Arama

Tüketici hakları ile ilgili sorumu cevaplar mısınız? - Sayfa 3

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Temmuz 2016 Gösterim: 41.977 Cevap: 159
TUZCUAY - avatarı
TUZCUAY
Ziyaretçi
9 Kasım 2009       Mesaj #21
TUZCUAY - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

merhaba ben nokıa cep telefonumu 2 kez üst üste aynı şikayetten servise verdim ama yine aynı şikayet devam ediyor.garanti side var hala ama az bir süre kaldı bunun için yeniden yapılması yerine yenisini talep edebilirmiyim

Mealesef, ama teknik bakım yaptırabilirsiniz.
Sponsorlu Bağlantılar
TUZCUAY - avatarı
TUZCUAY
Ziyaretçi
9 Kasım 2009       Mesaj #22
TUZCUAY - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bayramda buzdolabım bozuldu samsung servisi aradım bayram dolayısıyla servis yok dediler kii bu büyük bir problem ama onu da geçtim ertesi günü bile gelmediler...zararımı kim tazmin edecek bilmiorum ama gereken neyse yapacağım ve gazeteme dahi yazacağım....


Mahkemeye şikayet edebilirsiniz Msn Wink
Sponsorlu Bağlantılar
TUZCUAY - avatarı
TUZCUAY
Ziyaretçi
9 Kasım 2009       Mesaj #23
TUZCUAY - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ben iran cinsi bi kedi aldım eve geldiğnde yemek yemiyodu petshopa sordum alışmaya çalışıyodur yer dedi ama ne yaptıysam yediremedim 5 gün sonra kedi öldü bununla ilgili ne yapabilirim


Kediyi alırken bir sözleşme imzaladınız mı ?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Kasım 2009       Mesaj #24
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
siemensten bulaşık makinesi aldım. makine 24 ekim 2009 tarihinde teslim edildi. servis tarafından kuruldu. akine temiz yıkamıyordu. kurutmuyordu. hemen aldıgım yeri aradım. malın degiştirilmesini istedim. tamam ama bir servis gelsin görsün denildi. 30 ekim tarihinde servis geldi. cihazın parlatıcı ayarını yükseltti ve gitti. fakat yine bir düzelme olmadı. ben bir daha çağırdım servis gelgi. bu seferki gelişini kayıt altına almadı. fakat her defasında makineyi degiştirmek istedigimi yineledim. fakat makine düzelmedi. 4 kasımda servis yine geldi ve bu seferde kurutma ayarını yükseltti. fakat makine 70 dakikada yıkadıgı bulaşıgı 1 saat 38 dakikada yıkamaya başladı ve yine tam olarak düzelmedi. bugün yani 10 kasımda tekrar servis geldi parlatıcı kulllanmadıgınız için makine kurutmuyor ve güzel yıkamıyor diyerek suçu bana attı ve gitti. makinemi degiştirmeyeceklerini söyledi. beni oyaladılar. parlatıcı kullanılması zorunlu demediği halde ben size söyledim dedi ve gitti. ürünün degiştirilmesini istiyorum. ne yapmalıyım?
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
10 Kasım 2009       Mesaj #25
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

siemensten bulaşık makinesi aldım. makine 24 ekim 2009 tarihinde teslim edildi. servis tarafından kuruldu. akine temiz yıkamıyordu. kurutmuyordu. hemen aldıgım yeri aradım. malın degiştirilmesini istedim. tamam ama bir servis gelsin görsün denildi. 30 ekim tarihinde servis geldi. cihazın parlatıcı ayarını yükseltti ve gitti. fakat yine bir düzelme olmadı. ben bir daha çağırdım servis gelgi. bu seferki gelişini kayıt altına almadı. fakat her defasında makineyi degiştirmek istedigimi yineledim. fakat makine düzelmedi. 4 kasımda servis yine geldi ve bu seferde kurutma ayarını yükseltti. fakat makine 70 dakikada yıkadıgı bulaşıgı 1 saat 38 dakikada yıkamaya başladı ve yine tam olarak düzelmedi. bugün yani 10 kasımda tekrar servis geldi parlatıcı kulllanmadıgınız için makine kurutmuyor ve güzel yıkamıyor diyerek suçu bana attı ve gitti. makinemi degiştirmeyeceklerini söyledi. beni oyaladılar. parlatıcı kullanılması zorunlu demediği halde ben size söyledim dedi ve gitti. ürünün degiştirilmesini istiyorum. ne yapmalıyım?


Kaymakamlıkta Tüketici Hakemlerine gidip şikayetinizi yaparak iadesini yapabilirsiniz.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Kasım 2009       Mesaj #26
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tüketici hakları nelerdir.
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
11 Kasım 2009       Mesaj #27
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tüketici hakları nelerdir.

TÜKETİCİ HAKLARI:

Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Bunlar aşğıdaki gibidir:

1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Kasım 2009       Mesaj #28
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ariston marka derin dondurucu aldım yaklaşık 3 ay önce.dondurucu calıştıgından buyana cekmecesinden problem yaşıyoruz.ben bu ürünü geri iadesini yapabilirmiyim.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Kasım 2009       Mesaj #29
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
aracıma tomesetto marka sıralı sıstem lpg taktırdım 1 yıldır aynı sorun devam edıyor bu arada enaz 7 defa gıttım taktırdığım servise ve aracıma takılan lpg 2 yıl garantılıdır.bu defa ILSAY dıye bı yetkılı servıse gıttım ama bana bu garantının gecersiz olduğunu yaptırmış olduğum bayı ıle aralarında anlaşmamamazlık olduğundan benim aracımın sorununu garantı kapsamı dışında yaparız dediler.bende bu sorun garantı olarak yapılması gerektığini söyledim ama kabul etmediler .böyle bir sorun olayı bana yapmalrına hakları varmı.ben bır tuketıcı olarak garantımı nasıl ve ne zaman kulanacağım böyle garantı hıç yapılmasın daha ıydır.garantı var dıye guvenım olmaz.derim bu ILSAY turkıye dıstrıbıtoru imiş.TOMESETTO markasının.benım sorunumu sadece taktırmış olduğum yer mi çözmek zorundadır.böyle bır kaıde varmı?
teşekkur ederim ilgilerinize
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Kasım 2009       Mesaj #30
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bır magazadan aldıgım urunun gerı iadesı varmıdır kredı kartıyla ödemıstım yada gerı ıade suresı nedır

Benzer Konular

20 Kasım 2016 / Misafir Cevaplanmış
19 Ekim 2015 / DreT45 Soru-Cevap
18 Kasım 2012 / superisi Soru-Cevap
10 Ağustos 2013 / Karanlık Gölge Soru-Cevap