Ziyaretçi
Adobe'dan Creative Suite 3 Tanıtımı
Dünyanın en büyük yazılım firmalarından biri olan Adobe, iş akışının her gereksinimi karşılayan ve pazar lideri olan tasarım ve geliştirme araçlarının biraraya geldiği, Adobe® Creative Suite® 3 ürün ailesinin duyurusunu gerçekleştirdi.
Adobe'nin yeni Creative Suite 3 ürün ailesi, Adobe ve Macromedia® ürünlerinin tüm özelliklerini biraraya getirerek, tasarımcıların ve uygulama geliştiricilerin basılı, web, mobil, interaktif ya da taşınabilir ve etkileşimli film ve video üretiminde yaratıcılık ihtiyaçlarına farklı seçenekler sunuyor. Adobe Creative Suite 3 ailesinde altı farklı paket bulunuyor. Adobe Creative Suite 3 Design Premium ve Design Standard paketleri, Adobe Creative Suite 3 Web Premium ile Web Standard paketleri ve Adobe Creative Suite 3 Production Premium paketi. Adobe Creative Suite Master Collection ise 12 adet yeni Adobe tasarım ve geliştirme aracını tek bir kutuda birleştiren pazardaki gelmiş geçmiş en bütünleşik yaratıcılık ortamı olarak kullanıcılarla buluşuyor.
Adobe Creative Suite 3 paketleri PowerPC ve Intel tabanlı Mac'ler ile çalışan Universal uygulamalar şeklinde ya da Microsoft® Windows® XP ve Windows Vista™ desteği ile geliyor.
Adobe CEO’su Bruce Chizen, Creative Suite 3 duyurusunu, "Adobe'nin 25 yıllık tarihindeki en büyük yazılım duyurusu ve yaratıcılık için gercek bir mihenk taşı " olarak nitelendirdi ve ekledi; “Bu duyuru, Adobe ve Macromedia ürünlerinin güçlü bütünleşmesinin ve bu ürünlerle tasarımcılar ile geliştiriciler arasındaki boşluğun nasıl doldurulacağının bir göstergesi. Ortak çalışmayı kolaylaştıran ve zengin içerik üretimini etkileyen yeni iş akıslari sayesinde, tasarımcı ve geliştiricilerin artık hemen her ortamda mesajlarını iletebilecekleri bir yaratıcı platformları var" dedi.
Microsoft Office Ready Programı Başladı
Microsoft'un, 30 Ocak’ta piyasaya sürdüğü 2007 Microsoft Office sisteminden sonra Türkçe sürümü de, mart ayı başından itibaren raflardaki yerini almaya başladı.
Microsoft’un başlattığı “Office Ready” programı çerçevesinde 2007 Microsoft Office sistemi, Casper, Vestel, Beko, Exper, Aidata, Escort, Crea, Inselberg ve Pegasus marka yeni PC’lere 2 aylık deneme sürümü olarak önceden imaj halinde yüklenebiliyor. Böylelikle 2007 Microsoft Office sistemi almak isteyen kullanıcılar, yeni PC ile beraber artık 2007 Office yazılımını Medyasız Lisans Paketi (MLK) olarak alabiliyor.
Microsoft Office Ready programı kapsamında satıcılar, işletmelere yönelik 2007 Microsoft Office sistemi paketlerini tüm yeni kurumsal PC’lere yüklüyor. Küçük bir işletme yeni bir PC aldığında beraberinde 2007 Microsoft Office sistemi de geliyor. Kullanıcı sadece satın aldığı Medyasız Lisans Paketi’ndeki ürün şifresi ile ürünü aktive ediyor. Office Ready programı kapsamına ürünün Basic, Small Business veya Professional sürümlerinden birine sahip olunabiliyor. 2007 Microsoft Office sistemi paketini yeni PC’lerle almayı tercih etmeyen kullanıcılar ise 60 günlük bedava deneme sürümünden faydalanabiliyor. Bu kullanıcılar 60 gün sonunda isterlerse, Medyasız Lisans Paketi’ni alarak tam ürüne geçebiliyor.
Google, Microsoft'un Tekeline Son mu Verecek?
Google şirketi geleneksel olarak Microsoft Office tarafından domine edilegelmiş olan kurumsal pazarı hedef alan bir Internet tabanlı uygulamalar (hosted application) süitinin yani Google Apps Premier Edition’ın 22 Şubat’ta piyasaya sürülmesi ile Web-tabanlı uygulamalarını devler ligine taşıdı.
İşletmelere kullanıcı başına yıllık 50 Dolar’a mal olacak olan Google Apps Premier Edition’da, şirketin e-mail uygulaması olan Gmail ve Google Talk hızlı mesajlaşma servisinin yanı sıra Google Calendar (Google’ın takvim uygulaması) da yer alıyor. Süitte bu uygulamaların dışında, kullanıcılar arasındaki işbirliğini arttırmak üzere sözcük işleme ve elektronik çizelge uygulamaları olan Google Docs ve Spreadsheets de bulunuyor. Ayrıca Google’ın mobil e-mail uygulamalarına da artık BlackBerry markalı cihazlardan ulaşılabilecek.
Söz konusu süitte ayrıca kullanıcı başına 10 gigabyte hafıza, telefon desteği ve e-maillerin yüzde 99.9 oranında istenildiği an erişilebilir halde olacağına dair Google garantisi yer alıyor. Google bunlara ilaveten takvimler veya elektronik hesap cetvellerini işletme politikalarına adapte etmek isteyen yöneticiler için uygulama düzeyinde kontrol sağlıyor.
Google, Google Apps for Your Domain’in (Internet Alanınız için Google Uygulamaları) ücretsiz bir versiyonunu Ağustos ayında piyasaya sürmüş ve Kasım ayında internetnews.com’a yaptığı açıklamada 2007’nin ilk çeyreği içerisinde bu sürüm için ücretli bir üst versiyonu sunacaklarını açıklamıştı.
Aralık ayında Google, söz konusu ürüne Internet alanı kayıt servisi de eklemek üzere GoDaddy.com ve eNom ile bir ortaklık içerisine girdi.
Nucleus Research firması analizcilerinden Rebecca Wettemann internetnews.com’a Google’ın kurumsal düzeydeki 6 aylık bu girişiminin yakında meyvelerini vermeye başlayacağını söyledi. Wettemann “Tipik kullanıcı masaüstü desteğini etkin bir biçimde sunması” göz önüne alındığında, kullanıcı başına yıllık 50 Dolar’lık fiyatlandırmanın CIO’ların yani Şef Enformasyon Yetkililerinin göz ardı edemeyeceği kadar düşük olduğunu da sözlerine ekledi.
Bununla birlikte Wettemann, Microsoft’un PowerPoint’i gibi bir sunum uygulamasının eksikliğini ve kullanıcıların uygulama ve dökümanlara erişebilmeleri için on-line olmalarının gerekmesini de Premier Edition’daki zayıf yanlar olarak belirtti.
Google Apps Premier Edition’ın ürün müdürü Rajen Shepth ise internetnews.com’a yaptığı açıklamada Google’ın da bunu bir sorun olarak kabul ettiğini söyledi. Shepth "Bu da odak noktalarımızdan birisi – hep daha iyisini ve daha da iyisini yapmaya çalışmak," diyor.
Şimdilik Shepth kullanıcıların off-line uygulamalar ile yaratılan dökümanları Premium Edition’a aktarma özelliğinden yararlanmalarını salık veriyor.
Wettemann, Google’ın kısa zaman içerisinde “gedikleri tıkamasını” bekliyor. Diğer bir deyişle Microsoft’un kaçacak yeri kalmadı.
Ancak elbette ki bu konu Microsoft için henüz büyük bir sorun teşkil etmiyor. Hali hazırda 300.000 küçük işletme Microsoft’un geçtiğimiz Kasım ayında piyasaya sürdüğü Office Live adlı Internet tabanlı uygulama ürününü kullanıyor. Ve genel anlamda da Microsoft’un özellik seti Google’ınkine göre daha geniş. Maalesef Microsoft’tan bu konuda bir yorum edinemedik.
Örneğin Office Live’da Google’ın sunmadığı müşteri ilişkileri yönetim yazılımı da mevcut. Microsoft Office Live’ın üçüncü-şahıs geliştiriciler ile ilişkileri de Google App’in açık uygulama programlama arabirimlerine (open API) göre daha gelişmiş nitelikte.
Ayrıca Microsoft, 90’ların tarayıcı savaşlarındaki Netscape örneği gibi, daha önce de haddini aşarak Microsoft’un masa-üstündeki dominantlığını sonlandırmaya çalışan şirketlere karşı kapılarını sımsıkı kapatmasıyla tanınıyor.
Ancak bu kez Wettemann, Microsoft’un masa-üstü ile Google’ın yenilik seli arasına kurduğu barajda bir gedik bulunduğunu iddia ediyor: "arama". Wettemann "Kurumsal kullanıcıların yüzde 95’i masa-üstlerinde Google’a ait olan veya Microsoft’un olmayan bir arama aracı bulunduruyorlar," diyor.
"Microsoft 10 sene önce Netscape’i ezip geçmiş de olsa, artık bu oyunda aynı geniş sahaya sahip değiller."
Sponsorlu Bağlantılar
Adobe'nin yeni Creative Suite 3 ürün ailesi, Adobe ve Macromedia® ürünlerinin tüm özelliklerini biraraya getirerek, tasarımcıların ve uygulama geliştiricilerin basılı, web, mobil, interaktif ya da taşınabilir ve etkileşimli film ve video üretiminde yaratıcılık ihtiyaçlarına farklı seçenekler sunuyor. Adobe Creative Suite 3 ailesinde altı farklı paket bulunuyor. Adobe Creative Suite 3 Design Premium ve Design Standard paketleri, Adobe Creative Suite 3 Web Premium ile Web Standard paketleri ve Adobe Creative Suite 3 Production Premium paketi. Adobe Creative Suite Master Collection ise 12 adet yeni Adobe tasarım ve geliştirme aracını tek bir kutuda birleştiren pazardaki gelmiş geçmiş en bütünleşik yaratıcılık ortamı olarak kullanıcılarla buluşuyor.
Adobe Creative Suite 3 paketleri PowerPC ve Intel tabanlı Mac'ler ile çalışan Universal uygulamalar şeklinde ya da Microsoft® Windows® XP ve Windows Vista™ desteği ile geliyor.
Adobe CEO’su Bruce Chizen, Creative Suite 3 duyurusunu, "Adobe'nin 25 yıllık tarihindeki en büyük yazılım duyurusu ve yaratıcılık için gercek bir mihenk taşı " olarak nitelendirdi ve ekledi; “Bu duyuru, Adobe ve Macromedia ürünlerinin güçlü bütünleşmesinin ve bu ürünlerle tasarımcılar ile geliştiriciler arasındaki boşluğun nasıl doldurulacağının bir göstergesi. Ortak çalışmayı kolaylaştıran ve zengin içerik üretimini etkileyen yeni iş akıslari sayesinde, tasarımcı ve geliştiricilerin artık hemen her ortamda mesajlarını iletebilecekleri bir yaratıcı platformları var" dedi.
Microsoft Office Ready Programı Başladı
Microsoft'un, 30 Ocak’ta piyasaya sürdüğü 2007 Microsoft Office sisteminden sonra Türkçe sürümü de, mart ayı başından itibaren raflardaki yerini almaya başladı.
Microsoft’un başlattığı “Office Ready” programı çerçevesinde 2007 Microsoft Office sistemi, Casper, Vestel, Beko, Exper, Aidata, Escort, Crea, Inselberg ve Pegasus marka yeni PC’lere 2 aylık deneme sürümü olarak önceden imaj halinde yüklenebiliyor. Böylelikle 2007 Microsoft Office sistemi almak isteyen kullanıcılar, yeni PC ile beraber artık 2007 Office yazılımını Medyasız Lisans Paketi (MLK) olarak alabiliyor.
Microsoft Office Ready programı kapsamında satıcılar, işletmelere yönelik 2007 Microsoft Office sistemi paketlerini tüm yeni kurumsal PC’lere yüklüyor. Küçük bir işletme yeni bir PC aldığında beraberinde 2007 Microsoft Office sistemi de geliyor. Kullanıcı sadece satın aldığı Medyasız Lisans Paketi’ndeki ürün şifresi ile ürünü aktive ediyor. Office Ready programı kapsamına ürünün Basic, Small Business veya Professional sürümlerinden birine sahip olunabiliyor. 2007 Microsoft Office sistemi paketini yeni PC’lerle almayı tercih etmeyen kullanıcılar ise 60 günlük bedava deneme sürümünden faydalanabiliyor. Bu kullanıcılar 60 gün sonunda isterlerse, Medyasız Lisans Paketi’ni alarak tam ürüne geçebiliyor.
Google, Microsoft'un Tekeline Son mu Verecek?
Google şirketi geleneksel olarak Microsoft Office tarafından domine edilegelmiş olan kurumsal pazarı hedef alan bir Internet tabanlı uygulamalar (hosted application) süitinin yani Google Apps Premier Edition’ın 22 Şubat’ta piyasaya sürülmesi ile Web-tabanlı uygulamalarını devler ligine taşıdı.
İşletmelere kullanıcı başına yıllık 50 Dolar’a mal olacak olan Google Apps Premier Edition’da, şirketin e-mail uygulaması olan Gmail ve Google Talk hızlı mesajlaşma servisinin yanı sıra Google Calendar (Google’ın takvim uygulaması) da yer alıyor. Süitte bu uygulamaların dışında, kullanıcılar arasındaki işbirliğini arttırmak üzere sözcük işleme ve elektronik çizelge uygulamaları olan Google Docs ve Spreadsheets de bulunuyor. Ayrıca Google’ın mobil e-mail uygulamalarına da artık BlackBerry markalı cihazlardan ulaşılabilecek.
Söz konusu süitte ayrıca kullanıcı başına 10 gigabyte hafıza, telefon desteği ve e-maillerin yüzde 99.9 oranında istenildiği an erişilebilir halde olacağına dair Google garantisi yer alıyor. Google bunlara ilaveten takvimler veya elektronik hesap cetvellerini işletme politikalarına adapte etmek isteyen yöneticiler için uygulama düzeyinde kontrol sağlıyor.
Google, Google Apps for Your Domain’in (Internet Alanınız için Google Uygulamaları) ücretsiz bir versiyonunu Ağustos ayında piyasaya sürmüş ve Kasım ayında internetnews.com’a yaptığı açıklamada 2007’nin ilk çeyreği içerisinde bu sürüm için ücretli bir üst versiyonu sunacaklarını açıklamıştı.
Aralık ayında Google, söz konusu ürüne Internet alanı kayıt servisi de eklemek üzere GoDaddy.com ve eNom ile bir ortaklık içerisine girdi.
Nucleus Research firması analizcilerinden Rebecca Wettemann internetnews.com’a Google’ın kurumsal düzeydeki 6 aylık bu girişiminin yakında meyvelerini vermeye başlayacağını söyledi. Wettemann “Tipik kullanıcı masaüstü desteğini etkin bir biçimde sunması” göz önüne alındığında, kullanıcı başına yıllık 50 Dolar’lık fiyatlandırmanın CIO’ların yani Şef Enformasyon Yetkililerinin göz ardı edemeyeceği kadar düşük olduğunu da sözlerine ekledi.
Bununla birlikte Wettemann, Microsoft’un PowerPoint’i gibi bir sunum uygulamasının eksikliğini ve kullanıcıların uygulama ve dökümanlara erişebilmeleri için on-line olmalarının gerekmesini de Premier Edition’daki zayıf yanlar olarak belirtti.
Google Apps Premier Edition’ın ürün müdürü Rajen Shepth ise internetnews.com’a yaptığı açıklamada Google’ın da bunu bir sorun olarak kabul ettiğini söyledi. Shepth "Bu da odak noktalarımızdan birisi – hep daha iyisini ve daha da iyisini yapmaya çalışmak," diyor.
Şimdilik Shepth kullanıcıların off-line uygulamalar ile yaratılan dökümanları Premium Edition’a aktarma özelliğinden yararlanmalarını salık veriyor.
Wettemann, Google’ın kısa zaman içerisinde “gedikleri tıkamasını” bekliyor. Diğer bir deyişle Microsoft’un kaçacak yeri kalmadı.
Ancak elbette ki bu konu Microsoft için henüz büyük bir sorun teşkil etmiyor. Hali hazırda 300.000 küçük işletme Microsoft’un geçtiğimiz Kasım ayında piyasaya sürdüğü Office Live adlı Internet tabanlı uygulama ürününü kullanıyor. Ve genel anlamda da Microsoft’un özellik seti Google’ınkine göre daha geniş. Maalesef Microsoft’tan bu konuda bir yorum edinemedik.
Örneğin Office Live’da Google’ın sunmadığı müşteri ilişkileri yönetim yazılımı da mevcut. Microsoft Office Live’ın üçüncü-şahıs geliştiriciler ile ilişkileri de Google App’in açık uygulama programlama arabirimlerine (open API) göre daha gelişmiş nitelikte.
Ayrıca Microsoft, 90’ların tarayıcı savaşlarındaki Netscape örneği gibi, daha önce de haddini aşarak Microsoft’un masa-üstündeki dominantlığını sonlandırmaya çalışan şirketlere karşı kapılarını sımsıkı kapatmasıyla tanınıyor.
Ancak bu kez Wettemann, Microsoft’un masa-üstü ile Google’ın yenilik seli arasına kurduğu barajda bir gedik bulunduğunu iddia ediyor: "arama". Wettemann "Kurumsal kullanıcıların yüzde 95’i masa-üstlerinde Google’a ait olan veya Microsoft’un olmayan bir arama aracı bulunduruyorlar," diyor.
"Microsoft 10 sene önce Netscape’i ezip geçmiş de olsa, artık bu oyunda aynı geniş sahaya sahip değiller."
Son düzenleyen vain; 2 Nisan 2007 09:35
Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi