Arama

Fotoğraf sanatı - Sayfa 2

Güncelleme: 4 Ağustos 2011 Gösterim: 2.536 Cevap: 19
AriThmetiCs - avatarı
AriThmetiCs
Ziyaretçi
10 Ocak 2007       Mesaj #11
AriThmetiCs - avatarı
Ziyaretçi
MAKRO FOTOĞRAF TEKNİĞİ

Sponsorlu Bağlantılar
Yakın çekim fotoğrafları sınırını zorlamaya karar verir, makinanızı objeye dahada yaklaştırır, hatta optik sistemin özellikleriyle belli bir oranda büyütme (magnification) elde ederek kompozisyonunuzu yapar ve miniminnacık objelerin fotoğraflarını çekmeye çalışırsanız makro fotoğrafçılık alanına girmiş olursunuz (Bazı fotoğraf malzemesi üreticileri makro fotoğrafçılığa mikro fotoğrafçılık adını vermişlerdir, ikiside aynı anlama gelir), makro fotoğrafçılıkta büyütme oranı bire bir ise bu fotoğrafı çekilen objenin uzunluklarının film yüzeyine tam olarak aynı uzunluklarda yansıması anlamına gelirki, makro fotoğrafçılıkta 1x1 büyütme olarak adlandırılır, 1x1 büyütmede bir arı fotoğrafı çekmişseniz arıyı film yüzeyinde aynı uzunluk ve diğer boyutlarda film yüzeyine yansıtmışsınız demektir. 1x0.5 yarım boyutta, 1x5 ise 5 katı bir boyutta film yüzeyine yansımış anlamına gelir. Anlaşılacağı üzere makro çekimler çok yakın çekim ve belli bir oranda büyütme isteyen çekimler olduğu için optik özellikleri kendine has bir fotoğrafçılık türüdür, malzemeleri de kendine özeldir, burada bu malzemelerin en çok kullanılanlarını tanıtmaya çalışacağız.

Makro objektifler (MO): MO’lerin en önemli özellikleri düz alan (flat field) türü bir görüntü vermeleridir, bu yakın çekimlerde objeye çok yaklaşıldığı için burada normal lenslerde görülen görüntü eğilmeleri (Veya bükülmeleri - varil ve basık yastık görünümü bozulmaları) hataları düzeltilerek görüntünün filme daha düz yansıması sağlanması demektir. MO’ların büyütmeleri 1x0.5 veya 1x1 oranlarındadır, 1x0.5 tipi olanlarının odak uzaklıkları uzatma tüpleri eklenerek büyütmeleri 1x1 oranına getirilebilir, yanlız bu orana gelirken objektifin optik özellikleri aynı kaldığı için eğilme hataları da odak uzunluğu artışı oranında büyür, böylece uzatma tüpü eklenmiş bir MO orijinal hali kadar düz alan sağlayamaz, bu yüzden köşelere doğru gidildikçe netsizlikler görülebilir. Gerçek MO’ları Tele-Zoom makro denilen objektiflerle karıştırmamak gerekir, Tele objektifler normalde uzaktaki objeleri yakınlaştırdığı için belli bir oranda büyütme sağlamaktadırlar ancak bunların büyütmeleri belli bir oranda kalır (en fazla 1x0.3) ve düz alan veremezler. Gerçek MO’ların tek dezavantajı, alan derinliği büyütme oranında azaldığından büyütme oranı arttığında alan derinliğinin son derece kısıtlı olmasıdır, örneğin 1x5 büyütme yapan bir objektifte alan derinlği 0.65mm’ye kadar düşebilmektedir.

Diyoptri Lensleri: Bunlar objektifin önüne takılan basit büyütme mercekleridir, 2 kereden 10 kereye kadar büyütme sağlarlar, objektifi değiştirilemeyen tip makinalarda tek seçimdir, dezavantajları düz alan sağlayamamaları, takılan lensin kendisiyle birlikte iki ayrı lens yüzeyide eklendiğinden lensin keskinliğini (rezolüsyon) dolayısıyla görüntü kalitesini düşürmeleridir.

Uzatma tüpleri: Bunlar objektiflerin film yüzeyine uzaklığını arttırarak büyütmeyi arttırırlar, ancak bükülme hatalarıda aynı oranda arttırdıkları için, kenarlarda eğilmelere ve netsizliklere neden olurlar. objektifin diyafram kontrolu için başka ek aletlere gerek duyabildikleri gibi, otomatik tabir edilen tüplerde bunlara gerek duyulmaz. Arka arkaya birden fazla tüp takılabilir

Körükler: Bunların çalışma prensipleri ve problemleri uzatma tüpleriyle aynıdır , yalnız tüplerin uzunlukları sabitken, körüklerin uzunluğu ise istediğimiz kadar olabilir, diğer bir problemleri ise ağır ve taşımaları zor olmalarıdır Kullanırken objektiflerin diyafram kontrolu için çiftli deklanşör kablosuna gerek vardır.

Objektif Ters Takma Halkaları: Bunlar fotoğraf makinalarının objektif taktığınız yerine takılan halkalardır, bir tarafından makinaya takılırlar diğer uçlarına ise objektif filtre takma vidasından objektif takılır, böylece objektif bir büyütme merceği görevini görür, dezavantajları ise MO yerine normal objektif kullanılmışşsa düz alan vermemeleri, ve objektifin diyafram kontrolu için başka ek aletlere gerek duymalarıdır.

İkinci Objektif Ters Takma Halkası: Bu halkalar makinanın takılmış bir objektifine ikinci bir objektifin filtre vida yuvalarından birbirlerine bağlanarak ters takılmasını sağlarlar. Problemleri ters takma halkalarıyla aynıdır.

Çiftli Deklanşör Kablosu: Yukarıdaki son dört metod anlaşılacağı gibi objektiflerin makinanın normal yuvasına değil, başka bir cihaza bağlanmasıyla oluşan makro yöntemlerdir, otomatik uzatma tüpleri hariç bu yöntemlerde diyaframın bir yolla kontrol edilmesi gerekir, çiftli kablonun birincisi makinanın perdesininin çalışmasından önce objektif diyaframının istenen genişliğe gelmesini sağlayan kablo olup ikincisi ise deklanşör kablosudur, tekli tetiğine basıldığında genellikle yuvasından çıkan iki kablo ucu şeklinde olan bir cihazdır.

Odaklama Kızağı: Makro çekimlerde odaklama uzaklığı çok az ve hassastır, bu yüzden odaklama genellikle objektifin odaklama halkalarını döndürerek değil, objektifin odaklaması sonsuza getirilerek (-ki objektiflerin diyafram değerleri ancak sonsuz odaklandıklarında tam olarak doğrudurlar), ve makro sistemimiz objeye yakınlaştırılıp-uzaklaştırılarak odaklama yapılması daha doğru bir yöntemdir, bu nedenle hassas odaklamanın yapılması için hassas hareket ayarlı, vidalı makro kızakları kullanılır.

Makro Flaşlar: Makro çekimlerde objektif objeye o kadar yakındırki, genellikle makine yuvasındaki flaş ışığının objeye ulaşmasını objektifin gövdesi engeller, bu yüzden makro çekimler için iki tür flaş tipi vardır. 1-Halka flaşlar: Bunlar objektifin filtre yuvasına takılan halka şeklindeki flaşlardır, elektronik kontrol mekanizmaları makinanın normal flaş takılan yerine takılır, ışık halka şeklindeki flaş kafasından patlar. Ancak her tarafa eşit ve yaygın ışık verdikleri, hafif gölgelenmeyi engelledikleri için, boyut hissini ortadan kaldırırlar ve daha çok bilimsel uygulamalarda tercih edilirler. 2- Çift kafalı makro flaşları: Bunların halka flaşlardan farkı genellikle ışık kafaları iki adet küçük flaştan oluşur ve yine filtre yuvasına takılırlar, ama flaş kafaları hareket ettirilebilir ve uygulanan ışığın açı(lar)ı değiştirilebilir, böylece daha derinlik hissi verilen ve değişik ışık açıları, oyunları oluşturulabilir. Dezavantajları ise çok pahalı olmalarıdır

Fotoğraf sanatı

0- Odaklama kızağının sağ-sol hareket kısmı
1-Körük uzatma kızağı
2-Körük
3-Çiftli deklanşör kablosu

Örnek Fotoğraf >>

samoso12ef





Yusufçuk (bileşik gözler)
wwwselimgumuscomd9231qu0

Peygamber Devesi
wwwselimgumuscomd11965jv3

makroaufnahmevenusflieglt3

wwwresimmaxcom kucuk resimler 8

wwwresimmaxcom kucuk resimler 1

wwwresimmaxcom kucuk resimler 2

makro39as9


dfhdfjdwf2

Son düzenleyen Blue Blood; 10 Ocak 2007 19:01
AriThmetiCs - avatarı
AriThmetiCs
Ziyaretçi
14 Ocak 2007       Mesaj #12
AriThmetiCs - avatarı
Ziyaretçi
Makro Fotoğraf Örneği

Sponsorlu Bağlantılar
diken01ut8

Son düzenleyen nünü; 21 Mart 2008 14:11
AriThmetiCs - avatarı
AriThmetiCs
Ziyaretçi
16 Ocak 2007       Mesaj #13
AriThmetiCs - avatarı
Ziyaretçi
raindrop on leaf

Makro Fotoğraf Örneği

Son düzenleyen nünü; 21 Mart 2008 14:12
nünü - avatarı
nünü
Ziyaretçi
21 Mart 2008       Mesaj #14
nünü - avatarı
Ziyaretçi
Dünya'nın İlk Fotoğrafı..

ilkfotorafws8
Bilinen Dünyanın ilk fotoğrafını görüyorsunuz. Le Gras'ın pencersinden görünüş isimli bu fotoğraf 1826 da çekilmiş. Fransız fotoğrafçı Joseph Nicéphore bu fotoğrafını basım işlemine 'heliography' adını vermiş. Bu fotoğrafın basılması tam 8 saat sürmüş.

Dünyanın İlk Negatif Kullanılmadan Basılan Fotoğrafı...

ilhalkaakph8
Negatif kullanmadan derken direkt pozitif baskı olarak yapılmış. Buna daguerreotype deniyor.

fotoct0
Bu teknik Fransız kimyacı Louis Daguerre tarafından bulunmuş. 1837 de yapılmış.1839 da Fransız hükümeti patentini almış.

ilkportretb7
1939'da Alman Kimyacı Robert Cornelius Philadelphia'da aile mağazasında kendi fotoğrafını çekmiş. Dünyanın ilk insan fotoğrafını çekerek tarihte yerini almış.

ilkkadnportresiwy4
Yukarda gördüğünüz fotoğrafta Dorothy Catherine Draper'e ait. Amerikada 1839 da çekilmiş ilk kadın fotoğrafı.
Fransız Louis Daguerre1839 da Amerika'da bulunmuş.Kimya profesörü John W. Draper, kendi kamerasını yapmış ve ilk insan portresini çekmiş. Kızkardeşi Dorothy Catherine Draper de çekilmiş ilk bayan portresi olarak tarihe geçmiş.

Dünya'nın İlk Fotomontajı...

robinson photomontage fading away
1858 de Henry Peach Robinson dünyanın ilk fotomontajını yapmış. Birçok negatifi birleştirerek tek bir fotoğraf yaratmış.

Robinson'un ilk ve en meşhur fotoğrafı beş negatiften oluşuyor. Tüberkülozdan ölen bir kızın etrafında bu komposizyonu oluşturmuş. Fotoğrafın ismi "Fading Away"


Dünyanın En Eski Hava Fotoğrafı...

havadanilkes2
İlk hava fotoğrafı Gaspard-Félix Tournachon tarafından çekilmiş. Bu fotoğrafı Fransa'da Bievre vadisinde balonla dolaşarak çekmiş. James Wallace Black

İlk Hareketli Objelerin Fotoğrafı...

muybridge galloping horse
1872 de İngiltere doğumlu fotoğrafçı Eadweard Muybridge, bir at yarışında atın dört ayağınında yerde olmadığı anı fotoğraflamayı başarmış. Oniki kamerayla bir seri fotoğraf çekerek bir at yarışını adım adım fotoğraflamış. Bunları birleştirerek ilk hareketli görüntüleri oluşturmaya başlamış. Aslında bir anlamda günümüz at yarışı fotofiniş ininde babası olmuş.
Eadweard Muybridge


Dünyanın İlk Renkli Fotoğrafı...

ilkrenklifotorafes0
Bilinen en eski renkli fotoğraf Louis Ducos du Hauron tarafından 1872 de çekilmiş.Fotoğrafta Güney Fransa'dan bir görünüş bulunmakta.

1880 lerde Fransız bilimadamı I Étienne-Jules Marey kuşların nasıl uçtuğunu öğrenmek istedi.Bir saniyede 12 fotoğraf çekecek bir fotoğraf tabancasıyla aşağıdaki fotoğrafı çekti.

ilhareketlite6

Dünyanın En Pahalı Fotoğrafı...

pond moonlight steichen world most expensive photograph
Şu an Dünyanın en pahalı fotoğrafına bakıyorsunuz. Edward Steichen'ın olan bu fotoğraf 1904 de çekilmiş. 2006 yılında 2.9 milyon USD a satılmış.
BrookLyn - avatarı
BrookLyn
Kayıtlı Üye
23 Eylül 2008       Mesaj #15
BrookLyn - avatarı
Kayıtlı Üye
Fotoğrafçılık

Görüntüleri bir aygıt aracılığıyla ışığa duyarlı malzemeler üzerine kaydetmeye dayanır. Fotoğrafı çekilecek ko­nudan yansıyan ışık ışınları fotoğraf makinesi­nin içindeki filmin üzerine düşer. Filmin ışık alan yüzeyini kaplayan ışığa duyarlı katmanın içerdiği kimyasal maddeler ışık gördüğünde değişikliğe uğrar.

Renkli kumaşların renginin solması, domatesin olgunlaşarak kırmızılaş­ması, insan derisinin güneşte koyulaşması ışıktan kaynaklanan değişikliklerin en bilinen örnekleridir. Ama, fotoğraf filminin üzerin­deki kimyasal maddelerin ışıktan etkilenmesi çok daha kısa sürede gerçekleşir ve kalıcıdır.

Fotoğraf çekmek için gerekli araç ve gereç­lerin başında gelen fotoğraf makinesinin te­meli olan karanlık kutu (camera obscura) 11. yüzyıl ile 16. yüzyıl arasında geliştirilmişti ve çoğunlukla ressamlarca bir yardımcı araç ola­rak kullanılırdı. Ama fotoğrafçılık 19. yüzyı­lın başlarında Fransız fizikçi Joseph Nicephre Niepce ile başlar.

Niepce 1826'da, kimyasal işlemler yoluyla kalıcı bir görüntü elde eden ilk kişi oldu. 1835'te Fransa'da Louis-Jacques Mande Daguerre kalıcı görüntünün daha kısa sürede elde edilebileceği, daguerreotype adı verilen yöntemi geliştirdi.

1840'ta ise İngiliz William Henry Fox Talbot duyarlı kâğıt üzerine kaydedilen "gizli" görüntüyü daha sonraki banyo işlemleri ile görünür hale getirmeyi başardı. Talbot'un kalotip (Yunanca'da "güzel resim") adını verdiği bu yöntem ile İngiliz mucit Frederick Scott Archer'in 185l'de bulduğu ve cam negatiflerin yapılma­sına olanak sağlayan kollodyum yöntemi modern fotoğrafçılığın temelleri olarak kabul edilir.


ilkfotografwwwmsxlabsorzm6
"Bir odaya benzeyen karanlık kutu {camera obscura) büyük ölçüde ressamlar tarafından kullanılıyordu. 1671'de yapılmış bu oymabaskıda, ressamın duvardaki mercekten giren ışığın karşı duvarda oluşturduğu görüntüyü çizmesi gösteriliyor."


Kaynak:
MsXLabs.org & Temel Britannica

BrookLyn - avatarı
BrookLyn
Kayıtlı Üye
23 Eylül 2008       Mesaj #16
BrookLyn - avatarı
Kayıtlı Üye
Fotoğraf Makinesi ve Fotoğrafın Çekilmesi

Fotoğraf makinesi en basit biçimiyle, bir yü­zünde mercek bulunan, ışık almayan bir kutuya benzetilebilir. Mercekten giren ışınlar karşı yüzdeki ışığa duyarlı film üzerine düşe­rek görüntüyü oluşturur.

ilkfoto20wwwmsxlabsorgrn7
"Bu ilk bilinen fotoğraf Joseph-Nicephore Niepce tarafından 1826'da bir pencereden çekilmişti."

Günümüzde fotoğraf makineleri, kaset film kullanan basit ve ucuz makineler­den, kullanıcının istediği gibi ayarlayabi­leceği yada elektronik olarak ayarlanabilen karmaşık denetim sistemlerine sahip olanlara kadar uzanan büyük bir çeşitlilik gösterir.

Ama hangi tür fotoğraf makinesi kullanılırsa kullanılsın fotoğrafçılığın ilkeleri aynıdır. Çok karmaşık bir makinede bile yalnızca üç nokta­ya dikkat edilmesi gerekir. Fotoğrafçı ilk önce, fotoğrafını çekmek istediği konunun makineye uzaklığını belirleyerek elde edile­cek görüntünün netlik ayarını yapar.

Bu uzaklık doğru belirlenmediğinde fotoğraf bu­lanık çıkacaktır. Daha sonra, fotoğrafı çekile­cek konunun aydınlık derecesine göre diyafram açıklığı ile diyaframın açık kalacağı süre belirlenir.

Konudan yansıyacak ışığın bir yada daha çok mercekten oluşan objektiften geçerek fotoğraf filmini etkileme süresi doğru saptanmadığında, yani filmin pozlandırılması doğru olarak yapılmadığında, elde edilecek fotoğraf ya çok karanlık ya da çok aydınlık olacaktır.


Işığın yetersiz olduğu durumlarda fotoğrafçı ya diyaframı daha fazla açar ya da diyaframın açık kalacağı süreyi artırır. Diyafram açıklığı, içinden ışık ışınlarının geçtiği mercek alanını gösterir. Bu açıklık artırıldığında daha fazla ışın filmi etkileyebilir. Filmin pozlandırılma­sında filmin hızı, yani ışığa duyarlık derecesi de göz önünde bulundurulur.

Başlangıçta fotoğrafçılar doğru pozlandırma için kendi deneyimlerinden yararlanıyorlardı. Teknolo­jinin gelişimi ile birlikte, fotoğrafı çekilecek konudan yansıyan ışığın şiddetini ölçmeye yarayan pozometreler geliştirildi.

Günümüz­de fotoğraf makinelerinin birçoğunda pozlan­dırma süresini otomatik olarak belirleyen, pozometreye dayalı elektronik düzenekler bulunur.
Fotoğrafçılıkta, daha iyi fotoğraflar elde etmek ya da güç koşullar altında fotoğraf çekebilmek amacıyla birçok başka yardımcı araçtan yararlanılır. Objektife takılan siper­lik, yanlardan gelen ve istenmeyen ışınların filme ulaşmasını engeller.

Çok yakındaki nes­nelerin fotoğrafını çekmek için geniş açılı ob­jektifler, uzaktakiler için ise teleobjektifler kullanılır. Objektifin önüne, renklendirilmiş düz camdan yapılmış özel filtreler takılarak belirli renklerin fotoğrafta daha koyu ya da daha açık görünmesi sağlanır. Örneğin, mavi gökyüzünü koyulaştırarak bulutların daha be­lirgin biçimde görünmesi için sarı filtre kulla­nılır.

Flaş, fotoğrafı çekilecek konuyu belirli bir süre için çok parlak bir biçimde aydınlata­rak ışığın yetersiz olduğu durumlarda da fo­toğraf çekilmesine olanak sağlar. Işığın yeter­siz, fotoğrafı çekilecek nesnenin de durağan olduğu durumlarda, poz süresini uzun tutarak da (örneğin birkaç saniye, hatta birkaç daki­ka) fotoğraf çekilebilir.


Kaynak: MsXLabs.org & Temel Britannica
Son düzenleyen BrookLyn; 26 Eylül 2008 11:23
HerHangiBiri - avatarı
HerHangiBiri
Ziyaretçi
2 Aralık 2008       Mesaj #17
HerHangiBiri - avatarı
Ziyaretçi
NG Fotoğraf Yarışması Türkiye sonuçları


Fotoğraf sanatı


National Geographic Society yerel edisyonların da işbirliğiyle, National Geographic Uluslararası Fotoğraf Yarışması Türkiye elemeleri sonuçlandı.

Türkiye’de 2006 yılından beri düzenlenmekte olan National Geographic Uluslararası Fotoğraf Yarışmasını kazananlar belli oldu. Lokal ve uluslararası olmak üzere iki etaptan oluşan yarışmanın birinci etabında; Doğa, İnsan ve Gezi - Kültür kategorilerinde çekilen fotoğraflar arasından yarışmanın Türkiye finalinin kategori ilk üçü seçildi.

Seçilen bu fotoğraflar Aralık 2008 National Geographic sayısında yer alarak, büyük finalde yarışmak üzere Washington’a gönderildi. Uluslararası finalde üç kategoride büyük ödüle layık görülecek finalistler ise, National Geographic Society Merkezi tarafından tüm masraflarının karşılanacağı bir Washington Gezisi kazanacak.

Yarışmada aynı zamanda Garanti Emeklilik’in kendi üyelerine özel oluşturduğu “Mutluluğun Fotoğrafı” konulu kategoride mutluluğu en iyi betimleyen fotoğrafa Özel Ödül verildi.

İNSAN

İzmir’i terk eden Yunan ordusunun askeri bandosunun ardında bıraktığı enstrümanlarla 1923’te kurulan Tire Bandosu, Birol Üzmez’e “İnsan” kategorisinde birincilik ödülü getirdi. 85 yıllık Tire Bandosu’nun elemanları hâlâ müzelik müzik aletlerini çalıyor. Fahrettin Şankaynağı’nın bu kategoride ikinci seçilen fotoğrafında Milaslı bir kadın çiçeklerle bezenmiş türban ve eski gelinlik kıyafetiyle, köyde yapılacak düğüne hazırlanıyor. Alaçatı’daki kavun ve çocukların fotoğrafı Salih Güler’e bu kategorinin üçüncülüğünü getirdi.

Fotoğraf sanatı

1. Birol Üzmez
2. Fahrettin Şankaynağı
3. Salih Güler

GEZİ KÜLTÜR

Eskişehir Sarıcakaya’nın, Mayıslar köyündeki fabrikaya getirilen ipekböceği kozaları fırınlandıktan sonra açıkhavaya çıkarılıp havalandırılıyor. Çünkü nem, çürümelerine neden oluyor. Kozalar depoya kaldırılmadan önce Faruk Akbaş’ın objektifine takılmış. Faruk Akbaş, fabrika binasının en üst katından çektiği bu fotoğrafla Gezi-Kültür” kategorisinde birincilik ödülü kazandı. Engin Güneysu’nun “Yağmurdan Sonra Oyun” başlıklı fotoğrafı, bu kategorinin ikincilik ödülünü kazandı. Melih Sular’ın çölde bir dörtyol ağzında çektiği “Develer ve Atlarla Gize Piramidi’ne yolculuk” fotoğrafı da bu kategoride üçüncülüğe layık görüldü.

Fotoğraf sanatı

1. Faruk Akbaş
2. Engin Güneysu
3. Melih Sular

DOĞA

Gediz Deltası’nda bir yandan yakaladığı yılanla açlığını giderme telaşındaki kukumav, diğer yandan da şaşkınlıkla kendisine doğrultulan objektife bakıyor. Kuş fotoğrafçısı Ercüment Nadir Baskın, Mayıs 2008’de deltadaki kuş cennetinde çektiği bu fotoğrafla “Doğa” kategorisinde birincilik ödülünü kazandı. Arif Avize’nin Kahramanmaraş’ta, Andırın ilçesinin Çokak kasabasında çektiği ve “Doğa” kategorisinde ikinciliği kazanan fotoğrafında ilkbahar papatyası konuklarını ağırlıyor. Volkan Akgül’ün Riva ormanlarında çektiği kendisine üçüncülük ödülünü getiren bu fotoğrafında, arıkuşu arıyla savaşıyor... ve arı kaybediyor.

Fotoğraf sanatı

1. Ercüment Nadir Baskın
2. Arif Avize
3. Volkan Akgül

GARANTİ EMEKLİLİK ÖZEL ÖDÜLÜ

Mutluluğun Fotoğrafı Serhat Z. Bayram

Bu çocuğu mutlu eden şey dünyaya tersten bakmak olabilir mi? Kadir Has Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencisi Serhat Z. Bayram’ın objektifi, İstanbul’da eski Balat semtinin sokaklarında dolaşırken, demire asılmış sallanan çocuğun gülen yüzünü yakalamış. Ve bu fotoğraf Bayram’a, Garanti Emeklilik Mutluluğun Fotoğrafı Özel Ödülü’nü getirdi.

Garanti Emeklilik sponsorluğunda gerçekleşen yarışmanın Türkiye finalinin birincileri; National Geographic Türkiye dergisi, Aralık 2008 sayısında ve National Geographic Türkiye web sitemiz ve Hobimle Mutluyum web sitesi aracılığı ile duyuruldu.


fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
3 Ekim 2009       Mesaj #18
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Kompakt Makineler : İster filmli olsun ister dijital kayıt sistemini benimsesin yeryüzündeki en yaygın makinelerdir. Bas-çek tarzı hazırlanmışlardır ve elle ayarlara pek de uygun değildirler. Değiştirilemeyen sabit birer objektifleri vardır.Üzerlerinde genellikle basit bir flaş bulunur. Anı niteliğinde fotoğraf çekenler için uygundurlar.

Tek Objektifli Refleks Makineler (SLR): Objektiflerinin değişmesi en belirgin özellikleridir. Bu nedenle geniş açıdan,teleye, makrodan telephotoya kadar ihtiyaca dönük her türlü objektif takılabilir.(Objektif türleri az sonra incelenecek)
Vizördeki görüntü ile filme yansıyan görüntü aynıdır, bu da ileri amatörler ve profosyoneller için vazgeçilmez bir şeydir.
Dijital Tek Objektifli Refleks Makineler(DSLR):SLR kameraların dijital kayıt sistemine göre geliştirilmiş halleridir.SLR 'deki filmin yerini dijital kayıt ortamı alır. Film tek başına fotoğrafı belirleme yetisine sahiptir ama dijital kayıt çok daha karmaşık bir süreci gerektirir. DSLR lerde filmin yerini algaç=algılayıcı=sensör alır.Algaçların görevi basit anlamda ''ışığı sayısal verilere dönüştürmektir''.
Algaçların CMOS ya da CCD diye isimlendirilen türleri vardır. CCD daha karmaşık bir teknolojidir.CMOS özellikle ısıya daha duyarlı olması nedeniyle son zamanlarda yaygınlaşmaya başlamıştır. Yine de CCD kompakt makinelerde tartışmasız bir biçimde üstünlüğünü korumaktadır. Sensör türü son kullanıcı için kafaya takılacak bir şey de değildir .
adszkx7
SLR ve DSLR ler basit bir anlatımla yukarıdaki şekildeki gibi çalışırlar.Objektiften geçen ışık aynaya yansır, ayna bu ışığı yukarıdaki buzlu ışığa yansıtır ve sonuçta vizörde, objektifle aynı şeyi görürüz. Bu sırada ayna filmin ya da sensörün önünü kapattığından vizöre ya da filme yansıyan bir şey yoktur. Bu nedenle DSLR kameraların büyük kısmında LCD ekranda ön izleme fonksiyonu bulunmamaktadır.
Deklanşöre basıldığında ayna kalkar ve sensöre giden ışık hapsolunur ve sonuçta fotoğraf dediğimiz şey oluşur.

Telemetreliler: Ayna ve prizma bulunmaz. Bu nedenle objektif ve vizör aynı şeyi görmez. örneğin bir manzara çekerken vizörde gözükmeyen bir evin fotoğrafa dahil olduğunu görebiliriz.Paralaks hatası denen bu olgu bu makinelerin kullanımını sınırlar.

Çift Objektifli Refleks Makineler (TLR) :
RolleiTLR
Üstteki objektif bir ayna vasıtasıyla görüntüyü yukarıda oluşturur. Bu görüntü üzerinde netleme ve diğer işlemler yapılırken alttaki diğer objektif oluşan görüntüyü filme yansıtır. Paralaks hatası bunlarda da meydana gelir.



OBJEKTİFLER

Çeşitli sıralamalar yapılır bu konuda. Kısa tele,uzun tele,geniş açı,ultra geniş açı gibi dallanıp budaklanır.

Ama kabaca sınıflandırmadan önce bazı soru işaretlerini yok etmek gerek.

Objektiflerin üstündeki değerler ne anlama gelir?
Genelde objektiflerinin önündeki bu yazılar odak uzaklığını ve lensin diyafram değerini verir.

örneğin f3.5-f5.6 lensin en geniş açıdaki en açık diyaframının 3.5, telede ise 5.6 olduğunu gösterir.

Film ve dijital aynı objektifle aynı açıyı mı verir?

Hayır vermez. smiley APSC diye adlandırılan DSLR lerde açıyı canon için 1.6, olympus için 2, sony,nikon ve diğerleri için 1.5 ile çarpmalısınız. FF kameralar ise filmle aynı açıyı verir. Bu sayede 24mm lik bir objektif APSC olan nikon d300 de 36, FF olan canon 5D de ise 24mm açı verir .


Geçelim objektif türlerine .smiley

Normal açı : 35mm filde 50mm dir. 50mm den dar açılar(örneğin 60mm) dar açı, geniş olanlar(24 gibi) geniş açı diye adlandırılır.
APSC sensör kullanan DSLR lerde 35mm yakşaık olarak normal açıya denk gelir. Tüm bu karmaşanın nedeni bu açıların 35mm filme göre açıklanması ve dijitalde 35mm karşılığı diye belirtilmesi. Aslında pek de karışık değil wink

Geniş Açı: Geniş açı günümüzde yukarıdaki tanımı aşmış, kendine has bir anlam kazanmıştır.

Aşağıda kabataslak açıklamaya çalıştım , açılar birebir gerçeği vermez ama yaklaşık olarak böyledir.

27mm
dsc01943nd0
35mm
dsc019431uy8

70mm
dsc019432jr8

110mm
dsc019433oo4
Teleobjektifler : 50mm 'den uzun objektifleri bu kapsama sokabiliriz. Prime yani tek bir odak uzaklığına sahip olabilirler (135mm gibi), zoom fonksiyonları da olabilir.(70-200 gibi). 300mm ve üstü özel amaçla üretilir ve bilinçsiz amatörleri çok ciddi hayal kırıklığına uğratabilirler. pahalı olmalarına rağmen özenle kullanmaları gerekir ve mutlaka tripod üstünde kullanılmalıdırlar.
Tele objektifler mükemmel birer portre objektifi görevi de görürler. smiley

Makro objektifler: Son zamanlarda hemen her objektifin üstünde makro yazıyor, tamamen bir aldatmacadır. gerçek makro objektifler 1:1 büyütmeye sahiptir. bu ne demek ?
Çekilen nesne ile sensörün üstüne düşen ışığın aynı olması demek .
1:1 den daha fazla büyütenlere mikro (2:1 gibi) -(nikon makro objektifleri mikro diye sınıflandırır, lütfen karıştırmayın, bu gün son kullanıcı satışı olan objektifler 1:1 büyütür ,daha fazla değil )- denir . 1:2, 1:3 gibi değerlere sahip objektiflere ise makro denemez.
Makro objektifler mükemmel optik kaliteye sahiptirler. Aynı zamanda tamamı çok da iyi portre lensidir.

Balıkgözü (fiseye) :Bazılarına saçma ve komik gelir(benim gibi smiley ) bazıları ısrarla kullanır.
Sıradışı bir geniş açı sunarlar.
lobby fisheye

FİLTRELER

Filtreler fotoğrafçılığın vazgeçilmez aksesuarlarıdırlar.Bir kısmının fotoğrafa hiç bir etkisi yokken bir kısmı renkleri ve ışığı ciddi manada değiştirir. Bir kısmının amacı efekt vermekken bir kısmı ışığı düzeltici fonksiyon üstlenir.

Polarize filtre : Eğer bir dijital makine sahibiyseniz circular bir polarize filtre almalısınız wink lineer filtreler işinize yaramayacaktır.
Gökyüzü aslında ne renktir diye sorsam ''mavi'' diye atlayanlar olabilir. Ama gerçekte gökyüzü siyahtır ve bizim onu mavi olarak algılamamızın nedeni atmosferde kutuplaşarak yansıyan ışıklardır.
Polarize kontrastı değiştirebilen tek filtredir. 1970 li yıllarda fotoğraf dünyasına kazandırılmıştır.
Etkisini özellikle göküzünde gösterir. gökyüzü ve bulutlar koyulaşır ve dramatik görüntüler oluşur.
5625804lgfg8
Ömer Ergin' e ait bu fotoğrafta polarizenin ustalıkla kullanıldığına şahit olmaktayız .
Gökyüzü dışında fotoğrafın genelinde dramatik ve canlı renkler hakim olur.

Polarize ayrıca ahşap yüzeyler başta olmak üzere pek çok zemideki yansımaları da yok edebilir. camdaki ve sudaki yansılamaları da yok eder. tüm bu etkileri yaratabilmek için filtrenin halkasını sağa sola hareket ettirmek yeterlidir(gözünüzün vizöre yaslı olması gerektiğini hatırlatmama bilmem gerek var mı? )

UV Filtreler: Daha çok objektifi koruma amaçlıdırlar. Işığa ya da renklere etkisi yoktur. Kaliteyi biraz olsun düşürdüğü söylenir.

ND Filtreler : 2x,4x,8x gibi değerlere sahiptirler. Işığı kısarlar, bu sayede diyaframı kısmadan düşük enstantanede çalışmamız mümkün olur.
Uzun pozlamalar için de idealdirler.f1.8 gibi objektiflerde çok güçlü ışık kullanımı durumlarında ve 1/2000 gibi değerlerin üstüne çıkamayan makinelerde ışık patlamalarının önüne geçmek gibi amaçlarla da kullanılırlar.
Fotoğrafın sadece yarısındaki ışığı kısan ND filtreler özellikle manzara fotoğrafçıları için büyük birer nimettir.

Close up : objektiflerimizin yakın çekim yeteneğini artırmak içindirler . Genelde 4 lü set halinde satılırlar.

kaynak
Son düzenleyen Safi; 23 Nisan 2016 20:06
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
4 Ağustos 2011       Mesaj #19
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Fotoğraf


Cam ya da kâğıt üzerinde, ışığa duyarlı bir madde aracılığıyla elde edilen kalıcı görüntü.

Görüntü önce bir film üzerinde nagatif olarak, daha sonra bu film aracılığıyla ışığa tutulan fotoğraf kartında pozitif olarak elde edilir. Doğrudan doğruya pozitif, yani fotoğrafın kendisini veren fotoğraf makineleri de vardır. Fotoğraf elde etmek için genellikle gümüş tuzlarından oluşan bir duyarkat kullanılır. Gümüş tuzları yalnızca tayfın mavi bölümüne duyarlı olduklarından ancak siyah - beyaz fotoğraf elde edilir. Günümüzde renkli fotoğraf elde etmek için her biri sırasıyla mavi, yeşil ve kırmızı ışığa duyarlı üç tabaka kullanılır.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
4 Ağustos 2011       Mesaj #20
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Fotoğrafçılık

Fotoğraf makinesi ve fotoğraf basma teknikleri kullanılarak yapılan iş, meslek.

Nesnelerin görüntülerinin fotoğraf filmleri üzerinde bulunan gümüş tuzlarının ve diğer organik maddelerin ışık etkisiyle bozulup parçalanması yoluyla çoğaltılması. Çekilen fotoğrafların nitelikleri, kullanılan makineye ve filme, ışık ayarı ve film banyosu gibi teknik, konu ve görüş açısı seçimi gibi sanatsal etkenlere bağlı olarak değişir.

Fotoğraf makinesi, ön yüzünde mercek sisteminden oluşan bir objektif olan bir kutudur. Işık görmemiş film, kutunun arka yüzüne yerleştirilir. Bu temel üzerine yapılan fotoğraf makineleri, teknik gelişmelere koşut olarak geliştirildi. Günümüzde ışık ayarını ve diyafram açıklığını kendi kendine belirleyen fotoselli amatör fotoğraf makineleri kullanılmaktadır. Fotoğraf makinelerinin objektiflerine teleobjektif takılarak, uzak nesnelerin yakınlaştırılmış fotoğrafları çekilebilir.

Fotoğrafçılıkta kullanılan filmlerin üzerine, metal tuzları ve organik bileşiklerden oluşan emülsiyon, çok ince bir tabaka hâlinde sürülür. Emülsiyonların kontrast ayarı fotoğrafı çekilecek konunun niteliğine göre değişir. Örneğin portreler için yumuşak kontrastlı, endüstri fotoğrafları için orta kontrastlı, evrak kopya etmek amacıyla aşırı kontrastlı emülsiyonlar kullanılır. Ayrıca negatif filmlerin ortokromatik ve pankromatik çeşitleri de vardır. Özel amaçlarla kullanılan kızılaltı ve morötesi ışınlara duyarlı emülsiyonlar da bulunur.

Konu film üzerine tespit edildikten sonra, film karesi üzerindeki fotoğrafın bir daha bozulmayacak şekilde ortaya çıkarılması amacıyla birtakım kimyasal işlemlerden oluşan "developman" banyoları yapılır. Developman sürecinde önce film üzerinde bulunan gizli görüntü, gümüş indirgenerek görünür görüntü durumuna getirilir (açımlama ya da izhar banyosu). Kullanılmayan yani üzerlerine ışık değmemiş gümüş zerrecikleri daha sonra yıkanarak ortadan kaldırılır (saptama ya da tespit banyosu). Ortaya çıkan negatif film üzerinde konunun ışıklı yerleri koyu, ışık almamış yerleri saydam olarak görülür. Konunun doğada olduğu gibi görünmesi, yani pozitif duruma dönüştürülmesi için, üzeri yine duyarlı emülsiyonlarla kaplı fotoğraf kâğıtları, camları ya da kartları kullanılır. Negatif film üzerindeki görüntüyü kart üzerine istenen boyutlarda aktarabilmek amacıyla agrandisör denilen optik aygıt kullanılır. Üzerine negatif görüntü aktarılan fotoğraf kartı yine developman banyolarından geçirilerek pozitif fotoğraf elde edilir. Renki fotoğrafçılık, doğadaki tüm renklerin mavi, yeşil ve kırmızı renklerin uygun oranlarda karıştırılmasıyla elde edilebileceği ilkesine dayanır. Renkli fotoğraflar bu renklerin ve tonların çıkardığı ışık ışınlarına duyarlı emülsiyonlardan oluşan üç katlı filmlerle çekilir. Ancak renkli filmlerin negatiflerinde, bu renklerin "tamamlayıcıları" olan renkler, yani mavi için sarı, yeşil için kızıl - mor (macenta), kırmızı için de mavi - yeşil (siyah) renkleri görünür. Gerek negatif, gerek pozitif film üzerindeki renkleri ortaya çıkartmak amacıyla ayrı ayrı renklere duyarlı emülsiyon tabakalarına kalıcı ve yapay boyalar uygulanır.

Renkli fotoğrafçılık teknikleri son zamanlarda büyük gelişmeler göstermiş, doğadaki bütün renk tonlarını aynen verebilecek emülsiyonlar ve banyolar geliştirilmiştir. Fotoğrafçılık günümüzde çok yaygın bir düzeydedir. Salt sanat amacıyla fotoğraf çekilmesi, fotoğrafçılığı ayrı bir sanat dalı durumuna getirmiştir. Ayrıca astronomide, uzay araştırmalarında, tıpta, kristalbiliminde, endüstride ve askerlikte özel fotoğrafçılık teknikleri kullanılır.

Deniz altı fotoğrafçılığı özel özen gerektirir. Sığ sularda, su sızdırmayan özel fotoğraf makineleri kullanılarak siyah - beyaz ya da renkli fotoğraflar çekilebilir. Daha derinlerde fotoğraf çekebilmek için yapay aydınlatma gerekir. Su dışında geçerli olan ayarlamalar su altında geçersiz olduğundan başarılı sualtı fotoğrafları çekebilmek için çok deneyim gerekir. 100 m.nin altında, uzaktan kumandalı ya da otomatik makineler kullanılarak yalnız siyah - beyaz fotoğraflar çekilebilir. Hava ve uzay fotoğrafçılığı teknikleri II. Dünya Savaşı'ndan sonra hızla gelişti. Günümüzde havadan ve uzaydan kızılaltı ışınlar kullanılarak çekilen fotoğraflarla yeraltı maden yataklarının ve okyanuslardaki balık sürülerinin yerleri belirlenmektedir.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

Benzer Konular

12 Haziran 2012 / EsTeSiA Sanat
20 Ağustos 2016 / ThinkerBeLL Sanat
13 Temmuz 2015 / Jumong Sanat
13 Temmuz 2013 / _Yağmur_ Sosyal Ağlar