Arama

İş planı hakkında geniş bilgi verir misiniz? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 18 Mart 2009 Gösterim: 9.079 Cevap: 16
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
7 Mart 2009       Mesaj #11
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bir İş Planını Başarıya Ulaştıran Özellikler Nelerdir?

Sponsorlu Bağlantılar



pd 200807017562936 28129
Her adımda sayıları görün: Kolayca ölçülebilen hedefler belirleyin ve mümkün olan her yerde hedef olarak sayıları kullanın. Örneğin, ürün ya da hizmetlerinizi belli ilçe ya da eyaletlerde satmayı, belli sayıda çalışana sahip olmayı ya da belli düzeyde satış yapmayı hedefleyebilirsiniz. Bu sayıları, belli zaman çerçevelerine (6 ay içinde, 2 yıl içinde, 10 yıl içinde, vb.) bağlayın.

Gerçekçi olun: Yüksek beklentilere sahip olmak güzeldir. Ama, makul ve başarma potansiyeli bulunan hedefler koyduğunuzdan emin olun.

Girişken olun: Hem gerçekçi olup hem de yüksek hedeflere sahip olabilirsiniz. Çok kolay ulaşılan hedefler belirlemeyin; ayrıca, hem kısa, hem de uzun vadeli hedefler saptayın. 6 ayda işle ilgili bütün hedeflerinize ulaşırsanız, sonra ne yapacaksınız? Kendinize güvenin.

Tutarlı olun: İstemeyerek tutarsız hedefler belirlemekten sakının. Örneğin, eleman alımı maliyeti geçici olarak gelirinizi hedeflenen seviyenin altına düşürüyorsa, hızlı büyüme hedefi, belli bir miktar para kazanma hedefiyle tutarsızlık gösterebilir. İki hedefe de sahip olmakta sakınca yoktur. Yalnızca potansiyel bir çelişkinin olduğunu fark edin ve hedefleriniz arasında öncelik sıralaması yapın ki sizin için hangilerinin en önemli olduğunu bilin.

Hedeflerinizi geliştirirken, başarıların nerelerde ölçümlenebileceği konusunda net olmanız gerekir. Normal olarak, seçilmiş birkaç hedefin yer aldığı, numaralanmış bir listeniz olmalıdır. Listenizi 10 ile sınırlı tutun; çünkü uzun listeler, odaklanmayı zorlaştırır. Hedeflerinizi somutlaştırmak, onlara ulaştığınızı anlamanın en iyi, belki de tek yoludur. Uygulama yapma şansınız, hedeflere doğru kaydettiğiniz ilerlemeyi izleme ve sonuçları ölçme becerinize bağlıdır; uygulama kritiktir. Satış ya da satış artışı, kârlar ya da kârlılık, bir hedefin ve erişilebilir kaynağın öngördüğü pazar payı, satış yüzdesi olarak brüt marj gibi ölçülebilir hedefler belirleyin.

Takip edilemeyen muğlak hedefleri listelemekten kaçının: Genel ya da elle tutulamayan hedeflerin işiniz için önemli olduğu durumlarda, bunları daha belirgin kılmanın yolunu bulun. Örneğin, müşteri memnuniyeti bir öncelikse, hedeflerinizi geri dönüşlerin yüzdesi, şikayetlerin ya da övgü mektuplarının sayısı ya da memnuniyetle ilgili bir başka ölçüt olarak belirleyin. Planınızdaki yüzdelerin değişimini ölçecek bir anket ekleyin.

Bir müşteri memnuniyeti anketi koyabilir, ulaşmak istediğiniz örnek boyut ve memnuniyet derecelerini belirleyebilir, sonra da başarıyı kontrol etmek için anketi uygulayabilirsiniz. İşiniz ürünlerle ilgiliyse, brüt marj ya da birim satışları izleyebilir; hedeflerinizi bu anahtar faktörlere göre belirleyebilirsiniz. Bir dağıtım şirketiyseniz, sıkı lojistik yönetimine, işletme sermayesine ve personel maliyetlerine odaklanırsınız. Bir yayıncıysanız, ürün kalitesine, başlıklara ya da pazarlamaya yoğunlaşabilirsiniz. Bu durum, hiç kuşkusuz yaptığınız işin türüne bağlıdır.

İş Planının Hassas Noktaları Nelerdir?
  • İş planında, işin tam olarak ne olduğu ve neleri hedeflediği açıkça gösterilmelidir, inandırıcı olmalıdır.
  • Geniş anlamlar içeren, havada kalan ifadeler bulunmamalıdır. Tüm cümleler gerçek ve sağlıklı verilerle desteklenmiş olmalıdır.
  • Hem sizin hem de planınızı kullanacakların o planda görmesi gereken tek şey gerçeklerdir. Yazılan her şey gerekçelendirilmelidir.
  • Basit ve anlaşılır cümleler kurulmalıdır. Sektöre özgü jargonlar, yabancı dilde ifadeler vb. kullanılmamalıdır.
  • Rakipler ve onların ürünleri iyi açıklanmalıdır. Şirketinizi başarıya ulaştırmak için rakiplerinizi bilmeniz ve onlara saygı göstermeniz gerekir.
  • Finansal tablolarınız açık ve anlaşılır olmalıdır.
  • Düzgün bir dille, dilbilgisi kurallarına uygun ifadeler ve yazım şekliyle hazırlanmalıdır.
  • Çok uzun ya da kısa olmamalıdır.
kaynak
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
7 Mart 2009       Mesaj #12
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İş Planı Nedir ve Neden Önemlidir?

Sponsorlu Bağlantılar



isplan28129
Birçok yerde karşımıza çıkar. Peki, nedir bu iş planı? İş Planı, kurumsallığın en temel öğelerinden bir tanesi. İyi hazırlanmış bir iş planı, şirketiniz için bir mihenk taşı olacak. Neden mi? İş planı, iş sahibinin konuya yaklaşımındaki ciddiyetini, profesyonelliğini, işi ne kadar iyi bildiğini, risklere ve fırsatlara ne kadar hazırlıklı olduğunu yansıtan en önemli kanıt olacak. Bir anlamda iş planı, ortakların ve yöneticilerin bir tür aynasıdır, çünkü başarılı bir iş planı hazırlamak için konunuza hakim olmanız gerek.

İş planı neyin, ne zaman, nasıl yapılacağını ve kimin yapacağını özetleyen bir çerçeve. Yalnızca şirkete sermayedar veya finansör arayışı için değil, aynı zamanda dahili çalışmalarınızda da yardımcı olacak.

İyi hazırlanmış bir iş planı sizin;
  • Dış finansman kaynağı arayışlarınızda,
  • Şirketinizin hedeflerinin belirlenmesinde,
  • Başlangıç noktasından büyüme etaplarına ulaşmanızda,
  • Önünüze çıkacak engelleri öngörmenizde ve hazırlıklı olmanızda,
  • Fırsatları en iyi şekilde değerlendirmenizde,
  • Stratejilerinizi en iyi şekilde yaratmanızda ve uygulamanızda,
  • Kaynaklarınızı verimli bir şekilde yönlendirmenizde,
  • Çalışanlarınızın sizinle aynı vizyonu paylaşmasında en önemli rehberiniz olacak.
Bir yerden başka bir noktaya yolculuk ederken, nasıl haritada ana yolları izleyerek ilerlemek büyük resmi görmemize yardımcı oluyorsa, iş planı da bir şirketin mevcut noktasından hedefine ulaşırken geçeceğiniz aşamaları görmenizde yardımcı olacak. İş planını statik değil tam tersine dinamik, yaşayan, sürekli şartlara göre yenilenen bir çalışma gibi düşünmek gerek.
kaynak
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
7 Mart 2009       Mesaj #13
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İş Planının Fiziksel Özellikleri

İletişimin temel ögelerinden olan ilk 3 saniye prensibi İş Planınızın fiziksel özellikleri için de geçerlidir. Yeni karşılaştığınız bir kişi hakkında 3 saniye içerisinde o kişiyi değerlendir ve o kişi hakkında bir fikir edinirsiniz.
Bu fikirden geri dönüş çok zordur, bu fikri edinirken nasıl etkilendiğiniz temel şeyler kişinin dış görünümü, giyimi, duruşu, yüzünün ve bedeninin ifadesi, beden dili gibi şeylerdir. Aynı şekilde diğer insanlar da, sizin hakkınızda, sizinle ilk karşılaştıkları 3 saniye içerisinde bir fikir sahibi olurlar.
Bu fikir ve yargının değiştirilmesi çok zordur ve zaman alır. İkinci bir ilk 3 saniye şansınız yoktur.
Hazırladığınız bir ödevi, raporu ve burada konumuz olan İş Planını eline alan kişi ilk 3 saniye içerisinde İş Planının fiziksel özelliklerine ve sunumuna bağlı olarak bir yargıya varacaktır. Bu yargı, ne yazık ki sadece rapor konusunda değil, onu hazırlayan kişi hakkında da olacaktır.
Önünüze herhangi bir konuda hazırlanmış iki rapor – ödev veya İş Planı Geldiğini düşünün. Bunlardan ilki, kötü bir kağıda düzensiz yazılmış, sayfalardaki karakter setleri birbirine uymayan, iğne ille tutturulmuş, plastik bir dosya içerisine iliştirilmiş, diğeri ise güzel ve tok bir kağıda düzenli ve özenli bir şekilde yazılmış, karton bir cilt içerisinde sunulmuş olsun. Hangisini daha ciddiye alacaksınız, hangisini hazırlayan kişiye daha çok güven duyacaksınız ?
Sanırım bunun yanıtı çok açık, günümüzdeki teknik olanakları, hele biraz da yaratıcı olarak kullanırsanız hazırladığınız İş Planlarına katacağınız profesyonellik raporlarınızın daha ön plana çıkmasına ve ciddiye alınmasına destek olacaktır.
kaynak
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
7 Mart 2009       Mesaj #14
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İŞ PLANI ÇEŞİTLERİ

blueprint 150x150
İş planı artık işimizin ayrılmaz bir parçasıdır.
Üç çeşit iş planı vardır:
  • Dışa yönelik iş planı: Kredi kullanırken bankacılara, leasing şirketlerine veya potansiyel ortaklar için kullanılan.
  • Yeni başlayan işler için iş planı: Yeni başlayacak işin gereksinimlerini görmek,resmini çizmek ve işi başlatmak için yapılan.
  • İçe yönelik iş planı: İşi başarılı götürmek için yapılan iş planı.
Her üç planında yapılarında farklılıklar görülür ama sonuçta iş planları;
  • İşinizin her yönünü görmenizi ve tanımanızı sağlar.
  • Başlama öncesi değerlendirme yapmanıza olanak verir.
  • Sizi beklenmedik süprizlerden kurtarır.
  • Finansman ararken satış aracınız olur.
Hedefleri belirleyip gösterdiği için en önemli yönetim aracınız olur.
Henüz iş planı yapmadı iseniz lütfen hemen yapmaya başlayın, gecikmeyin, özellikle bu günlerde geç kalmanın bedeli yüksek olabilir.

kaynak
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
7 Mart 2009       Mesaj #15
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
S22-) İş planı nedir? İş planını yararları nelerdir?
C22-) İş planı: Yatırımcı veya kredi veren kişilere tasarısı hakkında bilgi vermek amacıyla yapılan çalışmaların tümüdür. İş planının yararları: a.İşe başlarken girişimciye rehberlik eder, b.Sermaye bulmaya yardımcı olur, c.İşi yürütürken yönetime yardımcı olur.

S23-) İş planının ana bölümleri nelerdir?
C23-) A.İşin tanımlanması, B.Pazarlama stratejisinin belirlenmesi, C.Çalışma ve organizasyon şekli, D.Mali düzenlemeler.

S24-) İş planı çeşitleri nelerdir?
C24-) A.Süreleri bakımından planları: Kısa vadeli, orta vadeli, uzun vadeli.
B.İşlevleri bakımından planları: Pazarlama planı, organizasyon planı, üretim planı, mali plan.
C.Faaliyet alanları bakımından planları: Kişilerin ya da bölümlerin planlanması.
Quo vadis?
fırat123 - avatarı
fırat123
Ziyaretçi
18 Mart 2009       Mesaj #16
fırat123 - avatarı
Ziyaretçi
iş planında verilerin toplanması ve uygulanabilir iş planı hazırlama? cevapları lazım ..yardımcı olursanız sevinirim..
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
18 Mart 2009       Mesaj #17
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

Bir İş Planını Başarıya Ulaştıran Özellikler Nelerdir?




pd 200807017562936 28129
Her adımda sayıları görün: Kolayca ölçülebilen hedefler belirleyin ve mümkün olan her yerde hedef olarak sayıları kullanın. Örneğin, ürün ya da hizmetlerinizi belli ilçe ya da eyaletlerde satmayı, belli sayıda çalışana sahip olmayı ya da belli düzeyde satış yapmayı hedefleyebilirsiniz. Bu sayıları, belli zaman çerçevelerine (6 ay içinde, 2 yıl içinde, 10 yıl içinde, vb.) bağlayın.

Gerçekçi olun: Yüksek beklentilere sahip olmak güzeldir. Ama, makul ve başarma potansiyeli bulunan hedefler koyduğunuzdan emin olun.

Girişken olun: Hem gerçekçi olup hem de yüksek hedeflere sahip olabilirsiniz. Çok kolay ulaşılan hedefler belirlemeyin; ayrıca, hem kısa, hem de uzun vadeli hedefler saptayın. 6 ayda işle ilgili bütün hedeflerinize ulaşırsanız, sonra ne yapacaksınız? Kendinize güvenin.

Tutarlı olun: İstemeyerek tutarsız hedefler belirlemekten sakının. Örneğin, eleman alımı maliyeti geçici olarak gelirinizi hedeflenen seviyenin altına düşürüyorsa, hızlı büyüme hedefi, belli bir miktar para kazanma hedefiyle tutarsızlık gösterebilir. İki hedefe de sahip olmakta sakınca yoktur. Yalnızca potansiyel bir çelişkinin olduğunu fark edin ve hedefleriniz arasında öncelik sıralaması yapın ki sizin için hangilerinin en önemli olduğunu bilin.

Hedeflerinizi geliştirirken, başarıların nerelerde ölçümlenebileceği konusunda net olmanız gerekir. Normal olarak, seçilmiş birkaç hedefin yer aldığı, numaralanmış bir listeniz olmalıdır. Listenizi 10 ile sınırlı tutun; çünkü uzun listeler, odaklanmayı zorlaştırır. Hedeflerinizi somutlaştırmak, onlara ulaştığınızı anlamanın en iyi, belki de tek yoludur. Uygulama yapma şansınız, hedeflere doğru kaydettiğiniz ilerlemeyi izleme ve sonuçları ölçme becerinize bağlıdır; uygulama kritiktir. Satış ya da satış artışı, kârlar ya da kârlılık, bir hedefin ve erişilebilir kaynağın öngördüğü pazar payı, satış yüzdesi olarak brüt marj gibi ölçülebilir hedefler belirleyin.

Takip edilemeyen muğlak hedefleri listelemekten kaçının: Genel ya da elle tutulamayan hedeflerin işiniz için önemli olduğu durumlarda, bunları daha belirgin kılmanın yolunu bulun. Örneğin, müşteri memnuniyeti bir öncelikse, hedeflerinizi geri dönüşlerin yüzdesi, şikayetlerin ya da övgü mektuplarının sayısı ya da memnuniyetle ilgili bir başka ölçüt olarak belirleyin. Planınızdaki yüzdelerin değişimini ölçecek bir anket ekleyin.

Bir müşteri memnuniyeti anketi koyabilir, ulaşmak istediğiniz örnek boyut ve memnuniyet derecelerini belirleyebilir, sonra da başarıyı kontrol etmek için anketi uygulayabilirsiniz. İşiniz ürünlerle ilgiliyse, brüt marj ya da birim satışları izleyebilir; hedeflerinizi bu anahtar faktörlere göre belirleyebilirsiniz. Bir dağıtım şirketiyseniz, sıkı lojistik yönetimine, işletme sermayesine ve personel maliyetlerine odaklanırsınız. Bir yayıncıysanız, ürün kalitesine, başlıklara ya da pazarlamaya yoğunlaşabilirsiniz. Bu durum, hiç kuşkusuz yaptığınız işin türüne bağlıdır.

İş Planının Hassas Noktaları Nelerdir?

  • İş planında, işin tam olarak ne olduğu ve neleri hedeflediği açıkça gösterilmelidir, inandırıcı olmalıdır.
  • Geniş anlamlar içeren, havada kalan ifadeler bulunmamalıdır. Tüm cümleler gerçek ve sağlıklı verilerle desteklenmiş olmalıdır.
  • Hem sizin hem de planınızı kullanacakların o planda görmesi gereken tek şey gerçeklerdir. Yazılan her şey gerekçelendirilmelidir.
  • Basit ve anlaşılır cümleler kurulmalıdır. Sektöre özgü jargonlar, yabancı dilde ifadeler vb. kullanılmamalıdır.
  • Rakipler ve onların ürünleri iyi açıklanmalıdır. Şirketinizi başarıya ulaştırmak için rakiplerinizi bilmeniz ve onlara saygı göstermeniz gerekir.
  • Finansal tablolarınız açık ve anlaşılır olmalıdır.
  • Düzgün bir dille, dilbilgisi kurallarına uygun ifadeler ve yazım şekliyle hazırlanmalıdır.
  • Çok uzun ya da kısa olmamalıdır.
kaynak

Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

İş Planı Nedir ve Neden Önemlidir?




isplan28129
Birçok yerde karşımıza çıkar. Peki, nedir bu iş planı? İş Planı, kurumsallığın en temel öğelerinden bir tanesi. İyi hazırlanmış bir iş planı, şirketiniz için bir mihenk taşı olacak. Neden mi? İş planı, iş sahibinin konuya yaklaşımındaki ciddiyetini, profesyonelliğini, işi ne kadar iyi bildiğini, risklere ve fırsatlara ne kadar hazırlıklı olduğunu yansıtan en önemli kanıt olacak. Bir anlamda iş planı, ortakların ve yöneticilerin bir tür aynasıdır, çünkü başarılı bir iş planı hazırlamak için konunuza hakim olmanız gerek.

İş planı neyin, ne zaman, nasıl yapılacağını ve kimin yapacağını özetleyen bir çerçeve. Yalnızca şirkete sermayedar veya finansör arayışı için değil, aynı zamanda dahili çalışmalarınızda da yardımcı olacak.

İyi hazırlanmış bir iş planı sizin;

  • Dış finansman kaynağı arayışlarınızda,
  • Şirketinizin hedeflerinin belirlenmesinde,
  • Başlangıç noktasından büyüme etaplarına ulaşmanızda,
  • Önünüze çıkacak engelleri öngörmenizde ve hazırlıklı olmanızda,
  • Fırsatları en iyi şekilde değerlendirmenizde,
  • Stratejilerinizi en iyi şekilde yaratmanızda ve uygulamanızda,
  • Kaynaklarınızı verimli bir şekilde yönlendirmenizde,
  • Çalışanlarınızın sizinle aynı vizyonu paylaşmasında en önemli rehberiniz olacak.
Bir yerden başka bir noktaya yolculuk ederken, nasıl haritada ana yolları izleyerek ilerlemek büyük resmi görmemize yardımcı oluyorsa, iş planı da bir şirketin mevcut noktasından hedefine ulaşırken geçeceğiniz aşamaları görmenizde yardımcı olacak. İş planını statik değil tam tersine dinamik, yaşayan, sürekli şartlara göre yenilenen bir çalışma gibi düşünmek gerek.
kaynak

Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

İş Planının Fiziksel Özellikleri

İletişimin temel ögelerinden olan ilk 3 saniye prensibi İş Planınızın fiziksel özellikleri için de geçerlidir. Yeni karşılaştığınız bir kişi hakkında 3 saniye içerisinde o kişiyi değerlendir ve o kişi hakkında bir fikir edinirsiniz.
Bu fikirden geri dönüş çok zordur, bu fikri edinirken nasıl etkilendiğiniz temel şeyler kişinin dış görünümü, giyimi, duruşu, yüzünün ve bedeninin ifadesi, beden dili gibi şeylerdir. Aynı şekilde diğer insanlar da, sizin hakkınızda, sizinle ilk karşılaştıkları 3 saniye içerisinde bir fikir sahibi olurlar.
Bu fikir ve yargının değiştirilmesi çok zordur ve zaman alır. İkinci bir ilk 3 saniye şansınız yoktur.
Hazırladığınız bir ödevi, raporu ve burada konumuz olan İş Planını eline alan kişi ilk 3 saniye içerisinde İş Planının fiziksel özelliklerine ve sunumuna bağlı olarak bir yargıya varacaktır. Bu yargı, ne yazık ki sadece rapor konusunda değil, onu hazırlayan kişi hakkında da olacaktır.
Önünüze herhangi bir konuda hazırlanmış iki rapor – ödev veya İş Planı Geldiğini düşünün. Bunlardan ilki, kötü bir kağıda düzensiz yazılmış, sayfalardaki karakter setleri birbirine uymayan, iğne ille tutturulmuş, plastik bir dosya içerisine iliştirilmiş, diğeri ise güzel ve tok bir kağıda düzenli ve özenli bir şekilde yazılmış, karton bir cilt içerisinde sunulmuş olsun. Hangisini daha ciddiye alacaksınız, hangisini hazırlayan kişiye daha çok güven duyacaksınız ?
Sanırım bunun yanıtı çok açık, günümüzdeki teknik olanakları, hele biraz da yaratıcı olarak kullanırsanız hazırladığınız İş Planlarına katacağınız profesyonellik raporlarınızın daha ön plana çıkmasına ve ciddiye alınmasına destek olacaktır.
kaynak

Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

İŞ PLANI ÇEŞİTLERİ

blueprint 150x150
İş planı artık işimizin ayrılmaz bir parçasıdır.
Üç çeşit iş planı vardır:

  • Dışa yönelik iş planı: Kredi kullanırken bankacılara, leasing şirketlerine veya potansiyel ortaklar için kullanılan.
  • Yeni başlayan işler için iş planı: Yeni başlayacak işin gereksinimlerini görmek,resmini çizmek ve işi başlatmak için yapılan.
  • İçe yönelik iş planı: İşi başarılı götürmek için yapılan iş planı.
Her üç planında yapılarında farklılıklar görülür ama sonuçta iş planları;
  • İşinizin her yönünü görmenizi ve tanımanızı sağlar.
  • Başlama öncesi değerlendirme yapmanıza olanak verir.
  • Sizi beklenmedik süprizlerden kurtarır.
  • Finansman ararken satış aracınız olur.
Hedefleri belirleyip gösterdiği için en önemli yönetim aracınız olur.
Henüz iş planı yapmadı iseniz lütfen hemen yapmaya başlayın, gecikmeyin, özellikle bu günlerde geç kalmanın bedeli yüksek olabilir.

kaynak

Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

S22-) İş planı nedir? İş planını yararları nelerdir?
C22-) İş planı: Yatırımcı veya kredi veren kişilere tasarısı hakkında bilgi vermek amacıyla yapılan çalışmaların tümüdür. İş planının yararları: a.İşe başlarken girişimciye rehberlik eder, b.Sermaye bulmaya yardımcı olur, c.İşi yürütürken yönetime yardımcı olur.

S23-) İş planının ana bölümleri nelerdir?
C23-) A.İşin tanımlanması, B.Pazarlama stratejisinin belirlenmesi, C.Çalışma ve organizasyon şekli, D.Mali düzenlemeler.

S24-) İş planı çeşitleri nelerdir?
C24-) A.Süreleri bakımından planları: Kısa vadeli, orta vadeli, uzun vadeli.
B.İşlevleri bakımından planları: Pazarlama planı, organizasyon planı, üretim planı, mali plan.
C.Faaliyet alanları bakımından planları: Kişilerin ya da bölümlerin planlanması.

Alıntı
fırat123 adlı kullanıcıdan alıntı

iş planında verilerin toplanması ve uygulanabilir iş planı hazırlama? cevapları lazım ..yardımcı olursanız sevinirim..

..
Quo vadis?

Benzer Konular

11 Haziran 2016 / adsız Cevaplanmış
13 Şubat 2012 / Ziyaretçi Soru-Cevap
2 Mayıs 2011 / muratyasar Soru-Cevap
5 Şubat 2009 / Alienzer Soru-Cevap
22 Nisan 2014 / iremnur Cevaplanmış