Arama

Atatürk'ün Yatı Savarona

Güncelleme: 6 Kasım 2015 Gösterim: 5.238 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Şubat 2006       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ATATÜRK'ÜN YATI

Sponsorlu Bağlantılar
32 d
Savarona bugüne kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en büyük yattır. Toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre, iskeleti 6.1 metre ve en yüksek hızı 18 deniz mili, gezinti hızı ise 16 deniz milidir. Ana süitin yanı sıra 17 lüks süitin alanı ortalama 50 metre karedir.
01 d
Savarona, Brooklyn Köprüsü’nü inşa eden mühendis John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu. Bayan Cadwallader Savarona’yı 1931’de Hamburg’da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti.
Savarona Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını geçti fakat Cadwallader onu yüksek dışalım vergisinden dolayı Amerika Birleşik Devletleri’ne sokamadı. Yatı satmaya karar verdi ve 1938 yılında Savarona Türk Hükümeti tarafından satın alındı.
Bu satış sırasındaki olaylar zinciri şaşırtıcıdır. 1938 yılında Kral VII. Edward İstanbul’u ziyaret etti ve o zamanki devlet yatı Ertuğrul’da Mustafa Kemal Atatürk’ün konuğu oldu. Bacadan dökülen kurum Majestelerinin beyaz pazenlerini öylesine kirletti ki Atatürk Ertuğrul’u hurdaya gönderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması için emir verdi. Türk bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya çekildi.
Yat, iki ay sonra bazı döşemeleri yenilendikten sonra Atatürk’ün ölümcül hasta olduğu sırada İstanbul’a geldi. Atatürk’ün Savarona’da geçirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları düzenlendi, Romanya Kralı Carol da dahil olmak üzere önemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı. Atatürk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe sarayında öldü.
Savarona, II. Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken açmadı. 1989 yılında Savarona’yı hurdaya çıkarma kararı alındı; ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı önceki görkeminden daha iyi bir hale kavuşturmak için çok çaba isteyen yeniden döşeme işine başladı. İçi Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek için 425 işçi yaklaşık üç yıl çalıştı. Savarona, bugün yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve lüksü yaşatarak bir kez daha dünya sularında seyretmektedir.

03 d




Son düzenleyen kompetankedi; 6 Kasım 2015 00:49
Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
28 Ağustos 2012       Mesaj #2
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Savarona
MsXLabs.Org & MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi &Vikipedi
Sponsorlu Bağlantılar

Türkiye Cumhurbaşkanlığı eski hizmet yatı. ABD'li zengin bir kadın tarafından yaptırılarak denize indirildi (1931). Mart 1938'de Türkiye tarafından satın alınarak Atatürk'ün hizmetine verildi. Onun ölümünden sonra Cumhurbaşkanlığı yatı olarak kullanıldı. Atatürk'e ait eşyaların korumaya alınmasından sonra, 1951'de Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na devredildi ve eğitim gemisi olarak kullanıldı. 1979'da bir yangından hasar gören gemi, daha sonra bir armatör tarafından 49 yıllığına kiralanarak onarıldı ve gezi teknesine dönüştürüldü.

800px Savarona

Savarona yatı 28 Mart 1931'de denize indiğinde dünyanın en büyük yatı olan, günümüzde de en büyükler arasında bulunan Türkiye Cumhuriyeti'nin Ertuğrul yatı'ndan sonraki Cumhurbaşkanlığı yatı. Yatın sahibi Türkiye Cumhuriyeti Devletidir. Savarona Atatürk'e armağan edilmiştir.
Son düzenleyen kompetankedi; 6 Kasım 2015 00:51
Sen sadece aynasin...

Benzer Konular

16 Nisan 2012 / Misafir Mustafa Kemal ATATÜRK
15 Aralık 2008 / Ziyaretçi Cevaplanmış
1 Mart 2016 / Misafir Mustafa Kemal ATATÜRK
11 Ekim 2017 / Misafir Mustafa Kemal ATATÜRK
28 Kasım 2014 / Misafir Soru-Cevap