Arama

Tüketici hakları ile ilgili sorumu cevaplar mısınız? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Temmuz 2016 Gösterim: 46.517 Cevap: 159
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ekim 2009       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
merhabalar ben selim keskin benim camaşır makinem 1 aydır servis 3 kez geldi ama yapadılar sorunu bildikleri halde şuan 1 haftadır gelmiyorlar ve benden 200tl alındı her telefon acışımda bu gün geliyoruz diye yalanlar ve bahaneler söyleniyor ve şuan servisle başım dertde hakkım yeniliyor bu konuda neler yapmam gerekiyor bana yardımcı olurmusun yazan selim keskin
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Ekim 2009       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
25 ekimde 12 tasitle tost makinesi ve ronda aldım senet imzaladım hemen ertesi gun geri iade etmek istedim gittim malı mana göderdiklerini yarın gelmemi istediler sizce ben ne yapmalıyım iade edebilirmiyim acele cevaplarsanız sevinirim
Sponsorlu Bağlantılar
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
27 Ekim 2009       Mesaj #13
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

merhabalar ben selim keskin benim camaşır makinem 1 aydır servis 3 kez geldi ama yapadılar sorunu bildikleri halde şuan 1 haftadır gelmiyorlar ve benden 200tl alındı her telefon acışımda bu gün geliyoruz diye yalanlar ve bahaneler söyleniyor ve şuan servisle başım dertde hakkım yeniliyor bu konuda neler yapmam gerekiyor bana yardımcı olurmusun yazan selim keskin

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

25 ekimde 12 tasitle tost makinesi ve ronda aldım senet imzaladım hemen ertesi gun geri iade etmek istedim gittim malı mana göderdiklerini yarın gelmemi istediler sizce ben ne yapmalıyım iade edebilirmiyim acele cevaplarsanız sevinirim



KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Ekim 2009       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
merhaba ben 99 model fiat marka otomobilini bir tamir haneye boya yapılması için bıraktım ruhsatımı yanıma alarak benim arabamla gezmeye çıkmışlar ve tamirhaneden farklı bir sempte arcın tesisatına fazla yüklendikleri için aracım yandı benim malıma izinsiz binp gezdiler yaktılar arabam kül oldu tamamen ve benden vekalet aldılar arabayı hurdaya satacaz senin masrafını karşılayacagız diye dolandırdılar ve paramı vermediler beni koydu ve tehtit ettiler ne yapmalıyım bu şahıslardan haklarımı ve masraflarımı nasıl alırım
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Kasım 2009       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yaklaşık 3 ay önce bir telefon aldım. telefonun IM si klonlanmış ve şu an takılı oldugu hattan başka bir hat ile çalışmıyor.Cihazı satın aldıgım yere gittim bana herhangi bir numara belirtmemi o numara yanlızca o numara ile kullanabilecegimi söyledi ben başka hatlarlada kullanmak istedigimi söyledim. Bunun olamayacagını söylediler.Bende italatçı firma ile görüştüm onlarda bana aynı şeyleri söylediler ben telefonumun IM sini değiştirmelerini veya yeni bir cihaz vermelerini talep ettim kabul etmediler Türk telekominikasyonun IM si klonlanmış telefonlar için yalnızca bir hat belirleyip onunla kullanabilecegimiz bir kanun çıkartmış ben bu işin içinden çıkamadım beni en kısa sürede bilgilendirirsiniz sevinirim
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
4 Kasım 2009       Mesaj #16
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

merhaba ben 99 model fiat marka otomobilini bir tamir haneye boya yapılması için bıraktım ruhsatımı yanıma alarak benim arabamla gezmeye çıkmışlar ve tamirhaneden farklı bir sempte arcın tesisatına fazla yüklendikleri için aracım yandı benim malıma izinsiz binp gezdiler yaktılar arabam kül oldu tamamen ve benden vekalet aldılar arabayı hurdaya satacaz senin masrafını karşılayacagız diye dolandırdılar ve paramı vermediler beni koydu ve tehtit ettiler ne yapmalıyım bu şahıslardan haklarımı ve masraflarımı nasıl alırım

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

yaklaşık 3 ay önce bir telefon aldım. telefonun IM si klonlanmış ve şu an takılı oldugu hattan başka bir hat ile çalışmıyor.Cihazı satın aldıgım yere gittim bana herhangi bir numara belirtmemi o numara yanlızca o numara ile kullanabilecegimi söyledi ben başka hatlarlada kullanmak istedigimi söyledim. Bunun olamayacagını söylediler.Bende italatçı firma ile görüştüm onlarda bana aynı şeyleri söylediler ben telefonumun IM sini değiştirmelerini veya yeni bir cihaz vermelerini talep ettim kabul etmediler Türk telekominikasyonun IM si klonlanmış telefonlar için yalnızca bir hat belirleyip onunla kullanabilecegimiz bir kanun çıkartmış ben bu işin içinden çıkamadım beni en kısa sürede bilgilendirirsiniz sevinirim

Aşağıdaki mesajı inceleyiniz, gerekiyorsa bir Tüketici Hakları ve Hukuku uzmanından yardım alınız.

Alıntı
ener adlı kullanıcıdan alıntı

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:

  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
5 Kasım 2009       Mesaj #17
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yaklaşık olarak internet üzerinden Green Card Türkiye Green Card Çekilişi, Yeşil kart Başvuru Merkezi sitesinden greencard başvurusunda bulundum amarikaya ailece gitmek için ,başvuru ücreti olarak 39 tl ücret istenmişti posta aracılığıyla adresime geldi başvuru evrakları benim maddi durumumunu iyi olmaması nedeniyle alamadım evrak tekrar veritez denilen eğitim danışmanlığı geri döndünmüş banan oradan ihbar geldi eğer bu parayı ödemezsen seni icraya vereceğiz diyorlar bunun ne kadarı doğrudur saygilarımla
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
5 Kasım 2009       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben veritez eğitim danışmanlık tan www.usu-turkey.com internet şubesinden greencard başvurusunda bulundum başvuru üçreti olarak 39 tl ücreti vardı posta ile bana başvuru belgeleri olarak adresime geldi maddi durumumun iyi olmaması nedeniyle posşta dan bu evrakları olamadım .buna mukabil olarak bana veritez eğitim danışmnlığından bir ihbar geldi eğer bu ücreti ödemezsen seni i,craya vereceğişz bunun ne kadar doğruluğunu olduğunu yani beni icraya verebilirmiler sayılarımla
bülent dikici erzurum uzundere
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Kasım 2009       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben iran cinsi bi kedi aldım eve geldiğnde yemek yemiyodu petshopa sordum alışmaya çalışıyodur yer dedi ama ne yaptıysam yediremedim 5 gün sonra kedi öldü bununla ilgili ne yapabilirim
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Kasım 2009       Mesaj #20
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
merhaba ben nokıa cep telefonumu 2 kez üst üste aynı şikayetten servise verdim ama yine aynı şikayet devam ediyor.garanti side var hala ama az bir süre kaldı bunun için yeniden yapılması yerine yenisini talep edebilirmiyim

Benzer Konular

20 Kasım 2016 / Misafir Cevaplanmış
19 Ekim 2015 / DreT45 Soru-Cevap
18 Kasım 2012 / superisi Soru-Cevap
10 Ağustos 2013 / Karanlık Gölge Soru-Cevap