. ‘Tek büyük indirim, sezon sonu indirimi’ diye kararlılık gösterdik. Sayısı ve süresi belli olmayan indirimlerle tüketicinin güveni yok ediliyor. İndirim kavramını ucuzlatmamakta kararlıyız.”
Son düzenleyen M A D; 22 Ekim 2009 11:18 Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi
M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
9 Aralık 2009       Mesaj #30
M A D - avatarı
Ziyaretçi
fft17 mf404185

Benzer Konular

9 Eylül 2007 / KisukE UraharA Müzik tr
25 Nisan 2011 / ThinkerBeLL Sanat tr
10 Mart 2016 / BARIŞ Spor tr
30 Temmuz 2008 / estudiantes Sinema tr
17 Mayıs 2008 / Misafir Taslak Konular