Ziyaretçi
Dikkat! Binlerce araç hurdaya çıkabilir...
Tehlike arz eden araçların trafiğe çıkmasını engellemek amacıyla, 2007
yılının son çeyreğinden itibaren muayeneler AB standartlarına uygun
yapılmaya başlanıyor. 12 milyon araç sahibini yakından ilgilendiren
uygulama sayesinde sadece gözle yapılan "şipşak muayene" tarihe karışırken
binlerce aracın hurdaya çıkması bekleniyor.
Yeni sistemin yürürlüğe girmesiyle bütün araçlar, mekanik, optik,
elektronik cihazlarla fren, direksiyon, gürültü, gaz kaçağı, egzoz gazı,
lastik dişi derinliği gibi 100 farklı teste tabi tutulacak. Kontrolün
ardından aracın durumunu gösteren bir rapor hazırlanacak. Standartların
altında kalanlar tamir amacıyla geri gönderilecek. Eksiklikler 1 ay içinde
tamamlanmazsa sürücü cezalı duruma düşecek ve trafiğe çıkması engellenecek.
Taşıtların baştan aşağı röntgeninin çekileceği kontrolden Türkiye'de
araçların bir çoğunun geçer not alması oldukça zor görünüyor. İstanbul'da
iki yıl önce trafik polislerinin kontrol ettiği 7 bin aracın %50'sinde
lastiklerin kaymasını önleyen diş derinliğinin 3 mm. standardının altında
olduğu tespit edildi.
Yeni sisteme göre bu durumdaki araçların sahipleri lastiklerini yenilemek
zorunda kalacak. Eski model ve bakımsız araçlara sahip onbinlerce sürücünün
muayeneden geçebilmek için yüksek bakım faturalarını ödemeyi göze alması
gerekiyor.
Yeni dönem neler getirecek?
1. Yeni sistemde trafiğe çıkış onayı alamayan araçlar, trafikten men
edilecek.
2. Muayenesi olmayan ve bu nedenle bağlanan araçlara geçici izin belgesi
ile muayene olma hakkı tanınacak.
3. Muayene olmayan araçlara her ay için %5 faizli ceza uygulanacak.
4. Yeni sistemde de eski sistemde olduğu üzere özel araçlar yeni
alındıktan sonra ilk muayeneyi üç yıl sonra olacak. Daha sonraki
muayene periyodu ise 2 yılda bir olacak.
5. Ticari araçların yeni alındıktan sonraki ilk muayene süresi ise 2 yıl
olacak. Daha sonraki dönem için bu süre bir yılda bir olacak.
6. Muayene ücreti Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek.
7. Muayene istasyonları artık TüvTürk ismini alacak. 81 il ve 88 ilçe
merkezinde 189 sabit ve 38 gezici olmak üzere toplam 227 yeni muayene
istasyonu işletime girecek.
8. İlçe ve köylere hizmet verebilmek için mobil istasyonlar
oluşturulacak.
9. Eski araç muayene istasyonları kapatılacak.
10. Merkezlerde çalışacak tüm personel TüvTürk uzmanları tarafından
eğitimden geçecek.
11. Araçlara muayene uygunluk işareti konulacak. Bu işaret ya ön
cama yapıştırılacak ya da arka plakanın arkasında büyük bir işaretle
gözle görülebilir şekilde taşınacak.
12. Muayene onayı için gelen araçlar dörde ayrılacak. Kusursuz,
hafif kusurlu, ağır kusurlu ve ölümcül kusurlu araçlar. Bunlardan
kusursuz ve hafif kusurlu araçlara onay belgesi verilecek. Hafif
kusurlu araçlarda kusurun giderilmesi yönünde eğitim ve destek
verilecek.
13. Muayeneden kusursuz olarak geçen araçların ikinci el değeri
artacak.
14. Muayene süresince araçlar fren sistemi, direksiyon sistemi,
ışıklandırma sistemi, görüş güvenliği, şasi kontrolü, elektrik
donanımı, tekerlekler ve lastikler 100 nokta testine tabi tutulacak.
Aracınızın yakıt, elektrik sistemleri ve yürüyen aksamı ile lastiklerinin
standart dışı olması durumunda güvenli araç kullanamazsınız. Üstelik
aracınız normalden fazla yakıt harcamaya başlar. Bu nedenle araç, yol ve
can güvenliğiniz için aracınızın periyodik muayenesini beklemeyin.
Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın, değişmesi gereken parçalarının
hiç beklemeden yenilenmesini sağlayın. Bu sayede hem yakıt sarfiyatınız
artmadan aracınızı güvenle kullanın, hem aracınızın 2 el değeri korunsun,
hem de bakım masraflarınız azalsın...
Sponsorlu Bağlantılar
yılının son çeyreğinden itibaren muayeneler AB standartlarına uygun
yapılmaya başlanıyor. 12 milyon araç sahibini yakından ilgilendiren
uygulama sayesinde sadece gözle yapılan "şipşak muayene" tarihe karışırken
binlerce aracın hurdaya çıkması bekleniyor.
Yeni sistemin yürürlüğe girmesiyle bütün araçlar, mekanik, optik,
elektronik cihazlarla fren, direksiyon, gürültü, gaz kaçağı, egzoz gazı,
lastik dişi derinliği gibi 100 farklı teste tabi tutulacak. Kontrolün
ardından aracın durumunu gösteren bir rapor hazırlanacak. Standartların
altında kalanlar tamir amacıyla geri gönderilecek. Eksiklikler 1 ay içinde
tamamlanmazsa sürücü cezalı duruma düşecek ve trafiğe çıkması engellenecek.
Taşıtların baştan aşağı röntgeninin çekileceği kontrolden Türkiye'de
araçların bir çoğunun geçer not alması oldukça zor görünüyor. İstanbul'da
iki yıl önce trafik polislerinin kontrol ettiği 7 bin aracın %50'sinde
lastiklerin kaymasını önleyen diş derinliğinin 3 mm. standardının altında
olduğu tespit edildi.
Yeni sisteme göre bu durumdaki araçların sahipleri lastiklerini yenilemek
zorunda kalacak. Eski model ve bakımsız araçlara sahip onbinlerce sürücünün
muayeneden geçebilmek için yüksek bakım faturalarını ödemeyi göze alması
gerekiyor.
Yeni dönem neler getirecek?
1. Yeni sistemde trafiğe çıkış onayı alamayan araçlar, trafikten men
edilecek.
2. Muayenesi olmayan ve bu nedenle bağlanan araçlara geçici izin belgesi
ile muayene olma hakkı tanınacak.
3. Muayene olmayan araçlara her ay için %5 faizli ceza uygulanacak.
4. Yeni sistemde de eski sistemde olduğu üzere özel araçlar yeni
alındıktan sonra ilk muayeneyi üç yıl sonra olacak. Daha sonraki
muayene periyodu ise 2 yılda bir olacak.
5. Ticari araçların yeni alındıktan sonraki ilk muayene süresi ise 2 yıl
olacak. Daha sonraki dönem için bu süre bir yılda bir olacak.
6. Muayene ücreti Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek.
7. Muayene istasyonları artık TüvTürk ismini alacak. 81 il ve 88 ilçe
merkezinde 189 sabit ve 38 gezici olmak üzere toplam 227 yeni muayene
istasyonu işletime girecek.
8. İlçe ve köylere hizmet verebilmek için mobil istasyonlar
oluşturulacak.
9. Eski araç muayene istasyonları kapatılacak.
10. Merkezlerde çalışacak tüm personel TüvTürk uzmanları tarafından
eğitimden geçecek.
11. Araçlara muayene uygunluk işareti konulacak. Bu işaret ya ön
cama yapıştırılacak ya da arka plakanın arkasında büyük bir işaretle
gözle görülebilir şekilde taşınacak.
12. Muayene onayı için gelen araçlar dörde ayrılacak. Kusursuz,
hafif kusurlu, ağır kusurlu ve ölümcül kusurlu araçlar. Bunlardan
kusursuz ve hafif kusurlu araçlara onay belgesi verilecek. Hafif
kusurlu araçlarda kusurun giderilmesi yönünde eğitim ve destek
verilecek.
13. Muayeneden kusursuz olarak geçen araçların ikinci el değeri
artacak.
14. Muayene süresince araçlar fren sistemi, direksiyon sistemi,
ışıklandırma sistemi, görüş güvenliği, şasi kontrolü, elektrik
donanımı, tekerlekler ve lastikler 100 nokta testine tabi tutulacak.
Aracınızın yakıt, elektrik sistemleri ve yürüyen aksamı ile lastiklerinin
standart dışı olması durumunda güvenli araç kullanamazsınız. Üstelik
aracınız normalden fazla yakıt harcamaya başlar. Bu nedenle araç, yol ve
can güvenliğiniz için aracınızın periyodik muayenesini beklemeyin.
Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın, değişmesi gereken parçalarının
hiç beklemeden yenilenmesini sağlayın. Bu sayede hem yakıt sarfiyatınız
artmadan aracınızı güvenle kullanın, hem aracınızın 2 el değeri korunsun,
hem de bakım masraflarınız azalsın...

Medya Haber
MUTLU BOZDAĞ İstanbul
Mağaza sahipleri ise mağazanın birinci katından kalabalığı gülümseyin gözlerle izlerken, kepenk altından kısım kısım içeriye alanın vatandaşlar büyük sevinç yaşadı. Birçok kişi ise mağazanın önünde ürün alamayacağını anlayarak evlerinin yolunu tuttu. Mağaza önünde trafiğin kilitlenmesi sonucu TEM otoyolunda sabah trafiği durdu.



Kösedağ, "Çocuğumuzu eve götürmek istemiyoruz. Hastanede bile zorlukla bakılırken evde bu çocuğa bakamayız. Ayrıca çocuğumuzun durumu karşısında çevredekilerin yaklaşımları da bizi üzüyor" diye konuştu. 

