Arama

İş planı hakkında geniş bilgi verir misiniz?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 18 Mart 2009 Gösterim: 8.941 Cevap: 16
fırat123 - avatarı
fırat123
Ziyaretçi
28 Şubat 2009       Mesaj #1
fırat123 - avatarı
Ziyaretçi
İŞ PLANI NEDİR BİLGİ VERİNİZ,İŞ PLANI ÇEŞİTLERİ NELERDİR, İŞ PLANI YAPILIRKEN DİKKAT EDİLCEK HUSUSLAR NELERDİR..... YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM 10.SINIF MODÜLLERİNDEN OLMASIN SAKIN... BAŞKA BİR KAYNAKTAN.. ŞİMDİDEN SAĞ OLUN...
EN İYİ CEVABI fırat123 verdi
İş Planı Çeşitleri;
Süreye Göre Sınıflandırma
Sponsorlu Bağlantılar
İşleve Göre Sınıflandırma
Faaliyet Alanına Göre Sınıflandırma

İş Planının Hazırlanmasında Dikkat Edilecek Kurallar;
İş Planının Yapısı.... arkadaşlar bana bu konularıın açıklaması gerekli ..ÖDEV VE aynı sorular değil yanlış anlaşılmasın

Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
28 Şubat 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İş Planı Fizibilite Çalışması Değildir

Sponsorlu Bağlantılar
Zaman zaman iş planı ile fizibilite çalışmasının karıştırıldığını, her ikisinin de aynı şey olarak algılandığını görmekteyiz. Bunun temel nedenlerinden en önemlisi, he ikisinde de bazı ortak unsuların bulunmasından kaynaklanmaktadır, ancak bu ortak unsular her ikisinin bir birinin yerini almasını sağlamaz.

Fizibilite çalışması, ‘Bu iş yapılabilir mi ? ‘ sorusuna yanıt arayan bir araştırma niteliğindedir. Herhangi bir fikrin olurunu araştırır ve bu fikrin olup olmayacağı konusunda karar verilmesine yarayacak verileri oluşturur. Bunu yaparken de , o işin başarıya ulaşması için değişik alternatif senaryoları inceler, bu alternatif senaryoların en başarılı olması muhtemel olanını belirler. Diğer bir anlatımla, fizibilite çalışması, proje aşaması öncesinde, projeye (veya fikre) başlanıp başlanmaması kararının verilmesini sağlar.

İş planı ise bir planlama aracıdır, fizibilite çalışmasında yapılmasına karar verilen projenin, fikir düzeyinden gerçek yaşama geçişini sağlar ve bu yolda yapılması gerekenleri belirler. Ayıca, iş planı halen yürümekte olan işlerin de gelecekte varacağı yerleri gösterir. Fizibilite çalışmasında belirlenen en iyi alternatif senaryo, iş planının temelini oluştur ve yapılacak işin nasıl yapılacağı konusundaki yol haritasını çizer. Fizibilite çalışması sonucu, yapılması düşünülen iş konusunda olumsuz bir karar verilir ise iş planı yapılmasına gerek kalmaz.


kaynak

Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
28 Şubat 2009       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İş Planı Geleceği Görmenize Yardım Eder

Yazan: David Coursey

Çoğu küçük işletmenin bir iş planı yoktur. Bunun nedenine ilişkin üç tahmin yürütebilirim:
1. Küçük işletme sahipleri eylem odaklıdır ve bir işletmenin nasıl işletileceğini düşünmekten çok onu işletmekle ilgilidirler.
2. Çoğu küçük işletme neredeyse rasgele kurulur ve sonra aniden işletme sahipleri yaptıkları işin ardında gerçek bir işletmenin olduğunu fark eder.
3. Çoğu küçük işletme sahibi işletmelerini gerçekten planlasaydı bunun ne kadar zor bir iş olduğunu görüp kendilerine "gerçek bir iş" bulurdu.
Küçük işletmelerin, girişimcilerin sermaye bulmak umuduyla yazdıkları türden bir iş planına ihtiyacı yoktur ancak, küçük veya büyük, bankacınız ya da yatırımcılarınız bir sunumla ilgilenecektir. İş planınız, ya da en azından bazı kısımları, çalışanlarınıza ve işe almayı düşündüğünüz kişilere, yaptıklarınızı ve işletmenizin karşı karşıya olduğu zorlukları (ve fırsatları) açıklamak amacıyla sunulabilir.
Ancak en önemlisi, iş planlama sürecinin size öğrettikleridir. Bir iş planı yazmanın, neden bir iş kurduğumu ve ne elde etmeyi umduğumu anlamama yardımcı olduğunu fark etmişimdir. Bana zayıf ve sağlam noktalarımı hatırlatır ve kurduğum işin sizin de kurabileceğiniz aynı tür işlerden nasıl bir farkı olduğunu anlamama yardımcı olur.
Bir İş Planının Üç Kullanımı
Daha resmi olarak, işletme uzmanlarının iş planını üç kullanımı olan bir araç olarak açıkladıklarına rastladım: iletişim, yönetim ve planlama.
Bir iletişim aracı olarak planınız, yatırım sermayesinin ilgisini çekmek, kredileri garantiye almak, işe alınacak kişileri ikna etmek ve stratejik iş ortaklarını çekmeye yardımcı olmak için kullanılır.
Bir yönetim aracı olarak, ilerlemenizi takip etmenize, izlemenize ve değerlendirmenize yardımcı olur.
Bir planlama aracı olarak, işinizin çeşitli aşamalarında size yol gösterir ve önünüzdeki barikatlarla engelleri tanımlayarak onları önlemenize ve alternatifler üretmenize yardımcı olur.
Peki bir iş planı tam olarak nedir?
İş planı, bir işletmenin geleceği görebilmesine, insan, para ve diğer kaynakları tahsis etmesine, işletme için önemli olan asıl noktaya odaklanmasına ve hem fırsatlara hem de zorluklara hazırlıklı olmasına yardımcı olan her türlü belgeden oluşur.
İşletmeniz sizin ürününüzse, iş planınız da sizi yansıtmalı. Bu çok açık ancak bir hip-hop müzik prodüksiyon şirketinin iş planı insan kaynakları alanında uzman bir danışma şirketininkinden farklı görünmelidir ve sanatsal heykellerin dökümünü yapan bir dökümhaneninkinden çok daha farklı olmalıdır.
Gene de tüm iş planları için olmasa bile çoğu için ortak olan bazı öğeler vardır. İş planı uzmanı Tim Berry'nin bplans.com sitesine göre bunlar arasında aşağıdakiler sayılabilir:
1. Yönetici Özeti: Bunu en son yazın. Bir sayfa ya da bir iki maddeden oluşur.
2. Şirket Tanımı: Yasal çerçeve, tarihçe, iş kurma planları, vs.
3. Ürün veya Hizmet: Ne sattığınızı açıklayın. Müşteriye yönelik getirilere odaklanın.
4. Pazar Analizi: Pazarınızı, müşteri gereksinimlerini, müşterilerin nerede bulunduğunu ve onlara nasıl ulaşıldığını bilmelisiniz.
5. Strateji ve Uygulama: Belirli olun. Tarihler ve bütçe ile birlikte yönetim sorumluluklarını da plana dahil edin.
6. Yönetim Ekibi: Ekibin önemli üyelerinin özgeçmişlerini, personel stratejisini ve ayrıntıları ekleyin.
7. Mali Plan: Kar ve zarar rakamları, nakit akışı, bilanço, kar-zarar analizi, varsayımlar, iş oranlarını dahil edin.
İş planınıza başlamadan önce bir “stratejik plan” yazmak isteyebilirsiniz. Farkı nedir? Stratejik plan, hedefleri, amaçları ve yöneticilerin şirket amaçlarına hizmet eden faaliyetler oluşturmakta kullanacakları stratejileri özetleyen kısa bir belgedir. Tam geliştirilmiş bir iş planı, belki 50 sayfa veya daha uzun olan kapsamlı bir belge iken stratejik plan yalnızca bir sayfaya sığabilir.
Planınızı 'Canlı' bir Belge Yapın
Lütfen belgenin olası boyutunun sizi bir iş planı yazmaktan alıkoymasına izin vermeyin. Gerçek boyutu size kalmıştır ancak Tim Berry’nin yedi standart maddesinin her birinin sayfalar alabileceğini görebilirsiniz.
Her iş planı bir kurgu ürünü olarak ortaya çıkar. Sonuçta yaşanmış şeyler hakkında değil, hayal ettiğiniz, planladığınız ve gelecekte gerçekleşmesini umut ettiğiniz şeyler hakkında olan ileriye dönük bir belgedir. Ancak zaten kurulmuş ve çalışmakta olan bir işletme için yazıyorsanız, yapmış olduklarınızı yazmaya başlayıp oradan devam etmelisiniz.
İş planınız tamamlandığında canlı bir belge olur, bir kez hazırlanmış ve güvenli bir yere kaldırılmış bir belge değil. İlerledikçe iş planınızı ayrıntılandırır, güncelleştirir ve yeniden odaklandırırsanız, belirli bir hedefe doğru giden bir haritaya dönüşür. İş planınızın artık bir kurgu ürünü olmadığı gün, işletmenizin gerçekten başarılı olmaya başladığı gün olabilir.





kaynak
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
28 Şubat 2009       Mesaj #4
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İş-Planı Nedir? Kimler İçin Hazırlanır?

İş Planı, öncelikle sizin için hazırlanmalıdır, siz işin sahibi, yöneticisi veya bir fikri işe dönüştürmeye çalışan bir girişimci olabilirsiniz, iş planı sizin içindir.

Bir bakkal dükkânının, küçük - orta bir boy bir işletmenin sahibi / yöneticisi veya çok büyük bir işletmenin herhangi bir kademedeki yöneticisi yaptığı işin nereye doğru gittiğini bilmek zorundadır, aksi halde boşuna çaba harcıyor olabilir. Nereye doğru gittiğinizi bilmek size yolda karşılaşabileceğiniz engelleri, bu engelleri aşmanın çözümlerini göstereceği gibi size yeni ufuklar da açacaktır.

Motosiklet dünyasında sıkça kullanılan çok sevdiğim bir deyiş vardır; Baktığın yere gidersin. Motor sürerken gideceğiniz yer, isteseniz de istemeseniz de baktığınız yerdir. Viraja girerken çıkış noktasına, tehlikeli bir durumda tehlike olan yöne değil, sizin kurtuluşunuzun olduğu yöne bakmak zorundasınız.

İşiniz de aynı şekilde baktığınız yöne gider, ama bir planınız yok ise gözleriniz bağlıdır.

Bu yolda giderken zaman zaman planınız ile gerçekleşenleri karşılaştırmanız, işinizin, kendinizin, çalışanlarınızın performanslarını değerlendirme olanağı sağlayacağından, gerekli önlemleri zamanında alma şansınız artacaktır.

Bu planı çalışanlarınızla, yöneticilerinizle paylaşmanız ve onların katılımını da sağlamıanz halinde onlar da planı sahipleneceğinden planın yürütülmesine destek vereceklerdir. Bu da, planın hedeflerine varması yolunda size büyük bir destek sağlayacaktır.Bu plan onlar için bir isteklendirme aracı, sizin için ise bir performans değerlendirme aracı haline gelecektir.

Bu plan, önünüze çıkacak dar boğazları zamanında görmenizi ve önlem almak için vakit kazanmanızı sağlayacaktır.

Finansal nedenlerle borçlanma veya ortak alma ihtiyacınız olabilir. Size borç vermeyi veya ortak olmayı düşünen kişi ve kuruluşları ikna edebilmeniz için işinizin nasıl gittiğini gösterecek tek araç iş planınızdır. Hiç bir kişi veya kuruluş nereye doğru gittiğini bilmediği bir işe para yatırmaz.Çalıştığınız kuruluşta büyümeye yönelik bir çalışmanızın veya yeni bir projenizin yönetim kurulundan desteğini nasıl sağlayacaksınız? Tabi ki onlara sağlıklı bir iş planı sunarak.

Sonuç olarak, yeni başlatılacak veya halen yürümekte olan her işin bugününü ve yarınlarını gösteren bir planı olmalıdır.


kaynak

Quo vadis?
fırat123 - avatarı
fırat123
Ziyaretçi
3 Mart 2009       Mesaj #5
fırat123 - avatarı
Ziyaretçi
iş planında dikkat edilmesi gereken hususlar.. 10.sınıf modüllerinden olmasın şimdiden tşk...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Mart 2009       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
fırat123 adlı kullanıcıdan alıntı

iş planında dikkat edilmesi gereken hususlar.. 10.sınıf modüllerinden olmasın şimdiden tşk...

Ödev sitesi değiliz. Yapmanız için verilen ödevleri siz araştırmalı ve hazırlamalısınız.
tHeBruTaLiTyOfHeLL - avatarı
tHeBruTaLiTyOfHeLL
Ziyaretçi
3 Mart 2009       Mesaj #7
tHeBruTaLiTyOfHeLL - avatarı
Ziyaretçi
Maliyetsiz veya Düşük Maliyetli Danışmanlık Hizmeti Araştırılmalıdır
İhracata yeni başlayan veya daha önce bilinmeyen dış pazarlara giren şirketler, uluslararası ihracat planını gerçekleştirmeden önce, ihracat danışmanlığı hizmeti veren kuruluşlardan yararlanmalıdır.

Üst Yönetimin Onayı Alınmalıdır
Araştırmayı yapmadan ve planı yazmadan önce, hedef pazara giriş stratejisi geliştirmekten sorumlu kişi, üst yönetimden onay almalıdır. Böylece şirketteki anahtar kişilerin karşılaşılacak olan zorlukları yenmek ve ihracat için gereken mali gereklilikleri yerine getirmek için istekli oldukları anlaşılır. Şirketin başkanı ve muhasebe, finans, lojistik, pazarlama, araştırma ve eğitim bölümlerini kapsamak üzere tüm bölümler, firmanın ihracata başlama planlarını bilmeli ve benimsemelidir. Tüm üst yöneticilerin ayrıntılı özgeçmişleri uluslararası iş planına eklenmelidir.

Eksiksiz Bir Pazar Araştırması Yapılmalıdır
Pazar araştırması yapacak olan firma; araştırma için gerekli olan sektör bazında ihracat/ithalat potansiyeli, ülke ve ürün bilgileri, yararlanılabilir kaynaklar, belli bir ürün almak isteyen yabancı şirketler veya ithalatçıların adresleri, pazarlama kılavuzları, tüm dünyadaki ülkelerin politik, sosyo- ekonomik koşulları ve diğer ilgili bilgiler için İGEME web sitesi ve kütüphanesine başvurabilir.

Pazar Araştırması Analiz Edilmelidir
Pekçok ihracat planı, pazar araştırması alanında zayıftır. Pazar araştırması ihracatçının belli bir pazarda bir ürünün satılıp kabul edileceği konusundaki düşüncesinin doğrulanmasıdır. Bu, ürünün tasarımı, boyutu, renk ve diğer özellikleri ile ilgili tüketici tercihlerini saptamak üzere seçilmiş tüketici grupları üzerinde yapılan çalışmalar, ilgili pazara ürün numunelerini göndererek ve genellikle potansiyel yabancı müşterilerin kendilerine özgü tercihlerini araştırarak öğrenilir.

İhracat ve İthalat Akışı Belirlenmelidir
Pek çok firma belli bir ürünün nereye ihraç edileceği ya da nereden ithal edileceğini araştırmayı zor bulmaktadır. Eğer bir ihracatçı bir pazarda başarılı olacaksa, bu pazarda ürününün rekabet edip edemeyeceğini belirlemesi kesinlikle çok önemlidir. Bu tür istatistikler Türkiye İstatistik Kurumu\’ndan, Dış Ticaret Müsteşarlığı\’ndan veya İGEME\’den temin edilebilir.

En Uygun İhraç Fiyatı Belirlenmelidir
Bir ürünün fiyatını belirlemek, ihracat planı içindeki mali projeksiyonları etkileyecek olan en önemli faktördür. İhracata yeni başlayan ya da nadiren ihracat yapan ihracatçıların pekçoğu birim fiyata yansıyabilecek olan çeşitli, yerel olmayan maliyetleri hesaba katmazlar. İhracat yaparken düşünülmesi gereken maliyeti artırıcı faktörler arasında, satış komisyonları, taşıma şirketleri için ödenen ücretler, gerekli belgeler için yapılan masraflar, finansman maliyetleri, akreditif masrafları, ihracat için ambalajlama masrafları, etiketleme ve işaretleme masrafları, ülke içinde taşıma masrafları, ürünün varış yerinde boşaltılması için gerekli masraflar, sigorta masrafları, ürüne ait belgelerin çevirisi vs. işlemler, kredi vadeleri, depolama için masraflar bulunmaktadır. Bu masrafların herbirinin, mali projeksiyonlarda ve 12 aylık bütçede net olarak dile getirilmiş olduğundan emin olunmalıdır. Fiyatlandırma bölümünde konu detaylı bir şekilde incelenmektedir

Firmanın Kapasitesi Net Bir Şekilde Ortaya Konulmalıdır
Fiyatlandırmanın, bir alıcının bir ürün ya da hizmeti alma kararına etki eden tek faktör olmadığını vurgulamakta fayda vardır. Yönetim kabiliyeti, üretim kapasitesi, kalite kontrol sistemi, yabancı firmalarla teknik işbirliği, siparişleri karşılama sistemi, çalışılan firma referanslarını içeren ihracat deneyimi ve bankalarla ilişkiler dikkate alınması gereken diğer hususlardır.

Alıcının Kararını Etkileyecek Hususlara Hitap Edilmelidir
Alıcının karar verirken gözönüne aldığı hususlara hitap etmek önemlidir. Böylece iş planını okuyanlar, firmanın yabancı alıcılar için önemli olan faktörleri bildiği kanısına varırlar. En önemlisinden, en az önemli olanına kadar, satın almada etken olan belli başlı faktörler şunlardır: Kalite, teslim planı, fiyat, garantiler, şikayet/zararın telafi edilmesi, patentlerin korunması ve ihlallerin önlenmesi, teknik yardım, gizlilik, çizimlerde/özelliklerde değişiklik, ambalajlama, ödeme şekilleri, taşıma şekli ve talepler ile ilgili gelişmeleri bildirme yeteneği.

Pazarlama
İlk kez ihracat yapan pek çok ihracatçı, aktif olmaktan çok pasif davranan ihracatçılardır. Çünkü ihracat yapmalarının tek nedeni başka bir ülkeden birisinin onlarla temasa geçmiş olmasıdır. Pek çok firma ihracat yapmaz, çünkü pazarlama fırsatlarını bilmezler. Bu konuda sağlanan destek ve fırsatlar bu kitapta yer almaktadır.

Bir Alıcının Kredibilitesini Kontrol Etmek
İhracatçının bir iş anlaşması yapmadan önce, potansiyel alıcının, dağıtımcının veya ortağın kredibilitesini kontrol etmesi kesinlikle gereklidir. En iyi kaynaklar Türkiye\’deki yabancı kredi servisleri ve alıcının ülkesinde bağlı bulunduğu Ticaret ve Sanayi Odalarıdır. Bu konu Finansman
ve Ödeme bölümünde izah edilmektedir.

Dağıtım Şeklinin Seçimi
Pek çok firma, doğrudan ihracatı sadece yurtdışıyla iş yapmak olarak görür. Doğrudan ihracat, pazarlama, finansman ve ihracat pazarının büyümesinin en iyi şekilde kontrolüne olanak verir. Bununla beraber, komisyonla çalışan bir satış acentası bulmak, bir SDŞ\’nin ürünün satışını yapmasına izin vermek, bir satış temsilcisi bulmak, bir dağıtımcıbulmak, lisans vermek, ortak yatırım yapmak veya off-shore üretim gibi diğer dağıtım kanalları da mevcuttur. Bu konular ileri ki bölümlerde detaylı olarak incelenmektedir.

İhracatta İş Planlaması Nasıl Yapılır?
İhracat yapmaya karar veren şirketler iş planı yapmaya başlamadan önce mutlaka ihracat danışmanlığı hizmeti veren kuruluşlardan yararlanmalıdır. Hazırlanan planlar şirketin tüm bölümlerine ayrıntılı bir biçimde anlatılmalıdır. İş planı oluştururken girilecek pazarla ilgili eksiksiz bir pazar araştırması yapılmalıdır. İlgili pazardaki tüketici tercihleri ve pazardaki rakipler hakkında ayrıntılı bilgi toplanmalıdır. Topladığınız bütün bilgiler doğrultusunda ürününüzün ihraç fiyatı belirlenmelidir. Pazarda kalıcılığınızı arttırmak için sürekli yeni müşteriler araştırılmalıdır. Son olarak ürününüzün müşteriyle buluşması için en etkili dağıtım kanalı seçilmelidir.

Kaynaklar:
Export Marketing Strategies and Plans, ITC, Geneva, 1992
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
6 Mart 2009       Mesaj #8
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
ThinkerBeLL adlı kullanıcıdan alıntı

Ödev sitesi değiliz. Yapmanız için verilen ödevleri siz araştırmalı ve hazırlamalısınız.

Alıntı
tHeBruTaLiTyOfHeLL adlı kullanıcıdan alıntı

Maliyetsiz veya Düşük Maliyetli Danışmanlık Hizmeti Araştırılmalıdır
İhracata yeni başlayan veya daha önce bilinmeyen dış pazarlara giren şirketler, uluslararası ihracat planını gerçekleştirmeden önce, ihracat danışmanlığı hizmeti veren kuruluşlardan yararlanmalıdır.

Üst Yönetimin Onayı Alınmalıdır
Araştırmayı yapmadan ve planı yazmadan önce, hedef pazara giriş stratejisi geliştirmekten sorumlu kişi, üst yönetimden onay almalıdır. Böylece şirketteki anahtar kişilerin karşılaşılacak olan zorlukları yenmek ve ihracat için gereken mali gereklilikleri yerine getirmek için istekli oldukları anlaşılır. Şirketin başkanı ve muhasebe, finans, lojistik, pazarlama, araştırma ve eğitim bölümlerini kapsamak üzere tüm bölümler, firmanın ihracata başlama planlarını bilmeli ve benimsemelidir. Tüm üst yöneticilerin ayrıntılı özgeçmişleri uluslararası iş planına eklenmelidir.

Eksiksiz Bir Pazar Araştırması Yapılmalıdır
Pazar araştırması yapacak olan firma; araştırma için gerekli olan sektör bazında ihracat/ithalat potansiyeli, ülke ve ürün bilgileri, yararlanılabilir kaynaklar, belli bir ürün almak isteyen yabancı şirketler veya ithalatçıların adresleri, pazarlama kılavuzları, tüm dünyadaki ülkelerin politik, sosyo- ekonomik koşulları ve diğer ilgili bilgiler için İGEME web sitesi ve kütüphanesine başvurabilir.

Pazar Araştırması Analiz Edilmelidir
Pekçok ihracat planı, pazar araştırması alanında zayıftır. Pazar araştırması ihracatçının belli bir pazarda bir ürünün satılıp kabul edileceği konusundaki düşüncesinin doğrulanmasıdır. Bu, ürünün tasarımı, boyutu, renk ve diğer özellikleri ile ilgili tüketici tercihlerini saptamak üzere seçilmiş tüketici grupları üzerinde yapılan çalışmalar, ilgili pazara ürün numunelerini göndererek ve genellikle potansiyel yabancı müşterilerin kendilerine özgü tercihlerini araştırarak öğrenilir.

İhracat ve İthalat Akışı Belirlenmelidir
Pek çok firma belli bir ürünün nereye ihraç edileceği ya da nereden ithal edileceğini araştırmayı zor bulmaktadır. Eğer bir ihracatçı bir pazarda başarılı olacaksa, bu pazarda ürününün rekabet edip edemeyeceğini belirlemesi kesinlikle çok önemlidir. Bu tür istatistikler Türkiye İstatistik Kurumu\’ndan, Dış Ticaret Müsteşarlığı\’ndan veya İGEME\’den temin edilebilir.

En Uygun İhraç Fiyatı Belirlenmelidir
Bir ürünün fiyatını belirlemek, ihracat planı içindeki mali projeksiyonları etkileyecek olan en önemli faktördür. İhracata yeni başlayan ya da nadiren ihracat yapan ihracatçıların pekçoğu birim fiyata yansıyabilecek olan çeşitli, yerel olmayan maliyetleri hesaba katmazlar. İhracat yaparken düşünülmesi gereken maliyeti artırıcı faktörler arasında, satış komisyonları, taşıma şirketleri için ödenen ücretler, gerekli belgeler için yapılan masraflar, finansman maliyetleri, akreditif masrafları, ihracat için ambalajlama masrafları, etiketleme ve işaretleme masrafları, ülke içinde taşıma masrafları, ürünün varış yerinde boşaltılması için gerekli masraflar, sigorta masrafları, ürüne ait belgelerin çevirisi vs. işlemler, kredi vadeleri, depolama için masraflar bulunmaktadır. Bu masrafların herbirinin, mali projeksiyonlarda ve 12 aylık bütçede net olarak dile getirilmiş olduğundan emin olunmalıdır. Fiyatlandırma bölümünde konu detaylı bir şekilde incelenmektedir

Firmanın Kapasitesi Net Bir Şekilde Ortaya Konulmalıdır
Fiyatlandırmanın, bir alıcının bir ürün ya da hizmeti alma kararına etki eden tek faktör olmadığını vurgulamakta fayda vardır. Yönetim kabiliyeti, üretim kapasitesi, kalite kontrol sistemi, yabancı firmalarla teknik işbirliği, siparişleri karşılama sistemi, çalışılan firma referanslarını içeren ihracat deneyimi ve bankalarla ilişkiler dikkate alınması gereken diğer hususlardır.

Alıcının Kararını Etkileyecek Hususlara Hitap Edilmelidir
Alıcının karar verirken gözönüne aldığı hususlara hitap etmek önemlidir. Böylece iş planını okuyanlar, firmanın yabancı alıcılar için önemli olan faktörleri bildiği kanısına varırlar. En önemlisinden, en az önemli olanına kadar, satın almada etken olan belli başlı faktörler şunlardır: Kalite, teslim planı, fiyat, garantiler, şikayet/zararın telafi edilmesi, patentlerin korunması ve ihlallerin önlenmesi, teknik yardım, gizlilik, çizimlerde/özelliklerde değişiklik, ambalajlama, ödeme şekilleri, taşıma şekli ve talepler ile ilgili gelişmeleri bildirme yeteneği.

Pazarlama
İlk kez ihracat yapan pek çok ihracatçı, aktif olmaktan çok pasif davranan ihracatçılardır. Çünkü ihracat yapmalarının tek nedeni başka bir ülkeden birisinin onlarla temasa geçmiş olmasıdır. Pek çok firma ihracat yapmaz, çünkü pazarlama fırsatlarını bilmezler. Bu konuda sağlanan destek ve fırsatlar bu kitapta yer almaktadır.

Bir Alıcının Kredibilitesini Kontrol Etmek
İhracatçının bir iş anlaşması yapmadan önce, potansiyel alıcının, dağıtımcının veya ortağın kredibilitesini kontrol etmesi kesinlikle gereklidir. En iyi kaynaklar Türkiye\’deki yabancı kredi servisleri ve alıcının ülkesinde bağlı bulunduğu Ticaret ve Sanayi Odalarıdır. Bu konu Finansman
ve Ödeme bölümünde izah edilmektedir.

Dağıtım Şeklinin Seçimi
Pek çok firma, doğrudan ihracatı sadece yurtdışıyla iş yapmak olarak görür. Doğrudan ihracat, pazarlama, finansman ve ihracat pazarının büyümesinin en iyi şekilde kontrolüne olanak verir. Bununla beraber, komisyonla çalışan bir satış acentası bulmak, bir SDŞ\’nin ürünün satışını yapmasına izin vermek, bir satış temsilcisi bulmak, bir dağıtımcıbulmak, lisans vermek, ortak yatırım yapmak veya off-shore üretim gibi diğer dağıtım kanalları da mevcuttur. Bu konular ileri ki bölümlerde detaylı olarak incelenmektedir.

İhracatta İş Planlaması Nasıl Yapılır?
İhracat yapmaya karar veren şirketler iş planı yapmaya başlamadan önce mutlaka ihracat danışmanlığı hizmeti veren kuruluşlardan yararlanmalıdır. Hazırlanan planlar şirketin tüm bölümlerine ayrıntılı bir biçimde anlatılmalıdır. İş planı oluştururken girilecek pazarla ilgili eksiksiz bir pazar araştırması yapılmalıdır. İlgili pazardaki tüketici tercihleri ve pazardaki rakipler hakkında ayrıntılı bilgi toplanmalıdır. Topladığınız bütün bilgiler doğrultusunda ürününüzün ihraç fiyatı belirlenmelidir. Pazarda kalıcılığınızı arttırmak için sürekli yeni müşteriler araştırılmalıdır. Son olarak ürününüzün müşteriyle buluşması için en etkili dağıtım kanalı seçilmelidir.

Kaynaklar:
Export Marketing Strategies and Plans, ITC, Geneva, 1992

Alıntı
fırat123 adlı kullanıcıdan alıntı

İŞ PLANI HAZIRLARKEN GEREKLİ VERİLERİN TOPLANMASI ?? KONUSU LAZIM

Alıntı
ThinkerBeLL adlı kullanıcıdan alıntı

Bu sorunuz pek çok kere yanıtlandı. Lütfen profilinizden istatistiklere tıklayıp gönderilen mesajlardan takip ediniz.

[quote=fırat123;1333381]....
Son düzenleyen Keten Prenses; 7 Mart 2009 08:45
Quo vadis?
fırat123 - avatarı
fırat123
Ziyaretçi
7 Mart 2009       Mesaj #9
fırat123 - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
İş Planı Çeşitleri;
Süreye Göre Sınıflandırma
İşleve Göre Sınıflandırma
Faaliyet Alanına Göre Sınıflandırma

İş Planının Hazırlanmasında Dikkat Edilecek Kurallar;
İş Planının Yapısı.... arkadaşlar bana bu konularıın açıklaması gerekli ..ÖDEV VE aynı sorular değil yanlış anlaşılmasın
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
7 Mart 2009       Mesaj #10
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İŞ PLANI

İŞ PLANI NEDİR?
İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde gerçekleştirilmelidir. Bunun başarılması için girişimciler iş planı hazırlarlar.
İş planının temel amacı, iş kuran girişimcilerin, iş kurma sürecinde hangi hedefler için neleri nasıl ve ne zaman yapacağını belirlemesidir.
İŞ PLANI NEDEN GEREKLİDİR?
  • İş kurma yolunda bir rehber, bir YOL HARİTASI'DIR.
  • İş kurmadan önce gerekli araştırma ve planlama çalışmalarının yapılmasını sağlayan bir araçtır.
  • Bir banka ya da başka finans organizasyonundan yardım için gereklidir.
  • Kendi işinizi iyice kavramada yardımcıdır.
  • Son derece kullanışlı bir yönetim ve kontrol aracıdır.
İŞ PLANININ İÇERİĞİ
  • Girişimcinin özelliklerini ve hedeflerini
  • Kurulacak işin temel niteliklerini, yasal yapısını ve ortaklarını
  • Hedeflediği piyasanın özelliklerini
  • Müşteri kitlesine ulaşmak için uygulayacağı satış ve pazarlama çalışmalarını
  • Ürün yada hizmetlerini üretmek için uygulayacağı süreçleri
  • Kuracağı işletmenin teknik sistemlerini
  • İşletmeyi yürütmek için gerekli idari süreçleri ve örgütlenmeyi
  • İşletmenin tahmini üretim ve satış planlarını
  • İşletmenin finansal hareketlerini
  • İşletmenin finansal karlılığını - gösteren bir dosyadır.
İŞ KURMA SÜRECİ
İŞ KURMA SÜRECİNİN TEMEL ADIMLARI
  • Motivasyona sahip olmak
  • Başarılı bir iş fikri belirlemek
  • Çalışma Programı hazırlamak
  • İş fikrinin ön değerlendirmesini yapmak
  • İş fikrinin yapılabilirlik araştırmasını yapmak
  • İş planını hazırlamak
  • İşi kurmak
Motivasyona Sahip Olmak: En önemli güçtür. Finansman dahil diğer etkenlerden daha önemli. Zorlukları yenmek, aşıp üste çıkabilmek için gerekli olan şey
Motivasyon Kaynakları: Kendi kendinin patronu olmak , Mevcut iş seçeneklerinin verebileceği maddi-manevi kazanımlardan daha fazlasına ulaşma isteği, Kendi işini kurmak dışında kendi hayatını kazanma seçeneklerinin sınırlı olması
Emekli veya boş oturanlarda olduğu gibi iş kurarak daha çok manevi tatmin sağlama çabası, Bağımsız ya da esnek çalışma ortamına sahip olmak, İş fırsatlarını değerlendirme isteği...
Başarılı bir İş Fikri Belirlemek
Motivasyon sahibi girişimcinin ilk koşulu; Öncelikle KENDİ İŞ DENEYİMİNİZ, USTALIĞINIZ VE BECERİLERİNİZ İkinci kaynak, ÇEVREDEKİ FIRSATLAR
Çalışma Programı Hazırlamak
  • İş fikrinin bulunmasından ilk müşterilere kadarki aktivitelerin planlanması
  • Kaynakları verimli kullanabilmek ve
  • Zamanı iyi değerlendirmek için gerekli...
İş Fikrinin Ön Değerlendirmesini Yapmak:
İş fikrinin uygulanmasında yerine getirilmesi mümkün olmayan yasal gereklilik, izin veya ruhsat var mı?
İş fikrinin uygulanması için zorunlu olan ve girişimcinin temin edemeyeceği bilgi, beceri, ustalık ve işgücü girdileri var mı?
İş fikrinin genel çalışma şekli veya çabaları, girişimcinin yerine getirememe ihtimali var mı?
İş için gerekli finansman büyüklüğü, karşılanması olanaksız boyutta mı?
Ürünlerin üretiminde gerekli olan teknik ve idari süreçlerin yerine getirilmesi girişimci için olanaksız mı?
İş fikrinin temel başarı kriteri nedir?
Girişimcinin kuracağı işin başarı şansıyla ilgili değerlendirmesi nedir?
İş Fikrinin Yapılabilirlik Araştırmasını Yapmak :
Kurulacak işletmenin yapısının ortaya çıkarılması
Doğru ; Sektör - Ölçek- Zaman- Ortaklar- Yer - Makineler
İş Planını Hazırlamak :
Yapılabilirlikle belirlenen proje kapsamının UYGULANMASI için İŞ PLANI gereklidir.
İş Planı:İşin kurulması için gerekli tüm aktiviteler sıralandığı, hangi hedeflerin,Neleri Nasıl ve Ne Zaman yapacağını içeren bir çalışmadır.
İşi Kurmak :
  • İş planındaki tüm aktivitelere karar verilmesi ve gerçekleştirilmesi
  • İşyerinin kiralanması,
  • Yasal kuruluşun yapılması,
  • Elemanların,
  • Makine-ekipmanın ve malzemelerinin temini,
  • Finansman temini ve
  • Faaliyete geçilmesi
İŞ KURMANIN HAREKET NOKTASI
  • İşini kaybetmek
  • İşsizlik döneminin uzun sürmesine tepki
  • Gerçekleştirmek istedikleri hayallerinin olması
  • Çalışmalarının maddi/manevi karşılığını alamamaları
  • Bir hobiyi işe dönüştürmek
  • Bir iş fırsatının belirlenmesi
  • Hayat tarzını değiştirme ihtiyacı
  • Artık başkası hesabına çalışmamak arzusu
  • Daha çok para kazanma arzusu vb. gibi...
AYŞEN ARIDURU
Quo vadis?

Benzer Konular

11 Haziran 2016 / adsız Cevaplanmış
13 Şubat 2012 / Ziyaretçi Soru-Cevap
2 Mayıs 2011 / muratyasar Soru-Cevap
5 Şubat 2009 / Alienzer Soru-Cevap
22 Nisan 2014 / iremnur Cevaplanmış