Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var|Gösterim: 133.418|Cevap: 1|Güncelleme: 2 Haziran 2016

Vitamin çeşitleri en fazla hangi besinlerde bulunmaktadır?

4 Ekim 2009 18:34   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Vitamin çeşitleri en fazla hangi besinlerde bulunmaktadır?
EN İYİ CEVABI Safi verdi
VİTAMİNLER
49379d1464244641 vitaminler ve beslenmedeki onemi vit1

B1 Vitamini
Sağlıklı kalp, beyin ve sinir sistemi. Normal kırmızı kan hücrelerinin seviyesini korur
Sponsorlu Bağlantılar
Kaynağı: Tahıllarda, buğday tohumu ve hayvan ciğeri.
Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt
B1 vitamini Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.

B2 Vitamini
Sağlıklı gözler ve tırnak ve saç.
Kaynağı: Avokado, süt ve süt ürünleri, sakatat, maya,
Karaciğer, böbrek, buğday unu, patates, et, yumurta, peynir, kepek, yeşil sebzeler, havuç, fındık, yer fıstığı, mercimek
B2 vitamini Eksikliğinde dilde kızarma, yanma hissi, ağız çevresi ve dudaklarda kızarma, tahriş, çatlaklar, gözlerde kaşıntı, yanma hissi, katarakt oluşumu, saçların dökülmesi, çocuklarda büyüme yavaşlaması, kilo kaybı, sindirim sorunları oluşur .

B3 Vitamini
Sağlıklı sinir sinir sistemi, dolaşım sisitemi, protein ve karbonhidrat metobolizması, enerji üretimi için gerekli
Kaynağı: Tavuk, fıstık, yumurta, badem, som balığı,
Bira mayası, kepek, yer fıstığı, sakatat, kırmızı et, balık, buğday, baklagiller, un, yumurta, süt, limon, kabak, incir, portakal, hurmaB3 vitamini Yetersiz beslenme sonucu deriyi sinir sistemini tutan pellegra adlı hastalık ortaya çıkar. Hücrelerin oksijeni kullanabilmeleri için gereklidir. Midede sindirimin temel taşları olan asitlerin üretimini sağlar.

DEVAMI
Vitaminler ve Beslenmedeki Önemi
Vitaminler - A Vitamini (Retinol)
Vitaminler - B1 Vitamini (Thiamin)
Vitaminler - B2 Vitamini (Riboflavin)
Vitaminler - B3 Vitamini (Nikotinamid, Niasin)
Vitaminler - B5 Vitamini (Pantotenik Asit)
Vitaminler - B6 Vitamini (Piridoxin)
Vitaminler - B7 Vitamini (Biotin, H Vitamini)
Vitaminler - B9 Vitamini (Folik Asit)
Vitaminler - B12 Vitamini (Siyanokobalamin)
Vitaminler - C Vitamini (Askorbik Asit)

Vitaminler - D Vitamini (Calciferol)
Vitaminler - E Vitamini (Tokoferol)
Vitaminler - K Vitamini (Fillokinon)
Vitaminler - P Vitamini (Rutin)
Vitaminler - Karnitin (L-Carnitin)
Vitaminler - Kolin (B4 Vitamini)
Vitaminler - İnositol (B8 Vitamini)

Son düzenleyen Safi; 2 Haziran 2016 22:52
acebook yorumları
2 Haziran 2016 23:21   |   Mesaj #2   |   
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
VİTAMİNLER
49379d1464244641 vitaminler ve beslenmedeki onemi vit1

B1 Vitamini
Sağlıklı kalp, beyin ve sinir sistemi. Normal kırmızı kan hücrelerinin seviyesini korur
Kaynağı: Tahıllarda, buğday tohumu ve hayvan ciğeri.
Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt
B1 vitamini Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.

B2 Vitamini
Sağlıklı gözler ve tırnak ve saç.
Kaynağı: Avokado, süt ve süt ürünleri, sakatat, maya,
Karaciğer, böbrek, buğday unu, patates, et, yumurta, peynir, kepek, yeşil sebzeler, havuç, fındık, yer fıstığı, mercimek
B2 vitamini Eksikliğinde dilde kızarma, yanma hissi, ağız çevresi ve dudaklarda kızarma, tahriş, çatlaklar, gözlerde kaşıntı, yanma hissi, katarakt oluşumu, saçların dökülmesi, çocuklarda büyüme yavaşlaması, kilo kaybı, sindirim sorunları oluşur .

B3 Vitamini
Sağlıklı sinir sinir sistemi, dolaşım sisitemi, protein ve karbonhidrat metobolizması, enerji üretimi için gerekli
Kaynağı: Tavuk, fıstık, yumurta, badem, som balığı,
Bira mayası, kepek, yer fıstığı, sakatat, kırmızı et, balık, buğday, baklagiller, un, yumurta, süt, limon, kabak, incir, portakal, hurmaB3 vitamini Yetersiz beslenme sonucu deriyi sinir sistemini tutan pellegra adlı hastalık ortaya çıkar. Hücrelerin oksijeni kullanabilmeleri için gereklidir. Midede sindirimin temel taşları olan asitlerin üretimini sağlar.

DEVAMI
Vitaminler ve Beslenmedeki Önemi
Vitaminler - A Vitamini (Retinol)
Vitaminler - B1 Vitamini (Thiamin)
Vitaminler - B2 Vitamini (Riboflavin)
Vitaminler - B3 Vitamini (Nikotinamid, Niasin)
Vitaminler - B5 Vitamini (Pantotenik Asit)
Vitaminler - B6 Vitamini (Piridoxin)
Vitaminler - B7 Vitamini (Biotin, H Vitamini)
Vitaminler - B9 Vitamini (Folik Asit)
Vitaminler - B12 Vitamini (Siyanokobalamin)
Vitaminler - C Vitamini (Askorbik Asit)

Vitaminler - D Vitamini (Calciferol)
Vitaminler - E Vitamini (Tokoferol)
Vitaminler - K Vitamini (Fillokinon)
Vitaminler - P Vitamini (Rutin)
Vitaminler - Karnitin (L-Carnitin)
Vitaminler - Kolin (B4 Vitamini)
Vitaminler - İnositol (B8 Vitamini)
paneli aç