Arama

Tüketici hakları ile ilgili sorumu cevaplar mısınız? - Sayfa 4

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Temmuz 2016 Gösterim: 46.571 Cevap: 159
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Kasım 2009       Mesaj #31
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
benim kingson 4 gb flaş belleğim var. bugün okuldaki pcdenin ön tarafındaki usb porta taktım.beş dakka sonra pc flaş belleği okumuyor.garantisi geçerlimidir.kutusunu attım.lütfen
Sponsorlu Bağlantılar
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
25 Kasım 2009       Mesaj #32
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bır magazadan aldıgım urunun gerı iadesı varmıdır kredı kartıyla ödemıstım yada gerı ıade suresı nedır


Ürünün tipine veya aldığınız yere göre iade ya da tamir edilebilir. Ödeme belgenizle aldığınız yere başvurun.

Sponsorlu Bağlantılar

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

benim kingson 4 gb flaş belleğim var. bugün okuldaki pcdenin ön tarafındaki usb porta taktım.beş dakka sonra pc flaş belleği okumuyor.garantisi geçerlimidir.kutusunu attım.lütfen

Kutusunda garanti belgesi vardır. Ancak aldığınız yere ödeme belgenizle (fiş-fatura) giderseniz belki yardımcı olabilirler.

Alttaki linke tıklayarak iletişim adresleri aracılığı ile daha fazla bilgi alabilirsiniz:

Tüketici Hakları Derneği - Ankara

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Aralık 2009       Mesaj #33
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
2 gün önce pantolon aldım.Alırken mağazada denedim ancak eve gelip tekrar denediğimde boyunun kısa olduğunu farkettim.Kısacası içime sinmedi.Bugün değiştirmeye gittiğimde mağaza sahibi kabul etmedi.Üstelik mağdur etmemek için başka alışverişler de yapacağımı baştan belirttim.Geçen hafta da aynı yerden 70 TL.lik bir çanta almış ve değiştirmeye gidince yerine 170 TL.lik alışveriş yapmıştım.Kararsız biri değilim fakat 2 kez aynı yerden ayynı şeyi talep etmiş oldum.Gerekçelerimi de kibarca anlattığım halde aynı kibarlığı karşı taraftan göremedim.Pantolonu alıp çıktım.Önemli olan pantolon değildi fakat gördüğüm davranış beni çok üzdü.Çevremdeki herkesin bu mağaza sahibinin davranışları konusunda şikayeti okduğunu da biliyorum. Ne yapmalıyım?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Aralık 2009       Mesaj #34
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Tüketihakları nelerdir
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Ocak 2010       Mesaj #35
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
2,5 ay önce bosch marka midi fırın aldım. pişirmesinden memnun değilim. Çok geç pişiriyor. Servisi çağırdım. Bu fırınlar böyle dendi. Fırını bayiye geri verip başka ürün alabilir miyim?Hakkım var mı?
TEŞEKKÜRLER...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ocak 2010       Mesaj #36
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben 3 hafta önce çizme aldım. ilk giymemde sağ tekinde sorun olduğunu fark ettim. satıcıya şikayet ettiğimde üretici firmaya gönderip yaptıracaklarını söylediler. onbeş gün sonra alıp tekrar denedim fakat sorun giderilmemişti.değişim yapmıyorlar iadede vermiyorlar ne yapmam lazım.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Şubat 2010       Mesaj #37
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bir bot aldım garantisi yok ama bot su geçirmez dediler su geçiriyor iade etmek istedim almadılar bir afta giydi açıldı tamirini yaparız dediler iade etmek istiyorum ama markası yazmıyo napabilrim
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Şubat 2010       Mesaj #38
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

2 gün önce pantolon aldım.Alırken mağazada denedim ancak eve gelip tekrar denediğimde boyunun kısa olduğunu farkettim.Kısacası içime sinmedi.Bugün değiştirmeye gittiğimde mağaza sahibi kabul etmedi.Üstelik mağdur etmemek için başka alışverişler de yapacağımı baştan belirttim.Geçen hafta da aynı yerden 70 TL.lik bir çanta almış ve değiştirmeye gidince yerine 170 TL.lik alışveriş yapmıştım.Kararsız biri değilim fakat 2 kez aynı yerden ayynı şeyi talep etmiş oldum.Gerekçelerimi de kibarca anlattığım halde aynı kibarlığı karşı taraftan göremedim.Pantolonu alıp çıktım.Önemli olan pantolon değildi fakat gördüğüm davranış beni çok üzdü.Çevremdeki herkesin bu mağaza sahibinin davranışları konusunda şikayeti okduğunu da biliyorum. Ne yapmalıyım?

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Tüketihakları nelerdir

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

2,5 ay önce bosch marka midi fırın aldım. pişirmesinden memnun değilim. Çok geç pişiriyor. Servisi çağırdım. Bu fırınlar böyle dendi. Fırını bayiye geri verip başka ürün alabilir miyim?Hakkım var mı?
TEŞEKKÜRLER...

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ben 3 hafta önce çizme aldım. ilk giymemde sağ tekinde sorun olduğunu fark ettim. satıcıya şikayet ettiğimde üretici firmaya gönderip yaptıracaklarını söylediler. onbeş gün sonra alıp tekrar denedim fakat sorun giderilmemişti.değişim yapmıyorlar iadede vermiyorlar ne yapmam lazım.

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bir bot aldım garantisi yok ama bot su geçirmez dediler su geçiriyor iade etmek istedim almadılar bir afta giydi açıldı tamirini yaparız dediler iade etmek istiyorum ama markası yazmıyo napabilrim



Alttaki linke tıklayarak iletişim adresleri aracılığı ile daha fazla bilgi alabilirsiniz:

https://www.msxlabs.org/forum/mk-rehb...-numarasi.html



İnceleyiniz;

Alıntı
ener adlı kullanıcıdan alıntı

TÜKETİCİ HAKLARI:

Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Bunlar aşğıdaki gibidir:

1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:

  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.

artvin06 - avatarı
artvin06
Ziyaretçi
8 Şubat 2010       Mesaj #39
artvin06 - avatarı
Ziyaretçi
eğer mp3 aldığıysan ve 1 hafta geçmesiyse o mp3'ü değiştirebilirsin
artvin06 - avatarı
artvin06
Ziyaretçi
8 Şubat 2010       Mesaj #40
artvin06 - avatarı
Ziyaretçi
12 gün önce tonik almışsın ve ona 12.30 tl vermişsin ve şimdiki fiyatına 9.90 tl demişsin aldığın fiyatla şimdikini değiştire bilirmiyim diyorsun

üzgünüm ama değiştiremessin...

Benzer Konular

20 Kasım 2016 / Misafir Cevaplanmış
19 Ekim 2015 / DreT45 Soru-Cevap
18 Kasım 2012 / superisi Soru-Cevap
10 Ağustos 2013 / Karanlık Gölge Soru-Cevap