Arama

Önemli İcatlar - Gaz Türbinli Motor

Güncelleme: 19 Şubat 2017 Gösterim: 7.541 Cevap: 3
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
1 Kasım 2008       Mesaj #1
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın

Gaz Türbinleri

Ad:  Gaz Türbinli Motor.jpg
Gösterim: 2639
Boyut:  67.5 KB

Pistonlu motorlarda bir aşağı bir yukarı hare­ket eden pistonların sürekli olarak hareket yönünü değiştirmesi titreşime neden olur. Türbinlerdeyse, hareketli parça olan rotor yalnızca bir yönde döner, hareket düzgündür ve titreşime yol açmaz. Gaz türbinleri benzin ve dizel motorlarından daha basit yapılıdır; aynı güçteki başka türden içten yanmalı mo­torlara göre daha küçük ve hafiftir.
Sponsorlu Bağlantılar

Bir gaz türbininin üç ana parçası vardır: Kompresör, yanma odası ve türbin. Kompre­sör önde, hava girişinden hemen sonra yer alır. Birkaç sıra halinde düzenlenmiş kanatla­rı olan bir vantilatörü vardır. Bu vantilatör dışardan havayı emip sıkıştırır. Sıkışarak ısı­nan hava yanma odalarından birine alınır. Yanma odasına gazyağı gibi bir sıvı yakıt püskürtülür; burada yanan yakıt havayı ısıta­rak genleştirir. Hızla yanma odasından çıkan sıcak gazlar türbinin kanatları üzerinden ge­çerken onu bir yeldeğirmeni gibi döndürür. Türbin mili kompresör miliyle bağlantılıdır. Türbinden çıkan sıcak gazlar, mili uçağın pervanesine bağlı ikinci bir türbini döndür­mek için de kullanılabilir. Bu tip bir gaz türbinine, pervane türbini anlamında türbo-prop denir. Öbür gaz türbinlerinde, türbin yalnızca kompresörü çalıştırır ve türbinden çıkan sıcak gazlar bir memeden geçerek güçlü bir "itme" oluşturacak biçimde hızla dışarı püskürür. Arkaya doğru püsküren gazlar uçağı ileri doğru iter. Bu tür türbinlere türbojet adı verilir. Gaz türbinleri gemilerde, kara ve demiryolu taşıt­larında da kullanılmaktadır, ama en çok uçaklarda kullanılır. Buna karşılık, otomobil ve motosikletlerde kullanılabilecek kadar küçük boyutlarda yapılmaya elverişli değil­dir.

Gaz türbini öbür içten yanmalı motorlar­dan çok sonra ortaya çıkmıştır; çünkü türbin­lerin dönen parçalarının ve özellikle türbin kanatlarının yapımı için gerekli olan güçlü ve yüksek ısıya dayanıklı malzemelerin buluna­bilmesi kolay olmamıştır.


Son düzenleyen Safi; 19 Şubat 2017 22:22
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
1 Şubat 2011       Mesaj #2
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Gaz Türbini
Bir yakıttan ya da nükleer reaktörden sağlanan ısıyla elde edilen sıcak bir gazla çalışan türbin.
Sponsorlu Bağlantılar

Gaz türbinleri ancak 1930 sonlarında kullanılmaya başlanmış, giderek uçak, gemi ve lokomotiflerde itici güç sağlamada, elektrik üretiminde ve boru hatlarının kompresörlerini çalıştırmada gaz türbinlerinden yararlanılmıştır. Yakıt olarak, fuel-oil, benzin, gazyağı, hatta toz kömür kullanılabilir. Bazı çeşitli dıştan yanmalı motorlar gibi olup türbini çalıştıran gaz bir ısı değiştiricisinde (eşanjörde) ısınır ve sistemde kapalı bir çevrim yaparak dolaşır. Çoğu gaz türbinleri ise, içten yanmalı motorlar gibi açık bir çevrimle çalışır: Yakıt, sıkıştırılmış hava içine püskürtülerek ateşlenir ve sıcak egzoz gazları türbini döndürdükten sonra atmosfere atılır.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi


Son düzenleyen Safi; 19 Şubat 2017 21:41
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
19 Şubat 2017       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM

gaz türbini


Gaz türbini bir buhar türbinine benzer. Devindirici akışkan olarak çoğu kez, katı, sıvı ya da gaz haldeki belirli miktar bir yakıtın, bir yanma odasında, basınçlı hava akımı içinde, sabit basınçta ve sürekli olarak yakılmasıyla elde edilen yanma gazları kullanılır. Bu makine bir yandan sıkıştırılmış yakma havasını sağlayan kompresörü, öbür yandan alıcı makineyi tahrik eder; alıcı makine gerçekte, türbin için sağlanan güçle kompresörün tükettiği güç arasındaki farkı kullanır.

Hava, kompresörün geçtikten sonra, püskürtülen yakıtla karışacağı yanma odasına gönderilir. Açığa çıkan ısı, yanma gazlarını ve fazladan odaya alınan havayı yüksek bir sıcaklığa getirir; bu gaz karışımın türbinin kanatçıkları arasında genişlemesi, bir yandan kompresörün tahrikini, öbür yandan aranan devindirici etkiyi sağlar. Yanma halindeki gazların sıcaklığı ne kadar yüksekse, verim o kadar iyidir. Çok büyük bir hızla dönen ve 800 °C'ı geçen bir sıcaklığın etkisinde kalan türbin kanatçıkları, merkezkaç kuvvet etkisiyle biçim değiştirme sakıncası gösterir; bu durumda yanma gazları, bir hava fazlalığıyla seyreltilerek soğutulur. Bir gaz türbininin verimi, eşsıcaklıkta tutulan bir sıkıştırmayla, genişlemenin bir ara türbinde gerçekleştirildiği bölümlemeli bir sıkıştırmayla ya da hava, yanma havasına girmeden önce ısıtılarak iyileştirilebilir.

DEVAMI
Türbin ve Kullanım Alanları
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
19 Şubat 2017       Mesaj #4
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Uçak Motorları Nasıl Çalışır?



SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

5 Mart 2017 / Misafir Mühendislik Bilimleri
19 Şubat 2017 / KisukE UraharA Mühendislik Bilimleri
16 Ağustos 2011 / KisukE UraharA Taslak Konular
19 Şubat 2017 / _Yağmur_ Mühendislik Bilimleri