Arama

Kudüs Patrikliği

Güncelleme: 8 Aralık 2016 Gösterim: 4.329 Cevap: 2
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
8 Aralık 2016       Mesaj #1
Safi - avatarı
SMD MiSiM

Kudüs Patrikliği

Ad:  Kudüs Patrikliği.jpg
Gösterim: 290
Boyut:  27.0 KB

bağımsız Doğu Ortodoks patrikliği.
Sponsorlu Bağlantılar

Kilise hiyerarşisi içinde Konstantinopolis (İstanbul), İskenderiye ve Antiokheia (Antakya) kiliselerinden sonra dördüncü sırada yer alır. 7. yüzyılda Müslüman egemenliğinin başlamasından sonra Kudüs’te Hıristiyanlara ait kutsal yerlerin başhca koruyucusu olmuştur.

Aziz Yakub’un önderliğindeki ilk Yahudi- Hıristiyan topluluğu İS 130’da Romalıların Kudüs’ü yağmalamasının ardından dağıldıy- sa da, 4. yüzyılda Kudüs’te Hıristiyanlık yeniden canlandı. Kudüs, Hıristiyan dinsel yaşamında büyük önem taşıyan bir hac merkezi haline geldi ve Khalkedon (Kadıköy) Konsili’nde (451) alman kararla Kudüs Patrikliği kuruldu.

Haçlıların yönetimi sırasında Batılı din adamları kutsal yerlerde egemen bir konum edindiler, ama Doğulu Hıristiyanlar da tapınaklardaki görevlerinden ayrılmadılar. İzleyen Osmanlı yönetimi boyunca Yunanlı keşişler, çeşitli tarikatlardan Suriyeliler, Gürcü, Ermeni, Kopt ve Mısırlı keşişlerle Fransisken keşişleri çeşitli kutsal yerlerde ibadet hakkını ele geçirmeye ve korumaya çalıştılar.

İsrail ve Ürdün’de yaşayan on binlerce Arap, Kudüs Patrikliği’ne bağlıdır. Gene de atrik ve piskoposların hepsi Yunanhdır; unlar kutsal yerlerin yakınında birçok manastın olan Kutsal Kabir (İsa’nın Kabri) Birliği üyeleri arasından seçilir. Bu uygulama Araplar arasında tedirginlik yaratmıştır. Yerel din görevlileri ise Araplar arasından seçilir. Ayinler manastırlarda Yunanca, bölge kiliselerinde Arapça yapılır.

kaynak: Ana Britannica

Son düzenleyen Safi; 8 Aralık 2016 03:07
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
8 Aralık 2016       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Kudüs patrikliği
Hıristiyan dünyasının beş büyük patrikliğinden biri (öbürleri İskenderiye, Antakya, Roma ve İstanbul patriklikleridir).
Sponsorlu Bağlantılar

Kudüs kilisesi, havari aziz Yakup'a ilk piskoposu olarak saygı gösterir. IV. Kilise konsili (Khalkedon, 451), Kudüs kilisesi’ni patrikliğe yükseltti. Kudüs'ün müslümanlar tarafından fethinden sonra (haçlı seferleri döneminde bunun yerini latin işgali aldı), Kudüs kilisesi zor bir yaşam sürdü. Kilise'nin patriği, 1845'e tadar çoğunlukla İstanbul’da oturdu.

Günümüzde, Kudüs Ortodoks patrikliği, İsrail ve Ürdün'de elli dolayında ruhani bölgeyi kapsamakta ve buralarda dinsel görevler arap papazlar ve Kutsal Kabir kardeşlik teşkilatı (yaklaşık 100 keşiş) tarafından yering. getirilmektedir. Kutsal yerlerin dinsel hizmetleri de gene bu kardeşlik teşkilatı tarafından yapılır ve piskoposlar bu teşkilatın üyeleri arasından seçilir. Ünlü Azize Caterina manastırı ile eklentilerini içeren Sina Bağımsız başpiskoposluğu da Kudüs patrikliği’nin bir bölümünü oluşturur. Öte yandan, Roma Katolik kilisesi, 1099’da, Kudüs'te bir Latin patrikliği kurdu. 1291'de kaldırılan bu patriklik (unvan olarak 1374'e tadar varlığını sürdürmüştür), 1847’de yeniden kuruldu. Antakya ve bütün Doğu tatolik melkit rum patriği de (bu patriklik Roma tarafından 1724’te kurulmuştur) öbür unvanlarına Kudüs patriği unvanını ekler.

Kaynak: Büyük Larousse

SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
8 Aralık 2016       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM

Kudüs Sinodu


Ortodoks Kilisesi tarihinde, Kudüs patriği Dositheos’un topladığı konsil (1672). Kalvenciliğin temel öğretilerinden çoğunu savunan Kyrillos Loukaris’in Confessio fidei (1629; İnanç Bildirisi) adlı yapıtını mahkûm etmek amacıyla toplanan konsil, kurtuluşa erecek kulların ezelden belirlendiği ve insanın yalnızca iman yoluyla aklanabileceği öğretilerini reddetti. Buna karşılık, gerçekte Katolik kaynaklı olan töz dönüşümü (Komünyon ayininde kutsanan ekmek ve şarabın Isa’nın etine ve kanına dönüşmesi) ve araf öğretilerini onayladı. Ama Katolik Kilisesi’ne karşı, Kutsal Ruh’ un yalnızca Baha’dan kaynaklandığını savunmayı sürdürdü. Ayrıca kilisenin ve Kitabı Mukaddes’in aynı ölçüde yanılmaz olduğunu, yedi kutsama ayinini ve Tobit, Yudit, Ekklesiastikos ve Süleyman’ın Bilgeliği adlı kitapların Kitabı Mukaddes’in kanonik parçaları olduğunu onayladı.

kaynak: Ana Britannica
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

8 Aralık 2016 / Misafir Müslümanlık/İslamiyet
6 Haziran 2007 / P.u.S.u Müslümanlık/İslamiyet
8 Aralık 2016 / ThinkerBeLL Tarih
31 Ağustos 2008 / Bluesorrow Psikoloji ve Psikiyatri
21 Ekim 2010 / Daisy-BT Turizm