Arama

Dünyada ve Türkiye'de Ekonomi Gündemi, Güncel Haberler - Sayfa 35

Güncelleme: 15 Ağustos 2018 Gösterim: 243.980 Cevap: 685
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
24 Ocak 2007       Mesaj #341
AreX - avatarı
Ziyaretçi
24 Ocak 2007


Sponsorlu Bağlantılar
BÜTÇE UYGULAMA TEBLİĞİ... -KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK AYRINTILI HARCAMA PROGRAMI İLE ÖZEL BÜTÇELİ İDARELER VE SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINCA HAZIRLANACAK AYRINTILI FİNANSMAN PROGRAMININ USUL VE ESASLARI BELİRLENDİ

ANKARA (A.A) - Kamu idarelerince hazırlanacak ayrıntılı harcama programı ile özel bütçeli idareler ve sosyal güvenlik kurumlarınca hazırlanacak ayrıntılı finansman programının usul ve esasları belirlendi.

Maliye Bakanlığının 2007 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Uygulama Tebliği Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı.

Tebliğde, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun bütçe ödeneklerinin kullanılmasına ilişkin maddesi anımsatıldı. Buna göre, genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, ayrıntılı harcama programlarını hazırlayacak ve vize edilmek üzere Maliye Bakanlığına gönderecek. Bütçe ödenekleri, Maliye Bakanlığınca belirlenecek esaslar çerçevesinde, nakit planlaması da dikkate alınarak vize edilen ayrıntılı harcama programları ve serbest bırakma oranlarına göre kullanılacak.

Özel bütçeli idareler ve sosyal güvenlik kurumları da ayrıntılı finansman programlarını hazırlayacak ve harcamalarını bu programa uygun yapacaklar.

Tebliğde, ''program oluşturma ilkeleri'' ile ''program oluşturma yöntemi ve sürecine'' ilişkin unsurlar yer aldı.
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
24 Ocak 2007       Mesaj #342
AreX - avatarı
Ziyaretçi
24 Ocak 2007

Sponsorlu Bağlantılar
''1 MİLYAR YTL KOBİ'LERİ BEKLİYOR''... -TOBB BAŞKANI HİSARCIKLIOĞLU: -''TOBB, 2007 İÇERİSİNDE 20 İLİMİZDE, KOSGEB, TÜBİTAK, HALKBANK VE TPE İŞBİRLİĞİYLE, KOBİ BİLGİ VE EĞİTİM FUARLARI DÜZENLEYECEK?? -''BU BÜROKRATİK ORTAMDA İŞ YAPABİLMEK İÇİN, MÜTEŞEBBİSTE PEYGAMBER SABRI OLMASI GEREKİYOR'' -''KOBİ BİLGİ VE EĞİTİM FUARLARI, BU SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE KATKIDA BULUNACAK''

ANKARA (A.A) -Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB'un 2007 içerisinde 20 ilde, KOSGEB, Tübitak, Halkbank ve Türk Patent Enstitüsü (TPE) işbirliğiyle 'Kobi Bilgi ve Eğitim Fuarları' düzenleyeceğini bildirdi.

Hisarcıklıoğlu bu arada, Kobi Bilgi ve Eğitim Fuarları için ''1 milyar YTL kobi'leri bekliyor'' sloganının benimsendiğini söyledi.

Hisarcıklıoğlu, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, Kosgeb Başkanı Bayram Mecit, TPE Başkanı Yusuf Balcı, Halkbank Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Cebeci'nin katıldığı ve ilki 26-27 Ocak?ta Ankara?da başlayacak Kobi Bilgi ve Eğitim Fuarlarının tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında bir konuşma yaptı.

Hisarcıklıoğlu, Türk ekonomisinin dinamik gücü olan kobi'ler için, 6 kurumun birden biraraya gelerek böyle bir platformun oluşturulmasından büyük memnuniyet duyduğunu belirtti.

Kobi'lerin faaliyetlerini yürütebilmek için çok sayıda kurum ve kuruluşla muhatap olduğunu belirterek, bir fabrika kurup, faaliyete geçirmek için 71 kurumdan belge onaylatıp, 349 adet imza tamamlamak zorunda olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, bunlardan 316?sının yatırım aşamasında gerektiğini söyledi.

Hisarcıklıoğlu, daha sonra işletme aşamasına geçildiğinde, emisyon izninden tutun, itfaiye raporuna 33 imza daha gerektiğini ifade ederken, ''Böyle bürokratik bir ortamda iş yapabilmek için, müteşebbiste peygamber sabrı olması gerekiyor?? dedi.

Kobi'lerin sadece, izin ve ruhsat konularındaki mevzuatı takipte değil, çok çeşitli kurumlara dağılmış olan kobi desteklerinden yararlanma sonusunda da sıkıntı yaşadığına dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:

''İşte TOBB, bu sorunların çözümüne katkıda bulunmak amacıyla 2007 yılı içerisinde 20 ilimizde Kosgeb, Tübitak, Halkbank ve Türk Patent Enstitüsü işbirliğiyle Kobi Bilgi ve Eğitim Fuarları düzenleyecek. Kobi yöneticisi veya girişimci bu fuarlara geldiğinde, kobi'lerle ilgili ne kadar kamu veya özel sektör kuruluşu varsa bunları karşısında görecek.
Panel ve standlarda kobi'lere yönelik destekler, üretim, dış ticaret, sınai mülkiyet hakları, belgelendirme, finansman, pazarlama, fuarlar, iç ve dış yatırım ve mevzuat konularında kafasında oluşan sorulara cevap bulabilecek.??

Hisarcıklıoğlu, Kobi Bilgi ve Eğitim Fuarlarına sadece destek veren kurumların değil, kobilerin çeşitli izin ve ruhsatlar almak zorunda oldukları kurum temsilcilerinin de katılacağını söyledi.

Bilgi fuarının bir diğer önemli faydasının, kobi desteklerini müteşebbislere tanıtmak olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, geçmiş yıllardaki uygulamaların, kaynakların kobi'ler tarafından verimli kullanılamadığını gösterdiğini belirterek, şunları kaydetti:

''Bu yüzden biz, Kobi Bilgi ve Eğitim Fuarları için (1 milyar YTL kobi'leri bekliyor) slonganını benimsedik. Zira bu rakam, 2007 yılı içerisinde kobilere yönelik olarak değişik kurum ve kuruluşlar tarafından verilecek destek miktarlarının yaklaşık olarak toplamıdır. Fuarların ilki 26-27 Ocak?ta Ankara?da yapılacak ve kobilerle ilgili yaklaşık 100 kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşu bu fuarda kobilere bilgi vermek üzere stand açacaktır.''
sehrazat2415 - avatarı
sehrazat2415
Ziyaretçi
25 Ocak 2007       Mesaj #343
sehrazat2415 - avatarı
Ziyaretçi
10 Ekim 2006 Tarihli Resmi Gazete
Sayı: 26315

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumundan:

FİNANSAL KİRALAMA, FAKTORİNG VE FİNANSMAN ŞİRKETLERİNİN
KURULUŞ VE FAALİYET ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri ve finansman şirketlerinin
a) Kuruluş ve faaliyet izinlerine,
b) Ana sözleşme değişiklikleri ve hisse devirlerine,
c) Yöneticilerine,
ç) Düzenleyecekleri sözleşmelere,
d) İşlem sınırlarına,
e) Faaliyet izinlerinin iptaline,
f) Birleşme, devir, bölünme ve tasfiyelerine,
g) Muhasebe, raporlama ve denetimlerine
ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 93 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi, 10/6/1985 tarihli ve 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanununun 10 uncu, 12 nci ve 32 nci maddeleri ile 30/9/1983 tarihli ve 90 sayılı Ödünç Para Verme İşleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 12 nci ve 13 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Kurul: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulunu,
b) Kurum: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunu,
c) Kontrol: Bir tüzel kişinin; sermayesinin, asgarî yüzde elli birine sahip olma şartı aranmaksızın, çoğunluğuna doğrudan sahip olunması veya bu çoğunluğa sahip olunmamakla birlikte imtiyazlı hisselerin elde bulundurulması veya diğer hissedarlarla yapılan anlaşmalara istinaden oy hakkının çoğunluğu üzerinde tasarrufta bulunulması suretiyle veya herhangi bir suretle yönetim kurulu üyelerinin karara esas çoğunluğunu atayabilme ya da görevden alma gücünün elde bulundurulmasını,
ç) Özkaynak: Ödenmiş sermaye, sermaye yedekleri, kar yedekleri ve dönem net karı toplamından varsa dönem zararı ve geçmiş yıllar zararının düşülmesi suretiyle elde edilen bakiye ile nitelikleri Kurulca belirlenecek sermaye benzeri borçları,
d) Şirket: Türkiye’de kurulu finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri ve finansman şirketleri ile yurtdışında kurulu bu kuruluşların Türkiye’de açılacak ilk şubelerini,
e) Şube: Şirketlerin bağımlı bir parçasını oluşturan ve şirketlerin faaliyetlerinin tamamını veya bir kısmını kendi başına yapan her türlü işyerini,
f) Temsilcilik: Şirketlerin bağımlı bir parçasını oluşturan, herhangi bir finansal kiralama, faktoring veya finansman işlemi yapmamak kaydıyla müşteriler ile şirket merkezi arasında irtibatı sağlayan, ürün tanıtımı ve pazarlama hizmeti veren birimi,
g) Tüketici: Malı veya hizmeti satın alarak nihai olarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişiyi
ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Faaliyet İzinleri
Kuruluş şartları
MADDE 4 – (1) Şirketlerin;
a) Anonim şirket şeklinde kurulması,
b) Ödenmiş sermayelerinin faktoring ve finansman şirketleri için beş milyon Yeni Türk Lirasından, finansal kiralama şirketleri için 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanununun 11 inci maddesinde belirtilen tutardan az olmaması,
c) Hisse senetlerinin tamamının nama yazılı ve nakit karşılığı çıkarılması,
ç) Ticaret unvanında "Finansal Kiralama Şirketi", "Faktoring Şirketi" veya "Finansman Şirketi" ibaresinin bulunması,
d) Ana sözleşmelerinin ilgili mevzuat hükümlerine uygun olması,
e) Kurucularının bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde sayılan şartları taşıması,
f) Kurucularının tüzel kişi olması hâlinde Kurumun etkin denetimini engellemeyecek şeffaf ve açık bir ortaklık yapısının olması
şarttır.
Kurucuların nitelikleri
MADDE 5 – (1) Şirket kurucuları ile şirketin tüzel kişi kurucularında yüzde on ve daha fazla paya sahip veya kontrolü elinde bulunduran gerçek ve tüzel kişilerin;
a) 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümlerine göre müflis olmaması, konkordato ilân etmiş olmaması, uzlaşma yoluyla yeniden yapılandırma başvurusunun tasdik edilmiş olmaması ya da hakkında iflasın ertelenmesi kararı verilmiş olmaması,
b) İradî tasfiye haricinde faaliyet izni kaldırılmış veya Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devredilmiş bankalarda veya 5411 sayılı Bankacılık Kanununun yürürlüğe girmesinden önce Fona devredilmiş olan bankalarda doğrudan veya dolaylı olarak yüzde on ve daha fazla paya sahip olmaması veya kontrolü elinde bulundurmaması,
c) Tasfiyeye tâbi tutulan bankerler ile iradi tasfiye haricinde faaliyet izni kaldırılan faktoring, finansal kiralama, finansman ve sigorta şirketleri ile para ve sermaye piyasalarında faaliyet gösteren kurumlarda doğrudan veya dolaylı olarak yüzde on veya daha fazla paya sahip olmaması veya kontrolü elinde bulundurmaması,
ç) Taksirli suçlar hariç olmak üzere affa uğramış olsalar bile mülga 1/3/1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca ağır hapis veya beş yıldan fazla hapis, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca üç yıldan fazla hapis cezasıyla cezalandırılmamış olması veya mülga 25/4/1985 tarihli ve 3182 sayılı Bankalar Kanununun, mülga 18/6/1989 tarihli ve 4389 sayılı Bankalar Kanununun, 5411 sayılı Bankacılık Kanununun, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun, 8/6/1933 tarihli ve 2279 sayılı Ödünç Para Verme İşleri Kanununun ve 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanununun hapis cezası gerektiren hükümlerine muhalefet yahut mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlar uyarınca basit veya nitelikli zimmet, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlar ile istimal ve istihlâk kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, karapara aklama, vergi kaçakçılığı suçlarından veya bu suçlara iştirakten hükümlü bulunmaması,
d) Şirketin kuruluşunda taahhüt ettikleri sermaye miktarını karşılayabilir düzeyde mali güç ve itibara sahip bulunması
zorunludur.
Kuruluş izni
MADDE 6 – (1) Şirket kuruluşlarına Kurulca izin verilir. Şirket kurulması için ek-1’de belirtilen belgelerle birlikte Kuruma başvurulması zorunludur. Kurum gerekli göreceği ilave bilgi ve belgeleri talep etmeye yetkilidir.
Faaliyet izni
MADDE 7 – (1) Kurulca kuruluş başvurusunun uygun görülmesi halinde kuruluş işlemlerinin ilgili mevzuat çerçevesinde tamamlanmasını müteakip şirketlerce;
a) Finansal faaliyet izin belgesi harç yükümlülüğünün yerine getirilmiş olması,
b) Ana sözleşmenin Ticaret Siciline tescil edilip Ticaret Sicil Gazetesinde yayımlanmış olması,
c) İmza yetkisine sahip kişilerin belirlenmiş olması,
ç) Uygun hizmet birimleri ile iç kontrol, muhasebe, bilgi işlem ve raporlama sistemlerinin kurulmuş, bu birimler için yeterli personel kadrosunun oluşturulmuş ve personelin buna uygun görev tanımları ile yetki ve sorumluluklarının belirlenmiş olması,
d) Yönetim kurulu üyeleri ile genel müdürün bu Yönetmeliğin 14 ve 15 inci maddelerinde belirtilen şartları taşımaları
kaydıyla faaliyet izni alınmak üzere ek-2’de yer alan bilgi ve belgelerle Kuruma başvurulur. Kurum gerekli göreceği ilave bilgi ve belgeleri talep etmeye yetkilidir.
(2) Kuruluş iznini takip eden yüzseksen gün içerisinde faaliyet izni almak üzere başvuruda bulunmayan şirketlerin kuruluş izinleri geçersiz sayılır.
(3) Faaliyette bulunmaları Kurulca uygun görülenlere, Kurumca "Faaliyet İzin Belgesi" verilir. İzin belgesi, herkesin görebileceği şekilde, işyerinde asılı bulundurulur.
(4) Faaliyete geçilmesini müteakip faaliyete geçiş tarihinin bildirilmesi ve adres ve iletişim bilgilerinin Kuruma gönderilmesi zorunludur.
(5) Faaliyet izninin alınmasını müteakip bir yıl içerisinde faaliyete geçmeyen şirketlerin faaliyet izni Kurulca iptal edilir.
Yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye’de ilk şubelerini açmaları
MADDE 8 – (1) Yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye’de ilk şubelerini açmaları Kurulun iznine tabidir.
(2) Yurtdışında kurulu bir şirketin Türkiye’de ilk şubesini açabilmesi için;
a) Türkiye için ayırdığı sermaye miktarının bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen tutardan az olmaması,
b) Şirketin yüzde on ve daha fazla paya sahip gerçek kişi ortakları ile tüzel kişi ortaklarının sermayesinde yüzde on ve daha fazla paya sahip gerçek kişi ortaklarının bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen nitelikleri haiz olması,
c) Türkiye’deki faaliyet konusuyla ilgili olarak kurulu olduğu ülkede en az üç yıldır faaliyet gösteriyor olması,
zorunludur.
(3) Yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye’de ilk şubelerini açabilmeleri için ek-3’te yer alan belgelerle Kuruma başvurulması gerekmektedir. Kurum gerekli göreceği ilave bilgi ve belgeleri talep etmeye yetkilidir.
(4) Bu şirketlerce ilk şube dışında şube açılması, yurtiçinde şube açılmasıyla aynı esas ve usullere tabidir. Ancak, bu halde şubelerden birinin merkez şube olarak tespit edilerek Kuruma bildirilmesi şarttır.
Yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye’de temsilcilik açmaları
MADDE 9 – (1) Yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye’de temsilcilik açması ilgili diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla Kurumun iznine tabidir. Temsilcilik açacak şirketlerin sermayelerinin bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen tutardan az olmaması ve konularıyla ilgili olarak kurulu oldukları ülkede en az üç yıldır faaliyet gösteriyor olmaları gerekir.
(2) Yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye temsilcilerinin bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen nitelikleri taşıması zorunludur.
(3) Kuruma yapılacak başvurulara yurtdışında kurulu şirket ile temsilcisinin bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıdığını tevsik edici belgelerin eklenmesi zorunludur.
(4) Yapılacak değerlendirme sonucunda Kurumca uygun görülmesi halinde temsilcilik açma izni verilir. Temsilciliklerin açılış tarihleri ile adres ve iletişim bilgilerinin açılışlarını müteakip otuz gün içerisinde Kuruma bildirilmesi zorunludur.
Türkiye’de faaliyette bulunan şirketlerin yurtiçinde şube ve temsilcilik açmaları
MADDE 10 – (1) Şirketlerin yurtiçinde şube ve temsilcilik açmaları Kurumun iznine tabidir. Şube veya temsilcilik açmak üzere Kuruma başvuracak şirketlerin bu Yönetmelikte yer alan işlem sınırlarına uyumlu olarak faaliyet göstermeleri ve her bir şube veya temsilcilik için bir milyon Yeni Türk Lirası tutarında ödenmiş sermayeye sahip olmaları gerekir. Kuruma yapılacak başvurulara şube veya temsilcilik açılışına ilişkin Yönetim Kurulu kararı ve şube veya temsilcilik açılma nedenlerini ayrıntılı olarak açıklayan fizibilite raporunun eklenmesi zorunludur. Yapılacak değerlendirme sonucunda Kurumca uygun görülmesi halinde şirketlere şube veya temsilcilik açma izni verilir.
(2) Şubeler ve temsilcilikler Kurumdan izin aldıktan sonra doksan gün içerisinde Ticaret Siciline tescil ve ilan ettirilerek faaliyete geçerler. Bu süre içerisinde faaliyete geçilmemesi halinde şube veya temsilcilik açılış izni geçersiz olur. Açılışına izin verilen şube ve temsilciliklere ilişkin Ticaret Sicil Gazetesinin noter onaylı bir örneği ile şubeler ile ilgili olarak 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanunu uyarınca finansal faaliyet izin belgesi harç yükümlülüğünün yerine getirildiğine dair belgenin Kuruma gönderilmesi zorunludur.
(3) Kurumca şubelere ayrıca "Şube İzin Belgesi" verilir. Bu belge herkesin görebileceği şekilde şubelerde asılı bulundurulur.
(4) Şirketler kapanan şubelerini ve temsilciliklerini, kapanış tarihini izleyen on beş iş günü içinde şubeler için "Şube İzin Belgesi"ni de iade etmek suretiyle Kuruma bildirirler.
(5) Şube ve temsilciliklerin adres değişikliklerinin on beş gün içerisinde Kuruma bildirilmesi zorunludur. Şirketlerin bir ilde bulunan şube veya temsilciliklerinin başka bir ile taşınması yeni şube veya temsilcilik açılması esaslarına tabidir.
Msn Demon Şirketler her ne ad altında olursa olsun şube ve temsilcilik dışında teşkilatlanmaya gidemezler ve acentelik veremezler.
(7) Serbest bölgelerde şube ve temsilcilik açılması yurtiçinde şube ve temsilcilik açma esaslarına tabidir.
Türkiye’de faaliyette bulunan şirketlerin yurtdışı teşkilatları
MADDE 11 – (1) Şirketlerin yurtdışında teşkilatlanması, ilgili diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla serbesttir. Faaliyete başlanmasını ve faaliyetin sona erdirilmesini müteakip otuz gün içerisinde Kuruma bildirimde bulunulması şarttır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ana Sözleşme Değişikliği ve Hisse Devrine İlişkin Hükümler
Ana sözleşme değişikliği
MADDE 12 – (1) Şirketlerin ana sözleşmelerinin değiştirilmesinde Kurumun uygun görüşü aranır. Kurumca uygun görülmeyen değişiklik tasarıları genel kurulda görüşülemez. Sicil memuru, Kurumun uygun görüşü olmaksızın ana sözleşme değişikliklerini Ticaret Siciline tescil edemez.
(2) Şirketlerin adres değişikliklerini değişiklik tarihinden itibaren on beş gün içerisinde Kuruma bildirmeleri zorunludur.
Hisse devri
MADDE 13 – (1) Bir kişinin, şirket sermayesindeki payının yüzde onu aşması veya şirket kontrolünün el değiştirmesi sonucunu doğuran pay devirleri Kurulun iznine tabidir.
(2) Pay defterine kaydedilen hisse devirlerinin izne tabi olmasalar bile bir ay içerisinde Kuruma bildirilmesi zorunludur.
(3) Şirket sermayesinde yüzde on ve üzeri paya sahip olan tüzel kişilerin kontrolünün el değiştirmesi sonucunu doğuran hisse devirleri Kurulun iznine tabidir.
(4) İzne tabi hisse devirlerinde hisse devralacakların kurucularda aranan nitelikleri taşımaları şarttır. Hisse devralacakların kurucularda aranan nitelikleri taşıdıklarını tevsik edici belgelerin Kuruma tevdi edilmesi zorunludur.
(5) İzne tabi olup, izin alınmadan yapılan hisse devirleri pay defterine kaydolunamaz. Bu hükme aykırı olarak pay defterine yapılan kayıtlar hükümsüzdür.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yöneticiler
Yönetim kurulu üyeleri ve birinci derece imza yetkilileri
MADDE 14 – (1) Şirketlerin yönetim kurulu üyeleri ile birinci derece imza yetkililerinin bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen şartları (d) bendi hariç olmak üzere taşımaları zorunludur.
Genel müdür ve yardımcıları
MADDE 15 –(1) Şirketlere bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen şartları (d) bendi hariç olmak üzere taşıyan, lisans düzeyinde öğrenim görmüş ve finans veya işletmecilik alanında en az yedi yıllık mesleki tecrübeye sahip bir genel müdür atanır.
(2) Genel müdür yardımcılarının bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen şartları (d) bendi hariç olmak üzere taşımaları, lisans düzeyinde öğrenim görmüş ve finans veya işletmecilik alanında en az beş yıllık mesleki tecrübeye sahip olmaları şarttır. Başka unvanlarla istihdam edilseler dahi, yetki ve görevleri itibarıyla genel müdür yardımcısına denk konumlarda icrai nitelikte görev yapan diğer yöneticiler de bu Yönetmeliğin genel müdür yardımcılarına ilişkin hükümlerine tabidir.
Müdürler kurulu
MADDE 16 – (1) Türkiye'de şube açmak suretiyle faaliyette bulunan yurtdışında kurulu şirketlerin Türkiye'deki yönetim merkezlerinde, yönetim kurulu yetki ve sorumluluklarını taşıyan, merkez şube müdürünün de dahil olduğu en az üç kişilik bir müdürler kurulu oluşturmaları zorunludur. Bu Yönetmelik uygulamasında müdürler kurulu yönetim kurulu, merkez şube müdürü genel müdür hükmünde olup, bu Yönetmeliğin 14 ve 15 inci maddelerinde belirtilen şartlar müdürler kurulu üyeleri için de aranır.
Şube yöneticisi ve temsilciler
MADDE 17 – (1) Şirketlerin şube yöneticisi ve temsilcilerinin bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen şartları taşımaları zorunludur.
Atama
MADDE 18 – (1) Genel müdür ve yardımcıları, birinci derece imza yetkisine sahip kişiler, şube yöneticileri ve temsilciler yönetim kurulu kararı ile atanır.
(2) Yönetim kurulu üyesi, genel müdür ve yardımcıları ile birinci derece imza yetkisine sahip kişiler, müdürler kurulu üyeleri, şube yöneticileri ve temsilcilerin atanmalarını veya seçilmelerini müteakip bir ay içerisinde bu Yönetmelikte aranan şartları taşıdıklarını gösteren belgeler ve atanmalarına veya seçilmelerine ilişkin karar örneği ile birlikte Kuruma bildirilmesi şarttır. Kuruma yapılacak bildirimlere şube yöneticileri ve temsilciler için hizmet sözleşmelerinin bir örneğinin eklenmesi zorunludur.

BEŞİNCİ BÖLÜM
Şirketlerin Düzenleyecekleri Sözleşmelere İlişkin Hükümler
Yazılı sözleşme zorunluluğu
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre kendilerine faaliyet izni verilen şirketlerin, müşterileri ile yapacakları işlemler için yazılı sözleşme düzenlemeleri zorunludur.
Finansman şirketlerinin genel sözleşme zorunluluğu
MADDE 20 – (1) Finansman şirketleri, kredilendirecekleri mal ve hizmetleri temin eden satıcılarla önceden genel bir sözleşme yaparlar. Finansman şirketlerince açılan krediler, genel sözleşmedeki esaslara göre tüketicinin nam ve hesabına mal veya hizmetin teslim ve temini ile birlikte, doğrudan satıcıya ödenir. Ancak kredi geri ödemeleri adına kredi açılanlar tarafından finansman şirketlerine yapılır.
Finansal kiralama sözleşmelerinde süre kısaltımı
MADDE 21 – (1) Finansal kiralama sözleşme süreleri aşağıdaki mallar için dört yıldan kısa olabilir:
a) Teknolojik niteliği veya ekonomik yararlanma ve işletme süresi itibariyle kullanımının dört yıldan kısa olduğu Kurumca onaylanan mallar.
b) Yurtiçinde ve yurtdışında yerleşik finansal kiralama şirketleri tarafından yapılan kiralama işlemlerinde, sözleşmenin ilgili düzenlemelerde yer alan haklı nedenlerle sona ermesi ya da feshi halinde, finansal kiralama sözleşmesine konu malın asgari dört yıl süresini doldurulması kaydıyla aynı kiracı veya başka bir kiracıyla yapılan finansal kiralama sözleşmesine konu olan mallar.
c) Yurtiçinde ve yurtdışında savaş hali ile savaşa yol açabilecek durumlar veya sabotaj, yangın, ağır kaza ve tabii afetler sebebiyle zarar gören mallar ile bu sebeplerle kiralayanı ya da kiracısı zarar gören mallar.

ALTINCI BÖLÜM
Sınırlamalar
Şirketlerin yapamayacakları iş ve işlemler
MADDE 22 – (1) Şirketler;
a) Ana faaliyet konuları dışında faaliyette bulunamazlar,
b) Teminat mektubu veremezler,
c) 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa göre menkul kıymet ihracı ile uluslararası piyasalardan ödünç para alınması dışında mevduat veya her ne ad altında olursa olsun bir ivaz karşılığı para toplayamazlar.
(2) Birinci fıkrada belirtilen hususlara ilave olarak faktoring şirketleri kambiyo senetlerine dayalı olsa bile, bir mal veya hizmet satışından doğmuş veya doğacak fatura veya benzeri belgelerle tevsik edilemeyen alacakları satın alamazlar veya tahsilini üstlenemezler.
İşlem sınırı ve karşılıklar
MADDE 23 – (1) Finansal kiralama şirketlerinin net finansal kiralama alacakları ve kiracılardan diğer alacakları toplamı tutarı, faktoring şirketlerinin fon kullandırımından kaynaklanan alacaklarının toplam tutarı ve finansman şirketlerinin kullandırdıkları kredilerin toplam tutarı özkaynaklarının otuz katını geçemez.
(2) Şirketler, işlemlerinden kaynaklanan alacaklarından doğmuş veya doğması beklenen, ancak miktarı kesin olarak belli olmayan zararlarını karşılamak amacıyla Kurulca belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde karşılık ayırmak zorundadır.

YEDİNCİ BÖLÜM
Muhasebe, Raporlama ve Denetim
Muhasebe ve raporlama
MADDE 24 – (1) Şirketler, Kurul tarafından uluslararası standartlar göz önünde bulundurularak belirlenecek usûl ve esaslara uygun olarak muhasebe sistemlerinde tekdüzeni uygulamak; tüm işlemlerini gerçek mahiyetlerine uygun surette muhasebeleştirmek; finansal raporlarını bilgi edinme ihtiyacını karşılayabilecek biçim ve içerikte, anlaşılır, güvenilir ve karşılaştırılabilir, denetime, analize ve yorumlamaya elverişli, zamanında ve doğru şekilde düzenlemek zorundadır.
(2) Şirketler, şekil ve kapsamı Kurumca belirlenecek mali tablolar ve istatistiki bilgileri istenilen süre ve yöntemlerle Kuruma göndermek zorundadırlar.
Denetim
MADDE 25 – (1) Şirketlerin faaliyetleri, Kurumun yerinde denetim yapmaya yetkili meslek personeli tarafından denetlenir.
(2) Şirketler, Kurumun yerinde denetim yapmaya yetkili meslek personeli tarafından istenecek her türlü bilgi ve belgeyi vermek, defter ve belgelerini ibraz etmek ve incelemeye hazır tutmak zorundadırlar.
Bağımsız denetim
MADDE 26 – (1) Şirketlerin genel kurullarına sunulacak yıllık bilançoları ve gelir tablolarının, Kurumca belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ve Kurulca uygun görülen bağımsız denetim kuruluşlarınca denetlenmesi şarttır. Şirketlerin yılsonu bağımsız denetim sözleşmelerinin ilgili yılın Ekim ayının sonuna kadar, bağımsız denetim raporlarının ise takip eden yılın 15 Nisan tarihine kadar Kuruma gönderilmesi zorunludur.
Bilgi verme
MADDE 27 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanması çerçevesinde şirketler, Kurum tarafından talep edilen her türlü bilgi ve belgeyi Kuruma tevdi etmek zorundadırlar.
Yurtdışından temin edilecek belgeler
MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan başvurularla ilgili olarak temin edilecek belgelerle ilgili hükümler yabancı uyruklu kişiler hakkında da kıyasen uygulanır.
(2) Yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerden istenilen belgelerin bu kişilerin yerleşik olduğu ülkede kayıtların tutulduğu bir merci ya da sistem olmaması nedeniyle temin edilememesi durumunda, bu durumun ilgili ülkenin yetkili mercilerinden alınacak bir belge ile Kuruma tevsik edilmesi zorunludur.
(3) Bu Yönetmelikte yer alan başvurularla ilgili olarak yurtdışından temin edilecek belgelerin ilgili ülkenin yetkili makamlarınca ve Türkiye’nin o ülkedeki konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre onaylanmış olması ve başvuruya belgelerin noter onaylı tercümelerinin de eklenmesi şarttır.

SEKİZİNCİ BÖLÜM
Şirketin Sona Ermesi
Faaliyet izninin iptali
MADDE 29 – (1) Bu Yönetmeliğin 22 nci maddesi ile yasaklanan faaliyetlerde bulunan, adres değişikliğini süresi içerisinde Kuruma bildirmeyen ve yapılan yasal tebligata rağmen adresinde bulunamayan, faaliyetlerine kesintisiz bir yıl süre ile ara veren veya bir yıl içerisinde Yönetmelik hükümlerine aykırı fiil veya işlemleri iki defadan fazla gerçekleştiren şirketlerin faaliyet izni Kurulca iptal edilir.
(2) Ortakları kuruluşta aranan şartları kaybeden şirketlere durumlarını bu Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirmeleri için altı aya kadar süre tanınır. Bu süre zarfında durumlarını Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirmeyen şirketlerin faaliyet izni Kurulca iptal edilir.
(3) Merkezi yurtdışında bulunan şirketlerin, merkezinin bulunduğu ülkenin yetkili denetim mercii tarafından faaliyetlerinin durdurulması veya yasaklanması veya Türkiye’de faaliyetlerine devam etmesine ilişkin olumsuz görüş verilmesi durumunda faaliyet izni Kurulca iptal edilir.
(4) Faaliyet izni iptal edilen şirketlerin bu hususun taraflarına tebliğinden itibaren onbeş gün içerisinde "Faaliyet İzin Belgesi"ni Kuruma iade etmeleri gerekir.
(5) Faaliyet izni iptal edilen şirketlerin iptal tarihinden itibaren üç ay içerisinde genel kurullarını toplayarak, şirket nevi ve unvanını değiştirmek veya tasfiye işlemlerini başlatmak üzere karar almaları zorunludur.
Msn Demon Faaliyet izni bulunmayanlar ve faaliyet izni iptal edilenler bu Yönetmelikte belirtilen faaliyetlerle iştigal edemez, ticaret unvanlarında, ilan ve reklamlarında veya işyerlerinde söz konusu işlerle iştigal ettikleri izlenimini yaratacak hiçbir kelime, deyim ve işaret kullanamazlar.
Birleşme, devir, bölünme ve tasfiye
MADDE 30 – (1) Şirketlerin birleşme, devir ve bölünmesi Kurulun iznine tabidir. Şirketlerin birleşme, devir ve bölünmesine ilişkin izin işlemleri çerçevesinde Kurum gerekli göreceği her türlü bilgi ve belgeyi istemeye yetkilidir.
(2) Şirketlerin faaliyetlerine son vermeleri ve tasfiyeleri Kurumun uygun görüşü alınmak kaydıyla genel hükümlere tabidir. Şirketlerin tasfiye süreci gerekli görülmesi halinde Kurumca denetlenebilir.

DOKUZUNCU BÖLÜM
Diğer Hükümler
Parasal tutarlar
MADDE 31 – (1) Bu Yönetmelikteki parasal tutarlar her yıl Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan üretici fiyatları endeksindeki artış oranının iki katının gerektirdiği miktarı geçmemek üzere Kurul kararıyla artırılabilir.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
MADDE 32 – (1) 28/4/1992 tarihli ve 21212 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Finansal Kiralama Şirketlerinin Kuruluş ve Faaliyetlerine İlişkin Yönetmelik, 8/7/1992 tarihli ve 21278 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Finansal Kiralama İşlemlerinde Süre ve Sınırın Tesbitine Dair Yönetmelik, 21/12/1994 tarihli ve 22148 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Faktoring Şirketlerinin Kuruluş ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik ve 26/7/1994 tarihli ve 22002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Finansman Şirketlerinin Kuruluş ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
İntibak süresi
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Şirketler durumlarını, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren bir yıl içerisinde, 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendi de dahil olmak üzere bu Yönetmelik hükümlerine intibak ettirmek zorundadır. Mücbir sebeplerin bulunması ve Kurulca uygun görülmesi halinde bu süre iki yılı geçmemek üzere uzatılabilir. Bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinde yer alan işlem sınırında aşım olan şirketler, söz konusu aşımları bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesini müteakip üç ay içinde gidermek zorundadır.
(2) Şirketlerin intibak süresi içerisinde mevcut irtibat bürolarını şube veya temsilciliğe dönüştürmeleri veya kapatmaları zorunludur.
(3) Şirketler bu Yönetmelik hükümlerine intibak edinceye kadar yeni şube veya temsilcilik açamazlar.
(4) Süresi içerisinde bu Yönetmelik hükümlerine intibak eden şirketlere Kurumca "Faaliyet İzin Belgesi" ve şubeler için de "Şube İzin Belgesi" verilir. Bu süre zarfında durumlarını bu Yönetmelik hükümlerine intibak ettiremeyenlerin faaliyet izni kaldırılır.
Yürürlük
MADDE 33 – (1) Bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin ikinci fıkrası 1/1/2008 tarihinde, diğer hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 34 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı yürütür.

Ekleri İçin Tıklayınız

icon3 Dünyanın en sevilen ülkesi seçiliyor..
Dünyada ve Türkiye'de Ekonomi Gündemi, Güncel Haberler

11 Ocak 2007Dünyanın en sevilen ülkesi seçiliyor


İnternetteki www.thevotenation sitesi dünyanın en sevilen ve hiç sevilmeyen ülkelerini seçiyor. Şu ana kadar yapılan oylamalar sonucunda Türkiye, en sevilen 4'üncü ülke durumunda.

Geçen ağustos ayında başlayan oylama bu ülkelerden herhangi biri 5 milyon oy alana kadar devam edeek.
Siteyi hazırlayanlar amaçlarını, dünya üzerinde yaşayan milyarlarca insanın hem kendi ülkelerini hem de diğer ülkeleri nasıl gördüklerini ortaya çıkarmak olarak ifade ediyor. Amaçlarının ırkçılık ya da ayrımcılık yapmak olmadığının da altını çiziyor.


Başörtülü Polis Memuru Müdürün Elini Sıkmadı
İngiltere'nin başkenti Londra'da polis teşkilatında göreve başlayan başörtülü bir Müslüman polis memurunun emniyet müdürünün elini sıkmaması, polis teşkilatı içinde tartışmalara neden oldu.


The Mail on Sunday gazetesi, emniyet teşkilatında göreve başlayan 200 polis memurunun katıldığı bir tören sırasında, Emniyet Müdürü Sir Ian Blair'in memurları tek tek elini sıkarak kutladığını, bu sırada Müslüman kadın polis memurunun Blair'in elini sıkmadığını ve kendisiyle fotoğraf çekmeyi reddettiğini yazdı.

Gazete, söz konusu polis memurunun yetkililer aracılığıyla Emniyet Müdürüne, ”Sizinle tokalaşamam, ben bir Müslümanım ve siz de bir erkeksiniz” dediğini ve fotoğraf çektirmeyi de aynı nedenle reddettiğini iddia etti.

The Mail on Sunday gazetesi, Müslüman polis memurunun başörtülü bir fotoğrafını yüzünü karartarak kullandı ve yaşanan bu olayın polis teşkilatı Scotland Yard içinde yeni tartışmalara yol açtığını belirtti.

Gazete, tartışmalarda bazı yöneticilerin bir polis memurunun erkeklere dokunmayı reddederek görev yapamayacağını savunurken, bazıları bu durumun anlayışla karşılanması görüşünü dile getirdiğini kaydetti.
Son düzenleyen sehrazat2415; 25 Ocak 2007 02:45 Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi
evo - avatarı
evo
VIP kirlenmek güseldir : )
25 Ocak 2007       Mesaj #344
evo - avatarı
VIP kirlenmek güseldir : )
Davos Zirvesi başladı...
YATIRIMCILAR TÜRKİYE KONUSUNDA İYİMSER

wef logo

DAVOS - Mustafa Seven bildiriyor - Dünya Ekonomik Forumu'nun ''Davos Zirvesi'' olarak da bilinen yıllık toplantıları, İsviçre'nin Davos kasabasında başladı.
Zirveye katılan uluslararası yatırım bankaları, Türkiye ekonomisindeki gelişmelerden iyimser olduklarını vurguladılar.
Davos'ta yayınlanan kurumsal yatırım konusundaki yayın organına görüşlerini ifade eden yabancı yatırımcılar, Türkiye ekonomisinde son 4 yılda yaşanan olumlu gelişmelerin, bu yıl da devam edebileceği görüşünde.
Yatırım bankalarını en çok kaygılandıran konu ise sosyal güvenlik reformundaki muhtemel bir gecikme olarak dikkat çekiyor.
Yatırım bankalarına göre, bu yıl enerji, bankacılık gibi alanlarda yabancı sermaye yatırımları artarak devam edecek.
Bu arada Davos Zirvesine katılan liderler, gelecek nesilin, bugünden daha çok refah içinde, ancak bugünden daha az güvenli bir ortamda yaşayacağı görüşünde.
Öte yandan dünya liderleri arasında, geçen yıldan bu yana değişiklik gösteren bir konu da, çevre bilincinin güçlenmesi.
Çevrenin korunması konusuna odaklanan lider oranı geçen yıl yüzde 9 düzeyinde iken, artan küresel çevre sorunları nedeniyle, Davos'a katılan liderlerin yüzde 20'si, çevrenin korunmasını birinci öncelik olarak açıkladılar.
Davos Zirvesinde bu yıl dikkat çeken bir başka konu ise rüşvet ve yolsuzluklarla mücadele olarak öne çıkıyor.
Zirvede, yolsuzluk ve rüşvetin, gelişmenin önündeki en büyük engellerden biri olduğu belirtilirken, bu konuda, özellikle az gelişmiş ülkelerin daha da bilinçlendirilmesi gerektiği kaydedildi.
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
25 Ocak 2007       Mesaj #345
AreX - avatarı
Ziyaretçi
25 Ocak 2007

TÜKETİCİ KREDİLERİ 46,1 MİLYAR YTL'YE İNDİ

ANKARA (A.A) - Tüketici kredileri, 19 Ocak itibarıyla 112,3 milyon YTL azalarak 46 milyar 90,8 milyon YTL'ye indi. Söz konusu krediler, 12 Ocak tarihi itibarıyla 46 milyar 203,1 milyon YTL düzeyinde idi.

Merkez Bankası verilerine göre, tüketici kredileri kapsamında konut kredileri 22 milyar 191,4 milyon YTL, taşıt kredileri 6 milyar 237,6 milyon YTL, diğer krediler 17 milyar 661,8 milyon YTL olarak hesaplandı.

Bireysel kredi kartları ise 19 Ocak itibarıyla 21 milyar 406,9 milyon YTL'den 21 milyar 292,5 milyon YTL'ye indi.

YTL cinsinden bireysel kredi kartlarının 9 milyar 16,4 milyon YTL'si taksitli, 12 milyar 220,7 milyon YTL'si taksitsiz kredi kartından oluştu.

Tüketici kredilerinin yaklaşık 13,1 milyar YTL'si kamu bankaları, 24,1 milyar YTL'si özel bankalar, 8,9 milyar YTL'si de yabancı bankaları içeriyor.

Tasfiye olacak tüketici kredileri ve bireysel kredi kartları toplamı da, bir hafta içinde yaklaşık 1,7 milyon YTL artarak yaklaşık 2 milyar 55,3 milyon YTL'ye çıktı.
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
25 Ocak 2007       Mesaj #346
AreX - avatarı
Ziyaretçi
25 Ocak 2007

AKARYAKIT ŞİRKETLERİNE CEZAYA DURDURMA ANKARA -

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, EPDK'nin, POAŞ, BP, Shell ve Opet'in de aralarında bulunduğu 23 akaryakıt şirketine verdiği idari para cezasına ilişkin kararlarının yürütmesini durdurdu.

POAŞ, BP, Shell ve Opet'in de aralarında bulunduğu 23 akaryakıt şirketi EPDK'nin, şirketlere verdiği idari para cezasına ilişkin kararlarının iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay'da dava açmıştı.

Danıştay 13. Dairesi, POAŞ, Opet, BP, Total Oil Türkiye, Turcas, Erk, Termopet, Bölünmez, Can Aslan, Enerji Petrol Ürünleri, Shell, Aytemiz, Sunpet, Balpet, Pet-Line, Delta, Selahattin Petrolcülük, Agpaş, Turkuaz, Altınbaş, Siyam, Yalçınkaya Petrol, GS Petrol şirketlerinin istemlerini kısmen red, kısmen kabul etmişti.

Şirketler, Danıştay 13. Dairesinin bu kararlarına itiraz ederek, yürütmenin durdurulmasını istemişlerdi.

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, akaryakıt şirketlerinin itirazını bugün görüştü.

Kurul, akaryakıt şirketlerinin itirazını kabul ederek, dava konusu EPDK kararlarının yürütmesini durdurdu.

EPDK'nin, 5015 sayılı Petrol Piyası Kanunu'nun 7. maddesinin 2. fıkrasını ihlal ettiği gerekçesiyle, aynı kanunun 19. maddesinin 2. fıkrasının a/4 bendi uyarınca idari para cezası verdiğini anımsatan Kurul, cezanın aynı kanunun ''idari para cezalarını'' düzenleyen 19. maddesinin 3. fıkrasındaki, ''maddede sayılanlar dışında kalan ancak kanun getirdiği yükümlülüklere uymayanlara kurumca para cezası verilir'' hükmünün uygulanması gerektiğine dikkati çekti.

Danıştay 13. Dairesi, davayı daha sonra esastan karara bağlayacak.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ocak 2007       Mesaj #347
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Akaryakıtta rekor cezaya durdurma

Danıştay, aralarında POAŞ, BP ve Shell’in de bulunduğu 23 şirketin cezasının yürütmesini durdurdu.

ANKARA - Akaryakıt sektöründe tartışma yaratan rekor cezaya yargı ‘dur’ dedi. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK), POAŞ, BP, Shell ve Opet’in de aralarında bulunduğu 23 akaryakıt şirketine verdiği idari para cezasına ilişkin kararlarının yürütmesini durdurdu.

23 akaryakıt şirketi EPDK’nın, şirketlere verdiği idari para cezasına ilişkin kararlarının iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay’da dava açmıştı. Kurul, akaryakıt şirketlerinin itirazını kabul ederek, dava konusu EPDK kararlarının yürütmesini durdurdu.

YANLIŞ MADDE UYGULANMIŞ
EPDK’nın, 5015 sayılı Petrol Piyası Kanunu’nun 7. maddesinin 2. fıkrasını ihlal ettiği gerekçesiyle idari para cezası verdiğini anımsatan kurul, cezanın aynı kanunun idari para cezalarını düzenleyen 19. maddesinin 3. fıkrasındaki, “maddede sayılanlar dışında kalan ancak kanun getirdiği yükümlülüklere uymayanlara kurumca para cezası verilir” hükmünün uygulanması gerektiğine dikkati çekti.

12 NİSAN 2005’TEN SONRAKİ İKMALLER İÇİN
Kurul, ayrıca EPDK’nın dağıtıcılara lisanslı bayilerin listesinin bildirildiği tarih olan 12 Nisan 2005’ten itibaren yapılan akaryakıt ikmalleri için ilgili şirketin sorumlu olduğunu vurguladı.

CEZA 115 MİLYON YTL’YE DÜŞECEK
Danıştay’ın uygulanmasını istediği madde üzerinden cezalar hesaplandığında kesilen toplam 1.6 milyar YTL’lik ceza yaklaşık 115 milyon YTL’ye düşüyor.

Kurulun kararıının gerekçesi yazılarak EPDK’ya tebliğ edildikten 30 gün sonra uygulanması gerekiyor. Danıştay 13. Dairesi ise davayı daha sonra esastan karara bağlayacak.

EPDK 1.6 MİLYAR YTL’LİK CEZA KESMİŞTİ
EPDK, 28 akaryakıt dağıtım şirketine yaklaşık 1.6 milyar YTL’lik idari para cezası kesmişti. EPDK, lisansı olmayan bayilere akaryakıt satışı yaptığı, bu nedenle Petrol Piyasası Kanunu’nun ilgili maddesini ihlal ettiği gerekçesiyle POAŞ’a da 31 Ağustos 2006 günlü kararla 498 milyon 693 bin 80 YTL’lik idari para cezası vermişti.

Kime ne kadar ceza kesildi?

259055a7510hx6
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
26 Ocak 2007       Mesaj #348
AreX - avatarı
Ziyaretçi
26 Ocak 2007

DAVOS ZİRVESİ... -DEVLET BAKANI VE BAŞMÜZAKERECİ BABACAN: -''BİZ TÜRKİYE OLARAK AB DEĞERLERİNİ, TÜRKİYE TARAFINDAN DA PAYLAŞILABİLECEK DEĞERLER OLARAK GÖRDÜĞÜMÜZ İÇİNDİR Kİ TÜRKİYE'Yİ KARARLI ŞEKİLDE AB SÜRECİNE SOKTUK'' -''TÜRKİYE, AB'NİN ORTAK DEĞERLERİNİ PAYLAŞABİLECEK BİR ÜLKE OLDUĞUNU ARTIK İSPAT ETMİŞTİR'' -BABACAN, YATIRIM BANKASI YETKİLİLERİYLE GÖRÜŞTÜ

DAVOS (A.A) - Devlet bakanı ve Başmüzakereci Ali Babacan, Türkiye olarak Avrupa Birliği değerlerini, Türkiye tarafından da paylaşılabilecek değerler olarak gördükleri için Türkiye'yi kararlı şekilde Avrupa Birliği sürecine soktuklarını söyledi.

Babacan bu konuda, ''Türkiye, Avrupa Birliğinin ortak değerlerini paylaşabilecek bir ülke olduğunu artık ispat etmiştir'' dedi.

Babacan, Davos Zirvesi çerçevesinde düzenlenen ''Avrupalılık Kimliği'' konulu panele katılarak bir konuşma yaptı.

Avrupalılık kimliğinin gelecekte ne anlama geleceğinin tartışıldığı panele, Finlandiya Cumhurbaşkanı Tarja Halonen, Avrupa Merkez Bankası Başkanı Jean Claude Trichet , Fransa'nın bütçeden sorumlu bakanı ve Hükümet sözcüsü Jean François Cope gibi isimler de katıldı.

Babacan, Türkiye'nin AB değerlerinin, Türkiye tarafından da paylaşılabilecek değerler olduğunu kaydetti.

Babacan, 2004 yılı sonu itibarıyla Türkiye'nin Kopenhag siyasi kriterlerini yeterince karşılamayı başardığını ve müzakere sürecine başlayan bir ülke sıfatını elde etiğini söyledi.

Avrupa'nın istikrar, refah ve demokrasi gücüne sahip olduğunu belirten Babacan, AB'nin bu farklı gücünü, genişleme perspektifiyle koruyabileceğini ifade etti.

İletişimin AB sürecindeki önemine değinen Babacan, 11 Eylülün ardından, Türkiye'nin doğu-batı diyaloğundan önemli bir konumda bulunduğunu kaydetti.

-TÜRKİYE'NİN AB ÜYELİĞİ-

Müslüman ülkelerin, Türkiye'nin AB sürecini yakından takip ettiklerini belirten Babacan, bu süreçte, Türkiye'nin Müslüman ülkeler için bir örnek oluşturacağını ifade etti.

Türkiye'nin AB üyeliğinin, diğer ülkelerin üyeliklerinden farklı olduğunu, çünkü Türkiye'nin, AB'nin 21.yy'daki barış projesi içinde önemli bir yerinin olduğunu vurguladı.

Ali Babacan, Avrupa'da yaşayanların çok farklı kimliklere sahip olduklarını belirtirken, kültürel kimlik farklılıklarına saygı göstermek gerektiğini ifade etti. Babacan, AB'nin ''farklılıkların birliği'' olması gerektiğini de vurguladı.

-AVRUPALILIK KÜLTÜRÜ

Avrupalılık kültürü üzerine konuşan Babacan, Avrupalılık kültürünün temelini ortak, paylaşılan idealler ve değerlerin oluşturduğunu belirtti ve bu değerleri, ''Hukukun üstünlüğü, temel hak ve özgürlükler, katılımcı demokrasi, kültürel çoğulculuk, farklılıklara saygı göstermek ve farklılıkları zenginlik olarak kabul etmektir, bir arada bulunabilme ve bir arada yaşayabilmek'' olarak sıraladı.

Avrupalının din, dil ve ırk esasına göre ayrımlara tabi tutulamayacağının altını çizen Babacan, Avrupalılık kültürünün bir uzlaşı kültürü olması gerektiğini kaydetti.

Avrupalıların kendi aralarında savaşlar yaptıklarını hatırlatan Babacan, bu savaşların ardından, Avrupalıların, ortak değerler ve ortak noktalar etrafından buluşarak Avrupa Barış Projesini başlattıklarını bildirdi.

-AVRUPA MERKEZ BANKASI BAŞKANI-

Avrupa Merkez Bankası Başkanı Trichet ise avronun, güçlü bir para birimi olarak güven verdiğini ve gittikçe de yaygınlaştığını ifade etti.

Trichet, sirkülasyon açısından, Avrupa piyasalarındaki dolaşımdaki para olarak, avronun ABD Dolarını geçtiğini de vurguladı.

Trichet, İstanbul'un tarihsel anlamda çok önemli bir merkez olduğunu belirterek, Türkiye'nin, AB kültürünün bir parçası olduğunu belirtti.

-BABACAN, YATIRIM BANKASI YETKİLİLERİYLE GÖRÜŞTÜ-

Devlet Bakanı Babacan Davos'ta, Goldman Sachs başta olmak üzere, uluslar arası yatırım bankalarının yetkilileriyle bir araya geldi.

Babacan, görüşme taleplerinin yatırım bankalarının yetkililerinden geldiğini söyledi ve Türkiye'ye çok büyük bir ilgi olduğunu vurguladı.
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
26 Ocak 2007       Mesaj #349
AreX - avatarı
Ziyaretçi
26 Ocak 2007

SORGULAMA SKANDALI... -KANUN DIŞI SORGULAMALAR ÜZERİNE, GİB BİLGİ İŞLEM MERKEZİNDEKİ KULLANICI ŞİFRELERİ YENİLENECEK, EK GÜVENLİK TEDBİRLERİ DE DEVREYE GİRECEK -GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞINDAN BİR ÜST DÜZEY YETKİLİ: -''OLDUKÇA İYİ BİR SİSTEME SAHİBİZ. ANCAK İNSAN KÖTÜ NİYETLİ İSE BİLEMEZSİN Kİ. ŞİMDİ BU TÜR YAKLAŞIMLARA KARŞI EK TEDBİRLER ALINACAK'' -OLAYI SORUŞTURAN KOMİSYON DA, KÖTÜ AMAÇLI KULLANIMA KARŞI GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞINA BİR ÖNERİ RAPORU GÖNDERİYOR -RAPORDAN: ''HASSAS VE ÖNEMLİ GÖREVLERDE BULUNANLAR İÇİN ÖZEL BİR VERİ AMBARI YA DA ERKEN UYARI SİSTEMİ KURULMALI. BİLGİLERE ERİŞİM HAKKI, YETKİ VE GÖREVLENDİRMEYE BAĞLANMALI. VERGİ MAHREMİYETİ TCK'YA PARALEL YENİDEN TANIMLANMALI. SİSTEMİN GÜVENLİĞİNİ DE İDARENİN KENDİSİ SAĞLAMALI''

ANKARA (A.A) - Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Bilgi İşlem Merkezindeki kanun dışı sorgulamalar üzerine, merkezdeki kullanıcı şifrelerinin yenilenmesi kararı alındı.

Sorgulama skandalını soruşturan Maliye Bakanlığı Teftiş Kurulu da, Vergi Kanunlarındaki 'Vergi mahremiyetinin' Türk Ceza Kanunu'nun kişisel verilerle ilgili hükümleri uyarınca yeniden tanımlanması ve buna aykırı hareket edenlerin cezalarının arttırılmasını istedi.

A.A muhabirinin edindiği bilgiye göre, GİB Bilgi İşlem Merkezi kayıtlarına girilerek devlet görevlileri, siyasiler, gazeteciler ve iş adamlarının özel bilgilerinin kanun dışı sorgulanmasının ardından sistemin güvenliği de büyüteç altına alındı.

Gelir İdaresi, son gelişmelerin ardından kullanıcı şifrelerinin yenilenmesini ve sistemle ilgili ek güvenlik tedbirlerinin devreye sokulmasını kararlaştırdı. Bu çerçevede 17 bin 912 kişisel bilgisayar karşılığında Maliyecilere dağıtılan 33 bin 710 şifre için yenileme çalışması yapılacak. Daha önce şifre dağıtılan kişilere ilişkin bilgiler güncellenecek, ayrılanların şifreleri iptal edilecek. Daha sonra da yeni şifreler, sorumlulukları da hatırlatan bir yazı ile kullanıcılara verilecek.

-VEDOP 3 İÇİN DE İHALEYE ÇIKILIYOR-

Bu arada Gelir İdaresi, Vergi Daireleri Otomasyon Projesinin (VEDOP) üçüncü ayağı için de yakında ihaleye çıkacak.

VEDOP-3 ile birlikte Bilgi İşlem Merkezi ve Veri Ambarına yönelik ek güvenlik tedbirleri de devreye girecek.

Gelir İdaresi Başkanlığından bir üst düzey yetkili, konuyla ilgili AA'ya şu açıklamada bulundu:

-''Bizim veri sistemimizde güvenlik açısından bugüne kadar bir sıkıntı yaşanmadı. Sisteme dışarıdan hackleyerek giriş yapılmış değil. Yine dışarıdan hiçbir saldırıya uğramadık. Bu olayda tamamen içeriden sisteme girilmiş, sorgulamalar yapılmış. İnsan kötü niyetli ise bilemezsin ki.

Biz, bugün beyannamelerin yüzde 80-90'ını elektronik ortamda alan bir idareyiz. Görevlilerimiz, vergi mükellefleriyle ilgili borç sorgulaması yapıyor, ödeme emri ve ödeme durumuna bakıyor. Yurt dışına çıkış yasağı konusunda vergi borcu bulunup, bulunmadığını irdelenirken, KDV iadesi için verilen faturaları düzenleyenlerin mükellef olup olmadığını inceliyor. İşte bu incelemeler için belli görevlilere şifre verildi. Şifreler de bu amaçla kullanılmalı. Ancak burada kötüye kullanım söz konusu. İşin yoksa sisteme niye giriyorsun ya da adı geçen kişileri niye sorguluyorsun?''

Sisteme usulsüz girişlerin de kayda alındığını belirten aynı yetkili, ''Son olaydaki sorgulamaları yapanlar ve sorguladıkları kişiler de, yine bizim kayıtlarımızdan bulunup çıkarıldı'' dedi.

GİB yetkilisi, gelişmelerin ardından ek güvenlik tedbirleri üzerinde çalıştıklarını, VEDOP-3'de de ihale aşamasına gelindiğini belirtti.

-KOMİSYONDAN GÜVENLİK RAPORU-

Öte yandan usulsüz sorgulamayı soruşturan özel komisyon da incelemeleri sırasındaki tespitler ışığında Gelir İdaresi Başkanlığına ''Güvenlik Raporu'' sunacak.

Teftiş Kurulu Başkanvekili ve Soruşturma Komisyonu Başkanı Cemal Boyalı'nın verdiği bilgiye göre, raporda, İdarede iyi bir sistem kurulduğu ancak kullanıcıların istismarlarının önlenmesi için ek önlemlere de ihtiyaç olduğu belirtiliyor. Raporda, bu önlemler de şöyle sıralanıyor:

''-Önemli ve hassas görevlerde bulunanlara yönelik özel bir veri ambarı oluşturulmalı. Bu kişiler için bir liste çalışmalı yapılmalı. Bu listede yer alanların bilgilerine ulaşılması için ya Gelir İdaresi Başkanlığından izin alınmalı ya da bu listeye girenlere yönelik erken uyarı sistemi kurulmalı. Bu uygulamada örneğin Cumhurbaşkanı için sorgulama yapılması anında merkez otomatik olarak bu durumdan anında haberdar olmalı.

-Erişim kayıtları, daha geniş çerçevede tutulmalı ve güvenliği de sağlanmalı.

-Erişim hakkı hiyerarşik yapı içinde yeniden düzenlenmeli. Bilgilere erişim hakkı, yetki ve görevlendirmeye bağlanmalı.

-Teftiş Kurulu, Hesap Uzmanları Kurulu, Gelirler Kontrolörleri ve VEDOS (Vergi Denetmenleri Otomasyon Sistemi) girişleri, mutlaka görev emrine bağlanmalı. Girişlerin de düzenli şekilde yapılması sağlanmalı.

Sisteme girişlere ilişkin kayıtlar da, Gelir İdaresi Başkanlığınca, düzenli şekilde tutulmalı.

-'Vergi güvenliğinin çok önemli bir konu olduğu Maliye Bakanlığı ve Gelir İdaresi Başkanlığı çalışanlarına, bir çalışma kültürü ve etik değerlerin parçası olarak anlatılmalı, öğretilmeli.

-Vergi Usul Kanunu'ndaki ''Vergi mahremiyeti'', Türk Ceza Kanunu'ndaki kişisel verilerle ilgili son düzenlemelere paralel yeniden tanımlanmalı. Buna aykırı davrananlara yönelik cezalar da arttırılmalı.

-Gelir İdaresi Başkanlığı, en az 100-150 bilgisayar mühendisi istihdam etmeli. Sistemin güvenliğini de İdarenin kendisi sağlamalı. Bu sistem için 200 milyon dolarlık bir harcama yapılmasına karşılık, sistemde 15-20 milyar dolarlık veri olduğu unutulmamalı.''
AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
26 Ocak 2007       Mesaj #350
AreX - avatarı
Ziyaretçi
26 Ocak 2007

SORGULAMA SKANDALI... -SORUŞTURMA DERİNLEŞTİRİLİRKEN, VERGİ DAİRELERİNE YÖNELİK SORUŞTURMALARA DA BAŞLANDI -ARAŞTIRMA SONUCUNDA, BAZI MALİYE MÜFETTİŞLERİ İLE GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI ÜST DÜZEY BÜROKRATLARININ HESAPLARININ DA DİDİK DİDİK EDİLDİĞİ ANLAŞILDI -SON DÖNEMDE BAZI MALİYE MÜFETTİŞLERİNİN TELEFONLARININ DİNLENDİĞİ DE ÖNE SÜRÜLDÜ -TEFTİŞ KURULU BAŞKANVEKİLİ VE SORUŞTURMA KOMİSYONU BAŞKANI BOYALI: -''GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYORUZ. SORUŞTURMAYI DERİNLEŞTİRİYORUZ. BU İŞ SONUNA KADAR GÖTÜRÜLECEK. ALINAN BÜTÜN KARARLAR YARGI DENETİMİNE TABİ OLACAĞI İÇİN, HİÇ KİMSENİN DE HUKUKA AYKIRILIK ENDİŞESİ TAŞIMAMASI GEREKİR'' -''BU SORUŞTURMANIN, 2004'DE SONUÇLANDIRILAN EL KADI OLAYI İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ SON DERECE YAKIŞIKSIZ''

ANKARA (A.A) - Devlet görevlileri, siyasiler, iş adamları ve gazetecilere yönelik sorgulama skandalıyla ilgili soruşturma derinleştiriliyor.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, olayın boyutlarının her geçen gün biraz daha büyümesi üzerine, olayla ilgili soruşturmanın çok yönlü olarak derinleştirilmesi kararı alındı.

Bu arada maliye müfettişleri, dünden itibaren vergi dairelerine yönelik soruşturmalara da başladı. Bu kapsamda, vergi dairelerinden yapılan sorgulamaların kimler tarafından, niçin ve ne şekilde gerçekleştirildiği araştırılıyor.

İnceleme kapsamında vergi dairelerinde de olaya karıştığı belirlenen kişilerin görevden uzaklaştırılması bekleniyor.

Çeşitli kişi ve kuruluşlara yönelik sorgulamaları soruşturmak için oluşturulan Komisyonunun Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Merkezindeki çalışmaları da devam ediyor.

Komisyonun tespitleri sırasında, Maliye Bakanlığı Teftiş Kurulunda görev yapan bazı Maliye Müfettişleri için de sisteme girilerek, geniş bir tarama yapıldığı ortaya çıkarıldı. Bu arada yetkililer, bazı Maliye Müfettişlerinin telefon konuşmalarının dinlendiği yolunda çeşitli bulgular olduğunu da ifade ettiler

-GELİR İDARESİ DE İNCELENMİŞ-

Araştırma sırasında, Gelir İdaresi Başkanlığının tepe noktalarında görev yapan 10'u aşkın bürokratın da bir vergi dairesinden Bilgi İşlem Merkezine girilerek, her yönden sorgulandığı anlaşıldı.

İncelemeler sırasında, Maliye bürokratlarının gayrimenkul ve araç alım satımı yaptıkları kişilerin dahi sayfalarına girilerek araştırma yapıldığı belirlendi.

-BOYALI: ''BU İŞ SONUNA KADAR GÖTÜRÜLECEK''-

Bu arada Maliye Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanvekili ve Soruşturma Komisyonu Başkanı Cemal Boyalı, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, sorgulamaların her yönüyle araştırıldığını ve bu işin sonuna kadar götürüleceğini söyledi.

Soruşturma kapsamında yeni görevden uzaklaştırmalar olabileceğine işaret eden Boyalı, ''5 kişi ile ilgili görevden uzaklaştırma kararı, tamamen ilk aşamadaki tespitlerle ilgilidir. Bu da, soruşturmanın daha sağlıklı yürütülmesi için gerekliydi. Kendi adamımızı korumak adına yapılanları görmemezlik edemeyiz'' dedi.

Kanun dışı sorgulamayla ilgili soruşturmanın daha da derinleştirileceğini ve çok yönlü araştırılacağını belirten Boyalı, olayla ilgili tahkikatı en kısa süre içinde tamamlayacaklarını ve ilgili bütün birimlere de bilgi vereceklerini bildirdi.

Soruşturmanın El Kadı olayıyla bir ilgisi bulunmadığını ifade eden Boyalı, şöyle devam etti:

-''Bu soruşturmanın El Kadı olayı ile ilişkilendirilmesi yakışıksızdır. Teftiş Kurulunda El Kadı olayıyla ilgili işlemler, 2004 yılı itibariyle sona ermiştir. Ben o dönemde ne Teftiş Kurulu Başkanıydım, ne de Kurulda müfettiş olarak bulunuyordum.

Kimsenin tereddütü olmasın. Soruşturmanın sonunda olayla ilgili bütün gerçekler ortaya çıkacak. Alınan tüm idari kararlar da, yargı denetimine tabi olacağı için hiç kimsenin hukuka aykırılık endişesi taşımaması gerekir.''

Benzer Konular

1 Haziran 2007 / virtuecat Ekonomi
27 Ekim 2015 / Misafir Soru-Cevap
18 Ağustos 2013 / Hi-LaL Meslekler
13 Haziran 2008 / Bia Turizm