Arama

Dünya Tarihinde İlkler - Sayfa 6

Güncelleme: 15 Aralık 2008 Gösterim: 28.659 Cevap: 71
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
3 Aralık 2008       Mesaj #51
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK SINIFLI SERVİS

Sponsorlu Bağlantılar

Birinci ve ikinci sınıf gibi servis ayrımı yaparak yolcularına farklı bilet ücretleri öneren ilk havayolu şirketi, Imperial Airways' tir. Londra - Paris arasında çalışan şirket, 1927 yılı Ekim ayında bu uygulamayı başlattı. Birinci sınıfı tercih eden yolcular, " gümüş kanatlı " Argosie' ler ile taşınıyorlardı. Hosteslerin hizmet ettiği bu uçaklarda bilet ücreti 9 pound, uçuş süresi ise 2 saat 30 dakika idi. 7 pound ödemeyi tercih eden " ikinci sınıf " yolcular ise, Handley Page tipi uçaklarla 2 saat 50 dakika uçuyorlardı. Hosteslerin görev almadığı bu seferler sırasında, yiyecek ve içecek ikramı da yoktu.

Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
3 Aralık 2008       Mesaj #52
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
ATLANTİKÖTESİ İLK HAVA YOLU SERVİSİ

Sponsorlu Bağlantılar
Atlantik Okyanusu' nu aşan ilk havayolu servisini, " Pan American Airways " başlattı." Yankee " adlı Boeing - 314 uçan - gemi, 27-28 Haziran 1939' da Newfouland' deki Botwood Havaalanı ile İngiltere' nin Southampton Havaalanı arasındaki mesafeyi 18 saat 42 dakikada katetti. Uçaktaki 19 yolcunun rahat ettirilmesi için her çareye başvurulmuştu. Yolcular için ayrı kabinler, bir yeke salonu, hanımlar için giyinme ve makyaj odaları ve bir balayı odası vardı. Ücret ise 140 pound idi.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
3 Aralık 2008       Mesaj #53
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK JET HAVAYOLU SERVİSİ

Jet yolcu uçaklarını servise koyan ilk havayolu şirketi BOAC' tır. BOAC' ın " Havilland Comet " türü jet yolcu uçağı, 2 - 3 Mayıs 1952' de, Londra ile Johannesburg arasındaki 6 bin 724 millik mesafeyi 23 saat 34 dakikada uçtu. Atlantik' i aşan ilk jet yolcu uçakları ise, Londra - New York seferini yapan BOAC Havayolları' na ait Comet 4, G - APDC (pilotu R.E. Millichap) ile New York - Londra seferini yapan yine BOAC' a ait Comet 4, G - APDB' dir (pilotu T.B. Stoney). Her iki sefer de, 4 Ekim 1958' de yapıldı, New York - Londra arası 6 saat 11 dakikada aşılarak yeni bir rekor kırıldı.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
3 Aralık 2008       Mesaj #54
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK HOSTES

Dünyanın ilk hostesi, asıl mesleği hemşirelik olan Bayan Elen Church' tür. Bayan Church, 15 Mayıs 1930 günü, California' nın Oakland Havaalanı' nda United Airlines' a ait üç motorlu Boeing 80 A uçağına gelen 11 yolcuyu, " Hoşgeldiniz " diyerek karşıladı. Özel bir pilot olan hemşire Church, birkaç ay önce havayolu şirketine bir mektup yazarak, " Kendisi gibi belirli nitelikleri olan genç hanımların, uçak içinde ev sahibeliği yapmasının " çok yararlı olacağı önerisinde bulunmuştu. Bunun üzerine havayolu şirketi, yalnızca Bayan Church' ü işe almakla kalmadı, aynı zamanda onu " başhostes " olarak görevlendirdi ve seçeceği yedi genç kızı da eğitmesini istedi. Bayan Church' ün öteki hostes adaylarında aradığı koşullar da şunlardı: " Diplomalı bir hemşire olmak, 25 yaşını geçmemek, 52 kilodan ağır, 1 metr e 55 santimden kısa olmamak. " İlk elemeyi kazanan adaylar, gri ve gümüş düğmelerle kaplı yünlü üniformalarını giyerek görevlerine başladılar. Kendilerine ayda 125 dolar ücret ödeniyordu. Buna karşılık, ısınması ve havalandırması olmayan uçaklarda, ayda 100 saat uçmaları gerekiyordu. Görevleri sırasında, yolcuların valizlerini taşımak, uçağın iç temizliğini yapmak, uçak hangara girip çıkarken iterek pilota ve teknisyenlere yardımcı olmak, yakıt alımına nezaret etmek gibi oldukça " zevkli " işler de vardı. Her kalkıştan sonra biletleri toplarlar, uçak havalanınca da meyve kokteyli, kızarmış piliç, çay ya da kahve servisine başlarlardı. 950 millik tarifeli bir uçuşun süresi 18 saatti, ama bu süre bir hostes için 24 saat demekti. Önceleri Bayan Church ve öteki yedi hostes, pilotların ve hatta pilot eşlerinin kaba davranışlarından çok rahatsız oldular. Pilot eşleri, havayolu şirketine yazdıkları mektuplarla, " Bu kızların uçaktan kovulmalarını " istiyorlardı . Ancak, yolculardan gelen büyük baskı üzerine, United Airlines, hosteslerin görevine son vermedi ve bu sekiz kadın, yeni bir mesleğin öncüleri oldular.
ABD dışında ilk hostesler, 1931 yılında Fransız Havayolları " Air France " da göreve başladılar. Bunlar, aynı zamanda " ilk uluslararası uçuşa çıkan hostesler " özelliğini de kazandılar. 1934 yılında İsviçre Havayolları " Swissair " 1935' te Hollanda Havayolları " KLM ", 1938' de de Almanya Havayolları Şirketi Lufthansa, seferlerinde hosteslere de görev vermeye başladı.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
3 Aralık 2008       Mesaj #55
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK SEYAHAT ÇANTALARI

Yolculara ücretsiz seyahat çantası armağan etme uygulamasını ilk kez KLM başlattı. Bu Hollanda şirketi, Amsterdam ile Cakarta arasındaki 9 bin millik mesafeyi kendi uçaklarıyla kateden her yolcuya, bir seyahat çantası veriyordu.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
4 Aralık 2008       Mesaj #56
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK SÜPERSONİK YOLCU UÇAĞI

Tarifeli sefer yapan ilk süpersonik (sesten hızlı) yolcu uçakları, İngiliz Havayolları " British Airways " in Heathrow - Bahreyn seferini yapan " Concorde " u ile, Fransız Havayolları Air France' ın Paris - Rio de Janeiro seferini yapan " Concorde " udur. Her iki uçak da, 21 Ocak 1976 günü aynı anda (11.40) havalandı. İngiltere' den havalanan pilotun adı Norman Todd, Fransa' dan yola çıkanın ise Pierre
Chanoine idi.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
4 Aralık 2008       Mesaj #57
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK UÇAK KAZASI

Tarifeli bir yolcu uçağının başına gelen ilk felaket, 14 Aralık 1920 günü, Londra' nın kuzey banliyölerinden Golders Green üzerinde öğle saatlerinde yaşandı. " Handley Pages
Continental Services " adlı havayolu şirketine ait uçak, Paris' e gitmek üzere Cricklewood Havaalanı' ndan henüz havalanmıştı. İki kişilik mürettebatı ve altı yolcusu vardı. Yeni yapılmış bir binanın arka cephesine çarptı ve alevler içinde bahçeye düştü. Yolculardan dördü, uçak tam yere çakılmak üzereyken dışarı atlamayı başardılar. Bu dört yolcudan ikisinin burnu bile kanamadı,diğer ikisinde ise hafif sıyrıklar vardı. Uçakta kalan iki yolcu ile mürettebat ise kurtulamadı.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
4 Aralık 2008       Mesaj #58
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

HAVADA ÇARPIŞAN İLK UÇAKLAR

İki uçağın havada birbirleriyle çarpışmasına ilk kez 7 Nisan 1922' de tanık olundu. Fransız Havayolu Şirketi " Grands Express " e ait bir Farman Goliath, Daimler Havayollarına ait DH 18' in yoluna çıktı. Kuzey Fransa' da Poix üzerinde meydana gelen kazada, kurtulan olmadı.


Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
4 Aralık 2008       Mesaj #59
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

İLK ULUSLARARASI UÇAK POSTASI

İlk uluslararası uçak posta hizmeti, 1917 yılının Mayıs ve Haziran aylarında, bir İtalyan askeri uçağıyla İtalya' nın Brindisi kenti ile Arnavutluk' un Valona kenti arasında denendi. İlk düzenli uluslararası posta servisi ise, eski bir pilot olan A.R. von Manvil yönetimindeki Avusturya Sivil Posta İdaresi tarafından 11 Mart 1918' de başlatıldı. Mektuplar, Hansa - Brandenburg Cl tipi nakliye uçakları ile Viyana' dan Krakovv üzerinden Lvov' a (sonraki adı Lemberg) ve Proskurov' a taşınıyordu. Proskurov' dan da, Odessa' ya iletiliyordu. 4 Haziran 1918' den itibaren Budapeşte bağlantısı da hizmete girdi. Bu servis, Avusturya - Macaristan İmparatorluğu' nun 1918 yılı Ekim ayında yıkılmasıyla çalışmalarına son verdi.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
4 Aralık 2008       Mesaj #60
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...

ATLANTİKÖTESİ İLK UÇAK POSTASI

Atlantik aşırı ilk başarılı posta servisi, 14 Haziran 1919' da Yüzbaşı John Alcock ve Teğmen Whitten - Brown kumandasındaki bir " Vickers Vimy " uçağıyla gerçekleştirildi. Amerika' da, Newfouland' ın St. John' s yöresinden havalanan uçak, İrlanda' nın Clifden Havaalanı' na indi. Aynı yıl, daha önce Harry Havker tarafından girişilen bir başka deneme, uçağın denize inmek zorunda kalması üzerine başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Gerçi uçağın mürettebatı kurtarıldı ama, mektuplar, Okyanus' un üzerinde kaldı. Birkaç gün sonra, bir yolcu gemisi, yavaş yavaş batmakta olan uçağın gövdesinden mektupları aldı. Üzerlerinde, " İlk Atlantik Ötesi Hava Postası " damgası bulunan zarflar, biraz ıslanmış olmalarına rağmen, yine de adreslerine gönderildiler.
İlk düzenli Atlantik aşırı hava postası hizmeti, Alman Lufthansa Havayolları tarafından başlatıldı. 3 Şubat 1934' te hizmete giren bu servis, mektupları Berlin ile Buenos Aires arasında taşıyordu. Önceleri her 14 günde bir havalanan posta uçağı, 1935 yılı Mayıs ayından itibaren haftada bir uçtu. Mektuplar, dört gün içinde verilen adrese ulaşıyordu. Kuzey Atlantik üzerinde ilk hava postası taşımacılığı, 20 Mayıs 1939' da Pan American Havayolları tarafından New York ile Lizbon ve Marseilles arasında başlatıldı. Boeing 314 tipi uçan-geminin uçuş süresi, 29 saat idi.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...

Benzer Konular

27 Şubat 2013 / CrasHofCinneT Taslak Konular
21 Eylül 2008 / sagopa kajmer Edebiyat
26 Haziran 2016 / Misafir Spor
27 Haziran 2012 / nünü Osmanlı İmparatorluğu