Masaüstü Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Cevaplanmış > A, B, C, D, K, E vitaminleri hangi besinlerde bulunur?
İlk...234 56...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
cadı-kız20:38, 3 Aralık 2009 
A Vitamini
Vücudun gelişmesi, göz sağlığı, solunum sistemi ve sağlıklı bir cilt icin gereklidir.
Karaciğer, yağsız et, süt, tereyağı, yumurta, yeşil ve sarı sebzelerde bulunur.

B Vitamini
B-1, B-2, B-6 ve B-12 vitaminlerini içine alan gruptur. Iştah, sindirim ve sinir sistemi için gereklidir.
B grubu vitaminler; tahıllar, yağsız et, böbrek, yürek, beyin, karaciğer, yerfıstığı, tavuk, ceviz, yumurta, kepek ekmeği ve yağlı tohumlarda bulunur.

B-1 Vitamini
Buğday, pirinç, mısır, yulaf, darı, çavdar ve bunlarla yapılan besinlerde, kepek ekmeğinde, mantar ve bira mayasında bulunur.

B-2 Vitamini
Süt, peynir, yoğurt ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde vardır



B-12 Vitamini
Karaciğer, et ve yumurtada bulunur.

C Vitamini
Vücudun direncini artırır, mikrobik hastalıklardan korur, dokuların ve diş etlerinin sağlığı için lazımdır. En çok sigara içenlere gereklidir.
Portakal, mandalina, greyfurt, limon, havuç, çilek, kavun, taze kırmızı ve yeşil biber, beyaz ve kırmızı lahana, maydanoz, kuşburnu ve yeşil sebzelerde bulunur.

D Vitamini
Kalsiyum ve fosforun emilerek vücuda faydalı bir hale gelmesi, kemiklerin gelişmesi için lazımdır. Balıkyağı, süt ve tereyağında bulunur.

E Vitamini
Büyüme ve üreme için gereklidir. Buğday, pirinç, mısır, darı, çavdar, marul, soya, yerfıstığı, kabak çekirdeği, badem, susam, ceviz, zeytinyağı, ayçiçek yağı, mısırözü yağı, pamukyağı ve yeşil sebzelere bulunur

K Vitamini
Kanın normal sürede pıhtılaşması için gereklidir. Et, karaciğer, domates, kabak, karnıbahar, ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzelerde vardır
Cevap
Misafir17:46, 8 Aralık 2009 
su bütün besinlerde vardır hatta ve hatta fıstıkta bile %2 oranında bulunur
Cevap
Misafir12:48, 3 Ocak 2010 
arkadaşin su elma olsun portakal olsun yai yediğn zaman susutmayat sesinlerde bulunur
Cevap
Misafir16:34, 30 Eylül 2010 
hangi yiyecekler,hangi meyveler,hangi yemekler vitaminlidir
Cevap
Misafir Tamara21:24, 16 Ekim 2010 
A VİTAMİNİ:Yeşil sebze,sarı sebze(patates) ile meyve,süt ve süt ürünleri,yumutra sarısı,balık yağı,hayvansal yağ gibi besinlerde bulunur..

B VİTAMİNİ:Karaciğer,et,buğday gibi tahıllar,bitki tohumları ve yumurtada bol miktarda bulunur.Vücudumuzda yaşayan kalın bağırsak bakterileri B vitamini üretebilir.

C VİTAMİNİ:Taze sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunur.Özellikle kışın hastalanmamak için bol miktard C vitamini tüketmeliyiz.

D VİTAMİNİ:Güneş ışığı ile vücutta üretilir.Yumurta sarısı,süt ve balık yağında bol miktarda bulunur.

E VİTAMİNİ:Hem bitkisel hem de hayvansal yiyeceklerde geniş bir dağılımı vardır:Et,yumurta sarısı,yeşil sebzeler,bitkisel tohum yağlarında bol miktarda bulunur.

K VİTAMİNİ:Yeşil sebzelerde bol miktarda bulunur.Vücudumuzda yaşayan bağırsak bakterileri K vitamini üretirler

İnş arayan ve odevi olanlara faydalı olmusumdur ..
Cevap
Misafir18:48, 26 Ekim 2010 
a,b,c,d vitaminleri hangi besinlerde bulunur yardım edin
Cevap
Misafir19:16, 1 Kasım 2010 
laa adlı kullanıcıdan alıntı:
a,b,c,d,k,e vitaminlerinde hangi besinler bulunur?
Vitaminler, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita” sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır .
YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER : A, D, E ve K vitaminleridir .
SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir .
ÖNEMİ
A vitaminiEnfeksiyonlara karşı direnci arttırır normal büyüme, üreme, kemik ve diş gelişimi, görme için gereklidir. Cildin tırnakların ve saçların sağlıklı kalmasını sağlar. Diş ve dişetleri için büyük önem taşır .
Kayısı,kuşkonmaz,maydanoz,ıspanak, havuç,kereviz, marul, portakal, erik, domates

D vitaminiİnce bağırsaklardan kalsiyumun emilmesine yardımcı olur, kalsiyumun kemiklerde ve dişlerde tutulmasını sağlar .
Balık yağı, balık, yumurta, tereyağı, karaciğer, et, sebzeler, güneş

E vitaminiAntioksidan etkilidir. Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatıyor Yaşlı kişilerde bağışıklık sistemini güçlendirir. Hücrelerin daha uzun yaşamasını ve yenilenmesini sağlar .
Buğday, tohumlu besinler, soya fasülyesi yağı, arı sütü, ceviz, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır, yulafta

K vitamini Karaciğere gelen Kvitamini burada üretilen bazı pıhtılaşma faktörlerinin yapımında rol alır. Kvitamini takviyesi yanlızca kanamalı hastalarda verilir.
Ispanak,kabak, marul, yeşil domates, yeşil biber, inek sütü, peynir, tereyağı, yumurta, kırmızı et, pirinç, karaciğer, mısır, muz, şeftali, çilek

B1 vitamini Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.
Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt

B2 vitamini Eksikliğinde dilde kızarma, yanma hissi, ağız çevresi ve dudaklarda kızarma, tahriş, çatlaklar, gözlerde kaşıntı, yanma hissi, katarakt oluşumu, saçların dökülmesi, çocuklarda büyüme yavaşlaması, kilo kaybı, sindirim sorunları oluşur .
Karaciğer, böbrek, buğday unu, patates, et, süt, yumurta, peynir, kepek, yeşil sebzeler, havuç, fındık, yer fıstığı, mercimek

B3 vitamini Yetersiz beslenme sonucu deriyi sinir sistemini tutan pellegra adlı hastalık ortaya çıkar. Hücrelerin oksijeni kullanabilmeleri için gereklidir. Midede sindirimin temel taşları olan asitlerin üretimini sağlar.
Bira mayası, kepek, yer fıstığı, sakatat, kırmızı et, balık, buğday, baklagiller, un, yumurta, süt, limon, kabak, incir, portakal, hurma

B5 vitamini Doğada bol olduğu için eksikliğine rastlanmaz. Ayrıca bir miktar bağırsaklarda da yapılmaktadır. Eksikliği kan şekerinde düşme, ellerde titreme, kalp çarpıntıya neden olur .
Karaciğer, kırmızı et, tavuk, yumurta, ekmek, sebzeler

B6 vitamini Sinir sistemi ve hormonların çalışmasını düzenler.Vücudun savunmasında antikor ve akyuvar oluşumunda rol oynar. Eksikliğinde migren tipi baş ağrısı, kansızlık, ciltte kuruluk, görme problemleri, uyuşukluk, adele zayıflığı ve krampları oluşur .
Karaciğer, böbrek, kırmızı et, balık, yumurta, ekmek, sebzeler

B11 vitamini Kırmızı kan hücreleri ve sinir dokularının oluşumunda aktif rol oynar. Hücre bölünmesi için gereklidir. Bu etkisi ile büyümeyi de sağlar. Anne karnındaki bebeğin sinir sisteminin gelişimi için de gereklidir. Eksikliğinde iştahsızlık, kilo kaybı, bulantı, kusma, ishal, baş ağrısı, unutkanlık, çarpıntı gibi bazı kalp sorunları oluşabilir .
Karaciğer, böbrek, kırmızı et, ıspanak, marul, yumurta, ekmek, portakal, muz

B12 vitamini Besinlerle veya sigara gibi alışkanlıklarla vücuda giren siyanürü etkisiz hale getirir. Eksikliğinde dilde hassasiyet, şişme, kızarma, hayal görme, depresyon, adalelerde kasılmalar, sinir iltihaplarına bağlı olarak el ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma, yanma şikayetleri oluşur .
Karaciğer, yürek, böbrek, kırmızı et, tavuk, balık, süt, peynir, yumurta

C vitamini Vücudumuz C vitaminini üretemez bitkiler ve bazı hayvanlar bu vitamini üretebilmektedir. Besinlerle alınan vitamin 2 saat içersinde kullanılır 4 saat sonunda kandan uzaklaşır. Yaraların iyileşmesini, damarların sağlıklı olamalarını sağlar.Vücudun savunma sistemini artırıcı etkisi vardır. Histamin yapımını azaltarak allerjik olayların şiddetini düşürür. Eksikliğinde diş eti kanamaları ve çekilmeleri olur.
Siyah üzüm, narenciye, çilek, kavun, karpuz, yeşil biber, maydanoz, brokoli, havuç, soğan, bezelye

kaynak
inceleyiniz
Vitaminler - K Vitamini - MsXLabs


Vitaminler - C Vitamini - MsXLabs


Vitaminler - D Vitamini - MsXLabs


Vitaminler - E Vitamini - Sayfa 2 - MsXLabs


Vitaminler - B3 Vitamini - MsXLabs


Vitaminler - B6 Vitamini - MsXLabs


Vitaminler - B5 Vitamini - MsXLabs


Vitaminler - B12 Vitamini - MsXLabs
Cevap
Misafir13:48, 8 Ocak 2011 
ya bilgi yok mu kardeşim bu sitede ???
Cevap
LoLipop20:09, 21 Nisan 2011 
vitaninler hakkında bilgi
Cevap
Misafir20:15, 26 Eylül 2011 
de vitaminin içinde neler var
Cevap
İlk...234 56...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Cevaplanmış Konuları
Benzer Konular
B7 vitamini hangi besinlerde bulunur?
Vitaminler hangi besinlerde bulunur?
Hangi besinlerde yağ bulunur?
K vitamini hangi besinlerde bulunur?
Demir hangi besinlerde bulunur?